راه ترقی

آخرين مطالب

اعضای هیات علمی برنامه نهایی راهبردی دانشگاه را طراحی می‌کنند انديشه

اعضای هیات علمی برنامه نهایی راهبردی دانشگاه را طراحی می‌کنند
  بزرگنمايي:

راه ترقی-  دکتر عبدالله معتمدی در دیدار سرپرست دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به حضور استادان برجسته و انجام فعالیت های بین المللی در این دانشکده افزود: ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی و به طور مشخص این دانشکده بسیار بالا است. هر کدام از استادان، دانشجویان، دانش آموختگان و کارکنان از نظر علمی، ارتباطی، تعاملی و حوزه نفوذی که دارند می‌توانند در اجرای هرچه بهتر برنامه ها به دانشگاه کمک کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای کار تلاش کردیم فهمی روشنی نسبت به برنامه‌های دانشگاه داشته باشیم. با انجام این نشست های مکرر با مجموعه استادان متخصص نسخه مقدماتی مأموریت‌ها و چشم اندازهای دانشگاه تهیه و برای تکمیل در اختیار دانشکده ها قرار گرفت تا دانشکده ها نیز نظر خود را در این خصوص اعلام کنند.

معتمدی ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه قرار نیست برنامه‌ای از بالا به پایین باشد، بلکه قرار است مجموعه اعضای هیات علمی نظرهای تخصصی خود را در مورد این برنامه ارائه دهند. چرا که پیش آمد های تاثیر گذار زمانی روی می دهد که ابعاد مختلف هر موضوع به شکل کارشناسانه بررسی شود. همچنین گروه‌های دانشکده ها متناسب با اهداف دانشگاه، برنامه عملیاتی و اقدام های خود را مشخص می کنند تا بر اساس آن گروه ها ارزیابی شوند.

 سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هسته محوری برنامه راهبردی دانشگاه تحول در علوم انسانی است، افزود: علوم انسانی در کشور منزلت لازم را ندارد و جایگاه این علم در زمینه های مختلف به خوبی مشخص نیست

وی با اشاره به اینکه توسعه انسانی کشور مهم تر از توسعه فیزیکی است، اظهار کرد: امروز پاسخ بیشتر مشکلات کشور در علوم انسانی است و راه حل برون رفت از مسائل و مشکلاتی نظیر آسیب‌های اجتماعی در دانشکده های علوم انسانی وجود دارد. تحول در علوم انسانی یعنی جایگاه علوم انسانی را به آن برگردانیم و کاربردی بودن، اثربخشی و بومی بودن آن را مشخص کنیم. اگر دانشگاه علامه طباطبائی این کار را انجام ندهد، هیچ دانشگاه دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

دکتر معتمدی با بیان اینکه نسل عالم، متخصص و متعهدی که امروز پرورش یافته، نسلی متفاوت است، عنوان کرد: در برنامه راهبردی دانشگاه دو موضوع «راهبرد بهبود» و «راهبردی ایجاد» در نظر گرفته شده است. در راهبرد بهبود فعالیت هایی که در دانشگاه انجام می شد و می شود باید ارتقا و بهبود پیدا کند و راهبرد های متمایزی هم که باید متناسب با نسل جدید اتفاق افتد، راهبردهای ایجاد است.

وی با اشاره به اهداف طراحی شده در برنامه راهبردی دانشگاه، افزود: برنامه نهایی راهبردی دانشگاه توسط هیات علمی طراحی و مشخص می شود. برنامه ای که باید صریح، مشخص و در جهت اهداف کلان دانشگاه باشد. برنامه ای که تحقق آن نیاز به کار، تحقیق، فراهم کردن ساز و کارها و همکاری همه ظرفیت‌های دانشگاه دارد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در پایان  گفت: امیدوارم با همکاری و همراهی همه اعضای هیات علمی، برنامه راهبردی مشخص و اهداف کلان دانشگاه حاصل شود تا بتوانیم در حل بسیاری از مسائل کشور، که ریشه در علوم انسانی دارند، تاثیرگذار باشیم.

در ادامه این نشست دکتر مجید عباسی، سرپرست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: این دانشکده یکی از مهمترین دانشکده های دانشگاه و دارای بیشترین و برجسته ترین استادان است که هر کدام در رشته‌های تخصصی خود در سطح ملی و بین المللی شناخته شده هستند. با توجه به این که تعداد بسیاری از رتبه های سه رقمی کنکور سراسری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی را انتخاب می‌کنند به حضور استادان اینچنینی و در سطح بالا نیاز داریم.

وی عنوان کرد: در دانشکده حقوق و علوم سیاسی 2200 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، 690 دانشجو در مقطع کارشناسی علوم سیاسی و حقوق، 474 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حقوق، 528 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی، روابط بین الملل و سیاست گذاری عمومی در مقطع کارشناسی ارشد و 420 دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می کنند. همچنین 80 عضو هیات علمی در این دانشکده حضور دارند که باعث شده است نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده نسبت به دیگر دانشکده‌های دانشگاه وضعیت بهتری داشته باشد.

دکتر عباسی با اشاره به ظرفیت های ویژه دانشکده حقوق و علوم سیاسی و وجود رشته‌های خاص کاربردی و میان رشته‌ای، گفت: موت کورت این دانشکده همیشه جزو رتبه‌های خوب جهانی بوده است. همچنین وجود ساختمان و ساختار حقوقی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های خصوصی و ارائه نقد رویه های حقوقی و مشاوره حقوقی به افراد، سازمان‌ها و نهادها، سبب ارتباط دانشگاه علامه طباطبائی با جامعه شده است.

وی بیان کرد: ایجاد رشته‌های میان رشته ای، توسعه روابط بین دانشکده ها، کاربردی کردن پایان نامه ها و رساله ها، کمک به مرجعیت دانشگاه علامه طباطبائی در علوم انسانی، ارتقاء و بین المللی کردن مجله های دانشکده، برگزاری هر چه بیشتر کرسی های تخصصی، ترویجی و نظریه‌پردازی، برگزاری نشست های حل مشکلات کشور و ارائه نظر مشورتی به وزارت خارجه و نهادهای مختلف، برگزاری نشست‌های تحول در علوم انسانی، ارتباط با انجمن های علمی خارج از دانشکده و تقویت انجمن های علمی دانشکده، توسعه ارتباطات با انجمن ها و نهادهای مختلف و بین المللی سازی دانشکده، از مهم‌ترین برنامه‌های دانشکده در جهت اهداف کلان دانشگاه است

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/333493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد