راه ترقی

آخرين مطالب

اسم خاتمی هم خواب از چشم شان ربوده نوشتارها

اسم خاتمی هم خواب از چشم شان ربوده
  بزرگنمايي:

راه ترقی - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نگرانی از انتخابات مجلس دوازدهم خواب را از چشمانشان ربوده است و از حالا تخریب چهره‌های تاثیرگذار در جریان اصلاحات را آغاز کرده‌اند. بیش از همه تکذیبیه است که منتشر می‌شود. به عبارتی بارها اخبار دروغ و کذب درباره سیدمحمد خاتمی منتشر کردند تا به اهدافشان برسند. مهم‌ترین هدف دلواپسان از رواج شایعه و دروغ درباره خاتمی تضعیف جایگاه اصلاح‌طلبان در میان جامعه است چرا که بخوبی می‌دانند او شخصیتی است که از محبوبیت بالایی در میان اقشار مختلف کشور برخوردار است. ازاین‌رو تصور می‌کنند با هجمه و تضعیف او سبب ایجاد تردیدهایی در میان حامیان اصلاحات می‌شوند. بنابراین از هر فرصتی برای تخریب خاتمی بهره می‌گیرند مانند روزهای اخیر که مدعی نگارش نامه از سوی خاتمی خطاب به رهبری و مردم شدند، نامه‌ای که زاییده خیال‌پردازی دلواپسان است. 
نامه‌ای در کار نیست
جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتشار نامه سرگشاده از طرف سیدمحمد خاتمی به مردم گفت: خبر این نامه تکذیب می‌شود، برخی به دنبال آن بودند که وجود نامه را به ملاقات ایشان با آقایان ناطق‌نوری، روحانی و سیدحسن خمینی نسبت دهند اما این نامه به هیچ عنوان صحت ندارد. آقای خاتمی قبلا دغدغه‌هایش را منعکس کرده و هرجایی احساس کند که حرفی برای گفتن دارد، به طور مستقیم یا غیرمستقیم منعکس می‌کند. کسانی که آمدند خبری را مطرح کردند که قرار است ایشان به طور ویژه بیاید صحبتی را در قالب نامه منتشر کند اساسا اینطور نیست و آن‌ها می‌خواهند با نقدهایی که در اجتماع است فرار کنند و اخباری که درست نیست را منتشر می‌کنند. وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود نامه‌ای به رهبری نوشتند و قرار است آن نامه را منتشر کنند، گفت: نه این خبر هم تکذیب می‌شود. قبلا به رهبری نامه‌ای فرستادند و اگر قرار بود آن نامه را منتشر کنند، همان موقع منتشر می‌کردند. اگر قرار است نامه‌ای منتشر شود، مخاطبان نامه باید آن را نامه منتشر کنند. تا آنجا که خبر دارم اخیرا هم نامه‌ای به رهبری ننوشتند. گمانه‌زنی‌هایی که نسبت به آقای خاتمی در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد. امام یادآور شد: اگر آقای خاتمی نکته، مطلب یا حتی نامه خاصی مدنظرشان باشد، اول در رسانه رسمی خودشان یعنی «خاتمی مدیا» منتشر می‌کنند و بعد منعکس می‌شود. مطلقا، هیچ خبری در «خاتمی مدیا» درباره نقطه نظرات و ملاقات‌هایی هم که داشتند و اینکه در خبرها می‌گویند آقای خاتمی در جلسات خودشان به دنبال برنامه‌ریزی برای موضوعات خاص مثل انتخابات است، نیامده است. 
توصیه امام به دلواپسان
دیداری که جواد امام در ابتدای اظهاراتش به آن اشاره کرد هم جعلی بود. برخی ادعاهای مطرح شده پیرامون محتوای این دیدارها، از جمله «تصمیم سیدمحمد خاتمی برای انتشار نامه‌ای سرگشاده»، کذب محض و بی‌پایه است. فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ملاقات سیدحسن خمینی، ناطق‌نوری و روحانی به آرمان ملی گفت: دیداری که روایت شده واقعیت ندارد و بزرگان هر از چندگاهی با یکدیگر دیدار می‌کنند. وی افزود: موضوعات انتخاباتی در این دیدارها مطرح نیست و تنها با هدف تجدیددیدار برگزار می‌شود. وی از دلواپسان سوال کرد چگونه ممکن است ناطق‌نوری که چهره شناخته شده جریان اصولگراست با سیدمحمدخاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات به دور یک میز بنشیند و تصمیمات انتخاباتی گرفته شود؟ وی از دلواپسان جریان اصولگرا خواست اگر درصدد انتشار گزارش و خبر دروغ برای تخریب آقای خاتمی هستند، موضوعی نگویند که باعث تمسخر خودشان شود. 
ترس از نقش‌آفرینی لیدر اصلاحات
در روزهای نزدیک به انتخابات انتشار اخبار و شایعات دروغ درباره محمد خاتمی شدت می‌گیرد که نشانگر ترس اصولگرایان از نقش‌آفرینی لیدر اصلاحات است به عنوان نمونه در اردیبهشت سال جاری شایعه کردند که خاتمی درصدد کاندیداتوری یا حمایت از کاندیدای خاصی است که صحت نداشت. 19 اردیبهشت در پی پخش اطلاعیه‌ای جعلی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حمایت خاتمی از یک کاندیدای ریاست جمهوری، یکی از نزدیکان وی تأکید کرد: «آقای خاتمی هیچ اظهار نظری راجع به کاندیداهای انتخابات نکرده است» و «اطلاعیه منتسب به او جعلی و کذب است.« برخی که توانایی ساخت شایعه انتخاباتی ندارند به موضوعات عجیب و غریب برای تخریب خاتمی مشغول می‌شوند. مانند روزهای پایانی سال گذشته یکی از معاونین وزارت امور خارجه در دولت نهم و دهم اخیرا طی یک برنامه تلویزیونی در شبکه افق سیما مدعی شد که در دولت اصلاحات کسانی طرح داده بودند و حتی پنهانی مذاکره کردند که جزایر تنب بزرگ و کوچک را بدهند تا روابط ما با کشورهای منطقه احیا شود. سیدمحمد صدر، معاون عربی - آفریقایی وزارت خارجه در دولت اصلاحات در این خصوص اظهار داشت: ادعایی که در سیمای جمهوری اسلامی ایران شد کذب محض است و هیچ گونه واقعیت ندارد و من تعجب می‌کنم در سیمای جمهوری اسلامی ایران مطالبی مطرح می‌شود که منافع ملی و تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال می‌برد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اصلا چنین بحثی در دوران اصلاحات در وزارت خارجه مطرح نبود، تصریح کرد: به‌رغم اینکه قضیه جزایر سه‌گانه یک داستان طولانی دارد و مربوط به 90 سال پیش است و قبل از دولت اصلاحات، در رابطه با این مسأله بحرانی پیش آمده بود، هنر سیاست خارجی دولت اصلاحات این بود که ضمن تحکیم حاکمیت ایران بر سه جزیره، بحرانی که از قبل به وجود آمده بود را حل کرد و پشت‌سر گذاشت و رابطه را با کل کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گسترش داد و می‌شود گفت جزو بهترین دوران‌های رابطه ایران با مجموعه این کشورها بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/337809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

ایرانی‌ترین غیرایرانی

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن