راه ترقی

آخرين مطالب

حسینی: درک متقابل دولت و مجلس برای اداره کشور ضروری است سياسي

حسینی: درک متقابل دولت و مجلس برای اداره کشور ضروری است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- سیدمحمد حسینی در نشست « هم افزایی قوای مجریه و مقننه در حل چالش‌های کشور» گفت: نمایندگان با ارتباطی که با مردم دارند مسائل و مشکلات مردم را می‌شنوند و توقع دارند دولت این مسائل را حل کند، بنابراین لازم است یک تعامل و همکاری بین دولت و مجلس وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم هم انتظار دارند این دو قوه در کنار هم باشند و برای رفع مشکلات مردم هم فکری و هم افزایی داشته باشند، البته هر کدام از این دو قوه هم وظایفی دارند. مجلس نقش نظارتی خودش را هم دارد و این گونه نیست هرچه دولت گفت، مجلس بپذیرد، اما درک متقابل برای اداره کشور ضروری است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: قبل از انتخابات دیدیم اکثریتی در مجلس به این نتیجه رسیدند آقای رییسی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است و می‌تواند وفاق ایجاد کند برای همین از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت کردند. در بحث رای اعتماد به وزرا هم دیدیم که اکثر وزرا رای بالایی آوردند.

وی با بیان اینکه تعاملی که رییس جمهوری با مجلس دارد اصلا با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: تاکنون با حدود 90 نفر از نمایندگان مجلس با حضور رییس جمهوری جلسه داشتیم و مجامع نمایندگان استان‌های مختلف در نشست با آیت‌الله رییسی مسائل مختلف حوزه انتخابیه و مسائل ملی را مطرح می‌کنند و این جلسات به طور منظم ادامه دارد.

حسینی با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهوری و مسئولان دولت خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاهی که دولت تشکیل شده رییس جمهوری 9 سفر استانی داشتند و از نزدیک مشکلات و مسایل مردم را لمس کرده‌اند، نمایندگان استان‌ها هم به رییس جمهوری دسترسی دارند و مطالبات خودشان برای حل مشکلات حوزه انتخایبه و مردم را با رییس جمهوری مطرح می‌کنند.

وی همچنین به برگزاری جلسات معاون اول رییس‌جمهوری با کمیسیون‌های مختلف مجلس اشاره کرد و گفت: جدا از تعاملی که بین رییس جمهوری و مجامع نمایندگان وجود دارد، معاون اول رییس جمهوری هم با کمیسیون‌های مختلف مجلس جلسه می‌گذارند و مسائل مختلف در این جلسات بحث و بررسی می‌شود و نمایندگان مسایل خود را مطرح می‌کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با یادآوری اینکه اولین جلسه معاون اول به دلیل شرایط اقتصادی با کمیسیون اقتصادی مجلس بود، اضافه کرد: علاوه بر این به استاندارانی که جدیدا تعیین شدند هم گفته شده با نمایندگان مجلس در تعامل باشند.

حسینی در ادامه درباره رای منفی نمایندگان به فوریت بررسی لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی» در مجلس گفت: به هر حال نمایندگان هر کدام نظرات خودشان را داشتند شاید هم ما از قبل نیاز بود اهمیت موضوع را تبیین می‌کردیم.

معاون رییس جمهوری افزود: تاکید رییس جمهور بر این است که از نظران و پیشنهادات صاحب‌نظران، نخبگان و کسانی که اهل فکر و اندیشه هستند، استفاده شود و افرادی که دلسوز کشور و مردم هستند نظرات خودشان را بدهند.

وی با بیان اینکه باید به مطالباتی که از سوی نمایندگان برای حل مسائل مردم وجود دارد، رسیدگی شود، گفت: بسیاری از مشکلات از گذشته روی هم تلنبار شده، متاسفانه در طول سال‌های گذشته کارها درست انجام نشده و امروز مطالبات بسیاری از دولت وجود دارد اما باید یک واقع‌نگری وجود داشته باشد.

حسنی ادامه داد: ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حل مشکلات کشور با لحاظ برخی تنگناهای اقتصادی و با زمان‌بندی معقول انجام شود و این با تعامل و گفت وگو شدنی است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به قدیمی بودن برخی قوانین اظهار کرد: برخی از قوانین مربوط به گذشته است، به طور مثال برخی قوانین در آموزش و پرورش وجود دارد که مربوط به قبل از انقلاب است، این‌ها باید بازنگری شود زیرا دیگر اثرگذاری ندارند و الان وقت بسیار خوبی است که این کارها انجام شود.

وی گفت: برخی قوانین باعث شده بسیاری از افراد که به دنبال ایجاد شغل و کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای خرد هستند از پیگیری سرخورده شوند و کار را رها کنند. الان با کمک مجلس این موضوع در حال حل شدن است و اگر مجلس و دولت همراه باشند و به کمک خود مردم و بخش خصوصی می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و انشاالله این کار انجام خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: خوشبختانه امروز یک تحرک و پویایی را در دولت می‌بینیم و اقداماتی که قرار است صورت بگیرد بر اساس یک کار تحقیقاتی، علمی و پژوهشی است. انشاءلله  با شایسته‌سالاری نیروهای دولت در کل کشور انتخاب شوند و با نظارتی که بر آنها می شود کارها به خوبی پیش برود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر لزوم پیش بینی بار مالی قوانین مصوب در مجلس اظهار کرد: هر قانونی که تصویب می‌شود باید بار مالی آن هم در نظر گرفته شود وگرنه در اجرا به مشکل می‌خورد، قطعا موفقیت دولت، موفقیت مجلس و موفقیت نظام است و اگر دولت نتواند وظیفه‌اش را درست انجام می‌دهد و پاسخگوی برخی مطالبات نباشد برای مردم گرفتاری ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم همانطور که رییس جمهوری و وزرا پای کار هستند، اگر در مواردی ابهامی وجود دارد، نمایندگان سوال بپرسند و علت را جویا شوند.

حسینی با اشاره برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: توقع این است که روز سه‌شنبه کابینه دولت کامل شود. آموزش و پرورش یک دستگاه عریض و طویل و با اهمیت است و نمی توان چنین وزارتخانه ای را با این همه معلم و کارمند و دانش آموز با سرپرست اداره کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: ما امروز و روزهای گذشته در کمیسیون‌های مختلف با وزیر پیشنهادی جلساتی داشتیم آموزش و پرورش و آقای فیاضی به ابهامات و سوالات پاسخ داد. از نمایندگان هم انتظار می رود حرف‌ها و برنامه‌ها را بشنوند، سوالاتی که دارند بپرسند تا ابهامات برطرف شود و بر آن مبنا تصمیم بگیرند و اگر هم ایرادی و اشکالی از جای دیگری وجود دارد آن را به این موضوع تسری ندهند تا انشاءالله دولت بتواند با قدرت کارش را ادامه دهد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/319445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

اسماعیلی‌فر در بهترین فرم، محروم از سپاهان

ستاره بارسا آماده جدایی

پشت‌پرده مشکلات فتح‌الله‌زاده و ساپینتو در استقلال

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال

ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم

روزهای شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!

خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

واکنش سخنگوی دولت به حمایت مالی مجدد آمریکا از صهیونیست‌ها

پنجره متفاوت از دیدار فرماندهان عالی نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

منشی دکتر زیر آبشو زد!

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی 1403

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی

ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

رئیس جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد

رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام