راه ترقی

آخرين مطالب

رونق تجارت بازارهای قدیمی با طرح های نوآورانه در کنار بازارهای جدید کیش منطقه آزاد کیش

رونق تجارت بازارهای قدیمی با طرح های نوآورانه در کنار بازارهای جدید کیش
  بزرگنمايي:

راه ترقی - برنامه ریزی های بلند مدت و بهره مندی از فرصت های پیش رو تاثیر بسزایی در رونق تجارت و گردشگر پذیری بازارهای قدیمی کنار بازارهای جدید کیش دارد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با اعضای هیئت‌ مدیره بازار مرکز تجاری، گفت: مرکز تجاری کیش برای نقش آفرینی در بازار رقابت باید نسبت به ایجاد جذابیت‌های جانبی و جدید اقدام کند چرا که افتتاح بازارهای جدید، برخی بازارهای قدیمی را از مدار خارج خواهد کرد.
حسین همتی با بیان این مطلب که در حوزه‌ی هتل‌ها نیز متناسب با ورود هتل‌های جدید، از رونق هتل‌های سابق کاسته می‌شود گفت: اگر فعالیت بازارها فقط در ارائه‌ی کالا محدود شود، با ورود بازارهای جدید و خدمات گردشگری، از سبد بازارهای دیگر کم می‌شود.
همتی افزود: با برنامه ریزی های بلند مدت و بهره مندی از فرصت های پیش رو می توانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان این مطلب که اقتصاد بازارها مانند سابق، تک‌بعدی و ارائه‌ی کالا نیست، بر ایجاد جذابیت‌های جدید برای بازارهای کیش تاکید کرد و افزود: دیگر هیچ واگذاری‌ای با کاربری تجاری نداریم.
همتی با اشاره به این که طی نشست‌های متعدد، نسبت به اصلاح قرارداد و همچنین ایجاد سامانه‌ی یکپارچه‌ی تجارت در حوزه‌ی بندری اقدام شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین علت نرخ‌گذاری‌ها نامتعارف و زمان‌های هدرشده، عدم هماهنگی واحدهای مستقر در بندرگاه است.
وی ضمن ابراز امیدواری از رسیدن به استانداردهای جهانی با بهره‌وری از "مدیریت فرآیند" و "الکترونیکی شدن سیستم"، ادامه داد: با جدیت تمام پیگیری بهره‌وری از سیستم GS1 به‌منظور طراحی، توسعه و اجرای استانداردهای شناسایی کالا، ضبط خودکار داده‌ها و تبادل الکترونیکی آنها هستیم.
همتی همچنین در خصوص پرواز ترکیه از برنامه‌ی امکان انتقال بار تجاری از مبداء ترکیه و کشورهای دیگر مثل عراق و همچنین استقرار کارگویی متمرکز در امارات، خبر داد و افزود: با توجه به محاسبات انجام شده، درصورت دریافت فرم جدول زمان‌بندی، صدور الحاقیه زمین جامعه بازاریان، با کاربری آموزشی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.
وی هیئت‌مدیره بازار را به مشورت با اداره مطالعات اقتصادی معاونت اقتصادی سازمان در جهت ارائه‌ی راهکارهای مطالعات اقتصادی و ارتباط با دانشگاه‌ها دعوت کرد.
همتی در خصوص واحدهای مسکونی موردنیاز برای کسبه، تصریح کرد: خصوصا فروشندگان غرفه‌ها از اهمیت خاصی برای کیش برخوردارند و به این ضرورت رسیده‌ایم که باید فکری اساسی برای اقشار فعال و کارآفرین کرد.
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مشکلات مسکن را باعث عدم استقبال نیروی ماهر و متخصص برای فعالیت در کیش و درنتیجه افت کیفیت در آن حوزه عنوان کرد و گفت: کارفرما ناچار می‌شود کار را به نیرویی در سطح پایین‌تر از مهارت و تخصص، اما راضی به حقوق‌های جاری بسپارد و این امر باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه‌شده در تمام حوزه‌ها می‌شود.
وی با اشاره به ورود طرح مسکن استیجاری به فاز جدی اجرایی، افزود: زمین این طرح مشخص و جانمایی، و شرکت سرمایه‌گذاری نیز موظف شده است تا پیرو دستور مشاور رئیس‌جمهور در مناطق آزاد کشور و و پیگیری سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به سرعت به نتیجه برسد.
همتی مدیریت بازارها را ملزم به نیازسنجی در این حوزه کرد و گفت: تعداد واحدهای موردنیاز متاهلی و مجردی هر بازار باید مشخص شود تا سازمان با نرخ‌های تخفیفی و یارانه‌ی در نظر گرفته‌شده مانند زمین و پروانه‌ی رایگان، زمین را در اختیار حوزه‌های مختلف بگذارد.
وی تاکید کرد: این منازل به عنوان سرمایه در اختیار بخش‌های کارآفرینی و تجار و کسبه قرار خواهد گرفت تا بتوانند حداقل نیازهای مسکن پرسنلی خود را تامین کنند.
همتی با تاکید بر این‌که واگذاری قطعی در این حوزه وجود نخواهد داشت، متغیر بودن جمعیت کار جزیره را علت این امر عنوان کرد و افزود: تامین نیاز مسکن نیروهای کار، مزیتی برای کارفرمایان و باعث ارتقای سطح کیفی نیروهای کار خواهد شد.
وی با اشاره به طراحی این فاز توسط شرکت سرمایه‌گذاری ادامه داد: از سازه‌هایی با سرعت بالا استفاده می‌شود، و مواردی چون طراحی، ساخت، زیباسازی، فضای سبز، سرانه‌های فرهنگی و فضای سبز و مانند آن در این برنامه در نظر گرفته شده است تا با جانمایی مناسبی که در مرکز شهر دارد مورد استفاده‌ی اکثریت اقشار مردم قرار بگیرد.
همتی با بیان این مطلب که این20هکتار زمین می‌توانست درآمدزایی خوبی برای سازمان در بر داشته باشد، گفت: قصد سازمان آن بود که این یارانه سازمان برای رونق تجارت و اقتصاد جزیره و رفع دغدغه‌ی فعالین اقتصادی صرف شود و به توسعه‌ی اقتصاد بیانجامد.
وی با اشاره‌ به اضافه شدن تعداد بسیار زیادی واحد مسکونی به سرانه کیش با این طرح، گفت: بدین‌طریق نگاه به جمعیت، از کمی به کیفی تغییر خواهد کرد و با تسهیل شرایط زندگی برای نیروی کار، مراجعه برای کار نیز افزایش خواهد یافت و کارفرما از امکان انتخاب نیروهای بهتری برخوردار خواهد شد.
مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به نگاه متفاوت مدیران دوره‌ی کنونی سازمان گفت: افتتاح بازارهای جدید، برخی بازارهای قدیمی را از مدار خارج خواهد کرد و طرح مناسب و کاربردی برای مقابله با آن، امری حیاتی و البته زمان‌بر است و نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت و اجرای سریع بدون از دست دادن هیچ فرصتی دارد.
علی امیدی با بیان این مطلب که بازار جدیدی که به‌زودی افتتاح خواهد شد به همان نسبت که فرصتی برای توسعه‌ی گردشگری کیش است، تهدیدی برای غرفه‌داران سایر بازارها به حساب می‌آید، افزود: با بهره‌گیری از تجربیات مشابه در کشورهای دیگر و فاز مطالعاتی تخصصی باید طرحی برای ایجاد جاذبه‌های متفاوت در راستای جذب مشتری به بازار اجرا کرد تا همانند ببرخی بازارهای قدیمی، از مدار تجارت و گردشگرپذیری خارج نشد.
امیدی با اشاره به خالی بودن طبقه‌ی دوم یکی از بازارهای کیش گفت: نباید اجازه داد به شرایطی برسیم که برای گذران هزینه‌های بازار، ناچار به ارائه‌‌ی مجوز هرگونه فعالیتی بشویم.
معاون مدیرعامل جامعه بازاریان کیش نیز در ادامه‌ی این نشست، با ابراز خرسندی از افتتاح و فعالیت بازار تخصصی پارسیس در حوزه موبایل اظهار داشت: اگر استمرار رونق بازارها را مدنظر داشته باشیم چاره‌ای جز تخصصی شدن آنها نداریم.
سید جلیل ارجمند، بر جلب رضایتمندی از مراحل صدور مجوزها در تمام بازارها اشاره داشت و ادامه داد: در جامعه بازاریان با همه‌ی بخش‌های سازمان از جمله اداره بازرگانی تعامل بسیار خوبی وجود دارد و زمان طولانی صدور مجوز بازرگانی به مواردی چون تاییدیه‌ی اماکن مربوط می شود.
وی همچنین به ساماندهی غرفه‌های خالی اشاره کرد و گفت: برخی از این غرف مربوط به سازمان و برخی شخصی است.
نماینده گمرک نیز که در این نشست حضور داشت، "شفافیت" و "سرعت" را سیاست اصلی گمرک عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی نرم‌افزار و سامانه گمرک منطقه آزاد کیش، هیچ امضای دیجیتالی مانند سابق در اختیار هیچ‌ فردی نیست.
وی با تایید این که هزینه تخلیه و بارگیری در بندر کیش، بالا و به‌ضرر واردکننده‌ها است، افزود: تمام امکاناتی که یک بندر پیشرفته نیاز دارد، در سامانه‌ی گمرک کیش پیش‌بینی شده و در حال طراحی است.
وی خدمات سامانه‌ی گمرک را 24ساعته عنوان کرد و ادامه داد: 60درصد سامانه تاکنون عملیاتی شده است.
وی همچنین در خصوص شرکت‌های تولیدی، تصریح کرد: در گمرک اتاقی مخصوص برای مراجعه ارباب‌رجوع ایجاد شده است که تمام درخواست‌ها از صفر تا صد، بدون نیاز به هیچ واحد دیگری، انجام شود.
رئیس هیئت‌مدیره بازار مرکز تجاری کیش در ابتدای این نشست با اشاره به کاهش سرمایه‌های غرفه‌داران، تعداد غرفه‌های بازار را 503 عدد عنوان کرد و گفت: مسکن یکی از معضلات اساسی فعالین اقتصادی و نیروهای آنان است.
ارسلان قربانی در خصوص تخلیه و بارگیری، بر گزاف‌بودن زمان و هزینه‌های آن تاکید کرد و افزود: به علت منفک نبودن کنتورهای برق بازار، غرفه‌داران 20درصد اضافه بر بازارهای دیگر هزینه‌ی برق پرداخت می‌کنند و درصورتی که تصمیم بر دریافت کنتورهای تفکیکی داشته باشند، متحمل هزینه‌ای بالغ بر حدود 15میلیارد تومان خواهند شد.
وی با بیان این مطلب که اگر مشاعات بازار، گردشگری محاسبه شوند، بخشی دیگر از هزینه‌های برق بازار تعدیل خواهد شد، ادامه داد: در مرکز تجاری غرفه خالی نداریم و اجاره‌ها کنترل شده‌ هستند و لذا تقاضا نیز زیاد است.
قربانی همچنین از تامین بودجه‌ای از طریق مالکین، حدود 4سال پیش برای بازسازی کلی نما خبر داد وافزود: مالیات بر ارزش افزوده نیز از دیگر مشکلات فعالین اقتصادی در کیش است.
نشست سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اعضای هیئت‌مدیره بازار مرکز تجاری و حضور مدیر بازرگانی، معاون مدیرعامل جامعه بازاریان، سرپرست مدیریت پیمان و رسیدگی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، نماینده گمرک، و سرپرست اداره مطالعات اقتصادی معاونت اقتصادی، ظهر چهارشنبه هشتم دی‌ماه در محل دفتر هیئت‌مدیره بازار برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/330421/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان