راه ترقی

آخرين مطالب

تا امروز تحت هیچ فشاری از سوی اعضای شورا قرار نگرفتم/ تبدیل 1200 حساب شهرداری به یک حساب واحد اجتماعی

تا امروز تحت هیچ فشاری از سوی اعضای شورا قرار نگرفتم/ تبدیل 1200 حساب شهرداری به یک حساب واحد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- علیرضا زاکانی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، گفت: قریب به یک ماه و نیم است افتخار دارم به عنوان شهردار تهران به شهروندان این شهر خدمت کنم. از یازدهم شهریور ماه که حکم بنده صادر شد اساس کار خود را بر تعامل با شورا گذاشتم تا بتوانم قاعده گذاری مناسبی انجام دهم. بی تردید نه من و نه شورا به دنبال کار سلیقه ای نیستیم. چرا که شهر به این شکل اداره نخواهد شد.

وی افزود: برای شهر و آینده آن افقی تعریف کردیم که مسئول پیشروی در این مسیر هستیم. در 26 روزی که تا زمان صدور حکم فرصت داشتم به بررسی شرایط و وضعیت فعلی پرداختم و هر چند که شناختی نسبت شهر داشتم اما در این بازه به شناخت اجمالی تر به شهر پرداختم و با روسا و معاونین شهرداری و همچنین با شهرداران مناطق جلساتی را برگزار کردم و بیشتر شنونده بودم.

وی ادامه داد: 10 کارگروه در مجموعه شهرداری شکل گرفت که مکلف شدند وضع موجود را مبتنی بر نگاه به آینده مورد ارزیابی قرار دهند. در آن مدت بزرگترین چالش ما پرداخت حقوق و دستمزد بود که ظرف دو سال گذشته برای مدیریت شهری دردسر ساز بوده است. پرداخت حقوق ها در آن مقطع از 28 ماه آغاز و تا 15 ماه بعدی ادامه پیدا می کرد. همت ویژه ای برای این کار گذاشته شد تا شرمنده کارمندان نباشیم. بر همین اساس توفیق شد همه پرداختی ها در 28 ماه انجام شود و در این راستا ذره ای خلاقی انجام نداده ایم. در حقیقت خط قرمز ما ارتکاب خلاف است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه روالی گذاشته شد که منجر به برطرف شدن دغدغه حقوق و دستمزد شد، افزود: ما نظم و قاعده را حاکم کردیم و به شکلی عمل کردیم که بر اساس داشته ها توانستیم برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: اتفاق بزرگ دیگر دنبال کردن خزانه واحد بود. موضوعی که سال ها شهرداری جرأت نمی کرد به سمت آن برود. بر اساس تمهیدات صورت گرفته در یک نوبت 1200 حساب به یک حساب واحد تبدیل شد و به این ترتیب به سمت ایجاد زمینه شفافیت در دریافت ها و پرداخت ها حرکت کردیم. در این مدت ریل گذاری خوبی برای آینده ایجاد شده تا شهرداری تهران به عنوان الگویی بزرگ و دقیق برای سایر مجموعه ها شناخته شود. در خصوص انتصابات به این شکل فکر نکردیم که انتصاب حق شهردار است. این موضوع را نپذیرفتند. چرا که غلط است. روالی گذاشتیم که مجرب ترین افراد در قانون ارزیابی انتخاب شوند و ملاک انتصاب خود را نیز این الگو قرار دادیم. البته همه چیز نسبی است و قطعی نیست. تلاش ما این بوده است که همه رزومه بگیریم و این کار از داخل و خارج شهرداری انجام شد.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند که اگر کسی قویتر از فردی باشد و فردی ضعیف تر گمارده شود خیانت است. این حدیث آویزه گوش من است و هر کس توصیه کند با دیوار سخت بنده برخورد می کند و من پاسخگوی این قاعده خود هستم. در دوران شهرداری بنده هیچ یک از اعضای شورای شهر هیچ فشاری به من نیاوردند و متاسفانه برخی آرزو می کنند بین شهردار و شورا اختلاف وجود داشته باشد؛ اما اینطور نیست. هر چند که اختلاف نظر وجود دارد ولی شهردار منتخب شورا است. بنده تا امروز تحت هیچ فشاری از سوی اعضا قرار نگرفتم. اعضا پیشنهاداتی داشتند که به کانون ارزیابی فرستادند و پس از بررسی ما دست به انتخاب زدیم.

وی تاکید کرد: یکی از اشتباهات بزرگ در دوره های گذشته خارج کردن اداره انتصابات بوده که ما طی لایحه ای این پیشنهاد را در کنار پیشنهادات دیگری همچون موضوع ایثارگران و بانوان به شورا ارائه می کنیم. بی تردید در هیچ یک از انتصابات کشور مدلی که ما پیاده کرده ایم پیاده نشده و در نگاه کارشناسان پیشروترین نوع انتصابات است. بخش عمده تعویض ها در انتصابات نیز به دلیل جنبه های استعلامی بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: سومین اقدام ما نیز ناظر بر کرونا بود. روزانه حدود 300 نفر فوت می کردند و خانواده ها عزادار می شدند. مسیری با هدف ارتقای توانمندسازی مدیریت بحران صورت گرفت و شهرداری بیش از 50 درصد از واکسیناسیون را در موج تشدید یافته انجام داد. بی تردید ما دیگر در مجموعه شهرداری آرامش نخواهیم داشت و یکسره کار و فعالیت را در دستور کار داریم تا بتوانیم علاوه بر فعالیت در مجموعه به سایر مجموعه های کشور نیز کمک کنیم. ما برنامه تحولی را تنظیم کرده ایم تا در چارچوب آن به صورت دقیق سیر تحول را سپری کنیم. امروز صاحب یک برنامه شش ماهه هستیم که با توجه به بودجه سالانه تغییر را در شهر ایجاد می کند. قطعا ظرف شش ماه آینده در برخی پارامترهای شهر متفاوت از شهر امروز تهران را مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: فعالیت های اجتماعی اساسی ما در آستانه آغاز است تا چهره شهر را بعد از سالیان سال تغییر دهد و لکه هایی همچون معتادان متجاهر و کودکان کار که دامن شهر را در حوزه اجتماعی مخدوش کرده تغییر دهیم. ما به اینها و خانواده آنها به گونه ای خدمت می کنیم که آنها را بسازیم و به جامعه برگردانیم.

وی ادامه داد: ما نهضت خدمت رسانی در حوزه نگهداشت، پسماند و رفت و روب را خواهیم داشت. امروز در شهرداری به لطف خدا کاملا واقف هستیم که چه گام هایی باید برداریم و اعداد و رقم آن را نیز در قالب مصوبات برنامه ریزی خواهیم کرد. علاوه بر این از کارهای میان مدت و بلند مدت نیز غافل نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: من مسیر داد زدن مشکلات و اشتباهات دوره قبل را در پیش نخواهم گرفت و با تحریک برخی رسانه ها نیز این کار را انجام نمی دهم. از رسانه ها خواهش می کنم اخبار کذب و نادرست منتشر نکنند که به نفع هیچ کس نیست. ناظر به واگذاری های املاک که در تذکر آقای امانی بود قطعا شهرداری پیشنهاد خود را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما در شهرداری تهران می توانیم 9 مشاور داشته باشیم. در گذشته 15 مشاور انتخاب شده بود که با تذکر سازمان بازرسی مبنی بر فراتر رفتن از حد تعیین شده برای مشاوران مواجه شد تا به امروز سه مشاور انتخاب کردم. یکی از آنها مسئول حوزه ریاست شهرداری، مشاور دوم در حوزه زیست پذیری شهری و رفع آلودگی هوا با معاونت های مختلف در ارتباط است و مشاور سوم نیز در حوزه مناسب سازی شهری با معاونت های مختلف در ارتباط خواهد بود. بر همین اساس نیز یعنی ارتباط با معاونت ها مشاوران انتخاب خواهند شد. آنچه برای ما مهم است این موضوع است که شورا و شهرداری بتواند به عنوان ید واحد حرکتی در مسیر تحقق وعده هایی که به مردم داده ایم انجام دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/310591/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول

نقش‌ اول جنجال ال‌کلاسیکو؛ توپ از خط رد نشد!‏

حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد

الهلال از سبیل متنفر است؛ تا اطلاع ثانوی

شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

اخلال در بازار ارز؟!

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

اجرای مهدی دارابی از آهنگ «شاید یه شب بارون»

بخش هایی از کنسرت پرانرژی امید حاجیلی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها

مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم

سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ

قانون امباپه چیست؛ خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏

عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!

شمارش معکوس؛ بهترین فوتبالیست جهان کیست

گل اول ویتنام به ازبکستان در جام ملت‌های 2024 فوتسال آسیا

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین

تصویری جدید از موشک‌های ایرانی بر فراز دیوار ندبه در قدس اشغالی