راه ترقی

آخرين مطالب

گفت‌وگو شهر با مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران

شناسایی 35 هزار نقطه نگهداشت شهری بر اساس نیاز مردم/ انتقال خودروها بدون پلاک به خارج شهر شهرداری تهران

شناسایی 35 هزار نقطه نگهداشت شهری بر اساس نیاز مردم/ انتقال خودروها بدون پلاک به خارج شهر
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران تازه ترین اقدام های انجام شده در دور جدید مدیریت شهری پایتخت را تشریح کرد.

رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، گفت: اولین موضوعی که شهردار تهران با ورود به شهرداری بر آن تاکید داشت این بود که همین وضع موجود شهر را نگهداری کنیم. با توجه به اینکه فرسودگی بر شهر غالب شده، عمده خواسته های مردم مباحث نگهداشتی درباره المان ها و نهرهایی بود که فرسوده شده و در گذشته نیز نسبت به این مسائل اهمال صورت گرفته است.
مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق افزود: بر اساس خواسته های مردم تصمیم گرفته شد که نگهداشت شهر را با عنوان «طرح تحول نگهداشت شهر» دنبال کنیم. بنابراین طرح در دستور کار قرار گرفت و در مهر ماه دستورالعمل های مربوطه تنظیم، نیازمندی ها احصا شده و کار آغاز شد و این طرح تا 22 دی ماه ادامه دارد.
چرا این طرح، طرح "تحول" نام گرفته است؟
محمدی ادامه داد: نگهداری شهر در دوره های قبل وجود داشت و حتی در اعتبارات نیز پیش بینی شده بود و «تحول» در این طرح از باب مطرح می شود که نیازهای مردم از طریق خودشان احصا شده است در حالی که در دوره های گذشته شهرداری کارهای جاری خود را انجام می داد. در این طرح اما درگاه اصلی خود مردم هستند و مردم این خواسته ها را مطرح کردند. قریب به 35 هزار موضوع و نقطه را از طریق نیازهایی که مردم از طریق سامانه های 1888، 137 و شکایت و درخواست هایی که معتمدین محل مطرح کردند، شناسایی کردیم. در واقع ما می خواهیم «تحول» را از نگاه مردم در حوزه های نگهداشتی دنبال کنیم.
چگونگی پراکنش موضوعات طرح در مناطق مختلف
به گفته او؛ مناطق دارای جمعیت بیشتر و بافت فرسوده تر نیاز مضاعفی برای نگهداشت دارند. در واقع بر اساس پراکنش پیامهای دریافتی در هر منطقه بازپیرایی فضاها انجام می شود. طبیعتا در نقاطی که ساختار فضای سبز آن قدمت بیشتری دارند و رسیدگی ها در این سالها به آنها کمتر بوده و درخواست های بیشتری نسبت به رسیدگی آنها دریافت شده، موضوعات بیشتری برای اقدام وجود دارد.
محمدی عنوان کرد: یکی از مناطق پایتخت در روز پنجشنبه نیروهای خود را بسیج و کار اجرایی را بدون اینکه زحمتی برای خانواده شهید ایجاد کند از جلوی درب خانه آن شهید شروع کرد و بر همین اساس این طرح در سایر مناطق نیز پیاده شد.
چه شد که ایده "هر محله یک شهید" شکل گرفت؟
مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق با بیان اینکه قصد داشتیم کار را تبرکا به اسم یک شهید شروع کنیم، افزود: مفهوم این طرح این نیست که فقط جلوی درب خانواده شهید را رسیدگی کنیم بلکه از آن نقطه شروع می کنیم و در واقع از آن شهید استمداد می جوییم تا کارمان برکت پیدا کند و مردم و خداوند متعال را داشته باشد.
طرح نگهداشت و جلوگیری از کوچ ساکنان محله
محمدی ادامه داد: ساکنین محله ها از این طرح راضی بودند و حتی در یکی از محله ها چند تن از ساکنان اعلام کرده بودند که ما قرار بود در یکی دو ماه آینده خانه مان را ترک کنیم چرا که کوچه ها فرسوده شدند و آبگرفتی ها و بی نظمی در محله مشهود است. در واقع بی توجهی به نیازهای محلی که حق طبیعی اهالی محله است باعث شد که این فرسودگی بیش از حد خودش را نشان دهد. این عوامل باعث شد که کارهایی مانند لکه گیری و روکش آسفالت، رنگ های پوشاننده، تغییر منظر شهری، رسیدگی به جدول، انهار و روشنایی محله رضایتمندی ایجاد کند و مانع از ترک محله توسط ساکنان شود.
او اضافه کرد: علاوه بر درخواست های احصا شده مردم از طریق سامانه ها، در همان نقطه اجرای طرح نیز درخواستهای ساکنان و معتمدین محل را دریافت و درباره زمانی یک روزه هر کاری که در توانمان باشد انجام می دهیم و الباقی خواسته ها نیز در بازه زمانی اجرای طرح انجام خواهند داد تا کاری روی زمین نماند.
مدیر کل هماهنگی، نظارت و پشتیبانی امور مناطق گفت: در زمان ابلاغ طرح متوجه شدیم که یک سری کارهای عقب افتاده ای وجود دارد که جزو درخواست های جدی مردم است و کارهای عقب مانده را نمی توان با روال جاری پیش برد. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که هر روز هفته یک موضوعی را مطرح کنیم و در 22 منطقه دنبال کنیم و در همکاران دغدغه ایجاد کنیم.
محمدی بیان کرد: از نکات کلیدی طرح این است که دغدغه همکاران را بیشتر و دغدغه مردم را به همکاران انتقال دهیم و از ظرفیت های شهر برای حل مشکلات استفاده کنیم؛ ظرفیت هایی که در گذشته معطل مانده بود. ما این ظرفیت ها را به کار گرفتیم و 12 کارویژه استخراج و 6 مورد آن را ابلاغ کردیم و آنها را دنبال می کنیم.
انتقال خودروهای اسقاطی به خارج شهر
او عنوان کرد: یکی از این موارد بحث خودروهای اسقاطی در معابر، کوچه ها و خیابان های سطح شهر است که خواسته مردم است. تا هفته پیش 1500 خودروی اسقاطی شناسایی شده بود و در این هفته نیز تعدادی دیگر شناسایی شده و این عدد به حدود 2 هزار مورد رسیده است. بعضی از این خودروها پلاک ملی ندارند و به راحتی انتقال پیدا می کنند. این خودروها تبدیل به محل انباشت زباله و بزه های اجتماعی می شوند و منظر شهر را به هم می ریزد. 
مدیر کل هماهنگی، نظارت و پشتیبانی امور مناطق با بیان اینکه خودروهایی که پلاک ملی نداشتند را انتقال دادیم و سایر خودروها را با هماهنگی راهور و دستور قضایی در بازه زمانی مشخص به خارج شهر منتقل خواهیم کرد، گفت: با این کار دو هزار پارکینگ به شهر اضافه و حدود 4 کیلومتر لاین خیابانها آزاد می شود. این ها سرمایه های شهر است، خوردوهایی که هرکدام حدود 20 متر مربع از فضای شهر را اشغال و در واقع حدود 2 میلیارد تومان از سرمایه شهر را اشغال کرده اند.
رسیدگی به پل های مکانیزه
محمدی افزود: در بحث پل های مکانیزه شکایات متعددی وجود دارد. مدیریت نگهداشت این پلها وضعیت مشخصی نداشت و بعضا در حوزه حمل و نقل و ترافیک، گاهی در منطقه و برخی مواقع نیز در معاونت خدمات شهری درباره آن تصمیم گیری می شد. بنا شد که مدیریت واحدی در این بخش تعریف شود که از بلاتکلیفی خارج شود تا مشکلات مردم در بخش پل های مکانیزه نیز حل شود.
جمع آوری کارگاههای عمرانی غیرفعال
او ادامه داد: در این طرح مساله کارگاههای عمرانی را نیز به صورت کارویژه دیدیدم. بعضی از کارگاههای عمرانی در مناطق، معاونت عمران و کارگاههای مترو وجود دارند که معطل و غیر فعال و یا بلا تکلیف هستند و یا کارگاههای فعالی وجود دارند که قابلیت تجمیع دارد. این کارگاههای غیر فعال منظر شهر را به هم ریخته و مسیر تردد مردم را مسدود کرده اند بنابراین پیگیری کردیم و مناطق برای جمع آوری اقدام کردند و با این کار مساحت قابل توجهی از سطح شهر که در اشغال این کارگاهها هستند آزاد می شوند.
مدیرکل هماهنگی، نظارت و پشتیبانی امور مناطق اضافه کرد: این طرح را دو ماهه دیدیم و برداشت ما این است که بتوانیم در طرح اولیه اقدامات لازم را انجام و شرایط را به حالت عادی در بیاوریم. احساس می کنیم که در این دو ماه به شرایط عادی بر می گردیم. در همین رابطه اولین تستی که انجام شد این بود که در بارندگی پنجشنبه گذشته بیشترین برگ ریزان پاییزی و بارندگی با حجم قابل توجهی داشتیم و دبی نهرها فوق العاده بود اما ما کمترین آبگرفتگی را داشتیم. این نشان می دهد که در بخش خدمات شهری که 60 درصد طرح در این بخش تعریف شده موفق بودیم و در سایر بخش ها نیز موفق خواهیم شد.
توجه به امور زیرساختی در مرحله دوم طرح
محمدی بیان کرد: پس از 22 دی ماه و پایان مرحله اول طرح وارد بحث های زیرساختی می شویم و دیگر نگهداشت ها از جنس موضوعات جاری نخواهد بود. مثلا انهار را اصلاح جامع تری می کنیم که البته در بودجه 1401 باید دیده شود و روکش آسفالت را به جای لکه گیری انجام دهیم. در بحث حمل و نقل و ترافیک، اورهال کردن واگن ها و بازسازی ایستگاههای اتوبوس در طرح نگهداشت دیده خواهد شد. البته مسائل جاری نیز در این طرح ادامه پیدا می کند.
او در پایان یادآور شد: تا پایان سال طرح تحول را با یک مباحث جاری دنبال می کنیم و طرح های زیرساختی را باید در بودجه و اعتبارات 1401 ببینیم و دنبال کنیم. نگهداشت شهر نقطه پایان ندارد و ردیف اعتبار دارد و یک وظیفه جاری در مناطق است. اگر این موضوع به شرایط عادی برسد، به صورت عادی و با ردیف اعتبارات معمول کارها را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/327283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟