راه ترقی

آخرين مطالب

وزیر ورزش و جوانان: به ورزش دانش آموزی توجه ویژه‌ای داریم ورزشی

وزیر ورزش و جوانان: به ورزش دانش آموزی توجه ویژه‌ای داریم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- سید حمید سجادی صبح امروز شنبه (3 مهر) با حضور در دبیرستان پسرانه شهدای انقلاب (دوره دوم) شهر تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صورت نمادین به صدا در آورد و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، این مراسم را ارزشمند خواند و با اشاره به پاندمی کووید 19 در دنیا، گفت: در این ایام مراحل تعلیم و تربیت در هیچ کجای دنیا متوقف نشد؛ کند شد اما متوقف نشد. قدری از کیفیتش کاسته شد اما از بین نرفت چراکه لازمه زندگی بشریت دانایی و توانایی است. 


سجادی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه شما به نمایندگی از جمعیت میلیونی دانش آموزان سراسر کشور در این جلسه حضور دارید، ادامه داد: امروز دور هم جمع شدیم تا رسمیت بدهیم به یک نهضت یعنی تعلیم و تربیت و  با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران برای ساختن ایرانی قوی در دنیا تجدیدمیثاق کنیم. آینده کشور به تک تک شما نیاز دارد و آینده سازان واقعی کشور دانش آموزان امروز هستند و کشور منتظر خدمات شماست. 


وی با نصیحت دانش آموزان اظهار کرد: از عمرتان برای تحصیل وقت می‌گذارید لذا آموزش را کاربردی یاد بگیرید. امروز سندیت دادن به آغاز دوره تعلیم تربیت است. تا حالا دقت کردید چرا برای بچه‌ها جشن تولد می‌گیرند؟، چرا مراسم ازدواج را احترام می‌نهند؟، نمی‌شود مگر رسمیت آن را طی کرده باشیم و این رسمیت دادن ها در دوران ما حک می‌شود و احترام ویژه‌ای برایش قائل هستیم. 


سجادی در ادامه با اشاره به اصول تعلیم و تربیت، تصریح کرد: یک اصل مهم در تعلیم و تربیت داریم به نام فعالیت و حرکت و سندیت دادن به تعلیم و تربیت؛ امروز دور هم جمع شده ایم به آغاز دوره تحصیلی شما رسمیت دهیم و می‌خواهیم بگوییم شما برای ما مهم هستید و کشور پشت شماست. حداقل سه و چهار بار رئیس جمهوری در جلسات هیئت دولت به ارتقای سطح علمی دانش آموزان و بازگشایی مدارس تاکید کردند و اگر امروز ما در خدمت شماییم می‌خواهیم بگوییم سرنوشت کشور و شما عزیزان برایمان مهم است. امیدوارم این مراسم به دل شما بنشیند و امیدوارم آنقدر یاد و خاطره این مراسم عمیق باشد که اگر سستی سراغتان آمد و مواردی که موانع تعلیم و تربیت است، در اراده شما اثری نگذارد. آنچه می آموزید سعی کنید به کار بگیرید و کاربردی باشد، امروز ایران ما نیاز به این اتفاقات دارد. 


سجادی با بیان اینکه در عرصه ورزش اعتقاد داریم باید عبادت و ورزش جزء کارهایمان باشد، خطاب به دانش آموزان ادامه داد: به اوقاتی که برای ورزش شما در نظر می‌گیرند دقت نظر و در برنامه ورزشی با دقت و اراده و علاقمندی شرکت کنید. اعتقاد راسخ به ورزشِ تعلیم و تربیتی برای دانش آموزان داریم. آنچه نیاز دارید را در ورزش کسب کنید. توجه و اهتمام ویژه ما به ورزش همگانی و ورزش تعلیم تربیتی است که از دل آن قهرمانان خود را نشان می‌دهند. 


وی خطاب به دانش آموزان، تاکید کرد: اردوهای ما و انتخابات تیم ملی باید با رصد دبیران ورزش مدارس همراه باشد و نخبگان ورزشی شناسایی و به تیم های ملی معرفی شوند. ما در کشورمان حداقل 225 گونه ورزشی، 52 فدراسیون و بیش از 100 انجمن ورزشی داریم. این گونه ورزشی در 52 فدراسیون مدیریت می‌شود. انجمن های ورزشی هم زیر نظر فدراسیون هستند. این تشکل‌های رسمی زیر نظر وزارت ورزش اند و یکی از آنها فدراسیون ملی ورزش دانش آموزشی است. اگر علاقمند به ورزش هستید اینها را نشانه کنید به عنوان هدف تا در سطوح آنها پست بگیرید. 


وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر فعالیت ورزشی در کنار فعالیت تحصیلی، به دانش آموزان گفت: تلاش ما این است که نسل آینده جمهوری اسلامی ایران را با اقیانوس وسیعی که در پس پرده یعنی با تربیت بدنی آشنا کنیم. شما مدیران آینده ورزش کشور هستید، در ادبیات دفاع مقدس می‌بینیم برای جانبازان و خانواده شهدا احترام قائل و تکریم می‌کنیم که باید این حالت در ورزش هم باشد. ورزشکار در همه جای دنیا ارزش دارد. ورزش امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران ارزش است. تیم های ورزشی قهرمان می‌شوند و مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و بزرگان کشور تقدیر می‌کنند و مدال را ورزشکاران به خانواده شهدا تقدیم می‌کنند و اینها در دل ورزش اتفاق می‌افتد. 


  در بخش دیگر این برنامه مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی  و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت به تمام فرهنگیان، معلمان، دانش آموزان، مدیران و جهادگران عرصه آموزش و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در آموزش و پرورش با یک چرخش حساب شده تمام فعالیت ها را به مدرسه بردیم، المپیاد درون مدرسه ای و کانون درون مدرسه ای و ورزش صبحگاهی و مسائل مختلف نظام یکپارچه استعداد یابی را به مدرسه بردیم. 


وی ادامه داد: سالی 650 تا 800 نفر استعداد غربال شده از پنج میلیون دانش آموز داشته و بیش از 700 نفر مدیر مدرسه سرپرستی تیم های ما را عهده دار بودند و جوشش اصلی فعالیت هایمان همگی در درون مدرسه است. ما ورزش دانش آموزی را پشتوانه خوبی برای نظام استعدادیابی ورزش در نظر گرفته ایم و این نظام شکل گرفته است.

حمیدی افزود: امروز مراسم سال تحصیلی با حضور رئیس جمهوری از طریق برنامه شاد در حال پخش شدن در سراسر کشور است و رئیس مجلس نیز آغاز سال شکوفه های انقلاب را افتتاح کردند و 12 نفر از وزاری دولت در جای جای کشور امروز زنگ مدرسه را به صدا در می‌آورند و از شما وزیر ورزش و جوانان تشکر و برایتان آرزوی توفیق دارم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/304002/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟