راه ترقی

آخرين مطالب

تکیه بر عوامل بیرونی برای بهبود اقتصاد اشتباه است گفتگو

تکیه بر عوامل بیرونی برای بهبود اقتصاد اشتباه است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- علیرضا شهبازی روز دوشنبه در گفت‌وگویی درباره مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند و رییس جمهوری منتخب و سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی اشاره کرده‌اند، اقتصاد و معیشت مردم مهمترین اولویت کنونی کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف مثل درمان، هزینه های زندگی و اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: اگر نتوانیم خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی و رفع بیکاری جوانان را اجابت کنیم، مردم از مسوولان دلسرد می‌شوند و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این وضعیت گریبان جامعه را خواهد گرفت.

شهبازی، آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی را جبران‌ناپذیر دانست و یادآور شد: تا وقتی که مساله اشتغال و مسکن جوانان حل نشود نباید انتظار داشته باشیم مشکل ازدواج و فرزندآوری آنها هم حل شود و همچنان باید شاهد بالا رفتن سن ازدواج و کاهش فرزندآوری در جامعه باشیم.

وی، خواستار تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور شد و گفت: متاسفانه دولت‌های گذشته در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خیلی موفق نبودند و امیدواریم دولت جدید بتواند این سیاست‌ها را به‌شکل کامل عملیاتی کند. مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه یاری‌گر دولت خواهد بود و قوانین مورد نیاز را اصلاح یا تصویب خواهد کرد.

شهبازی به کسری بودجه دولت‌های گذشته و  دولت جدید اشاره کرد و گفت: دولت جدید باید با واقع‌بینی و احساس مسوولیت بیشتر برای تحقق قانون بودجه 1400 تلاش کند تا کسری بودجه کمتری را تجربه کند. دولت جدید تنها در صورتی قادر به فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی به ویژه کسری بودجه خواهد شد که همه توجهش را به مسائل اقتصادی معطوف کند و کمتر وارد حاشیه شود.

وی افزود: امیدواریم که دولت جدید کارآمد باشد و خیلی وارد مسائل سیاسی نشود زیرا بخشی از مشکلات کشور ناشی از سیاسی‌کاری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تیم اقتصادی دولت جدید و اهمیت انسجام و وحدت نظر اعضای آن هم گفت: دولت باید تیمی انتخاب کند که هدفش خدمت به مردم باشد و افرادی را انتخاب کند که وارد مسائل حاشیه‌ای و سیاسی نشوند.

شهبازی با اشاره به حضور و تجربه چند دهه‌ای حجت الاسلام رییسی در قوه قضاییه گفت: عملکرد رییسی در قوه قضاییه و به ویژه در این چند سال اخیر نشان‌دهنده فراجناحی بودن او است. دعوت رییسی از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای ارائه برنامه و پیشنهاد اقدامی بی‌سابقه بود که نشان داد که وی به حل مسائل کشور اهتمام دارد و جناحی فکر نمی‌کند.

این فعال اصولگرا، درخواست رییس جمهوری منتخب از جناح‌های سیاسی برای کمک به دولت را اقدامی معنادار در جهت تقویت وحدت و انسجام ملی ارزیابی کرد و گفت: رییسی، کشور را بر اساس نظرات دریافت شده از همه جناح‌ها و سلایق سیاسی و با مشورت همه آنها اداره خواهد کرد.

شهبازی تاکید کرد: به‌رغم همه مانع تراشی‌ها و تبلیغات استکبار و عوامل آنها در منطقه، شاهد حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات بودیم و امیدواریم که دولت سیزدهم بتواند با بهبود معیشت مردم قدردان همراهی آنها با انقلاب و نظام اسلامی باشد. مردم به امید تحول در معیشت و اقتصادشان در انتخابات شرکت کردند و امیدواریم که دولت جدید آنها را مایوس نکند.

وی از دولت جدید خواست کنار توجه به حل مشکلات روزمره کشور به اصلاح زیرساخت‌ها نیز توجه کند و افزود: اصلاح ساختار بودجه همواره مدنظر دولت بوده و هم دولت مستقر و هم مجلس یازدهم در یک سال گذشته اقداماتی را در این راستا انجام داده است و این موضوع بلافاصله بعد از شروع به کار دولت جدید باید فعالانه دنبال شود.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام مالیاتی، نظام بیمه و بسیاری از بخش‌های دیگر اقتصادی به اصلاح ساختار بودجه وابسته است و تا زمانی که ساختار بودجه اصلاح نشود این بخش‌ها هم اصلاح نخواهند شد.

این نماینده مجلس تکیه به عوامل بیرونی برای بهبود اقتصاد داخلی را اشتباه دانست و گفت: ارتباط با دیگر کشورها خوب است اما نباید بهبود شرایط اقتصادی را به ارتباط با چند کشور گره بزنیم. اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کنار بهره‌گیری از ارتباطات خارجی و به ویژه ارتباط با همسایگان می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را کاهش دهد.

شهبازی درباره ارتباط دولت جدید با قدرت‌ها هم گفت: هرگونه ارتباط با قدرت‌ها باید در چارچوب حفظ حاکمیت و اقتدار نظام صورت گیرد و در این چارچوب، مذاکره هم منعی ندارد و مورد تایید رهبری است. مذاکره‌ای خوب است که موجب افزایش اقتدار و شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی شود.

وی با بیان اینکه همواره، هدف برخی قدرت‌ها از مذاکره با جمهوری اسلامی تحمیل خواسته‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی در همه مذاکرات باید از موضع قدرت با طرف مقابل مذاکره کنند چرا که مذاکره از موضع ضعف به ضرر کشور تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، توجه به تولید و یافتن بازارهای صادراتی برای محصولات تولیدی را اولویت مهم دانست و گفت: کشوری مثل ترکیه بخشی از بودجه خود را از طریق صادرات به کشورهای همسایه تامین می کند و اکنون یکی از تامین کننده‌های مهم آرد منطقه است.

 شهبازی یادآورشد: کیفیت محصولات ایرانی همواره در منطقه و جهان زبانزد بوده است و دیپلماسی اقتصادی دولت جدید باید مبتنی بر یافتن بازار برای محصولات ایرانی و افزایش تولید و صادرات به کشورهای همسایه متمرکز باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/280540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر

مک آلیستر: وقت واکنش لیورپول فرا رسیده

سه پست مختلف برای بازیکن مورد علاقه ساکت!

عیسی به دنبال رکورد دست نخورده شهاب زاهدی

هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن

پوریا سرآبادانی گربه سیاه فولاد خوزستان

لحظه تکل شدید عالیشاه روی پای عمری

کنعانی‌زادگان به دنبال عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ

ماشاریپوف وظایف مهدی‌پور را بر عهده گرفت!