راه ترقی

آخرين مطالب

اورسجی: به دنبال گرفتن میزبانی کبدی ساحلی قهرمانی جهان هستیم ورزشی

اورسجی: به دنبال گرفتن میزبانی کبدی ساحلی قهرمانی جهان هستیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- یکی از مدیران جوان و البته تحصیل کرده در میان روسای فدراسیون‌های ورزشی کشورمان است. او که سابقه فعالیت به عنوان دبیر فدراسیون کبدی را در کارنامه دارد اکنون به عنوان رئیس فدراسیون کبدی و سرپرست فدراسیون جهانی مشغول به فعالیت است و برنامه‌های بسیاری را برای اعتلای این ورزش از جمله المپیکی شدن آن در دستور کار دارد. مشروح گفت و گوی روز شنبه خبرنگار ایرنا با رییس فدراسیون جهانی را در زیر می‌خوانیم.
 
آغاز مسابقات کبدی پس از مدت‌ها وقفه

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به آغاز فعالیت‌های ورزشی این فدراسیون گفت: بخش مسابقات فدراسیون به دلیل شرایط کرونا دچار وقفه شده بود اما با مجوزی که از سوی ستاد کرونا در ورزش گرفتیم، بارقه امید در دل ورزشکاران کبدی زنده شد و ما دوباره شاهد برگزاری مسابقات و رویدادهای این فدراسیون هستیم. 

وی ادامه داد: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که همه موظف به رعایت برخی از مسایل و محدودیت‌ها هستیم و اخلاقی است که این شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم. بر همین اساس بررسی کردیم تا با چه شرایطی می‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم که آسیبی به کسی وارد نشود و از سویی دیگر مسابقات فدراسیون نیز در سلامت کامل برگزار شود.

اورسجی تصریح کرد: کشور را به 4 منطقه و هر منطقه را به 8 استان همجوار تقسیم کردیم تا بتوانند فعالیت‌های خود را دنبال کنند. به دلیل وقفه‌ای که در برگزاری مسابقات کبدی ایجاد شد، بدون شک مسابقات در آن سطح کیفی که ما انتظار داریم نخواهد بود. البته در همین مدت شاهد بودم که برخی از ورزشکاران به تنهایی خودشان را در مرز آمادگی قرار داده و بعضی از هیات‌ها نیز با رعایت شیوه‌نامه‌ها و بر اساس پروتکل‌های موجود، بازیکنان خود را تحت نظر داشته و تمریناتشان را دنبال کردند.

مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی

وی خاطر نشان کرد: این مسابقات، انتخابی تیم ملی است و بازیکنان باید شرایط حساس کنونی را درک کنند. یک فرصت برای ورزشکاران و قهرمانان است تا خودشان را ثابت کرده و نشان دهند شایسته پوشیدن لباس تیم ملی هستند، از سویی دیگر مربیان و داوران نیز در این مسابقات به روز شده و فعالیت‌های آنان نیز مد نظر فدراسیون خواهد بود. برای آنکه همه چیز تحت نظر بوده و حقی از هیچ کس ضایع نشود کمیته فنی فدراسیون نیز در طول مسابقات در محل رقابت‌ها مستقر است و عملکرد همه بازیکنان را مد نظر خواهد داشت. 

اورسجی: به دنبال گرفتن میزبانی کبدی ساحلی قهرمانی جهان هستیم

وی گفت: این مسابقات از امروز آغاز می‌شود و در یک نگاه عادلانه بهترین نفرات را برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم. همچنین در این مسابقات نقاط ضعف و قوت خود را آنالیز می‌کنیم تا یک تیم خوب و قدرتمند را آماده حضور در رویدادهای آتی کنیم. مسابقات آسیایی از جمله دیدارهای آینده ما خواهد بود و می‌خواهیم در 2 بخش مردان و زنان نماینده شایسته‌ای برای ورزش ایران باشیم که این رویداد شهریورماه سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون کبدی ایران در مورد مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور افزود: رقابت‌های مردان در 4 منطقه برگزار می‌شود که میزبان سه منطقه اردبیل و میزبان یک منطقه زاهدان خواهد بود و رقابت‌های بانوان نیز در 4 منطقه دنبال می‌شود که میزبان سه منطقه قم و یک میزبانی یک منطقه به یزد سپرده شده است. مرحله اول رقابت‌های کبدی قهرمانی کشور از امروز 26 شهریورماه آغاز و تا 4 مهر ادامه دارد و مرحله دوم نیز با حضور 8 تیم برتر، 10 روز پس از مرحله اول برگزار می‌شود که هنوز میزبان آن مشخص نشده است. 

میزبانی ایران از رویدادهای جهانی کبدی

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی در خصوص فعالیت‌های برون مرزی هم افزود: به دنبال برنامه‌ریزی در عرصه بین‌المللی هم هستیم و در صورت تصویب در هیات رئیسه، میزبانی رویدادهای جهانی را در دستور کار خواهیم داشت. میزبانی و برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان در بخش ساحلی مردان، دومین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان (پسر) و اولین دوره مسابقات جوانان (دختر) رویدادهایی است که می‌خواهیم در کشورمان برگزار کنیم که بدون شک، این میزبانی نشان از ظرفیت کبدی ایران دارد. البته زمان برگزاری این رویدادها هنوز مشخص نیست و باید در تقویم فدراسیون جهانی زمانی را برای آن در نظر گرفت. 

اورسجی تاکید کرد: برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی و میزبانی در ایران نیازمند مساعدت و همکاری بخش‌های مختلف هستیم و باید با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم، شرایط میزبانی مناسب ایران را فراهم کرد. انتخابات فدراسیون جهانی مهرماه برگزار می‌شود و باید دید کدام کشور، میزبان مسوولان و مقامات کشورهای مختلف می‌شود.

حضور ورزشکاران ایرانی در لیگ ستارگان هند 

وی در خصوص حضور بازیکنان کبدی ایران در لیگ ستارگان هند یادآور شد: باید گفت این حضور برای ما بسیار مهم و ارزشمند است چرا که از سویی بار روانی که روی بازیکنان ما بود، برداشته شد و آنها در این لیگ با بهترین‌های جهانی مسابقه داده و از سویی دیگر این تفکر در ذهن قهرمانان نهادینه شد که نتایج از نظر بعد فنی قابل جبران است‌. با حضور قهرمانان کبدی کشورمان در لیگ ستارگان هند به خودباوری رسیدیم و شاهد انتقال دانش و تکنیک‌های روز دنیا به کبدی ایران بودیم. در حال حاضر 16 بازیکن کبدی ایران در لیگ هند فعالیت دارند و در صدد هستیم همچنان این نفرات را اضافه کنیم. 

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی خاطر نشان کرد: در لیگ ستارگان ما نگاهی حمایتی نسبت به ورزشکاران و قهرمانان کشورمان داریم که از نظر فنی و مالی برای آنها اثرات بسیاری داشته و دارد. همچنین یک کارگروه تخصصی در کمیته فنی داریم که همه فعالیت‌های ورزشکاران را رصد می‌کند، با یک نگاه علمی به این مساله می‌پردازیم و قصد داریم از هم اکنون برای بازی‌های آسیایی هدفمند کار کنیم. 

اورسجی: به دنبال گرفتن میزبانی کبدی ساحلی قهرمانی جهان هستیم

وی در پاسخ به این سئوال که برای حضور قهرمانان کبدی ایران در لیگ ستارگان هند چه برنامه‌هایی در دستور کار بوده، گفت: برای حضور ورزشکاران کبدی کشورمان در هند اقدامات و فعالیت‌های مختلفی صورت گرفت و با یک دیپلماسی ورزشی مناسب شرایط حضور آنها را در این لیگ فراهم کردیم. در این خصوص باید به یک مساله مهم توجه داشت. ورزشکاران کبدی ما به دلیل نبود باشگاه‌های حرفه‌ای در ایران، تمرینات خود را در تیم‌های ملی و تحت نظر فدراسیون سپری کردند و طبیعی است به نوعی چرخه مالی حضور آنها در لیگ حرفه‌ای هند، باید به مربیان استعدادیاب، هیات‌ها و همه عواملی که در رشد و پویایی آنها نقش اساسی داشتند، باز گردد. البته این از ارزش ملی‌پوشان ما کم نمی‌کند و ما هم هر چه داشتیم در طبق اخلاص گذاشتیم و اعتقاد دارم هنوز جای کار وجود دارد و با بررسی نقاط ضعف و قوت، کاستی ها را جبران و به سوی اعتلای ورزش کبدی گام برداریم.

اورسجی با اشاره به اینکه بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ هند به جامعه کبدی ایران باز می‌گردد تا دوباره برای این رشته و چهره های جدید هزینه شود، افزود: در موفقیت یک ورزشکار بخش های مختلف دخیل هستند، مثل هیات، مربی و ... و باید منافع مالی حاصل شده به همه باز گردد. درصدی از مبلغ قرارداد به استان و مربی او باز می‌گردد اما تاکید می‌کنم که حتی یک ریال آن صرف هزینه‌های جاری فدراسیون نمی‌شود.

پایان سیطره هندی‌ها بر کبدی جهان
وی در خصوص شکسته شدن سیطره هندی ها بر کبدی جهان و کسب مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: هند خود را آقای کبدی جهان می‌داند اما آنچه در جاکارتا رقم خورد نشان داد کبدی ایران در چه جایگاهی قرار دارد. البته این تفکر هندی‌ها بی‌دلیل نیست چرا که حداقل 200 میلیون نفر در هند به ورزش کبدی می‌پردازند که این آمار سه برابر جامعه ماست، از سویی دیگر 800 میلیون نفر طبق آماری که مسئولان کبدی هند اعلام کردند بازی‌های این رشته را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنند که این یک عدد عجیب و غریب است اما واقعیت دارد.  

استعدادیابی و نخبه‌پروری با هدف موفقیت کبدی 

وی گفت: در بخش همگانی و استعدادیابی و در اهدای لوازم به هیات ها خود را موظف می‌دانیم تا در کنار آنها باشیم. این را مد نظر داشته باشید که هیچ وقت یک فرد حتی اگر در بالاترین سطح مدیریتی هم باشد به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد و من به مدیریت مشارکتی اعتقاد دارم. در این فدراسیون بارها اعلام کردیم هر کسی که می‌تواند موثر باشد، بیاد و ما هم استقبال می‌کنیم. در حال حاضر 20 کمیته تخصصی در فدراسیون داریم و امروز این افتخار را داریم که بگوییم همه کمیته‌ها فعال است. برای رشد و اعتلای کبدی باید کار کرد و این را هم بگویم که تیمی را برای پژوهش داریم که تمامی موارد را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و مسیر روشنی را برای اعتلای کبدی مشخص می کند. 

رئیس فدراسیون کبدی ایران یادآور شد: منابع انسانی سرمایه اصلی ماست، شاید خیلی زود بازده نباشیم اما اعتقاد داریم استعدادیابی و نخبه‌پرورپی باید از سطوح پایه شکل بگیرد که این زمان خاص خود را می‌طلبد. باید برنامه‌ریزی کنیم تا اگر دو یا سه دوره دیگر کبدی به رشته‌های المپیکی افزوده شد مشکلی نداشته باشیم و با خیال راحت بر روی مدال‌های این بازی‌ها حساب کنیم.

برای المپیک برنامه داریم، با ادعا کارها پیش نمی‌رود
اورسجی ادامه داد: باید با پشتوانه‌سازی و استعدادیابی ورزشکاران جوان 10 تا 12 ساله را انتخاب و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم تا در المپیک‌های بعدی بتوانیم از آنها به خوبی بهره ببریم. اگر امروز برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم در چند دوره المپیک می‌توانیم از این بازیکنان استفاده کنیم. واقعیت این است که با ادعا نمی‌شود کار کرد، ما نیازمند یک برنامه‌ریزی خوب در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در همه سطوح هستیم. بدون شک همه فدراسیون ها برای موفقیت تلاش می‌کنند اما ما قصد داریم کبدی را به عنوان یک نماد و الگو در میان فدراسیون‌های ورزشی مطرح کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی خاطر نشان کرد: دو مدال طلای بازی‌های آسیای نشان داد در چه مسیری گام بر می‌داریم و باید این روند ادامه داشته باشد تا کبدی ایران همچنان یکی از مدعیان جهانی باقی بماند. موفقیت‌هایی که  در بازی‌های آسیایی جاکارتا به دست آوردیم سطح انتظارات را بالا برد و این کار ما را سخت‌تر می‌کند. خوشبختانه در یکی دو سال اخیر حمایت‌های خوبی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ورزش کبدی صورت گرفت که بسیاری از مشکلات ما را کاهش داد و سبب آرامش در میان قهرمانان شد. 

اورسجی: به دنبال گرفتن میزبانی کبدی ساحلی قهرمانی جهان هستیم

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی تصریح کرد: در بعد منابع مالی و مدیریت این بخش باید بگویم دقت عمل زیادی داریم و اجازه نمی‌دهیم هزینه‌های بی جا برای ما ایجاد مشکل کند. وقتی یک رشته ورزشی قرار است المپیکی شود باید یک مسیر سخت را طی کند و ما امروز در این مسیر سخت قرار داریم. در خصوص شرایط المپیکی شدن کبدی باید گفت ابتدایی‌ترین بخش این مساله این است که کبدی باید در 5 قاره جهان حضوری فعال داشته باشد و یا حداقل در 3 قاره جهان به صورت مسابقات قاره‌ای دنبال شود. البته ما در صدد بودیم مسابقات قاره آفریقا را فعال کنیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا عملیاتی نشد و در نظر داریم امسال این کار را به مرحله اجرا برسانیم. در اروپا هم باید بازی‌های این قاره را به صورت مطلوب برگزار کنیم تا در ادامه مسیر خود بتوانیم به المپیک بیاندیشیم.

وی گفت: کبدی در برخی از کشورها به صورت فدراسیون است و در برخی دیگر از کشورها به صورت انجمن یا کمیته پیگیری می شود. امروز 40 فدراسیون کبدی داریم و 60 کشور نیز به صورت انجمن یا کمیته فعال هستند. در حال حاضر ارتباطات مناسبی گرفتیم که کبدی در همه قاره‌های جهانی فعال شود و در صدد هستیم هر چه زودتر این مساله نهایی شود.

اورسجی خاطر نشان کرد: کبدی در ساحلی، چمن و استاندارد 7 و 12 نفره برگزار می شود و اگر حداقل دو رشته در المپیک باشد مدالی از جنس تیمی انتظار تیم‌های شرکت کننده را می‌کشد که ایران از جمله تیم‌های شانس مدال و سکو در این بازی‌ها به شمار می‌رود. من برای تمامی رشته‌های ورزشی احترام ویژه‌ای قائل هستم اما باید قبول کنیم کبدی از جمله شانس‌های کسب مدال در المپیک به شمار می‌رود. 

خود را موظف به حمایت از هیات‌ها می‌دانیم
وی در خصوص کمک به هیات های استانی یادآور شد: وظیه ذاتی فدراسیون است که به هیات های خود کمک کند، با بررسی های صورت گرفته در سال جاری به 12 استان تاتامی دادیم و در سال گذشته نیز 12 استان دیگر از این موضوع بهره مند شدند.24  استان دیگر نیز در همین ماه های پیش رو کمک دریافت خواهند کرد و م همچنان در نظر داریم از استان ها و هیات های خود حمایت ویژه ای داشته باشیم. 

رئیس فدراسیون کبدی ایران افزود: در راستای حمایت از هیات های استانی خود به هر استان دو دست لباس آقایان و بانوان اهدا کردیم و برای استان های محروم نیز این تعداد را به دو برابر افزایش دادیم تا در فعالیت های خود دچار مشکل نشوند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/302323/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد