راه ترقی

آخرين مطالب

بلوبانک از مرز 700 هزار افتتاح حساب و 22 میلیون تراکنش گذشت اقتصاد

بلوبانک از مرز 700 هزار افتتاح حساب و 22 میلیون تراکنش گذشت
  بزرگنمايي:

راه ترقی - بلوبانک در نشست خبری امروز خود از افتتاح حساب 700 هزار نفر و بیش از 22 میلیون تراکنش در این نئوبانک خبر داد.

نشست خبری مدیران بلوبانک روز یکشنبه 25 مهر با حضور خبرنگاران در خانه کارمان لواسان برگزار شد. در این مراسم، مدیران بلوبانک ضمن تشریح دستاوردها و برنامه‌های آینده این شرکت، به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. بلوبانک به‌عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو در حوزه «نئوبانک» ایران، از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدای این مراسم، جمال غضنفری ، معاون ارشد فنی بلوبانک، درباره مهم‌ترین عوامل را‌‌ه‌اندازی و ایجاد بلوبانک گفت: «بلوبانک نتیجه تفکر و دوراندیشی و سرمایه‌گذاری بانک سامان و همراه‌شدن آن با تیم جوانی است که به راهکارهای نوآورانه تکیه می‌کند.» معاون ارشد فنی بلوبانک با اشاره به اهداف بلوبانک افزود: «ارائه خدمات یکپارچه برای عموم جامعه، کاهش هزینه‌های بانکداری و افزایش بهره‌وری، افزایش شفافیت، سهولت دسترسی به خدمات بانکی، تحقق عدالت اجتماعی و اثربخشی بانک‌ها مهم‌ترین اهداف بلوبانک است.» به‌گفته معاون ارشد فنی بلوبانک، تاکنون 700 هزار نفر در بلوبانک افتتاح حساب کرده‌اند و بیش از 22 میلیون تراکنش در این نئوبانک ایرانی به‌ثبت رسیده است. این نئوبانک ایرانی روزانه بیش از 300 هزار تراکنش نیز دارد. در‌ادامه این نشست خبری، محسن محمدیان ، مدیر منابع انسانی بلوبانک، با اشاره به تفاوت نئوبانک‌ها با بانک‌های سنتی و بانک‌های دیجیتال گفت: «بیزینس‌های فناورانه تلاش می‌کنند تا فرایندها را ساده کنند. بانک‌ها در نسخه‌های دیجیتال خود تلاش کردند تا فرم‌های رایج خود را مجازی کنند؛ اما در نئوبانک‌ها فرایندها از ابتدا خلق شده‌اند تا مینیمال‌تر و ساده‌تر شوند. وی اضافه کرد: «نئوبانک‌ها به‌عنوان بانک کاملا دیجیتال توانسته‌اند ارزش‌های زیادی خلق کنند و مزیت‌های فراوانی دراختیار کاربران خود بگذارند. ازجمله این مزیت‌ها دسترسی آسان، سادگی، شفافیت، بازدهی، امنیت، داده‌محوری، پشتیبانی و برندینگ است.» محمدیان تصریح کرد آنچه بلوبانک به‌دنبال آن است، بازگشت به اصول اولیه یک بانک و بازآفرینی فرایندها و محصولات بانکی مبتنی‌بر تکنولوژی روز و درنهایت رفع اصطکاک‌های سیستم بانکی و بهبود درخورتوجه تجربه مشتریان است. در‌واقع، بلو قصد دارد طعم دیگری از عملیات بانکی روزمره را به مشتریان بچشاند. نئوبانک‌ها نسل جدید مؤسسات مالی و بانکی هستند که با تکیه بر فناوری‌‌های روز، مدل جدیدی از بانکداری و خدمات مالی و بانکی را ارائه می‌دهند. تمامی خدمات نئوبانک‌ها مثل افتتاح حساب، برداشت و پرداخت، صدور کارت و انتقال وجه، تنها از‌طریق گوشی‌های هوشمند یا وب‌سایت ارائه می‌شود و دیگر از شعبه فیزیکی و فرم‌های کاغذی خبری نیست. به‌گفته محمدیان، در بانک‌ها هزینه‌هایی مثل شعبه‌ها، نیروی انسانی، انتقال پول فیزیکی و... وجود دارد؛ اما در نئوبانک این موارد وجود ندارند و قرارگرفتن نئوبانک‌ها در بستر فناوری کمک کرده تا هزینه‌های این بانک‌ها کاهش پیدا کند؛ به‌گونه‌ای که هزینه‌های نیروی‌ انسانی در نئوبانک‌ها یک‌دهم و هزینه‌های جذب کاربر، تنها یک‌پنجم بانک‌های سنتی است. هزینه نئوبانک‌ها یک‌پنجم بانک‌های سنتی است
مدیر منابع انسانی بلوبانک درادامه به کمپین جدید این شرکت که با عنوان «زمین بازی را عوض می‌کنیم» آغاز شده، اشاره کرد و از اهداف بلوبانک برای تحول در ارائه خدمات مالی و خلق بانکی دوست‌داشتنی خبر داد. به‌گفته محمدیان، بلو می‌خواهد ناممکن را ممکن کند و برای همین با ارائه تجربه کاربری آسان و بهبود رابطه کاربران با بانک‌ها، توانسته است زمین بازی را به نفع مشتریان عوض کند. بخش بعدی این مراسم به تشریح ارزش‌ها و قابلیت‌های محصول بلوبانک اختصاص داشت. احمد ابراهیمی ، مدیر محصول بلوبانک، از سه عامل «خلق تجربه ساده و آسان» و «خلق حس جوان و جذاب» و «پشتیبانی درجه‌یک» به‌عنوان مهم‌ترین ارزش‌های بلوبانک نام برد.

راه ترقی

به‌گفته‌‌ ابراهیمی، تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بلوبانک در هر زمان و مکانی بتوانند افتتاح حساب کنند. براین‌‌اساس 60 درصد افتتاح حساب‌ها در ساعات غیرکاری از 16 تا 6 بامداد اتفاق افتاده است. 25 درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و 75 درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند. مشتریان بلوبانک پس از اتمام افتتاح حساب خود که به‌شکل کاملا مجازی و آنلاین انجام می‌شود، می‌توانند کارت بانکی خود را از میان رنگ‌های دلخواه خود انتخاب کنند. مدیر محصول بلوبانک با اشاره به طراحی منحصربه‌فرد کارت‌های بلوبانک گفت: «با وجود همه چالش‌ها که در طراحی و ساخت و چاپ کارت‌های عمودی بلو داشتیم، توانستیم به‌کمک تحقیق و توسعه گسترده، کارت بانکی منحصربه‌فردی خلق کنیم که علاوه‌بر جذابیت بصری، مقاومت بالایی هم دارد.» ابراهیمی در‌ادامه به پشتیبانی اشاره کرد و گفت: «در بانک‌های سنتی، پشتیبانی محدود به روزها و ساعات کاری است؛ اما در بلوبانک، پشتیبانی در هر ساعتی از شبانه‌روز میسر است. ما چت را انتخاب کردیم؛ چون مردم با چت راحت‌تر هستند.» وی به امنیت نیز اشاره کرد و افزود: «در بلوبانک، امنیت حساب و پول مشتری‌ها توسط بانک سامان و بانک مرکزی تأمین می‌شود.» تضمین حساب مشتریان بلوبانک توسط بانک سامان و بانک مرکزی تأمین می‌شود
بلولاین، سرویس پشتیبانی 24 ساعته بلوبانک است که ازطریق چت آنلاین به کاربران پاسخ می‌دهد. به‌گفته مدیر محصول بلوبانک، این سرویس تاکنون توانسته است رکورد پاسخ‌گویی به 5 هزار چت در یک روز و میانگین زمان انتظار 12 ثانیه‌ای را به‌ثبت برساند. در بخش پایانی این مراسم، مدیران بلوبانک به پرسش‌های خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.

راه ترقی

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/309923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969