راه ترقی

آخرين مطالب

تکاپوی دولت برای گره‌گشایی از زندگی مردم تکاپوی دولت برای گره‌گشایی از زندگی مردم سياسي

تکاپوی دولت برای گره‌گشایی از زندگی مردم تکاپوی دولت برای گره‌گشایی از زندگی مردم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- دولت سیزدهم از همان روزهای نخست آغاز به کار خود سه هدف مشخص را برای بهبود شرایط کشور و زندگی مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتخاذ کرد. هدف نخست آشنایی ملموس با مشکلات و چالش‌های مناطق مختلف کشور به ویژه بخش‌های محروم بود که در مسیر تحقق آن رییس جمهوری تاکنون 6 سفر استانی به محروم‌ترین مناطق ایران داشته است که نخستین و سریع‌ترین نتیجه آن بازگشت امید به محرومان این مناطق بود. هدف دوم مقابله با وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه بوده و هست که در اثر تحریم‌ها و رکود حاصل از پاندمی کرونا بیش از همیشه دشوار شده است و در نهایت اولویت مهم دولت سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و مقابله با ویروس کووید 19 است. دولتمردان طی دو ماه گذشته در مسیر اجرا و تحقق این سه مهم در تکاپو هستند.

تداوم سفرهای استانی رییس جمهوری

خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر، 6 مقصد رییس جمهوری طی دو ماه گذشته بود تا شخصا و از نزدیک با آنچه مردم محروم آن منطقه از محرومیت تجربه می‌کنند، آشنا شود. نخستین مقصد خوزستان پردرد بود که در همان ایام انتخابات هم صحنه اعتراضات مردم به شرایط زندگی شد. حضور رییس جمهوری در آن استان و نشستن پای انتقادات گاهی تند مردم، از مهم‌ترین اقدامات دولت در ماه نخست فعالیتش بود که مورد استقبال رهبر انقلاب هم قرار گرفت.

 ایشان در دیدار با اعضای هیات دولت به این موضوع اشاره کرده و فرمودند: «این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز –چهارم شهریور-جناب آقای رییسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ای از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.»

پس از این سفر آیت الله رییسی همراه با شماری از اعضای هیات دولت در پنج استان محروم کشور هم حضور یافتند و از مردم شنیدند و مشکلات را از نزدیک مشاهده کردند. بر اساس آنچه رییس جمهوری عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت مورد تاکید قرار داد؛ این سفرها با قوت تمام ادامه خواهد یافت تا مردم به باور شنیده شدن صدا و دغدغه‌های خود از سوی مسئولان برسند. آیت الله رییسی در نشست هیات دولت اجرای مصوبات سفرهای استانی را برای باز کردن گره از زندگی مردم ضروری دانسته و گفته است: دولت مصمم است سفرهای استانی و حضور بی‌واسطه در بین مردم را با قوت ادامه دهد. دولت باید در همه نقاط کشور حضور یابد، چرا که در بسیاری از موارد برخی طرح‌ها که دچار وقفه بی‌دلیل شده‌اند، با پیگیری‌های مدیران ارشد در جریان بازدید حضوری، فعال می‌شود.»

دولت و رییس جمهوری بیش از گذشته به اهمیت حضور بی‌واسطه در بین مردم پی‌برده اند، حضوری که می‌تواند بار روانی و خشم مردم از شرایط اقتصادی و معیشتی را تا حد ممکن کاهش دهد. این حضور در عرصه بین‌الملل هم نشان خواهد داد که برخلاف تمام سیاه‌نمایی‌ها و یاس آفرینی‌های پمپاژ شده از سوی رسانه‌های خارجی، اعتماد میان مردم و دولت قابل بازیابی است و مسئولان در برج عاج خود نمانده و از شرایط مردم به صورت مستقیم باخبر هستند. لمس مستقیم مشکلات و رنج مردم، مسیرهای رفع و بهبود آن را به اولویت نخست مسئولان تبدیل می کند و هدف دولت برای افزایش اعتماد و امید مردم را محقق می‌سازد.

تنظیم بازار و تسریع واکسیناسیون، دو دغدغه مهم دولت  

افزایش نرخ اقلام مختلف به ویژه کالاهای اساسی را می‌توان مهمترین مشکل این روزهای کشور دانست که بسیاری از اقشار جامعه را تحت فشار قرار داده است. برای کاستن از قیمت‌ها دولت باید متغیرهای دیگری را کنترل کرده و کاهش دهد. از سوی دیگر این کاهش و ساماندهی قیمت‌ها اقدامی زمان بر است و این در حالی است که مردم خواستار رهایی هر چه سریعتر از شرایط موجود هستند. تسریع در مسیر کاهش قیمت ها بر عهده ستاد تنظیم بازار است که رییس جمهوری، معاون اول خود را مامور این مهم و تاکید کرده است که این ستاد باید فعال تر و عملیاتی تر شود.

«محمد مخبر» معاون اول رییس جمهوری به منظور تسریع در روند ساماندهی بر بازار کالا از ضرورت نظارت مستمر بر وضعیت بازار و رفع برخی نابسامانی‌ها در تامین مایحتاج ضروری مردم سخن گفته و تاکید کرده است: باید علاوه بر برنامه‌های کوتاه مدت، به دنبال اصلاح ریشه‌ای مشکلات و مسائلی باشیم که موجب نوسانات قیمتی در بازار می‌شود به گونه ای که رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد. به گفته مخبر دولت در تلاش است تا طرحی جامع و قابل اجرا برای مدیریت و ثبات بازار تهیه کند تا نرخ اقلام مورد نیاز مردم بیش از این صعودی نشود. مخبر همچنین از بانک مرکزی نیز خواسته است نسبت به تامین به موقع ارز کالاهای اساسی اهتمام ویژه داشته باشد تا دستگاه‌های متولی تامین کالاهای اساسی بتوانند بهتر به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

کاهش آمار فوتی‌های کرونا و افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور هم از همان ابتدای آغاز به کار دولت در هدف‌گذاری‌های وزرا و رییس جمهوری اولویت نخست را داشت و آمار کاهشی روزهای اخیر، نشان از ثمردهی تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای مقابله با این بیماری مرموز دارد. دولت تلاش کرد تا توزیع عادلانه واکسن را در شهرهای مختلف با جدیت و بدون هیچ اغماضی پی‌بگیرد، انظباط در اطلاع رسانی پیرامون تصمیمات ستاد کرونا داشته باشد و در نهایت قرنطینه هوشمند را جایگزین محدودیت‌ها سازد. کارت واکسن هوشمند و ارائه خدمات بر اساس آن، از تدابیری است که می‌تواند ضمن تشویق و ترغیب مردم به تزریق واکسن، محدودیت‌های موجود را کاهش داده و مسیر بازگشت به شرایط عادی را هموار سازد.

تمام تکاپوی دولتمردان و رییس جمهوری گره گشایی از زندگی مردم است و این گزاره نخستین نشانه آشنایی و آگاهی آنان از گره های موجود در زندگی افراد جامعه است. برخلاف تبلیغات موج هجمه‌های صورت گرفته علیه دولت سیزدهم؛ رییس جمهوری نه تنها صورت مسئله وجود گره‌ها و مشکلات را انکار نکرده، بلکه در تدارک و تلاش ناتمام برای گره گشایی و کاستن از چالش هاست.

ممکن است در این مسیر گروهی با شیوه های و روش ها موافق نباشند و سلایق متفاوتی داشته باشند اما انکار این تکاپوی ناتمام نه منصفانه است و نه عقلانی. در مسیر بهبود شرایط، دولت در تلاش است و هر گروه و شخص علاقمند به کشور باید در این مسیر با قوه مجریه همراهی لازم را داشته باشند تا اداره کشور بیش از این برای دولتمردان دشوار نشود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/308416/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف تراکنش غیرحضوری 2 برابر شد؛ روزانه 200 میلیون تومان

سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد

سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران

رونمایی از گزینه جذاب برای تراکتور

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

تیزر قطعه جدید «قسم» با صدای رضا صادقی

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

قیمت نفت اندکی بالا رفت

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر

مهارت‌های برتر هفته بیست‌ و‌ چهارم لیگ

توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه 3 باشگاه لیگ برتری

صفرزاده: جلوی سپاهان اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید

خشم اتلتیکو از حرف‌های عجیب ستاره آرژانتینی

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

تارتار و هدایت ملوان با درد شدید

مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید

خوشحالی بازیکنان اینتر و سردادن شعار میلان ما اینجا هستیم

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد