راه ترقی

آخرين مطالب

بررسی ویندوز 11؛ فصلی نو برای سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی -

ویندوز 11 سیستم عاملی است که کاربران ویندوز از سال‌ها پیش لیاقتش را داشتند، اما از آن‌ها دریغ شده بود؛ به‌همین خاطر، استفاده از آن تجربه‌ی تلخ و شیرینی را به‌بار می‌آورد. هم خوشحالیم که رابط کاربری جدید و چشم‌نواز ویندوز 11، تجربه‌‌ای تازه و بهتری را برای ما رقم می‌زند و هم آزرده‌خاطر از اینکه چرا تمام این سال‌ها مجبور بودیم با رابط کاربری نامنسجم و به‌هم‌ریخته‌ی ویندوز 10 سر کنیم؛ البته آزردگی‌خاطر برای افرادی که دستگاه قدیمی‌شان پیش‌نیازهای ویندوز 11 را ندارد، شدیدتر هم می‌شود. اگر می‌خواهید قبل از نصب ویندوز 11 ببینید آیا سیستم عامل جدید مایکروسافت همانی است که سال‌ها منتظرش بودید یا خیر،‌ با بررسی ما از ویندوز 11 همراه باشید. شما می‌توانید برای خرید محصولات سرفیس، به فروشگاه اینترنتی مای سرفیس یا صفحه‌ی اینستاگرام mysurface‌@ مراجعه کنید.
ویندوز 11؛ یکپارچگی با زندگی هوشمند و مدرن
عناوین:
تسک‌بار جدید ویندوز منوی استارت گزینه جستجو دسکتاپ‌های مجازی چیدمان اسنپ ویجت‌ها اپلیکیشن چت فایل اکسپلورر اکشن سنتر حالت تاریک تجربه لمسی و کیبورد مجازی مایکروسافت استور تنظیمات ویندوز قابلیت‌های حذف‌شده ویندوز 11 انتظارات از ویندوز 11 جمع‌بندی
پانوس پانای ، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، اوایل سال جاری ویندوز 11 را چیزی بیشتر از سیستم عامل توصیف کرد و آن را مانند پارچه‌ای توصیف کرد که در تاروپود زندگی‌مان تنیده شده و قرار است حس آرامش را به ما منتقل کند. حق دارید که فکر کنید پانای درمورد «چیزی فراتر از سیستم عامل»‌ اغراق کرده باشد، اما حس آرامشی که به ما وعده داده بود، کم و بیش در تجربه‌ی ویندوز 11 محقق می‌شود؛ آرامشی که بخشی از آن را مدیون رابط کاربری منسجم و منطقی و بخشی را هم به خاطر شباهت زیاد ویندوز 11 با ویندوز 10 مدیون هستیم؛ البته به‌خاطر همین شباهت‌ها، از نظر بسیاری ، ویندوز 11 می توانست در حد یک به‌روزرسانی برای ویندوز 10 باشد، نه یک سیستم عامل جدید. قبل از آنکه وارد جزئیات شویم، اگر بخواهیم به‌صورت کلی، رابط کاربری ویندوز 10 و 11 را با هم مقایسه کنیم،‌ باید بگوییم نسل جدید کاربرانی که به UI گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود وابسته شده‌اند و سادگی و سرعت عمل از هر چیز دیگری برایشان مهم‌تر است، تجربه‌ی به‌مراتب رضایت‌بخش‌تری از ویندوز 11 خواهند داشت تا آن دسته از کاربران ویندوزی کارکشته‌ای که هراسی از رابط کاربری پیچیده و حتی ازهم‌گسیخته‌ی ویندوز 10 ندارند،‌ چرا که برای آن‌ها «کارایی» حرف اول را می‌زند. ویندوز 11 با زندگی مدرن، سریع و خشن این روزها همخوانی بیشتری دارد، اما اگر به هر دلیلی با سبک زندگی مدرن میانه‌ی خوبی ندارید، احتمالا از تغییرات جدید ویندوز لذت نخواهید برد. تسک‌بار جدید ویندوز
بدون شک بعد از به اصطلاح بالا آمدن ویندوز، ظاهر جدید تسک‌بار یا نوار وظیفه، نظرها را به خود جلب خواهد کرد. در رویداد معرفی ویندوز 11 دیدیم که تسک‌بار به وسط دسکتاپ منتقل شده است؛ احتمالا آن روز هم، واکنش اولیه‌ی بسیاری از ما به این جابه‌جایی منفی بود؛ اما در تجربه‌ای که از ویندوز 11 داشتم،‌ احساس کردم قرار گرفتن تسک‌بار در مرکز، به افزایش تمرکز و توجه کمک زیادی می‌کند.

راه ترقی

taskbar فعال کرد؛ اما احساس من این است که اگر مدتی با تسک‌بار جدید کار کنید، به موقعیت آن هم عادت خواهید کرد؛ طوری‌که شاید دوست نداشته باشید دیگر به تسک‌بار ویندوز 10 برگردید.

راه ترقی

taskbar اقدام کرد؛ اما باقی آیکون‌ها را می‌توان با کلیک راست و انتخاب گزینه unpin از تسک‌بار حذف کرد. علاوه بر این، مانند ویندوز 10، می‌توانید اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌ی خود را برای دسترسی سریع‌تر، به تسک‌بار یا منوی استارت پین کنید. منوی استارت
در منوی استارت،‌ اپ‌های پین‌شده قرار دارند که چینش آن‌ها در مرکز، توجه تصمیم معقولانه‌ای به‌نظر می‌رسد. در ویندوز 10، اپ‌های پین شده بعد از فهرست تمام اپلیکیشن‌های نصب شده قرار دارند که به اندازه‌ی کافی جلب توجه نمی‌کنند؛ درحالی‌که در منوی استارت ویندوز 11، فهرست تمامی اپ‌های نصب‌شده زیر گزینه‌ی All apps پنهان شده است.

راه ترقی

Start > Folders، گزینه‌های دیگری مانند تنظیمات ویندوز یا فولدر موزیک و دانلود را به نوار پایین منوی استارت اضافه کنید. در منوی استارت ویندوز 11 دیگر از کاشی‌های زنده (Live Tiles) خبری نیست که گمان نمی‌کنم دل کسی برایشان تنگ شود! این کاشی‌ها حالا جای خود را به ویجت‌ها داده‌اند که از نظر مایکروسافت آنقدر مهم و کاربردی هستند که باید آیکون و فضای مخصوص خود را داشته باشند؛‌ البته نظر کاربران ممکن است چیز دیگری باشد؛ شاید بهتر بود ویجت‌ها به همین منوی استارت اضافه شوند. گزینه جستجو
گزینه جست‌وجو در ویندوز 11 که حالا آیکون و پنجره‌ی مخصوص خود را دارد، از نقص نسبتا آزاردهنده‌ای در طراحی رنج می‌برد. مایکروسافت امکان جست‌وجو در محیط ویندوز را در چندین جا از جمله منوی استارت و آیکون جستجوی کنار منوی استارت دراختیار کاربر می‌گذارد، اما تایپ در تمام نوارهای جستجو، پنجره‌ی مجزایی را بدون یکپارچگی با UI کلی محیط ویندوز باز می‌کند که تجربه‌ی کاربری روان سیستم‌عامل را بر هم می‌زند. حتی اگر گزینه‌ی سرچ تسک‌بار را از بخش Personalization > taskbar غیرفعال کنید، از پنجره‌ی بی‌هدف و گسسته‌ی سرچ،‌ رهایی نخواهید یافت.

راه ترقی

در کنار ذره‌بین، آیکون تسک ویو (Task View) قرار دارد که نسبت به ویندوز 10 بهبود چشم‌گیری دارد. به کمک این قابلیت می‌توانید برای مصارف کاربری متفاوت از جمله کار، بازی یا مدرسه، دسکتاپ‌های جداگانه‌ای داشته باشید که ایجاد کردن و مرتب کردن آن‌ها حتی از مک‌بوک هم آسان‌تر شده است. قابلیت بسیار جذابی که به تسک ویو اضافه شده و جای خالی آن به‌شدت در ویندوز 10 حس می‌شد، امکان انتخاب تصاویر پس‌زمینه متفاوت برای هر کدام از آن‌ها است. جابه‌جایی بین دسکتاپ‌های مختلف نیز با افکت فیداوت انجام می‌شود که روان بودن UI ویندوز 11 را به رخ می‌کشد.

راه ترقی

راه ترقی

کاربران ویندوز 7 ویجت‌ها را با نام Gadgets به خاطر دارند؛ قابلیتی که بعدا در ویندوز 8 و 10 با کاشی‌های زنده (Live Tiles) جایگزین شد. بعید می‌دانم کاشی‌های زنده کاربرد چندانی برای کاربران داشته باشد و احتمالا به همین خاطر است که مایکروسافت تصمیم گرفت ویجت‌ها را برگرداند؛ البته ویجت‌ها بخش آشنایی از رابط کاربری گوشی‌های هوشمند هستند و حضور آن‌ها در ویندوز 11،‌ همان حس زندگی مدرن و تمایل بیشتر به‌سادگی را منتقل می‌کند.

راه ترقی

در کل، بخش ویجت در حال حاضر آنقدر که شاید مایکروسافت بدان امید بسته بود، جلب توجه نمی‌کند و آن شلختگی طراحی بخش جستجو در اینجا هم دیده می‌شود. مثلا کلیک روی آیکون کاربر در بالای پنجره‌ی ویجت و همین‌طور انتخاب گزینه‌ی add widgets پایین ویجت‌ها، پنجره‌ی یکسانی را باز می‌کند که مایکروسافت می‌توانست به همان یک گزینه بسنده کند. مشکل دیگر بخش ویجت‌ها باز شدن پنجره‌ی آن در سمت چپ است که با رابط کاربری مرکزی تسک‌بار هماهنگ نیست. اگر هم با تاچ کار می‌کنید،‌ انتظار دارید که با سوایپ چپ و راست بتوانید بین صفحات مختلف هر ویجت جابه‌جا شوید، اما چنین امکانی وجود ندارد و باید انگشت خود را روی نقطه‌های زیر ویجت فشار دهید تا صفحه عوض شود. اپلیکیشن چت
متاسفانه اپلیکیشن بعدی تسک‌بار نیز بی‌اشکال نیست. مایکروسافت پیام‌رسان تیمز را که بیشتر کاربرد سازمانی داشت و قابلیت چت شخصی آن اغلب نادیده گرفته می‌شد، به دو اپلیکیشن مجزا تقسیم کرده تا شاید با این کار، افراد بیشتری به استفاده از پیام‌رسان غول تکنولوژی برای چت با خانواده و دوستان روی بیاورند؛ اتفاقی که با توجه به محبوبیت روزافزون پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام و واتساپ، بسیار خوشبینانه است.

راه ترقی

طراحی فایل اکسپلورر از زمان ویندوز 8 تقریبا دست‌نخورده مانده بود و به جرات می‌توانم بگویم در تمام این سال‌ها هنوز چشم‌ها به چینش نامنظم و شلوغ آیکون‌های آن عادت نکرده است. خوشبختانه طراحی جدید فایل اکسپلورر در ویندوز 11 یک‌دست و ساده‌تر شده و آیکون‌ها مینیمال‌تر و جذاب‌تر شده‌اند. در قسمت هدر فایل اکسپلورر دیگر از آن دکمه‌های بزرگ با طراحی‌های ناهمگون خبری نیست و حالا فقط پرکاربردترین تسک‌ها، از جمله کات،‌ کپی و پاک کردن فایل‌ها، در این بخش جای گرفته‌اند و سایر گزینه‌ها از جمله Properties و Options زیر منوی سه‌نقطه پنهان شده‌اند. مایکروسافت بدون آنکه قابلیتی را حذف کند، در طراحی آیکون‌ها و فولدرهای فایل‌اکسپلورر خوش‌سلیقگی زیادی به خرج داده است و بعید می‌دانم کسی از طراحی جدید استقبال نکند.

راه ترقی

اگر هم از حالت تاریک ویندوز استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که برخی از پنجره‌های فایل اکسپلورر (و البته بسیاری از پنجره‌های دیگر!) هنوز با حالت تاریک سازگار نشده‌اند و به طرز آزاردهنده‌ای سفید هستند. عجیب به‌نظر می‌رسد که اعضای تیم طراحی ویندوز 11 متوجه چنین ایرادات واضحی نشده‌اند؛ یا شاید این دقیقا همان چیزی است که باید از مایکروسافت انتظار داشت: تغییرات ضروری، سطح دسترس‌پذیری بالا و باگ‌های بی‌شمار. اکشن‌سنتر
بخش System Tray یا اکشن‌سنتر که در سمت راست تسک‌بار قرار دارد، در ویندوز 11 به مراتب ساده‌تر شده و دسته‌بندی‌های و ظاهری مرتب‌تر و آراسته‌تر به خود گرفته‌اند. به جای آنکه مشابه ویندوز 10، گزینه‌ی تنظیم صدا، وای‌فای یا باتری هر یک در باکس‌های جدا باز شوند، اکنون تمام این گزینه‌ها در یک باکس با چینشی منظم کنار هم قرار گرفته‌اند و تنظیمات بسیاری از آن‌ها از همین پنل انجام می‌شود؛ البته به غیر از بلوتوث که همچنان کاربر را به پنجره تنظیمات اصلی هدایت می‌کند.

راه ترقی

در ویندوز 10، بخش اعلانات از تاریخ و زمان جدا بود؛ اما حالا این دو بخش با هم ادغام شده‌اند و با کلیک روی تاریخ، پنجره‌ی اعلانات بالای تقویم ظاهر می‌شود. این دسته‌بندی منطقی نیست؛ اما از آنجایی که تمام گزینه‌های بخش اعلانات در ویندوز 10 حالا به باکس تنظیمات سریع منتقل شده‌اند، مایکروسافت احتمالا به نتیجه رسیده است که برای اعلانات نیازی به فضای جداگانه نیست. حالت تاریک
اگر شما هم مثل من باشید، احتمالا پیش‌از هرچیز، بلافاصله بعد از نصب ویندوز 11، حالت تاریک را فعال می‌کنید. برای این کار، colors را در نوار جستجو تایپ کنید و وارد بخش تنظیمات رنگ (Color settings)‌ شوید. زیر نمایی از دسکتاپ، گزینه‌ی choose your mode به‌چشم می‌خورد که به‌طور پیش‌فرض روی حالت روشن (Light) قرار دارد. با انتخاب گزینه‌ی Dark، محیط ویندوز و اپلیکیشن‌ها تاریک می‌شود. تجربه‌ی ویندوز در حالت تاریک به قدری رضایت‌بخش است که شاید دیگر دوست نداشته باشید به حالت روشن برگردید.

راه ترقی

تجربه لمسی و کیبورد مجازی
تجربه‌ی لمسی ویندوز 11 را در مایکروسافت سرفیس پرو 7 امتحان کردیم که به مراتب روان‌تر و رضایت‌بخش‌تر از ویندوز 10 بود؛ هرچند که همچنان گاهی تأخیر در پاسخگویی حس می‌شد؛ البته این مشکلات پایدار نبود و احتمالا در دستگاه‌های مختلف، تجربه‌ی لمسی ویندوز 11 متفاوت به نظر برسد؛ موضوعی که در مورد باگ‌های ویندوز 11 نیز صادق است. در کل، ارزیابی ما از تجربه‌ی لمسی ویندوز 11 به حدی درخشان نبود که خرید تبلت‌های ویندوزی را در مقطع کنونی توجیه کند.

راه ترقی

taskbar > touch keyboard فعال شده و آیکون آن برای دسترسی سریع در اکشن‌سنتر ظاهر می‌شود.

راه ترقی

مایکروسافت استور ویندوز 10 با مشکلات زیادی همراه بود و بسیاری از اپلیکیشن‌های کاربردی در آن وجود نداشت؛ طوری که مطمئنا خیلی از ما آن را به‌طور کامل کنار گذاشته بودیم و برنامه‌های ویندوزی مورد نیاز خود را از روش‌های دیگر دانلود می‌کردیم؛ اما حالا مایکروسافت با تغییرات گسترده‌ای که در رابط کاربری و تنوع اپ‌های استور ویندوز 11 ایجاد کرده،‌ توانسته است تا حدی این مشکل را برطرف کند. طراحی مینیمال مایکروسافت استور با آن گوشه‌های گرد و انیمیشن‌های جدید با زبان طراحی ویندوز 11 هماهنگی دارد و دسته‌بندی‌های منظم‌ آن به کاربر کمک می‌کند اپلیکیشن، بازی، فیلم و سریال موردنظر خود را آسان‌تر و سریع‌تر از گذشته پیدا و دانلود کند.

راه ترقی

دکمه‌ی Get updates امکان چک و دانلود به‌روزرسانی دستی اپلیکیشن‌های استور را فراهم کرده است؛ هرچند که نیازی به این کار نیست، چون به‌طور پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند؛ البته از بخش تنظیمات اپ می‌توانید گزینه‌ی به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید. مهم‌ترین تغییری که در مایکروسافت استور ایجاد شده، تغییر در سیاست مایکروسافت است که حالا به توسعه‌دهندگان و فروشنده‌های مستقل نرم‌افزار اجازه می‌دهد هر نوع اپلیکیشنی را در استور به فروش برسانند و 100 درصد درآمد حاصل از فروش را برای خود بردارند؛ البته این موضوع برای فروش بازی‌ها صدق نمی‌کند. مایکروسافت قابلیت‌های دیگری را برای استور در نظر گرفته که قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده اضافه شوند. مثلا گزینه‌ی Pop-up Store به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های خود را از وب‌سایت خود؛ اما با لینک مربوط به مایکروسافت استور در اختیار کاربر قرار دهند. مهم‌ترین قابلیتی که بسیاری از کاربران ویندوزی منتظر آن بودند، یعنی پشتیبانی ویندوز 11 از اپلیکیشن‌های اندرویدی، هنوز در نسخه‌ی کنونی سیستم عامل حضور ندارد و طبق وعده‌های مایکروسافت، قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده فعال شود. در اولین مرحله بعد از فعال شدن این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود اپ‌های اندرویدی را از طریق اپ استور آمازون مستقیما در محیط ویندوز 11 نصب و اجرا کنند. در مرحله‌های بعدی، قابلیت دانلود از استورهای دیگر از جمله اپیک گیمز نیز به ویندوز 11 اضافه خواهد شد و بسیاری از کاربران ویندوز را به وجد خواهد آورد. مایکروسافت همچنین وعده می‌دهد که استور جدید تا چند ماه دیگر در دسترس کاربران ویندوز 10 نیز قرار خواهد گرفت. تنظیمات ویندوز
طراحی ویندوز 11 در دو بخش به‌شدت خودنمایی می‌کند: تسک‌بار و تنظیمات ویندوز. فقط کافی است تنظیمات ویندوز 11 را با 10 مقایسه کنید تا به خوبی متوجه شوید چقدر طراحی قبلی شلخته و بی‌منطق بود. حالا به نظر می‌رسد تیم طراحی ویندوز سرانجام دور هم جمع شده و با طوفان فکری به این نتیجه رسیده‌اند که چه تنظیماتی در کدام دسته‌بندی قرار بگیرد. بخش Display که گنگ و کلی بود، حذف شده و گزینه‌های آن به دسته‌بندی‌های مرتبط منتقل شده است؛ برای مثال، گزینه‌ی انیمیشن به بخش Visual effects رفته یا گزینه «Make everything bigger» به بخش magnifier (ذره‌بین) تنظیمات مربوط به Accessibility (دسترسی‌پذیری) منتقل شده است.

راه ترقی

در ویندوز 11 برخی از قابلیت‌ها و امکانات نسخه‌ی پیشین که به آن‌ها عادت کرده بودیم، حذف شده‌اند که برخی از آن‌ها را می‌توانید در این مطلب بخوانید؛ قابلیت‌هایی که نبود آن‌ها ممکن است برخی از کاربران ویندوز 10 را از به‌روزرسانی منصرف کند. در تجربه‌ای که من از ویندوز 11 داشتم، قابلیتی که بیشتر از همه نبودش احساس می‌شد و آزاردهنده بود، ناتوانی در کشیدن و رها کردن فایل در آیکون پین شده در تسک‌بار برای باز کردن آن بود. مثلا اگر دسته‌ای فایل را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید با کشیدن آن‌ها در آیکون ایمیل، آن‌ها را به‌صورت پیوست به ایمیل اضافه کنید، دیگر چنین توانایی نخواهید داشت و مجبور هستید دو پنجره را به‌صورت باز شده و کنار هم قرار دهید. اگر هم از چند مانیتور استفاده می‌کنید، تاریخ و زمان فقط روی مانیتور اصلی نمایش داده می‌شود و این ناهماهنگی ممکن است کمی آزاردهنده باشد. امکان جابه‌جایی تسک‌بار به سمت راست یا بالای صفحه وجود ندارد؛ قابلیت تغییر اندازه‌ی تسک‌بار و آیکون‌‎های آن نیز حذف شده‌اند.

راه ترقی

از زمان انتشار ویندوز 10 شش سال می‌گذرد و درحالی‌که بسیاری از سیستم‌عامل‌های دیگر بازار در این مدت بازطراحی رابط کاربری را تجربه کرده‌اند، مایکروسافت به پچ‌های امنیتی و تغییرات بسیار جزئی بسنده کرد تا برگ برنده‌ی خود را با ویندوز 11 رو کند. انتظار داشتیم که بعد از این همه سال و آن هیاهویی که مایکروسافت برای ویندوز 11 به راه انداخت، با سیستم عامل کاملا یکپارچه و بی‌عیب و نقصی روبه‌رو شویم که از همان ابتدا،‌ پاسخگوی تمام نیازهای ما باشد؛ اما ویندوز 11 به سبک بسیاری از محصولات مایکروسافت، یک پروژه‌ی ناتمام و در حال پیشرفت به‌حساب می‌آید و قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده بهبود یابد. برای پی‌بردن به ناقص‌بودن نسخه‌ی کنونی ویندوز 11، صرفا باید توجه کنید که قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در این نسخه از ویندوز فعال نشده است و شاید همین موضوع بسیاری از کاربران را از به‌روزرسانی در مقطع فعلی منصرف کند. مایکروسافت وعده می‌دهد که در به‌روزرسانی‌های آینده قابلیت پشتیبانی از اپ‌های اندروید را ابتدا با استور آمازون و بعد با پلتفرم‌های دیگر به محیط ویندوز معرفی کند.

راه ترقی

اگر از آن دسته افرادی هستید که سادگی را به پیچیدگی ترجیح می‌دهید، حتما از رابط کاربری جدید ویندوز لذت خواهید برد. کار کردن با ویندوز 11 حسی شبیه کار با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مدرن دارد و UI طوری طراحی شده تا کاربران عادی بتوانند به‌راحتی با آن ارتباط بگیرند و بدون اتلاف وقت، مصارف روزمره‌ی خود را در محیط ویندوز سروسامان دهند؛ اما اگر جزو کاربران کارکشته ویندوز باشید، شاید احساس کنید همه چیز بیش از حد در ویندوز 11 ساده شده و حذف برخی از قابلیت‌های کاربردی ویندوز 10 اقدامی نابخشودنی است.

راه ترقی

نکات مثبت رابط کاربری یک‌دست، جذاب و مدرن افزایش تمرکز و بهره‌وری با تسک‌بار مرکزی دسته‌بندی‌های منظم و منطقی تنظیمات ویندوز قابلیت انتخاب تصاویر پس‌زمینه متفاوت برای دسکتاپ‌های مجازی ظاهر زیبا و منظم‌تر فایل اکسپلورر و اکشن سنتر حالت تاریک کیبورد مجازی روان با مجموعه بزرگی از ایموجی‌ها تغییرات گسترده و مطلوب مایکروسافت استور
نکات منفی نقص طراحی برخی از قابلیت‌ها از جمله پنجره جستجو ناسازگاری برخی از پنجره‌ها با حالت تاریک انتخاب‌های محدود ویجت‌ها ناپختگی اپلیکیشن Chat عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در نسخه اولیه ویندوز تجربه لمسی نه چندان مطلوب باگ!
بیشتر بخوانید:
بیلد جدید ویندوز 11 برای کاربران اینسایدر، مشکل تراشه‌های AMD را رفع می‌کند
Parallels 17.1 از ویندوز 11 و TPM2 2.0 مجازی پشتیبانی می‌کند
نحوه انتقال نوار وظیفه ویندوز 11 به بالای صفحه
پیش‌فروش مینی یخچال ایکس‌باکس به قیمت 100 دلار

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/310042/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم