راه ترقی

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ توطئه علیه محور مقاومت محکوم به شکست است نوشتارها

سرمقاله حمایت/ توطئه علیه محور مقاومت محکوم به شکست است
  بزرگنمايي:

راه ترقی - حمایت / « توطئه علیه محور مقاومت محکوم به شکست است » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
درحالیکه ارتش لبنان 19 فرد مظنون به دست داشتن در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را در منطقه الطیونه دستگیر کرده، فعالان سیاسی و کارشناسان تاکید کردند که توطئه علنی علیه محور مقاومت از جمله در کشور‌ لبنان محکوم به شکست است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، دو نفر از 19 فرد مظنون بازداشت شده در ارتباط با تیراندازی‌های پنجشنبه گذشته در منطقه الطیونه بیروت که به شهادت شش نفر و زخمی شدن 60 نفر منجر شد، سوری هستند. منابع امنیتی فاش کردند ارتش لبنان 19 فرد مظنون به دست داشتن در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را در منطقه الطیونه دستگیر کرده اند. این منابع به المنار گفتند 17 نفر از بازداشت شدگان دارای ملیت لبنانی هستند که شخصی به نام جورج توما از جمله آنهاست. علاوه بر این دو فرد سوری نیز دستگیر شده اند که در منطقه عین الرمانه حضور داشتند و به تیراندازی مشکوک هستند. یافتن افراد دیگر با استفاده از تصاویر ضبط شده و بازجویی از دستگیر شدگان ادامه دارد. در همین رابطه، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان ضمن دعوت به حفظ آرامش و اعلام اینکه لبنان مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارد، گفت: اقدامات اتخاذ شده برای کنترل اوضاع را با فرمانده ارتش پیگیری می‌کند. میقاتی افزود: این مرحله برای لبنان بسیار دشوار است. الآن ما مثل بیماری هستیم که در اورژانس است، با تشکیل دولت از اورژانس خارج شدیم، اما هنوز کار تمام نشده است، مراحل زیادی پیش رو داریم. باید جلوی خونریزی‌ها را بگیریم.
 جعجع عامل آمریکا و اسرائیل 
 در ادامه واکنش ها به ناامنی در بیروت،‌ رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد، رئیس حزب القوات اللبنانیه مطابق با دستورالعمل آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. به گزارش سایت المیادین، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت، مورد هدف قرار گرفتن اخیر مقاومت لبنان غیر منتظره بود. لبنان به دلیل پیروزی بر رژیم صهیونیستی توسط آمریکا و کشورهای عربی هدف قرار می گیرد. وی گفت، سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه در لبنان طبق دستورالعمل رژیم صهیونیستی و تا حدودی آمریکا کار می‌کند. موضع آرام حزب الله در برابر فتنه‌ها ابزاری کافی برای دفن این فتنه ها و ممانعت از خونریزی است. حمود افزود، برخورد با برخی از احزاب در لبنان دشوار است زیرا آنها عوامل نفوذی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها هستند. (در این مورد) میشل عون، رئیس جمهوری لبنان مقصر است زیرا او در برخی موارد موضع گیری نمی‌کند. همچنین افشاگر معروف سعودی تاکید کرد توطئه علنی علیه محور مقاومت در کشور‌های لبنان، عراق و یمن محکوم به شکست است. مجتهد، افشاگر معروف سعودی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: توطئه علنی علیه محور مقاومت در کشور‌های لبنان و عراق محکوم به شکست است و با قدرت خداوند قادر به نفع این کشور‌ها تمام خواهد شد. وی افزود: برای لبنان جای نگرانی نیست، زیرا حزبی (منظور حزب الله لبنان) دارد و برای عراق نیز جای نگرانی نیست، زیرا نیرو‌های بسیج مردمی (حشد الشعبی) در آن حضور دارند، درباره یمن نیز باید گفت این کشور در آینده از شان و منزلت بالایی برخوردار خواهد شد چرا که گام‌های بزرگی برداشته است و پیرو‌های جنبش انصارالله همچنان ادامه دارد. عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس عرب و سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم هم در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: تیراندازی به سوی معترضان در بیروت که به کشته شدن 
7 نفر و زخمی شدن 20 نفر منجر شد در کنار حمله هوایی به سوریه که شش شهید در بر داشت و همچنین تقلب در انتخابات عراق یک فتنه آمریکایی – صهیونیستی برای شعله ور کردن جنگ داخلی در منطقه بر اساس طائفه گری به نفع تل آویو و برای سرقت گاز لبنان است، اما این فتنه به سرانجام نخواهد رسید و اگر به سرانجام برسد محور آمریکایی، بازنده خواهد بود. همچنین «عدنان منصور» وزیر خارجه سابق لبنان به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد و گفت از اظهار نظرهای مقام‌های آمریکایی و اعضای کنگره مشخص می‌شود که سفارت آمریکا در این حوادث نقش دارد اما لبنان به هیچ وجه وارد درگیری‌های داخلی نخواهد شد و تمامی مقام‌های لبنانی باید با این وضعیت مقابله کنند. وزیر خارجه سابق لبنان درباره اظهارات سمیر جعجع بعد از این جنایت و نیز دست داشتن قوات لبنانیه در حوادث روز پنجشنبه گفت که سمیر جعجع برای لبنان یک برنامه ویرانگر در دست دارد و نمی‌خواهد لبنان روی آرامش ببیند. وی افزود: کارنامه جعجع، سیاه و مملو از ترور و خونریزی است و دولت لبنان نباید به این فرد اجازه ماجراجویی دهد. از سوی دیگر، «سمیر جععج» رئیس حزب نیروهای لبنانی در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به حوادث روز پنج شنبه در بیروت گفت: آنچه پنج شنبه شاهد آن بودیم یک حادثه 7 می کوچک است زیرا ما باید به هدف اصلی در پشت 7 می که این بار تحقیق درباره جنایت بندر (بیروت) است، برگردیم. وی افزود: یک نوع حادثه 7 می در میان مسیحیان برای دستیابی به هدف که تا این لحظه برکناری قاضی طارق بیطار است، ضروری بود بویژه اینکه وی تحقیق درباره انفجار بندر بیروت را ناکارآمد کرد و هیچ گونه قصد و غرض شخصی علیه قاضی بیطار وجود ندارد. اما «ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت هم گفت: ما مداخلات آشکار آمریکا در پرونده انفجار بیروت و تحقیقات مربوط به آن را محکوم می‌کنیم؛ زیرا آمریکا هیچ‌گاه به‌غیر از منافع مخرّب خود از هیچ چیز دیگری حمایت نکرده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/309774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد