راه ترقی

آخرين مطالب

مقاومت یمن در یک قدمی مأرب نوشتارها

مقاومت یمن در یک قدمی مأرب
  بزرگنمايي:

راه ترقی - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
سران مثلث غربی، عبری و عربی منطقه که توطئه‌های نظامی و امنیتی آن‌ها در عراق و سوریه و یمن راه به جایی نبرده است و مقاومت فلسطین و یمن با شلیک صدها موشک و راکت به‌سوی اراضی صهیونیستی و عربستان‌سعودی، پوشالی بودن گنبد آهنین و قدرت آن‌ها را به اثبات رساندند، این روزها در حال رزمایش‌های دریایی و هوایی در آسمان ارضی اشغالی و دریای سرخ هستند؛ رزمایش‌هایی که گویا آخرین تقلای تل‌آویو و ریاض برای فرار از شکست را نشان می‌دهد. شکستی که بارها سران صهیونیستی و سعودی به آن اعتراف کرده و همچنان در باتلاق جنگ غزه و جنگ یمن درمانده‌اند.
 در شرایطی که سران رژیم‌صهیونیستی به‌دنبال نمایش قدرت از انجام بزرگ‌ترین رزمایش عمر کوتاه پیدایش این رژیم در آسمان اراضی اشغالی هستند، عربستان‌سعودی با همکاری آمریکا، اقدام به رزمایش دریایی در دریای سرخ کرده است؛ رزمایشی که در بزنگاه شکست ائتلاف سعودی در جنگ یمن و همچنین رژیم‌صهیونیستی در قدس شریف و غزه صورت می‌گیرد. آنگونه که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) دیروز اعلام کرد رزمایش دریایی دوجانبه «توپخانه‌های آبی-21» میان نیروی دریایی عربستان و نیروی دریایی آمریکا در ناو غربی آغاز شده است. این رزمایش که 10روز ادامه دارد با هدف تقویت روابط و همکاری نظامی و افزایش سطح آمادگی جنگی برگزار می‌شود. این رزمایش همچنین شامل ارتقای توانایی‌های امنیتی برای حفاظت از کشتیرانان و گذرگاه‌های آبی منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین آزادی کشتیرانی در دریای سرخ برگزار می‌شود.
در شرایطی که پیشروی‌های بی‌وقفه نیروهای انصارالله و ارتش یمن، موجی از تشویش و سردرگمی را در ائتلاف ازهم‌پاشیده سعودی به‌وجود آورده است، در خلأ حضور نیروی زمینی کارآمد، سعودی‌ها برای کند کردن روند پیشروی نیروهای یمنی در مأرب، دست به دامان حملات گسترده هوایی و هدف قرار دادن مردم غیرنظامی شده‌اند تا آخرین حربه خود را برای فرار از شکست در مأرب سرپوش گذارند و همچنین با برگزاری مانور دریایی قدرت پوشالی خود را بار دیگر به نمایش گذارند تا همچنان شکست خواسته‌های غیرمعقول خود را در طول هشت سال جنگ یمن یادآوری کنند.
گفته می‌شود، سلسله پیشروی‌های گسترده نیروهای یمنی در نبرد بزرگ مأرب همچنان ادامه دارد. طبق آخرین گزارش‌ها، نیروهای یمنی در محور جنوبی استان مأرب پیشروی‌های گسترده‌ای داشته‌اند. به‌دنبال پیشروی‌های گسترده ارتش یمن در جنوب استان «مأرب» نیروهای رییس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور از منطقه «الروضه» عقب‌نشینی کردند. 
از طرفی دیگر، درحالی‌که پایه‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی در سال‌های اخیر متزلزل و در حال فروپاشی است و شواهد نشان از درگیر شدن سرزمین‌های اشغالی فلسطین با انبوه بحران‌های امنیتی داخلی و خارجی در آینده نزدیک دارد، از روز یکشنبه مناطق اشغالی فلسطین عرصه برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش رزمی هوایی چندملیتی است که رژیم‌صهیونیستی آن را میزبانی می‌کند اما توجه به بازه زمانی برگزار ی و کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش حاوی نکات بسیار مهمی است که می‌تواند برملاکننده عمق ضعف امنیتی تل‌آویو باشد.
هفت نیروی هوایی آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند، یونان و ایالات‌متحده در رزمایش موسوم به پرچم آبی 2021 شرکت می‌کنند که این رزمایش تا هفته آتی ادامه دارد. این اولین اعزام اسکادران جنگنده انگلیسی، اولین اعزام اسکادران جنگنده میراژ هندی و اولین اعزام اسکادران جنگنده رافال فرانسوی به سرزمین‌های اشغالی است. گفتنی است که رزمایش پرچم آبی هر دو سال یک‌بار ازسوی نیروهای هوایی رژیم‌صهیونیستی (IAF) برای آموزش نیروهای هوایی با مشارکت دیگر کشورها برگزار می‌شود. در طول رزمایش این دوهفته‌ای، نیروهای هوایی شرکت‌کننده، رزم هوا به هوا و هوا به زمین، تهدیدات موشک‌های پیشرفته زمین به هوا (SAM) و سناریوهای مختلف عملیاتی را در خاک دشمن تمرین خواهند کرد.
در شرایطی که سران تل‌آویو به‌دنبال نمایش قدرت از انجام بزرگ‌ترین رزمایش عمر کوتاه پیدایش این رژیم هستند اما توجه به بازه زمانی برگزاری و کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش حاوی نکات بسیار مهمی است که می‌تواند برملاکننده عمق ضعف امنیتی تل‌آویو باشد. از طرف دیگر، این واقعیت مطرح است که دولت‌ها هنگامی‌که در سطح منطقه‌ای قادر به مشارکت در سازوکارهای همکاری‌ امنیتی و تامین منافع امنیتی خود نباشند به‌ناچار به جست‌وجوی امنیت در اتحاد با بازیگران فرامنطقه‌ای خواهند رفت. مع‌الوصف با مشاهده کشورهای مشارکت‌کننده در رزمایش نظامی رژیم اسرائیل به‌خوبی نشان می‌دهد که عادی‌سازی روابط برخلاف ادعاهای کرکننده رسانه‌ها و مقامات غربی و صهیونیستی، عملا تاثیری بر ارتقای جایگاه امنیتی رژیم‌صهیونیستی در منطقه نداشته است.
 مساله حائز اهمیت دیگر در مورد رزمایش نظامی رژیم‌صهیونیستی و اهداف آن، تلاش صهیونیست‌ها در جهت برجسته کردن نقش تهدیدات خارجی برای امنیت رژیم است که با نام بردن از اضلاع محور مقاومت در منطقه صورت می‌گیرد. این تلاش به‌دنبال آن است تا عملا نگاه‌ها را از تهدیدات بزرگ و رو به فزونی داخلی به‌سمت تهدیدهای خارجی سوق دهد. این اقدام نیز به این دلیل صورت می‌گیرد که اولا بر بحران‌های امنیتی داخلی سرپوش گذاشته و آن‌ها را به سرمنشأهای خارجی مرتبط کند و ثانیا امکان مقابله با تهدیدات خارجی از طریق کسب حمایت‌های کشورهای غربی‌ را قابل تحقق نشان دهد.
این در حالی است که در طول دو دهه گذشته وجود شبکه حامیان غربی و کمک‌های پیدا و پنهان مالی و نظامی و سیاسی آن‌ها به‌هیچ‌عنوان نتوانسته است از شکست‌های بزرگ ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت غزه و لبنان جلوگیری کند و در آینده نیز شکل‌گیری نسل جدید حامیان مقاومت در دیگر نقاط فلسطین اشغالی و کرانه باختری میزان شکنندگی امنیتی رژیم‌صهیونیستی را تقویت خواهد کرد.
گفته می شود، سلسله پیشروی های گسترده نیروهای یمنی در نبرد بزرگ مأرب همچنان ادامه دارد. طبق آخرین گزارش ها، نیروهای یمنی در محور جنوبی استان مأرب پیشروی های گسترده‌ای داشته اند. به دنبال پیشروی های گسترده ارتش یمن در جنوب استان «مأرب» نیروهای رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور از منطقه «الروضه» عقب نشینی کردند

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/310682/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی!

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

وکیل شکات پرونده منافقین: مسعود رجوی نفوذی ساواک بود

جزئیات حادثه اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

رئیس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند، وضعیت متفاوت خواهد بود

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل