سرمقاله اطلاعات/ سنگ بزرگ علامت نزدن است
نوشتارها
بزرگنمايي:
راه ترقی - اطلاعات / « سنگ بزرگ علامت نزدن است » عنوان یادداشت روزنامه اطلاعات به قلم داود مختاریانی است که میتوانید آن را در ادامه بخوانید:
باشگاه استقلال اعلام کرد قرارداد 500 میلیارد تومانی با یک شرکت تبلیغاتی بسته است!
عددی که در این شرایط اقتصادی به هیچ وجه منطقی نیست و قابلیت اجرا ندارد زیرا چنین رقم بالایی در حوزه تبلیغات ورزشی یک باشگاه فوتبال نه سابقه داشته است و نه بسترهای لازم برای چنین حجم بالای تبلیغاتی فراهم است. نکته عجیب در این قرارداد، پیش بینی درآمد 150 میلیارد تومانی از تبلیغات محیطی مسابقاتی است که تیم استقلال در لیگ برتر در آن حضور دارد.
باشگاه استقلال در حالی چنین بندی را در قرارداد خود گنجانده است که سالها است طبق قانون همه درآمد تبلیغات محیطی متعلق به سازمان لیگ فوتبال است و این سازمان به نسبت تعیین شده، این درآمد را بین باشگاهها تقسیم میکند.
در واقع باشگاه استقلال روی درآمدی قرارداد بسته است که اصلاً اختیاری روی آن ندارد و همین موضوع میتواند در اجرای قرارداد شبهه ایجاد کند، زیرا طبق روال هر قراردادی، در صورتی که یکی از طرفین نتواند شرایط مندرج در قرارداد را فراهم کند، قرارداد فسخ میشود. ضمن اینکه باشگاه استقلال باید به شرکت تبلیغاتی، به دلیل عدم فراهم کردن شرایط اجرای مفاد قرارداد، به طرف مقابل خسارت بپردازد.
اکنون سئوال این است که چرا مدیران و بخصوص واحد حقوقی باشگاه استقلال زیر بار امضای چنین قراردادی رفتهاند زیرا بعید است از منع قانونی اطلاع نداشته باشند؟
شکی نیست وقتی صحبت از 500 میلیارد تومان درآمد غیر محتمل میشود، همه شرکتهای فعال در حوزه تبلیغات که تمایل به حضور در این پروژه را دارند به دلیل سنگ بزرگی که انداخته شده است، کنار میکشند.
اتفاق عجیبی که بعد از انعقاد قرارداد رخ داد و بر شبهات آن افزود این بود که دقیقاً فردای همان روزی که قرارداد به امضای دو طرف رسید، شرکت مذکور با کامیونهای حامل تابلوهای تبلیغاتی، قبل از مسابقه استقلال در ورزشگاه حاضر شد تا تابلوهای خود را اطراف زمین مسابقه مستقر کند که با ممانعت کارکنان سازمان لیگ مواجه شد.
کسانی که در حوزه تبلیغات قعالیت دارند به خوبی واقفند که برای آماده ساختن و طراحی تابلوهای تبلیغاتی در این حجم، حداقل یک یا دو ماه بعد از انعقاد قرارداد، زمان لازم است پس این تابلوها چطور در تنها یکروز آماده شدهاند؟
آیا این سناریو محتمل نیست که عوامل شرکت تبلیغاتی در همین ابتدای کار با علم به اینکه از نصب تابلوهای آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد به ورزشگاه رفتهاند تا با ممانعت سازمان لیگ مواجه شوند و باشگاه استقلال را به عدم ایفای تعهد محکوم کنند و ادعای خسارت کنند؟
طی چند روز گذشته سازمان لیگ هم مکرراً اعلام کرده است، طبق قانون هیچکدام از باشگاهها حق ندارند خود رأساً اقدام به جذب تبلیغات اطراف زمین بکنند.
باید نشست و دید در پایان زمان قرارداد آیا 500 میلیارد به حساب باشگاه استقلال خواهد آمد یا اینکه بدون کسب هیچگونه درآمدی، خسارت قابل توجهی هم بپردازد؟
-
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵:۴۶
-
۲۶ بازديد
-
-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/312474/