راه ترقی

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/200524/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکلات نهضت ملی مسکن از زبان مردم

طلا وارد مسیر نزولی شد

آرفی: حواشی درباره حقیقی را نمی‌فهمم!

اشتباهی که استقلال و پرسپولیس نباید بکنند

تفاوت عجیب کیفیت پخش شبکه اصفهان و سه!

تمجید سایت ژاپنی از شهاب زاهدی

قرارداد میلیون یورویی جدید برای تیم ملی آلمان

توضیحات بلوری‌زاده درباره حضور همزمان در والیبال و دوومیدانی

نساجی در کنار شمس آذر ایستاد

پرسپولیس مثل رئال یار بگیرد و قرارداد ببندد

سرنوشت کامران قاسمپور چه می‌شود

کمیته انضباطی فدراسیون کشتی تشکیل جلسه داد

استقلال یک عنوان بهترین را از آن خود کرد

مصحف تاریخی مشهد رضوی به رئیس جمهور اهدا شد

ادامه رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات در دستور کار مجلس

هدیه‌ای از دیار فلسطین به رئیس جمهور ایران

تندیس کوچکترین شهید البرزی زینت بخش محله مصباح کرج

بنیاد شهید مقدس ترین دستگاه اجرایی کشور است

تبلیغات زیاد تلویزیون یعنی فرهنگ برای صداوسیما در حاشیه است!

چرا شهاب حسینی به اکران خصوصی «مست عشق» نیامد؟

نصرالله رادش به سیم آخر زد/ از نصف همکارانم حالم بهم می خورد!

آهنگ جدید/ یوسف زمانی از «جنگ جهانی» خواند

کنایه مجری سابق تلویزیون به ضرغامی: به آثار باستانی ما دقت لازم را داشته باشید

استاندار مازندران: پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شد

انتقاد مجری تلویزیون از بلاتکلیفی تعطیلی شنبه‌ها

دردِدل یک معلول درباره مشکلات تردد با ویلچر در نقاط مختلف شهر؛ من را جلوی خانواده‌ام کوچک کردند!

مجلس با تعطیلی پنج‌شنبه مخالفت کرد

خاطره دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از خدمت در چایخانه حرم امام رضا(علیه‌السلام)

کشف حلقه‌های مغناطیسی بزرگ در هاله راه شیری

آخرین موجود زنده‌ای که روی زمین باقی خواهد ماند، چیست؟

تصویر شگفت انگیز جیمز وب از کهکشانِ ‏I Zwicky 18

«خانه کتاب بازها» راهنمای همراه والدین است

«آلیس مونرو» درگذشت

سرمقاله دنیای اقتصاد/ هوش مصنوعی؛ بهره‌وری و نابرابری

سرمقاله همشهری/ درود بر همه نگاهبانان بوستان نیکوی زبان و ادب فارسی

سرمقاله مردم سالاری/ خطر شکاف‌های اجتماعی

سرمقاله آرمان ملّی/ ورود به سیاست از خوشنامی تا خوش عاقبتی

پیش‌بینی جدید صرافان از قیمت ارز در بازار

جذب 400 هزار کارجو به بازار کار در سال 1403

رهایی نساجی از کابوس و بی‌خوابی با آزادی!

فرزند اسطوره، همچنان دور از نیمکت استقلال

ستاره ایتالیایی لیگ برتر یورو را از دست داد

حسرت 50 هزار استقلالی در انتظار گل دوم برابر فولاد 9 ساله شد!

رقابت استقلال با سرخپوشان لیگ برای رکوردهای خاص!

بهترین فصل فوتبالی یک بازیکن با نویدکیا!

اولین برد نکونام مقابل فولاد در تاریخ لیگ برتر

بازنده‌ترین سرمربی امسال فوتبال آسیا را بشناسید

تشکیل پرستاره‌ترین تیم تاریخ آسیا در عربستان

کاپیتان استقلال مشتری هندی پیدا کرد!

سهم ویژه بازیکنان سرزن در گل‌های استقلال!