راه ترقی

آخرين مطالب

زاکانی با ارائه بودجه 1401 در شورا:

رشد51 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته/مدیریت قبلی شهر را با 7هزار اتوبوس تحویل گرفت و با 2250اتوبوس تحویل ما داد شهرداری تهران

رشد51 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته/مدیریت قبلی شهر را با 7هزار اتوبوس تحویل گرفت و با 2250اتوبوس تحویل ما داد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - شهردار تهران در چهل و یکمین جلسه شورا با بیان اینکه 85 هزار میلیارد تومان سرجمع بدهی شهرداری است، گفت: بودجه 1401دو بخشی بسته شده است؛یک بخش از ویژگی‌های بودجه و بخش دیگر مبتنی بر تعهدهای ما به عنوان حداقل خواهد بود که بر اساس آن 56 هزار و 869 میلیارد تومان اعتبار دیده‌ایم که 51 درصد نسبت به سال گذشته رشد بودجه‌ای داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی امروز سه شنبه 28 دی 1400- ضمن ارائه لایحه بودجه سال 1401 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه به شورا گفت: گرامی می داریم یاد و نام همه شهیدان و شهدای خدمتی که در آتش سوختند و امروز در آستانه سالگرد شهادت آنها هستیم.
شهردار تهران افزود: مفتخریم که اولین بودجه این شورا و این مدیریت شهری را تقدیم کنیم. بودجه سال قبل 48 هزار و 800 میلیارد تومان بود که با اصلاحیه به 37 هزار و 700 میلیارد تومان رسید و ما مکلف شدیم در مسیر تحقق آن گام برداریم. افقی که از درامد و تحقق آن داشتیم 32 هزار و 500میلیارد تومان تا پایان سال است. بنابراین نیازمند به کار جدی و تحولی هستیم. در بخشی از حوزه ها خلاها و کاستی هایی است که از گذشته برای ما به یادگار مانده است. 
85 هزار میلیارد تومان سرجمع بدهی هاست
زاکانی ادامه داد: حدود 60 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکاریم و با احتساب بدهی به مجموعه پیمانکاران، 85 هزار میلیارد تومان سرجمع بدهی ها است.
مدیریت قبلی شهر را با 7هزار اتوبوس گرفت و با 2250اتوبوس تحویل ما داد
او اضافه کرد: خلا و کاستی هایی داریم، ‌مثلا در اتوبوسرانی 7 هزار دستگاه اتوبوس به مدیریت قبل تحویل شد که چیزی که ما تحویل گرفتیم 2250 اتوبوس بود که در واقع با این عدد یک سوم نیاز شهر قابل تامین بود . این کاستی ها در کنار بدهی ها ویژگی های جدید را برای ما در شهر ایجاد کرد که براساس آن ضرورت دارد گام‌های بلندی را برای تحول برداریم.
شهردار تهران یادآور شد: آنچه امروز تقدیم می شود ویژگی های خاص خود را دارد و در راستای رویکردهای تحولی مجموعه مدیریت شهری است. در لایحه بودجه، یک پیوستگی بین پروژه های 1401 و سیاست هایی که در سند تقدیم شده به شورا که از 4 راهبرد و 12 سیاست و 90 کلان پروژه تشکیل شده بود. واز سیاست های 7 گانه که شورا ابلاغ کرده بود و برنامه سوم را هدف گذاری کردیم .
بودجه1401 دارای 2بخش است
زاکانی بیان کرد: سعی کردیم از یک امر کلی برای تحول در روح و کالبد شهر شروع کنیم. سرفصل بودجه خودمان را دو بخشی بستیم. یک بخش از ویژگی های بودجه سال آینده است و بخش دیگر ناظر تعهدات ما خواهد بود. در بودجه 56 هزار و 869 میلیارد اعتبار دیدیدم که نسبت به بودجه 37 هزار 700 میلیاردی 51 درصد رشد دارد.
او عنوان کرد: بودجه را ناظر به برنامه های ارائه کرده و مبتنی بر اعتبار تنطیم کردیم . اما در بخش دوم که درخواست مجوز برای آن داریم که مبتنی بر مشارکت ها است. ده ها هزار میلیارد تومان را می توان از طریق مشارکت انجام داد که امکانی برای فعال شدن در قالب بودجه برای آن وجود ندارد که با مشارکت مردم، خیرات و برکات برای شهر دارد. 
ساخت هتل های 5ستاره در5نقطه تهران
شهردار تهران گفت: در حال تلاش هستیم در 44 هزار بافت پیرامونی تهران در 9 بخش و 8 پروژه را در 8 مجموعه شهر بارگذاری کنیم که تنها در یک نقطه یعنی در شیان انجام شده است. مثلا این 44 هزار هکتار را بررسی کردیم به 5 نقطه رسیدیم که هتل های 5 ستاره ساخته شود زیرا کاستی هتل در تهران مشهود است.
ایجاد درآمدهای پایدار از طریق مشارکت و جذب سرمایه گذار
زاکانی تاکید کرد: این پنج پروژه توسط اعتبار درون بودجه انجام نمی شود و نیاز به مشارکت دارد و برای ما درآمد پایدار ایجاد می شود. بخش دیگر از مشارکت ها در حوزه حمل و نقل و امور زیر ساختی است. 
او افزود: مثلا در باره ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و به پایان رساندن آن و خط موازی بزرگراه امام علی(ع) در غرب تهران باید ساماندهی از طریق مشارکت انجام شود. بازدید ها و شرایط ان مهیاست و باید از طریق تملک این مسیر را طی کنیم یا ادامه بزرگراه شهیدصیاد شیرازی تا بزرگراه آزادگان نیز از این جنس پروژه ها است. باید مجوز بگیریم و سرمایه گذار داخلی و خارجی جدب کنیم و با انجام این کارها درآمد پایدار و گشایش برای شهر ایجاد می شود.
باید قفل حوزه ساخت وساز باز شود
زاکانی بیان کرد: 51درصد رشد بودجه را داشتیم که عمده آن یعنی 15 هزار میلیارد آن ناشی از عوارض عمومی است. در بخش شهرسازی و تحول در آن، با دست خودمان قفل بر ساخت وساز شهر زدیم. از سال 91 حدود 31 هزار پرونده در سال صادر می کردیم اما امروز 4700 پرونده داریم و این عدد قابل مقایسه نیست.
او اضافه کرد: درک درستی از این موضوع نداریم. با وجود 12 هزار هکتار بافت ناپایدار و 4560 هکتار بافت فرسوده ، امکان ساخت و ساز در شهر وجود ندارد و خودمان با دست خودمان به ساخت وساز شهر قفل زدیم و دلمان خوش است که شهر را اداره می کنیم. باید دست به دست هم دهیم و قفل ها را از شهر برداریم.
167 درصد رشد مربوط به اموال و مولدسازی به منظور افزایش بهره وری
شهردار تهران عنوان کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده که از دی ماه از 3 درصد تبدیل به 4 درصد شد برای ما بسیار مهم خواهد بود. همچنین در آمد اختصاصی سازمانها و شرکت ها را 69 درصد افزایش دادیم چرا که کرونا در حال افول است و شرایط کشور به سمت رونق بر می گردد و بر همین اساس تکالیف جدی برای سازمانها و شرکت ها ایجاد کردیم . در بحث مولد سازی و انضباط مالی، 167 درصد رشد مربوط به اموال و مولدسازی را مد نظر قرار دادیم تا بهره وری و کارایی را افزایش دهیم.
زاکانی یادآور شد: در این بودجه، درآمدها 55 درصد، واگذاری دارایی سرمایه 89 درصد رشد داشته ولی رشد واگذاری دارایی مالی منفی 14 درصد است. فروش ملک و مجتمع های ایستگاهی 90 درصد و تسهیلات و اوراق مشارکت منفی 19 درصد است.
او گفت: امید داریم درآمد برای شهر محقق شود. زیرا رشد 8 درصدی که برای کشور در نظر گرفته شده از طریق سیاست های تشویقی و گره گشایی از ساخت وساز، افزایش درآمدهای پایدار، ساماندهی و برنامه ریزی جدی در درون شهرداری و افزایش بهره وری و بهره گیری از شیوه های نوین مالی فراهم می شود، این امکان را به وجود می آورد که ظرفیت های جدیدی را خلق کنیم تا این 56 هزار میلیارد تومان را تامین کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه در بحث توزیع مصارف در بودجه موضوع هزینه ای آن 8 درصد افزایش دارد، تصریح کرد: درواقع 23هزار و 471میلیارد آن هزینه ای است که یک بخش دیگر آن نیز ناظر به 10 درصد حقوق و تورم و میزان هزینه در ارائه خدمات است. در بحث تملک دارایی سرمایه ای 3600 میلیارد تومان را برای تملک قرار دادیم و در بخش تملک دارایی ها نیز با یک رشد 33 درصدی 10 هزار و 750 میلیارد را مدنظر قرار دهیم که در آن بخشی از بدهی به بانک و پیمانکاران را هم در نظر گرفتیم.
زاکانی بیان کرد: طی این تقسیم بندی ها بیشترین امکان بهره مندی برای توسعه مدیریت و هوشمند سازی شهر بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی و بدهی هاست و بخش عمده آن یعنی 6هزار و 600 میلیارد تومان آن ناظر به حقوق و مزایایی است که باید به کارمندان ارائه کنیم.
رشد33درصدی بودجه حمل و نقل
او ادامه داد: سرفصل بعدی در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که 33 درصد رشد داشته و بالغ بر 18 هزار میلیارد را به آن اختصاص دادیم. در واقع هم معاونت حمل و نقل و هم فنی و عمرانی ما را شامل می شود. در سرفصل خدمات شهری نیز 14 درصد از سهم کل اعتباری را به این جهت اختصاص دادیم که نزدیک ترین و ملموس ترین سطح خدمت به جامعه در این حوزه انجام می شود.
ادامه داد...

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/334775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969