راه ترقی

آخرين مطالب

چرخش نخبگان و مدیران توانمند باعث تحول در کشور می‌شود گفتگو

چرخش نخبگان و مدیران توانمند باعث تحول در کشور می‌شود
  بزرگنمايي:

راه ترقی- رییس دولت سیزدهم در 14 مردادماه 1400 در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخنانی ایران کرد که در این سخنان به تحول خواهی و عدالت طلبی اشاره داشت. ایشان در سخنان خود گفت: پیام رای مردم در انتخابات تحول‌خواهی و عدالت‌طلبی است. بنابراین رییس جمهوری به یکی از مسایل مهم کشور اشاره کرد و باید دید که چرا این تحول خواهی و عدالت طلبی مهم است و اصولاً چرا به یک پیام تبدیل شده است. پژوهشگر ایرنا گفت وگویی با «سید کمال سجادی» سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری انجام داده است که در ادامه متن گفت وگو را می خوانیم:  

چرخش نخبگان و مدیران توانمند باعث تحول در کشور می‌شود

مشکلات اقتصادی جامعه

سجادی در مورد وضعیت مردم گفت: مردم در معیشت، اقتصاد، اشتغال، مسکن و موضوع های دیگر دچار مشکلاتی هستند که این امر به اداره ناکارآمد کشور به ویژه توسط بعضی از مدیران مربوط می شود. برای نمونه در ارتباط با تضعیف پول ملی، گران شدن ارز، بیکاری زیاد و عدم‌ اشتغال، گرانی کالاهای اساسی، رشد تورم با عدد بالای 40 و خیلی موارد دیگر مشکلاتی به وجود آمده است و همه دست به دست هم داده تا مردم خواستار یک  تغییراتی شده اند که در شعارهای رییس جمهوری منتخب دولت سیزدهم نیز بدان پرداخته شد.

رییسی  و تلاش برای عدالت‌خواهی 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد تحول خواهی و عدالت طلبی که در گفته های آقای رییسی بود، اظهار داشت: آقای رییسی هم بارها تاکید کرد که با فساد مبارزه جدی خواهند کرد و در برقراری عدالت تلاش می‌کنند و در خشکاندن ریشه های فساد و رانت خواری و همچنین مقاومت سازی اقتصاد و عملیاتی کردن نظریه «اقتصاد مقاومتی» که از بیانات مقام معظم رهبری طی این سال هاست و بر توجه‌ و عمل به آن بارها تاکید کرده اند بر اینکه نظام مدیریتی کشور با فکر و همت رییس جمهوری افرادی شایسته، متعهد، کارآمد، متخصص، ضد فساد و با عدالت روی کار بیاورند.

این فعال اصولگرا بیان داشت: مردم امیدوارند که تغییرات و تحولات مناسبی در نوع اداره کشور پیش بیاید و در زمینه مبارزه با فساد، رانت، رابطه، عدالت در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی نیز انتظاراتی دارند. لذا دولت باید صادقانه با آنها رفتار و برخورد کند اگر مشکلی وجود دارد واقعاً صادقانه با مردم در میان بگذارد و از آنها کمک بخواهد. مشکلات مردم با انتخاب مدیران شایسته و لایق حل شدنی است. کشورهای زیادی را می‌توانیم مثال‌ بزنیم در طول سال‌های متمادی دچار بحران اقتصادی بودند از جمله در ترکیه که فساد اقتصادی بیداد می‌کرد تورم رقم عجیبی در آن کشور داشت در ویتنام و فیلیپین و در خیلی جاهای دیگر این مشکلات اقتصادی وجود داشت اما با تدبیر مدیران و دولت ها همه مشکلات حل شد. پس این مشکلات حل شدنی است بویژه اگر مدیران، کارآمد،   باانگیزه و ضد فساد باشند.

بهره گیری از ظرفیت های کشور با مدیریت صحیح برای تحول

سجادی گفت: به هر حال با برنامه‌ریزی مناسب اقتصادی می‌توان هم مساله معاش مردم‌ و هم مشکل جوانان و دیگر مسایل و مشکلات را حل کرد. بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری ایران به لحاظ نیروی انسانی از یک ظرفیت بالای نیروهای تحصیل کرده و باهوش در بین کشورهای جهان برخوردار است که پیشرفت های شگفت انگیزی را در  زمینه تولید علم در بخش‌های انرژی هسته‌ای، نانو و تکنولوژی‌های  دیگر داشته اند. بنابراین این نیرو وجود دارد و به لحاظ طبیعی نیز در کشور دارای ظرفیت های بسیار بالایی است مثلا در نفت و  گاز اگر در دنیا مقام اول را نداشته نباشیم قطعاً  رتبه دوم را داریم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر ظرفیت های شگفت‌انگیز از جمله  نفت، طلا، معادن، آب و هوای کشور و مزیت های اقلیمی که‌ در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اینها ظرفیت‌ های است که داریم. در واقع جز کشورهای شناخته شده هستیم که از بیشترین پتانسیل لازم در دنیا برخورداریم و می‌دانیم که با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی همه مشکلاتی که داریم قابل حل است که البته حل مشکلات در یک لحظه و یک شبانه‌روز این اتفاق نمی‌افتد و نیازمند زمان است.

منظور از تغییر و تحول در کشور تغییر و تحول مدیریتی است

وی اظهار داشت: منظور از تغییر و تحول در کشور تغییر و تحول مدیریتی است. به عنوان مثال چه لزومی دارد که یک فرد در سال‌ های متمادی در یک پست وزارتی قرار بگیرد، البته که دلیل موجهی ندارد. لذا این چرخش نخبگان و مدیران سالم و توانمند از مواردی است که باید اتفاق بیفتد و آن تغییر و تحول را که مقام معظم رهبری و مردم انتطار دارند و بارها در سخنان آقای رییسی نیز بدان تاکید شده است که از مدیران لایق، کارآمد، شجاع، توانمند و جهادی در سرلوحه برنامه های خود استفاده خواهد کرد به بهترین شکل اتفاق بیفتد.  

مردم در شرایط سخت اقتصادی دچار تغییر و تحول خواهی می شوند

این فعال سیاسی اصولگرا بخش اعظمی از مشکلات  اقتصادی کشور را مربوط به عدم برنامه‌ریزی اقتصادی دقیق دانست و اظهار داشت: متاسفانه از رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارایه نظریه اقتصاد مقاومتی و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه کشور برای 40 سال دوم است بعضی از مدیران در سخنرانی خود به آن تأکید کرده اند اما در عمل به این که کاری عملیاتی بشود خیلی کم اتفاق افتاد است. انتخاب مدیران اگر بر اساس معیارهای صحیح نباشد و نظام مدیریتی کشور از رانت و رابطه رنج ببرد و مدیرانی انتخاب شده باشند که نتوانند به هر دلایلی کارآمد باشند اقتصاد کشور، سیاست خارجه کشور، بسیاری از اداره امور از جمله کنترل قیمت ها که یکی از کارهای مهم دولت است و تقویت پول ملی که یکی از وظایف همه دولت ها در دنیا است قطعاً دچار مشکلاتی خواهد شد. لذا وقتی مردم از شدت گرانی، تورم، تضعیف پول ملی در عذاب باشند و زندگی بر آنها سخت بگذرد هم به لحاظ فعلی و هم عملی و آرمانی طالب دگرگونی می شوند چون این ناکار آمدی ها تجمیع شده و کار را به مرحله ای رسانده است که بر همه فشار وارد  آورده و سبب شده است که نارضایتی ها بسیار اوج بگیرد. بنابراین بدنبال این هستیم که با سیاست‌های صحیح، بهبود روش ها، استفاده از ظرفیت های بیکران کشور و استفاده از مدیران لایق و شایسته و متخصص و متعهد این مشکلات مردم به تدریج رفع شود.

سجادی با تاکید بر اینکه در تحول خواهی طبیعتاً مردم خواستار تغییر و تحول هستند، بیان کرد: باید فصل جدیدی در روح مدیریت کشور آغاز شود و رانت‌خواری ها، اختلاس ها و زمینه های فساد خشکانده شود. عدالت می‌گوید که همه مساویند اما بعضی ها مساوی ترند. بنابراین نباید بعضی ها از رانت فامیلی و رانت های مختلف استفاده کنند و مزیت ها را برای خودشان بگیرند و تعداد کثیری از مردم جامعه بی نصیب بمانند. پس بر اساس عدالت در قوه مجریه و دیگر دستگاه‌ها و نهادها نباید فساد وجود داشته باشد عدالت در همه جا و همه ابعاد از جمله اقتصادی، اجتماعی،   سیاسی،   فرهنگی و ... باید برقرار باشد در بهرمندی از نعمت های کشور عدالت توزیع شود چن این یک آرمان ایرانی- اسلامی بوده است.

در بخش هایی که باعث ناکارآمدی شده است ما عدالت را به کار نگرفتیم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در بخش هایی که باعث ناکارآمدی شده است ما عدالت را به کار نگرفتیم، گفت: در این بخش ها مزایای اقتصادی در  انحصار تعداد خاصی  قرار گرفت که این تعداد به دلیل تعارض منافع، فامیل بازی، پارتی بازی و باند بازی هایی که وجود داشت در پست های مدیریتی و در راس امور  قرار گرفتند که پس از مدتی فاسد در آمدند، اینها بی عدالتی است؛ یعنی از استعداد ها، نیروی انسانی تحصیلکرده، کارآمد، مدیر و مدبری که وجود داشته براساس عدالت در بیشتر موارد استفاده نشده است به عبارتی این افراد با ملاحظاتی انتخاب شده‌اند و در راس مدیریت‌های کلیدی قرار گرفته اند. بنابراین باید با فساد مبارزه شود، عدالت خواهی صورت بگیرد، مدیران توانا، با انگیزه خدمت، فسادستیز  و شایسته استفاده شود تا مشکلات کشور را با  علم و آگاهی حل کنند.

سجادی در پایان یادآور شد: ان‌شاءالله با روی کار آمدن دولت جدید با صداقت با مردم در ارتباط باشد و اگر مشکلی در کشور بوجود آمد با مردم در میان بگذارد و از آنها کمک بخواهد و نهایت سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات کشور انجام‌ دهد چون مردم ما قدرشناس هستند و ایثارگری ها و جانفشانی هایی که در جنگ و بعد از آن داشتند بر کسی پنهان نیست. لذا این مردم قابل احترام هستند و هر خدمتی که دولت بتواند باید برای این مردم انجام دهد. امیدوارم رییس دولت آقای رییسی با فکر و همتی که دارد و با انتخاب همکاران و دولت کارآمد  بتواند مشکلات مردم را حل کند و از بار آلام و دردهای آنها بکاهد. به ویژه که الان اولویت در مدیریت مساله ویروس کرونا است که انشاالله با همکاری دولت و مردم این بیماری هم ریشه کن شود، این کشور، کشور فقیری نیست و ثروت های زیادی را در اختیار دارد که امید است اینها از قوه به فعل در بیاد و هم مردم راضی باشند و هم دولت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/290915/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد