راه ترقی

آخرين مطالب

موسوی: حضور رییس‌جمهوری میان مردم، سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد گفتگو

موسوی: حضور رییس‌جمهوری میان مردم، سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- سید نظام‌الدین موسوی روز یکشنبه در گفت وگویی درباره سفرهای استانی رییس جمهوری و دستاوردهای آن، گفت: این اقدام رییس جمهوری باعث ایجاد الگو میان مدیران شده و عاملی برای حضور آنها میان مردم خواهد بود. زمانی که رییس جمهوری در روستاها و محلات حضور پیدا می‌کند، مردم اعلام می‌کنند که تاکنون هیچ مدیری در این مکان‌ها حاضر نشده است.

موسوی افزود: مسوولی که از نزدیک با مسائل و مشکلات جامعه مواجه نشود، نمی‌تواند قانون‌گذار، مجری و ناظر خوبی باشد. مدیر باید از نزدیک واقعیت‌های جامعه را دیده و لمس کند تا با درد و رنج کارگران و روستاییان آشنا شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یازدهم ادامه داد: حضور آیت الله رییسی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود که دولت در جریان مسائل و مشکلات کشور به شکل جزیی قرار گیرد و از طرفی بازخوردی از اقدامات مدیران و نیروهای خود داشته باشد.

وی افزود: مسوولان دولتی هنگام حضور در پایتخت فقط به مسائل کلان توجه می‌کنند اما با حضور در شهرستانها می‌توانند به مسائل فوری که به توجه مختصری نیاز دارد، رسیدگی کرده و سطح مشکلات در استان را کاهش دهند. این موضوع همبستگی ملی و امید به آینده را افزایش می‌دهد.

استانداران موظف به ایجاد منابع جدید و جذب سرمایه هستند

موسوی درباره تامین منابع مصوبات در سفرهای استانی، گفت: مجلس در بودجه امسال، منابع قابل اعتنایی را برای مناطق محروم و محرومیت‌زدایی در نظر گرفته است؛ علاوه بر آن دولت با تشکیل کمیته مشترکی پیش از هر سفر هم مسائل، مشکلات و ظرفیت‌ها و هم منابعی که برای مصوبات استانی وجود دارد را احصا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی از این منابع وجود دارند و باید در جای خود هزینه شود، ادامه داد: دولت هم منابع جدیدی را بر اساس ظرفیتی که وجود دارد از محل‌های مختلف می‌تواند تامین کند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که رییس جمهوری تاکید کردند این بود که خود استاندارها موظف هستند منابع جدیدی را در استانها خلق و احیا کنند و نباید منتظر باشند از سوی مرکز برای آنها بودجه ارسال شود. استاندار به عنوان نماینده دولت با توجه به حضور سرمایه گذاران مختلف داخلی و خارجی موظف به ایجاد منابع جدید و جذب سرمایه است.

گره زدن واردات واکسن به مسائل سیاسی عوام‌فریبی است

موسوی با قدردانی از اقدام دولت سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی و زمینه‌سازی برای تقویت تولید و رونق اقتصادی، گفت: متاسفانه دولت قبل مساله واردات واکسن را به موضوع سیاسی تبدیل و تلاش کرد تا آنرا به مباحثی چون FATF و تحریم‌ها گره بزند که این اقدام نوعی عوام‌فریبی آشکار بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس به پیگیری جدی رییس جمهوری و مسوولان کشور در این زمینه اشاره کرد، ادامه داد: دولت سیزدهم با تسریع واردات واکسن و همچنین واکسیناسیون عمومی توانست ایران را در رتبه خوبی میان کشورهای جهان قرار دهد.

وی دربرگیری واکسیناسیون در کشور را بیش از 70 درصد ارزیابی کرد و افزود: با توجه به عملیات منسجم دولت برای واکسیناسیون عمومی و اعمال محدودیت‌های هدفمند، فکر می‌کنم بتوانیم بر این بیماری فائق آمده و به سمت عادی شدن شرایط حرکت کنیم.

ساختار بودجه‌ریزی و نظام رسیدگی به بودجه باید تغییر کند

موسوی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که کرونا که در گذشته رقم زد، برخی بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده مجبور به تغییر کاربری و یا تعدیل نیرو شدند که این امر باعث رکود در این بنگاه‌ها و ایجاد مشکل در بخش اشتغال شده بود. امیدوارم با پیگیری‌های رییس جمهوری و اقدامات خوب دولت شاهد تقویت تولید و بهبودی شرایط در کشور و در نتیجه افزایش رشد اقتصادی باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم درباره همکاری قوای مقننه و مجریه برای بدون کسری بسته شدن لایحه بودجه سال 1401، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی در کشور مربوط به کسری بودجه است و دلیل اصلی آن ناشی از ساختار بودجه و ناهماهنگی میان دولت و مجلس است.

موسوی با بیان اینکه اکنون نگاه مشترکی میان دولت و مجلس درباره بودجه وجود دارد، ادامه داد: با توجه به این نگاه، بودجه سال آینده می‌تواند به نحوی بسته شود تا سال آینده شاهد کسری بودجه نباشیم.

وی درباره توضیحات مفصل رییس‌جمهوری درباره بودجه در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران با آیت الله سید ابراهیم رییسی، گفت: سید مسعود میرکاظمی رییس برنامه و بودجه هم در جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس از نگاه دولت برای تغییر در ساختار بودجه خبر داد و تاکید کرد که بودجه سال آینده، باید به نحوی بسته شود که شاهد کمترین کسری بودجه باشیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس همچون دولت معتقدند که ساختار بودجه ریزی و نظام رسیدگی به بودجه در دولت و مجلس باید تغییر کند. محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به صراحت از آمادگی برای تغییر در بخش‌هایی از آیین‌نامه مجلس در راستای اصلاح ساختار بودجه خبر داد و این دستور را برای این تغییرات ابلاغ کرد.

موسوی با یادآوری این که تفریغ بودجه سالیانه توسط دیوان محاسبات 4 ماه زودتر از موعد مقرر انجام شده است، گفت: با توجه به آسیب‌شناسی صورت گرفته، دولت و مجلس این امکان را دارند تا از این موضوع به بهترین نحو استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امیدوارم دولت با همان اصلاحاتی که در نظر دارد 15 آذر ماه امسال بودجه را به مجلس ارائه کند و مجلس هم این همکاری و همراهی را با دولت خواهد داشت تا براساس ساختار جدید کسری بودجه وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/314300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

تصاویر کمتر دیده شده از استاد محمدرضا شجریان در جوانی

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

بنری که خواننده مطرح پاپ را به شدت شاکی کرد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تو که با عاشقان درد آشنایی

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد