راه ترقی

آخرين مطالب

معدنی پور تاکید کرد

ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی در نمایشگاه شهر آفتاب شهرداری تهران

ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی در نمایشگاه شهر آفتاب
  بزرگنمايي:

راه ترقی - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مجموعه شهر آفتاب تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور به همراه علیرضا نادعلی، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی دیگر اعضای این کمیسیون با همراهی محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و معاونان وی از امکانات و ظرفیت های نمایشگاه شهر آفتاب و همچنین پروژه های در حال احداث و آماده افتتاح این مجموعه بازدید به عمل آوردند و در جلسه ای به ارزیابی و بررسی مسائل و موضوعات مربوط به ظرفیت ها، چالش ها و دستاوردهای این مجموعه نمایشگاهی پرداختند.
شهرآفتاب با 40 هزارمتر فضای مفید آماده برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب است
در این جلسه محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در شهرآفتاب پرداخت و گفت: توجه ویژه اعضای شورای شهر در دوره جدید، امید تازه ای برای فعالان عرصه نمایشگاهی در شهرآفتاب ایجاد کرده است و در واقع با پیگیری های صورت گرفته توسط اعضای شورای شهر در چند ماه گذشته در خصوص استفاده از ظرفیت های نمایشگاه شهرآفتاب، خستگی چند ساله پرسنل برطرف شده و ما خواستار ادامه این حمایت ها هستیم.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با بیان اینکه با راه اندازی مرکز تجارت جهانی در دو تا سه ماه آینده، 15 هزار متر فضای مفید نمایشگاهی به ظرفیت های نمایشگاه شهرآفتاب اضافه می شود، بیان کرد: با استفاده از فضاهای نمایشگاهی ساختمان تجارت جهانی، فضای مفید شهرآفتاب به 40 هزارمتر افزایش می یابد که این امر بر توانایی این مجموعه در برگزاری نمایشگاه های بزرگ بیش از پیش می افزاید.
حمایت شورای شهر از شهرآفتاب
در ادامه این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در راستای پیشرفت در اجرای ماموریت های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، گفت: نمایشگاه شهرآفتاب در دوران کرونا با وجود تعطیلی بسیاری از فعالیت ها در کشور، با تعریف کاربری های فرهنگی و اجتماعی استفاده بهینه ای از فضای موجود خود داشته، که قابل تقدیر است.
او در ادامه بر ضرورت ارائه لایحه از سوی نمایشگاه شهر آفتاب به شورای اسلامی شهر تهران به منظور رفع موانع و مشکلات این مجموعه تاکید کرد و گفت: در شرایط حاضر یکی از ماموریت های مهم شرکت شهر آفتاب تهیه لایحه مربوط به طرح مصوب اخیر شورای شهر ششم و ارائه آن به شورای شهر است. با ارائه این لایحه بسیاری از موارد مورد نیاز درنظر گرفته خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت در نظرگرفتن پیوست فرهنگی برای برگزاری رویدادها در نمایشگاه شهرآفتاب، گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به دنبال برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مجموعه شهرآفتاب است که در این زمینه مجموعه شهر آفتاب باید تقویم سالیانه فرهنگی برای برپایی نمایشگاه های خود پیش بینی کند، همچنین توجه به پیوست فرهنگی‌ و اجتماعی برای همه نمایشگاه ها یک امر ضروری است. صرف اینکه در نمایشگاه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم نمی تواند معیار عمل باشد، بلکه نمایشگاه هایی که با موضوعات مختلف و تخصصی برگزار می شوند نیز می بایست دارای پیوست فرهنگی اجتماعی باشند.
معدنی پور بر ضرورت حمایت از مجموعه شهرآفتاب تاکید کرد و افزود: امیدواریم با انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهرآفتاب شاهد رونق بخشی بیشتر به این سرمایه ملی باشیم.
گفتنی است در این بازدید، ایستگاه مترو اختصاصی نمایشگاه، سالن های نمایشگاهی، ساختمان اداری، محل احداث سالن های جدید نمایشگاهی، هتل ها، استیج روباز برگزاری مراسم فرهنگی و پیشرفت پروژه ساختمان تجارت جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
شهرآفتاب در صورت تکمیل می تواند درآمد پایدار به ارمغان بیاورد
در ادامه این بازدید علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکمیل شهرآفتاب علاوه بر حمایت های مالی به حمایت های غیرمالی نیز نیازمند است.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر آفتاب‌ یکی از موارد بسیار مهم است که در اولویت‌های شورای ششم قرار دارد و ما هم به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی- اجتماعی این طرح را از منظر اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌دهیم.
نادعلی بیان کرد: بنده معقتدم شهر آفتاب علاوه بر اینکه به حمایت‌های مالی نیاز دارد به حمایت‌های غیرمالی، پشتیبانی و بحث‌هایی که شهرداری و شورا از آن حمایت کند، هم نیاز دارد. به این ترتیب که شهر آفتاب علاوه بر بحث مالی به پشتیبانی‌های مختلف دستگاهی هم نیازمند است.
او تاکید کرد: سناریوهای مختلفی جهت تکمیل شهر آفتاب باید طراحی و ارزیابی شود که شهر آفتاب را به نقطه تکمیلی خود برساند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه نمایشگاه شهر آفتاب باید برای برگزاری نمایشگاه های برزگی همچون نمایشگاه کتاب تکمیل و راه اندازی می‌شد، عنوان کرد: متاسفانه ناهماهنگی‌های بین دستگاهی باعث عقب ماندن تکمیل این نمایشگاه شده است.
نادعلی افزود: علی رغم سختی ها و ملاحظاتی که وجود دارد، تلاش‌ها در جریان است و باید هماهنگی بین دستگاهی برای رسیدن شهر آفتاب به آنچه مدنظر و مورد انتظار همگان است، ملاک قرار بگیرد.
او بیان کرد: اگر روند تکمیل شهر آفتاب به نتیجه برسد، این مجموعه نمایشگاهی درآمد پایدار قابل توجهی برای مدیریت شهری تهران به ارمغان می آورد.
نادعلی پیش از این نشست به همراه نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی اعضای شورای شهر تهران از امکانات و ظرفیت های نمایشگاه و همچنین پروژه‌های در حال احداث و آماده افتتاح بازدید کردند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/333561/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد