راه ترقی

آخرين مطالب

به فیاضی فرصت بدهیم/معنای انتخاب افراد تکراری استمرار وضع موجود است سياسي

به فیاضی فرصت بدهیم/معنای انتخاب افراد تکراری استمرار وضع موجود است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- زهره الهیان در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در موافقت با مسعود فیاضی برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت آقای ریسی نسبت‌به دولت‌های قبل بیشترین تعداد اعضای هیات علمی را در کابینه خود دارد و بیشترین تعداد وزیران که مدرک مرتبط با حوزه تخصصی دارند در این کابینه است. بنابراین باید حق و انصاف را در مورد کابینه آقای رییسی رعایت کنیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: امروز درباره وزارتخانه مهم و استراتژیکی مانند وزارت آموزش ‌و پرورش صحبت می‌کنیم و علاوه‌بر نگاه استراتژیک باید نگاه آینده‌پژوهانه و آینده‌نگرانه به آن داشته‌ باشیم چراکه این وزارتخانه نیروی انسانی و مدیران آینده کشور را تربیت می‌کند.

 الهیان یادآورشد: پیشرفت انسان‌مدار جامعه به مدیریت در این سطح در وزارت آموزش‌ وپرورش بستگی دارد و این آینده ایران اسلامی را تضمین می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر باید نگاه کلان‌نگر در این حوزه داشته باشد، گفت: ما باید در این سطح مدیری کارآمد، کارشناس‌، کلان‌نگر و همچنین پاکدست و ضدفساد و انقلابی و جهادی بگذایم تا رویکرد تحولی را در به اجرا درآورد.

الهیان خاطرنشان با بیان اینکه باید به فیاضی فرصت بدهیم بتواند در این حوزه تحول ایجاد کند، گفت: معنای به‌کارگیری افراد باتجربه ولی تکراری، استمرار وضع موجود آموزش ‌وپرورش است استمرار وضع موجودی که چالش‌ها و بحران‌های متعددی را با خود به‌همراه دارد.

وی گفت: وزارت آموزش‌ وپرورش با بحران‌های متعددی روبرو است و آقای فیاضی که 7 سال در مدرسه تدریس داشته‌اند، در ستاد مدیرکل بوده‌اند، در حوزه سیاستگذاری در وزارتخانه فعال بوده‌اند و افق و چشم‌اندازها را تدوین کرده‌اند می‌توانند گزینه مناسبی برای این حوزه باشند.

نماینده تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: موضوعی که متاسفانه در فضای مجازی درباره آن غیرمنصفانه قضاوت می‌شود بحث برادر داماد است که در مورد ایشان مطرح می‌کنند اما هیچ کس نگفت ایشان برادر شهید هم هستند، آقای فیاضی به واسطه تواضعی که داشتند این موضوع را در رزومه‌ خود نیاوردند و نخواستند از نام شهیدشان استفاده کنند.

الهیان اضافه کرد: ایشان برای سند تحول برنامه دارد، 40 صفحه برنامه‌ای که هنوز فرصت نشد هم در کمیسیون آموزش و هم در صحن مجلس ارائه بدهند.

وی عنوان کرد: ایشان برای سند تحول برنامه دارند که برای اجرایی شدن آن لوایحی به مجلس بیاورند. معنای آن ختم سند 2030 است بدین‌معنا که ایشان به واسطه اینکه در برنامه‌هایی که دارند و به مجلس ارائه داده‌اند موردی مغایر اسناد بالادستی در برنامه‌هایشان مشاهده نشد و به این معناست که پرونده سند 2030 در آموزش و پرورش بسته خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موج تخریبی که در رسانه‌های بیگانه علیه ایشان می‌بینیم و فضاسازی که وجود دارد نشان از این است که انتخاب وی صحیح بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای فیاضی 11 راهبرد و 118 اقدام و برنامه عملیاتی ارائه داده‌اند و همچنین تحول را در 4 ساحت اشاره‌ کرده‌اند، از جمله تحول در زیرساخت، تحول در محتوا، تحول در نیروی انسانی و تحول ساختار اداری مالی.

الهیان، بحران هویت را مهمترین بحران امروز آموزش ‌و پرورش عنوان کرد و گفت:‌ مهمترین چالش ما حوزه تعلیم‌ و تربیت است ما دائماً از تعداد معلمان، رتبه‌بندی، مطالبات معوق معلمان که حق هم هست سوال می‌کنیم اما آیا در کنار این سخت‌افزار آموزش‌ وپرورش از نرم‌افزار آن ‌هم سوال کرده‌ایم.

نماینده تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: امام راحل نظریه جامع انقلاب اسلامی را براساس حکمت و فلسفه خودشان پیاده‌سازی کردند اما در کنار نظریه جامع حضرت امام ما برنامه‌های کلان نظام را در حوزه سلامت، اقتصاد، تعلیم ‌وتربیت تدوین نکرده‌ایم و برای اینکه در حوزه تعلیم ‌و تربیت بتوانیم نوجوانان را از بحران هویت نجات دهیم، نیازمند رویکرد حکمی و فلسفی هستیم.

الهیان تصریح کرد: امروز به دانش‌آموزان ما سِیلی از محفوظات القا می‌شود کار سنگین، فشار درس، تکالیف، مهارت‌های کامپیوتر، رباتیک. اما هیچ‌گاه به نوجوان خودمان چگونه زیستن را یاد نداده‌ایم، به او یاد ندا ما که از کجا آمده‌ای و به کجا می‌روی و هدف از خلقت تو چیست؟ هویت و ارزش‌های تو چیست؟ همین موضوع باعث شده که امروز افکار و ادراکات نوجوان توسط فضای مجازی مدیریت شود نه توسط خانواده‌ها و نظام اسلامی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای فیاضی در حوزه فضای مجازی و شورای راهبردی فضای مجازی برنامه دارند، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را ایشان تاسیس کرده‌اند و حتما در بعد هوشمندسازی، استفاده از فناوری، اینترنت پاک و سیم‌کارت پاک برای دانش‌آموزان برنامه دارند.

الهیان گفت: نوجوانان ما امروز در قالب آموزش الکترونیک با موبایل‌ها و تبلت‌هایی مواجه می‌شوند که خوراک و فضای مسموم فضای مجازی ذهن و ادراکات آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: آقای فیاضی در مورد سند تحول و اصلاح ساختار و فرآیندها هم برنامه دارد، برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان و ورزش و تربیت‌بدنی برنامه دارند، برای عدالت آموزشی برنامه مفصلی را ارائه داده‌اند و برای تقویت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی هم برنامه دارد و انشاالله با حمایت‌ مجلس و نمایندگان بتوانند این برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/319831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

مهدی طارمی شاهزاده شد!

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد