راه ترقی

آخرين مطالب

سرمقاله خراسان/ 5 گام برای «ماموریت تغییر» در خراسان رضوی نوشتارها

سرمقاله خراسان/ 5 گام برای «ماموریت تغییر» در خراسان رضوی
  بزرگنمايي:

راه ترقی - خراسان / « 5 گام برای «ماموریت تغییر» در خراسان رضوی » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم سعید برند است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
«عملکرد استاندار به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وضع نسبت به قبل تغییر کرده و گام‌های جدی در مسیر پیشرفت استان برداشته شده است.» این جمله آیت ا... رئیسی، رئیس جمهور ایران است، در جلسه هیئت دولت و خطاب به سه استاندار جدید که یکی از آن ها چهره ای آشنا برای مردم خراسان است، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده پیشین سپاه امام رضا(ع) که حالا بناست در قامت استاندار خراسان رضوی به مجاوران و زائران دیار امام مهربانی ها خدمت کند. استانی که پیش از این در عمر هشت ساله دولت تدبیر و امید در مجموع سه استاندار با سابقه خدمت پنج، دو و یک ساله را به خود دید، مدت زمانی که برای سکانداری یک استان ،«خوب»، «کم» و «خیلی کم» بود، امید داریم در دولت سیزدهم شاهد تغییرات کمتری در حوزه مدیریت های کلان باشیم.
آقای نظری شما شانزدهمین استاندار خراسان رضوی بعد از انقلاب هستید، شناخت خوب و دقیق از شرایط مشهد و خراسان رضوی، رهاورد تجربه طولانی شما در فرماندهی سپاه استان است، پس صحبت از نیازها و مطالبات استان برای شما مصداق عینی زیره به کرمان بردن که هیچ، زعفران به قائنات بردن است! با این حال در گزارش امروز روزنامه به 13 مطالبه اصلی خراسان رضوی اشاره کرده ایم که خواندنش خالی از لطف نیست. اما آن چه باعث شد یادداشت روز را هم به این موضوع اختصاص دهیم، ماموریت بزرگ شما در خراسان رضوی است: «ماموریت تغییر». طبق آن چه رئیس جمهور تکلیف کرده است، استانداران باید به گونه ای عمل کنند که مردم استان احساس تغییر کنند، مردمی که چند ماه پیش با هدف تغییر وضعیت و شرایط به پای صندوق های رای رفتند و دولتی را برگزیدند که حالا شما نماینده عالی آن دولت در استان هستید، برخی پیش شرط ها و گام های اولیه را که به نظرمان رسید در این مسیر پرتلاطم می تواند کمک کننده باشد در ادامه آوردیم:
* فاصله پادگان امام رضا(ع) تا ساختمان استانداری در خیابان بهار چندین کیلومتر بیشتر نیست اما تفاوت آن دو مسئولیت خطیر فرسنگ ها فاصله است، هر چند افرادی که شما را بهتر می شناسند از روحیه مردمی و رسانه ای شما باخبرند، تشکیل قرارگاه رسانه ای و کانون های بسیج رسانه از جمله اقداماتی است که گواهی بر رسانه ای بودن شماست و اینک در قامت استاندار تعامل و در میان مردم بودن و ارتباط با رسانه ها را تقویت خواهید کرد، چرا که می دانید رسانه های اصیل استان می توانند یار شما در پیشبرد اهداف تان باشند، آن ها را محرم بدانید و از این ظرفیت برای سامان‌دهی حاشیه نشینی، صنایع زنگ زده، معادن به خواب رفته، ترانزیت در مرز مانده، کشاورزی خشک شده، بحران آب و... بهره مند شوید.
* بله آب هست اما کم است، با این وضعیت خشکسالی، احتمالا برق و گاز هم در شش ماهه دوم سال به سرنوشت آب دچار می شوند، مرغ در بازار هست اما گران، روغن کم است ولی کرونا تا دلتان بخواهد زیاد است و... اما شما باید مرد تغییر باشید. لطفا افکار عمومی را به تهران ارجاع ندهید، «تصمیم ستاد ملی است»، «هنوز به استان ابلاغ نشده» و هر نوع گره زدن موضوعات کوچک و بزرگ به مرکز، گرهی از مشکلات مردم را باز نمی کند، نماینده عالی دولت باید بتواند مسائل را پیش ببرد، آن هم در استانی که می‌تواند قطب کشاورزی باشد، استانی که سرشار از مواد معدنی است، استانی که جاده ابریشم است و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دارد به طور قطع باید در پیاده سازی الگوهای تامین معیشت مردم برای دیگر استان ها هم الگو باشد.
* لطفا تا اطلاع ثانوی دست به کلنگ و روبان و قیچی نبرید. حالا وقت کلنگ زنی پروژه جدید نیست! مشهد و خراسان رضوی همواره مقصد سفرهای بسیاری از دولتمردان و نمایندگان ادوار بوده و به لطف این سفرها سرشار از وعده‌های محقق نشده و پروژه های ریز و درشت بر زمین مانده است، وعده هایی که هر کدام در زمان خود نور امیدی در دل مردم یک شهرستان برافروخت اما حالا چیزی جز یک اسکلت ناتمام نیست و البته زخمی بر چهره یک شهر! در جای جای استان که پا بگذارید از این دست پروژه ها می بینید که اگر اعتباری تزریق شود، جان می‌گیرند و اگر مدیریتی باشد، قطعا تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسند. لطفا توجه و وقت خودتان را معطوف این پروژه های بر زمین مانده کنید.
* برای جذب اعتبار تنها دلخوش به خزانه دولت نباشید. مشهد به عنوان دومین کلان شهر کشور و پایتخت معنوی ایران زمین همواره به گاه بودجه ریزی مورد بی مهری قرار می‌گیرد و به آن چه سهم واقعی اش است، ضمن میزبانی از میلیون‌ها زائر و مسافر ،نمی رسد. هر چند از همان عدد کم به هنگام ابلاغ، به لطف برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی که اهل پوشیدن کفش آهنی نیستند در جذب بودجه‌های تخصیص یافته هم ضعف هایی وجود دارد و دست استان در بسیاری از حوزه ها خالی می‌ماند، با این حال تامین امنیت سرمایه گذار و جذب سرمایه گذار جدید داخلی و خارجی و تعریف الگوهای جدید مالی گره گشای خوبی در این روزهای بی پولی است، به خصوص در مشهد که مشکلات پیش آمده برای برخی موسسات مالی و اعتباری و البته برخی رفتارها، سرمایه گذار را از این شهر رانده است.
* نیک می دانید که خراسان رضوی فقط مشهد نیست. آقای استاندار جمعیت زیادی در شهرستان ها و روستاهای دور افتاده و محروم استان اکنون به عملکرد شما چشم دوخته و البته دل بسته اند. انتظارها از شما بیشتر است. مردم امید می خواهند، لطفا از همدلی دولت و مجلس و مدیریت شهری بهره کافی را ببرید و حس امید را در مردم زنده کنید تا آن بخش از اعتماد از دست رفته بازگردد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/310338/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است