راه ترقی

آخرين مطالب

مدیرعامل ایرنا با حضور وزیر فرهنگ معارفه شد فرهنگ و هنر

مدیرعامل ایرنا با حضور وزیر فرهنگ معارفه شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- آیین معارفه و تودیع مدیران عامل ایرنا آقایان علی نادری و محمدرضا نوروزپور صبح امروز سه شنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی در محل این خبرگزاری برگزار شد.
مدیرعامل ایرنا در این آیین با اشاره به فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال 1313 اظهارکرد: این خبرگزاری میراث دار تجربه ای بزرگ تاریخی در حوزه تولید و انتشار اخبار به صورت حرفه ای است و این تجربه تاریخی در کنار سرمایه انسانی بزرگ و پرتوان و با دانش، بزرگترین داشته ایرنا است که انجام کارهای بسیار بزرگی را نیز مقدور می سازد. 

وی برخی تحولات را در فضای خبر و اطلاع رسانی در ایرنا الزامی دانست و تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوره های مختلف به فراخور پیشرفت فناوری (از زمان تلکس تا فضای مجازی) فعالیت داشته و امروز نیز باید با این تغییرات همراه شود.
علی نادری پیشرفت فضای مجازی و همراهی با آن را برای ایرنا ناگزیر دانست و گفت: در حال حاضر فضای مجازی در حال غلبه به افکار عمومی است و اگر ایرنا بخواهد در میدان رقابت باقی بماند و به برتری دست پیدا کند باید در این حوزه ها بتواند اساس جدیدی بنا بگذارد.
مدیرعامل ایرنا به ظرفیت های داخلی و خارجی این خبرگزاری اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند این رسانه را در بالاترین جایگاه قرار دهد تا مرجعیت رسانه ای این خبرگزاری بازیابی شود.
 نادری با اشاره به تحقق عدالت به عنوان شعار دولت بین کارکنان تاکید کرد و گفت: امیدواریم محدودیت های ساختاری و بودجه ای مانع از تحقق این هدف نشود.
وی سیاست ایرنا را کمک به برنامه های دولتمردان جهت تحقق و امیدوار کردن مردم با تمام توان و ظرفیت دانست و افزود: ایرنا خبرگزاری کل نظام است و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید آن را رسانه خود بدانند.
نادری خاطرنشان کرد: عدالت گستری، مبارزه با فساد و گره گشایی از مسایل مردم جزو اولویت های راهبردی و گفتمانی دولت است و ما هم در ایرنا همین نکات را مد نظر قرار می دهیم.

عدم ثبات مدیریت به ایرنا آسیب رسانده است
عضو شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز گفت: ایرنا به خاطر عدم ثبات مدیریت لطمه خورده است. چون مدیر نمی‌تواند برنامه ریزی کند. امیدوارم این دوره را دوره با ثبات ایرنا قرار دهید.


سپهر خلجی اظهار داشت: آقای نادری از دوستان خوب بنده است. او برادر انقلابی، مخلص، مجاهد که در آزمون‌های مختلف امتحان خود را پس داده است. در دوره پیش رو دوستان دل خواهند بست به جناب آقای نادری چون روحیه باصفایی دارند. 
وی همچنین ضمن تشکر از محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سابق ایرنا بابت زحماتی که کشیدند، گفت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده رسانه شهادت می دهم دوره ایشان آرامش بخش بود.
عضو شورای عالی ایرنا با تاکید بر اینکه هیچ امری در کشور مهم‌تر از رسانه نیست اگر جنگ اقتصادی و درگیری امنیتی داریم یک بخش مساله به رسانه مربوط می شود، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در روز تنفیذ که بحث آن روز ارتباطی با رسانه نداشت، فصل مهمی از بیانات خود را به حوزه رسانه اختصاص دادند. هر توفیقی که دولت به دست بیاورد، اگر نتواند با بیان شیوا و درست مطرح شود یا اگر نتواند در برابر حملات دفاع و حمله کند، قطعا آنجا آسیب می بینیم. 
خلجی با بیان اینکه در دولت گذشته آمریکا همه رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی تغییر مدیریت پیدا کردند، توضیح داد: وزیر خارجه آمریکا مارک پمپئو در دوره خود تلاش کرد رسانه‌های معاند ایران را همه جانبه علیه ایران تجهیز کند و حتی رسانه‌های جدیدی را با سرمایه‌های هنگفت تاسیس کرد که همه اینها نشان می‌دهد که جنگ ما صحنه‌اش رسانه است و هیچ امری مهم‌تر از این حوزه نیست. 
وی با اشاره به مدت حضور خود در ایرنا، اظهار داشت: سال 89 تصمیم گرفتیم تغییرات ساختاری و جذب نیرو داشته باشیم اما به ما اعلام کردند ایرنا به عنوان شرکت دولتی ذیل اصل 44 برای فروش گذاشته شده است، بنابراین بنده به سرعت نامه‌ای را تقدیم مقام معظم رهبری کردیم و ایشان تعجب کردند چرا چنین اتفاقی می‌خواهد بیفتد بنابراین زیر نامه مرقوم فرمودند که من با واگذاری ایرنا که خبرگزاری رسمی نظام است به بخش خصوصی مخالفم. ما هم دستور مقام معظم رهبری را به وزیر ارشاد وقت ابلاغ کردم و اینطور شد که عملا این خبرگزاری از ذیل اصل 44 درآمد و هویت حاکمیتی پیدا کرد و این موضوع یک پیام بسیار مهم دارد و آن اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به ایرنا این چنین است. 
عضو شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ایرنا از یک سری مشکلات رنج می‌برد و حل آن کار یک نفر نیست که اینجا نقش ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد، اظهار داشت: یکی از مشکلات عدم ثبات مدیریت است. در دولت نهم و دهم و یازدهم و دوازدهم بشمارید که چند مدیرعامل در ایرنا عوض شده است. این سازمان به خاطر این عدم ثبات لطمه خورده است. چون مدیر نمی‌تواند برنامه ریزی کند. امیدوارم این دوره را دوره با ثبات ایرنا قرار دهید.
خلجی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات بودجه و نیروی انسانی ایرنا اشاره کرد و گفت: رابطین خبری ایرنا بار اصلی سازمان را به دوش می کشند و حقوق و بیمه شان خیلی مهم است که همچنان با مشکلاتی مواجه است بنابراین باید شان این نیروها و خبرگزاری حفظ شود. بنابراین امیدواریم علی نادری با زمان کامل 8 سال در مدیریت این سازمان تحولات خوبی را ایجاد کنند.

ایرنا خبرگزاری نظام است و تلاش می‌کند صدای دولت و مردم باشد 

مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز با بیان اینکه وظیفه و رسالت رسانه، خصوصا خبرگزاری رسمی کشور روز به روز سنگین تر می شود اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر رئیسی فرمودند، در زمینه‌ کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل شود. 

محمدرضا نوروزپور گفت: ایران در دوسال گذشته کشور با شدیدترین نوع تروریسم اقتصادی مواجه بود که نمونه آن را در خصوص هیچ کشور دیگری در جهان نمی توان یافت، بر این اساس اصلی ترین وظیفه ای که در 17 ماه گذشته برای خودمان در خبرگزاری ایرنا تعریف کردیم مبارزه با جنگ روانی دشمن و تلاش برای امیدآفرینی و آرامش بخشی به جامعه بوده است و همکاران من در ایرنا حقیقتا در این مسیر تلاش زیادی بعمل آوردند تا اندکی از آلام ملت شریف ایران کم شود. 
وی با بیان اینکه کار کردن در رسانه های رسمی سختی ها و دقایق زیاد و بعضا طاقت فرسایی دارد، گفت: گاهی نشر اخباری که به ظاهر معمولی هستند و دیگر رسانه ها بدون هیچ مشکلی آنها را بازتاب می دهند در خبرگزاری رسمی کشور باید همراه با ملاحظات دقیقی باشد چه اینکه گاهی انتشار یک خبر در ایرنا، حوزه های مختلف سیاست داخلی و سیاست خارجی را متاثر می کند. 
او افزود: خبرنگاری، تحلیل گری و نویسندگی و در یک کلام روزنامه نگاری در ایرنا راه رفتن روی لبه تیغ است و خبرنگاران شاغل در ایرنا بیش از سایرین از این واقعیت مطلع هستند که هر مطلبی که روی خروجی آنها می رود از نگاه مخاطب بیرونی موضع رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران حساب می شود و لذا باید بیش از سایر رسانه ها دقت داشته باشند و دقت را فدای سرعت نکنند. 
مدیرعامل سابق ایرنا گفت: اصلی ترین هدف از جنگ روانی دشمن همراه با تحریم ها، تسلط بر افکار عمومی و ناامید ساختن مردم از مسئولان کشور اعم از دولتی یا حاکمیتی است و طبیعی است که اگر مردم که در نوک حمله این فشارها هستند، به درستی از خدمات دولت و حاکمیت مطلع نشوند، تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته و دشمن زمام امور  را در دست می گرفت. 
نوروزپور ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی دفاتر خارج ایرنا که از قضا ماموریت و وظایف خطیری بر عهده داشته اند دچار ضعف و فتور جدی شده اند که امیدوارم در دولت جدید نسبت به برطرف شدن آنها اهتمام جدی صورت گیرد. 
نوروزپور با بیان این که خبرگزاری طی سال گذشته چند نفر از همکاران و پیشکسوتان صدیق و شریف خود را از دست داد، یاد و خاطره همه آنها از جمله مرحوم ریحانه یاسینی، داریوش غفاری، علی خزایی و حسین فلاحتی را گرامی داشت و با اشاره به اینکه یکی از تلخ ترین اتفاقات دوره مدیریتی او حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی بود یاد دیگر عزیز از دست رفته این حادثه خانم مهشاد کریمی را نیز گرامی داشت. 

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و عضو شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه حجت الاسلام والمسلمین سیدکمیل باقرزاده و میثم نیلی و سپهر خلجی دیگر اعضای این شورا، مدیران عامل سابق این خبرگزاری محمد جعفر بهداد، احمد خادم المله، جلال فیاضی، اعضای شورای سیاست گذاری خارجی ایرنا و نیز محمدحسن روزی‌طلب مدیرعامل موسسه «ایران» از دیگر حاضران این مراسم بودند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از خدمات محمدرضا نوروزپور تقدیر شد. نوروزپور از 17 خرداد 1399 مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 19 مهرماه در حکمی علی نادری را به سمت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب کرد.

در حکم محمد مهدی اسماعیلی خطاب به علی نادری آمده است: نظر به شایستگی و تجربیات ارزشمند و شناخت از توانمندی ها و روحیه انقلابی و مکتبی جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و رسانه و با عنایت به مصوبه مجمع عمومی سازمان، به موجب این حکم به سمت «مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی» منصوب می‌شوید.

«با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم باشکوه تنفیذ ریاست محترم جمهوری در خصوص اهمیت و حساسیت جنگ تبلیغاتی دشمنان ملّت ایران، مأموریت­ های زیر به جناب­عالی محول می­ شود:

1. سازماندهی و بازآرایی قدرتمندانه جبهه بزرگ رسانه­ ای دولت مردمی

2. تقویت زیرساخت­ های لازم برای مرجعیت خبری سازمان در کشور و منطقه

3. بازسازی انقلابی ساختاری در جهت کارآمدی و اثربخشی حداکثری

4. توسعه قدرت نرم جمهوری اسلامی در فضای بین­ المللی

5. تقویت محتوایی و راهبردی سازمان خبرگزاری در برابر تبلیغات رسانه­ ای دشمنان

6. ارائه تصویر امیدآفرین و عزتمند از نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن سربلندمان ایران 

7. بهره­ گیری مستمر از ظرفیت­ های قانونی شورای عالی خبرگزاری و اعضای فرهیخته آن در جهت افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت­ های سازمان 

8. توجه به آموزش و ارتقای منابع انسانی متناسب با اقتضائات جدید رسانه­ ای

امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و بهره­ گیری از سرمایه انسانی ارزشمند سازمان در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، زیر سایه امام عصر (عج) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)  موفق و مؤید باشید.»

علی نادری همزمان با ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه به سمت مدیرکل روابط عمومی این قوه منصوب شد و مسئولیت برقراری ارتباط اهالی رسانه با قوه قضائیه را بر عهده داشت.

وی پیش از این معاون تولید شبکه افق سیما، مشاور پیمان جبلی در معاونت سیاسی رسانه ملی، مسئولیت اموررسانه‌ای دفتر رئیس مجلس خبرگان و همچنین سردبیری و تهییه کنندگی برنامه تلویزیونی جهان آرا را نیز بر عهده داشته است.

نادری که از فعالان شناخته شده دانشجویی به شمار می‌رود در دهه هشتاد وارد فعالیت حرفه ای در حوزه رسانه شده است. عضویت در هیات تحریریه روزنامه ایران، عضویت در هیات موسس و سردبیری سایت خبری روزنامه ایران (ایران آنلاین)، سرپرستی دفتر روزنامه ایران در استان اصفهان، عضویت در شورای سیاستگذاری و سردبیری سایت خبری رجانیوز از جمله سوابق رسانه‌ای نادری است.

علی نادری 38 ساله و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی بوده و در حال گذراندن دوره دکترای رشته سیاست گذاری فرهنگی است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/310598/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات