راه ترقی

آخرين مطالب

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد گفتگو

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- ورود به نیمه دوم آخرین ماهِ آخرین زمستانِ قرن چهاردهم هجری شمسی در کنار تکاپوی تمامی بخش‌های جامعه، در حوزه هنرهای نمایشی نیز شاهد رخدادها و رویدادهای مختلف و متعددی ‌است.

از تغییر دکتر قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعیین جانشین او دکتر کاظم نظری برای سکان‌داری تئاتر کشور در دولت سیزدهم گرفته تا تاکید هنرمندان شناخته‌شده عرصه تئاتر مبنی‌بر جریان‌سازی‌های آثار نمایشی بدون اتکا به بازیگران چهره و به‌اصطلاح سلبریتی در سایه حمایت از جوانان.

در کنار این مسئله باوجود تلاش و تکاپو برای میزبانی هرچه شایسته‌تر سالن‌های نمایشی از آثار تئاتری در ورود به قرن جدید، کماکان شاهد استقبال گروه‌های نمایشی و مدیران تماشاخانه‌ها باوجود قرار گرفتن در پیک ششم کرونا برای بهترین استقبال از آغاز بهار و قرن جدید هستیم.

در خلال این رخداد و رویدادها البته بودند اخبار دیگری که فراز و فرودهای تئاتر کشور را دربر می‌گرفت. آنچه در ادامه این گزارش می‌آید مرور مهم‌ترین اخبار حوزه هنرهای نمایشی از 16 تا 19 اسفند ماه 1400 خورشیدی است.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

جانشینی کاظم نظری به جای قادر آشنا در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ

قادر آشنا مدیر کل پیشین اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی از خداحافظی خود از این اداره کل خبر داد.

وی ادامه داد: طی دو دوره مدیریتم در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاشم را به کار بستم تا یاریگر هنرمندان شریف و نجیب تئاتر باشم و برای همکار خودم آقای دکتر کاظم نظری به عنوان مدیر تئاتر کشور آروزی بهترین‌ها را دار.م.

آشنا در پاسخ به این پرسش که از این پس در کدام حوزه مشغول به ادامه فعالیت در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود گفت: طبق صحبت‌های انجام شده به سازمان سینمایی خواهم رفت و در هر عرصه‌ای که به من سپارند مانند همیشه به مانند سرباز این نظام و هنرمندان انقلاب اسلامی مشغول خدمت خواهم شد.

کاظم نظری کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه تهران؛ مدرس و رئیس دانشکده رادیو و تلویزیون دانشگاه صدا و سیما، از سال 1365 با کارگردانی نمایش دام فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه تئاتر را آغاز کرد.

کارگردانی بیش از 20 اثر نمایشی، حضور در فستیوال‌های داخلی و بین‌المللی از جشنواره تئاتر فجر، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر روهر آلمان با نمایش آیینه‌ای توی سقف، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر برلین با نمایش نقالی، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کلن آلمان با نمایش موسی و شبان، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کوردوبای آرژانتین با نمایش موسی و شبان، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر ولیفیلد مونترال کانادا با نمایش نمایش موسی و شبان، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر اینچیان کره جنوبی با نمایش نمایش آخر بازی، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر رفیع پییر پاکستان با نمایش آسانسوری برای مطبخ و حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر متد دانشگاه بین‌المللی Global Theater Experience (IUGTE) – Maplis از جمله سوایق اجرایی وی در عرصه هنرهای نمایشی است.

تالیف کتاب‌های بررسی آثار ساموئل بکت، انتشارات دانشگاه ازاد (1378) و کتاب استلیزاسیون در تئاتر شرق انتشارات دانشگاه صدا و سیما از جمله از آاثر متعدد مکتوب به قلم دکتر نظری است.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

انتشار فراخوان جشنواره ملی تئاتر «فتح خرمشهر»

فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با هدف ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری جهت برگزاری در اردیبهشت و خرداد 1401 منتشر شد.

این جشنواره با هدف بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سرافراز میهن اسلامی و دلیر مردی ها و سلحشوری های ملت قهرمان ایران و به ویژه شهدای گرانقدر فتح خرمشهر و تکریم قهرمانان مدافع سلامت این مرز و بوم و تلاش برای ایجاد نشاط در جامعه، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، در اردیبهشت و خرداد 1401 در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

اهدافی چون توجه ویژه به اثرگذاری ادبیات و هنر مقاومت در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی؛ ترغیب جوانان هنرمند به مشارت در تولید آثار هنری بر پایه مضامین ملی و مذهبی و مفاهیم ارزشمند پایداری و مقاومت و تکریم و پاسداشت مدافعین حرم و پرداختن به مفهوم مقاومت در زندگی و شهادت سرداران شهید و شهدای مدافع حرم از دیگر رویکردهای این جشنواره به شمار می‌رود.

بیست‌چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و بخش مهمان (غیر رقابتی) تا پایان پایان وقت اداری روز 4 اردیبهشت ماه سال1401 پذیرای آثار هنرمندان خواهد بود. 14 اردیبهشت ماه 1401 زمان اعلام نتایج ارزیابی آثار ذکر شده است و 29 اردیبهشت تا 3 خرداد ماه 1401 زمان برگزاری این رویداد خواهد بود.

لزوم حمایت از تئاترِ بی‌سلبریتی

فرهاد قائمیان از بازیگران شناخته‌شده سینما، تئاتر و تلویزیون شامگاه 17 اسفندماه ‌با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر، به تماشای نمایش ترقُب به کارگردانی مشترک مسعود شامی و میلاد خرم نشست.

قائمیان پس از تماشای این نمایش گفت: از تماشای این نمایش می‌توانم بگویم شاهد ورود دو کارگردان جوان و خوش‌فکر به عرصه تئاتر هستیم که نیازمند حمایت هستند. به اعتقاد من اثری که با مطالعه و عشق و زحمت تولید شده و مختصات یک تئاتر استاندارد را دارد، باید حمایت شود تا بیش‌تر دیده شود. علاوه بر مسئولین، اهالی تئاتر و هنرمندان هم باید دراین راستا به یکدیگر کمک کنند، کنار یکدیگر باشند و یکدیگر را حمایت کنند تا همه تئاترها آن‌گونه که شایسته است دیده شوند.

من فکر می‌کنم حمایت از تئاترِ بی‌سلبریتی باید در دستور کار قرار بگیرد. زیرا بنده معتقدم جذابیت یک اثر باید با اتکا به توانمندی بازیگران باشد، نه شهرت و معروفیت. بسیاری اوقات در نمایش‌هایی که توسط یک گروه هنرمند جوان تولید می‌شود، با اثری جذاب و بازی‌هایی تاثیرگذار مواجه می‌شویم که با کمی حمایت می‌تواند تبدیل به یک اتفاق ماندگار بشود. امیدوارم راه‌های رشد و پیشرفت برای هنرمندان جوان هموارتر شود.

نمایش تَرَقُب به نویسندگی مسعود شامی و کارگردانی مشترک مسعود شامی و میلاد خرم طی روزهای پیش رو ساعت 19:30 با مدت زمان 60 دقیقه میزبان مخاطبان تئاتر است.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

اجرای نمایش «ژپتو» برای اولین بار در خاورمیانه به شکل واقعیت مجازی

نمایش ژپتو در خانه‌ ‌هنرمندان ایران برای اولین بار در خاورمیانه به شکل واقعیت مجازی اجرا می‌شود.

پلتفرم «دیدارو» به‌ عنوان اولین پلتفرم در خاورمیانه، در واقعیت مجازی VR، به مخاطبان تئاتر این امکان را می‌دهد در هر نقطه‌ای از جهان با استفاده از عینک، هم‌زمان با اجرای زنده‌ تئاتر، اثر هنری مورد علاقه‌شان را به تماشا بنشینند.

نمایش ژپتو به کارگردانی اوشان محمودی، اولین تئاتر واقعیت مجازی ایران است که 18 اسفند ماه هم‌زمان با اجرا در تماشاخانه ایرانشهر، به شکل زنده با این فن‌آوری اجرا می‌شود.

استفاده از واقعیت مجازی VR، به تئاتر که تحت تأثیر پاندمی کرونا شرایط متفاوتی را تجربه کرده است، این امکان را می‌دهد که در هیئتی نو دوباره به دنیا عرضه شود.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

مسابقه نمایشنامه‌نویسی «چهارراه» در ایستگاه پایانی

شامگاه 16 اسفند، اختتامیه دومین مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه در سالن مهر حوزه هنری برگزار و منتخبان آن معرفی شد

در ابتدای این مراسم کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: ادبیات کهن و میراث ماندگار ادبیات منظوم‌مان سرشار از قصه‌های دراماتیک و نمایشی است، ما باید به آن تفاخر کنیم. اما نزدیک به 2 دهه است که ما از ادبیات غنی کهن، آرکائیک و منظوم‌مان در عرصه هنرهای نمایشی غافل شده‌ایم.

مردم ما این شکل تئاتر را دوست دارند. میراثی است که نویسندگان بزرگ برای ما گذاشتند و ما وظیفه داریم به آن بپردازیم. یکی از اهداف ما تربیت نمایشنامه‌نویسان جوان و مستعد در استان‌ها بود که آنها را آموزش داده و به این سو سوق دهیم. امیدوارم که این جریان نمایشنامه‌نویسی اقتباسی از آثار کهن ادامه یابد. ما می‌توانیم با این شکل از نمایشنامه‌نویسی در تولید و اجرا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

آسیب قلم افتاده روی زمین از بزرگترین زلزله‌ها بیشتر است

ایوب آقاخانی مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و طراح و دبیر مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه با یادی از زنده‌یاد سعید تشکری، نمایشنامه‌نویس فقید بیان کرد: هر قلمی که روی زمین می‌افتد، از بزرگترین زلزله‌ها آسیب بیشتری دارد، بزرگترین شکستی است که بشریت می‌خورد.

وی ادامه داد: بیش از 70 اثر به دومین دوره این مسابقه رسید که داریوش مودبیان، محمد حسین ناصر بخت و مهرداد رایانی مخصوص داوری میان آثار را برعهده داشتند که در نهایت برگزیدگان را از 6 استان کشور معرفی کردند.

ایران جزو معدود کشورهای جهان است که عمیق‌ترین ریشه ادبی را دارد که تاریخ تمدن و ادبیات آن را کمتر کشوری دارد. متاسفانه نسل کنونی دانشجویان تئاتر که به دهه 80 رسیده‌اند با فرهنگ ادبی ایران زمین بیگانه‌اند. متاسفانه با نسلی مواجهیم که دغدغه‌های کاوش در شرایط فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را ندارد و به همین دلیل همه قضاوت‌هایشان هیجانی است. اگر ما به ریشه‌هایمان بازنگردیم، آینده خود را به درستی نمی‌توانیم بسازیم و این یک شعار فلسفی نیست.

در ادامه و با حضور وحید نفر، توحید معصومی، محسن سوهانی و امین رهبر برگزیدگان بخش نمایشنامه‌خوانی معرفی شدند.

در بخش بازیگر زن، لوح تقدیر به گلچهره زند، توضیح‌خوان اثر چشم‌های آسمان سرخ‌اند اهدا شد. همچنین در این بخش پریسا مقتدی برای چشم‌های آسمان سرخ‌اند، بهار کریم‌زاده برای چو ایران مباد و رویا فلاحی برای رستم‌کشی با اهدای لوح شایسته تقدیر معرفی شدند و دیپلم افتخار این بخش به آتوسا راستی رسید.

در بخش بهترین بازیگر مرد از حضور موثر و تلاش چشمگیر بهرام سروری‌نژاد در اجرای 3 اثر تقدیر شد. همچنین در این بخش با توجه به فاصله کم کیفی هنرمندان، 3 بازیگر بدون الویت انتخاب شدند. بر این اساس امیر منوچهری برای چشم‌های آسمان سرخ‌اند، حسین احمدخانی برای چو ایران مباد و فریدون محرابی برای رستم‌کشی جوایز این بخش را دریافت کردند.

در بخش کارگردانی نیز سعید نجفیان برای کارگردانی چو ایران مباد شایسته تقدیر شناخته شد. همچنین دیپلم افتخار به بهرام سروری‌نژاد برای نمایش چشم‌های آسمان سرخ‌اند اهدا شد و در این بخش محمدرضا قلمبر برای هزاره‌های سنگی کارگردان برتر شد.

پس از آن با حضور کوروش زارعی، محمدحسین ناصر بخت، داریوش مودبیان، مهرداد رایانی مخصوص، ایوب آقاخانی و ناصر آویژه جوایز بخش اصلی این مسابقه اهدا شد.

در این بخش با اهدای لوح تقدیر از در باران آمد نوشته اصغر گروسی از فارس، گذر عیاران نوشته محمد فخرایی مطلق از بوشهر و آیین دست‌اندازی نوشته علیرضا سعیدی کیاسری از مازندران تقدیر شد.

همچنین لوح تقدیر و جایزه سوم به سرپرستان نوشته آرزو بهرامی از زنجان اهدا شد. لوح تقدیر و جایزه دوم نیز به قصه‌های قلعه قرمز نوشته زینب زاولان از اصفهان رسید.

نمایشنامه سمک عیار را بکش نوشته مهدی اکبری از البرز به عنوان اثر برتر دومین مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه، لوح تقدیر و جایزه نفر اول را دریافت کرد.

برگزاری دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد به دبیری دکتر مسعود دلخواه

پردیس تئاتر شهرزاد؛ دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد را با طراحی و دبیری دکتر مسعود دلخواه با موضوع «تئاتر و هنر پرفورمنس» در ایران در دو بخش نمایش های متن محور و پرفورمنس آرت برگزار می کند.

دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد با هدف فعال کردن استعدادها و انرژی های نهفته در هنرمندان دوران کرونا، کمک به گسترش فرهنگ تئاتر،حمایت از متون نمایشی ارزشمند و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت معرفی و اجرای عمومی آثار برتر برگزار می شود.

نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد از تاریخ 20 تا 24 تیرماه سال 1397 با ریاست شهرزاد جعفری برگزار شد. نادر برهانی مرند، مسعود دلخواه، و نوید محمدزاده هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد بودند.

علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر تکمیل فرم مخصوص جشنواره، جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.shahrzadtheater.ir مراجعه کنند.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

«قصه قرن» آخرین تئاتر قرن

نمایش قصه قرن به کارگردانی و نویسندگی حامد شیخی از 25 اسفند سال جاری تا 12 فروردین سال 1401 در تماشاخانه سپند به صحنه می رود.

این نمایش آخرین  تئاتر این قرن و اولین تئاتر قرن جدید است و نوستالژی‌های یک قرن را به تصویر می‌کشد. همچنین با توجه به تقارن زمان اجرای این نمایش با لحظه تحویل سال، عوامل و میهمانان و تماشاگران طی مراسمی در کنارهم و در سالن تئاتر، ورود به سال جدید را جشن می‌گیرند و در ادامه به اجرای اولین تئاتر قرن می‌پردازند.

حامد شیخی، حلما قربانی، پرهام صداقت، رویا شیخی، علی اسدیان، محمد منافی، بهزاد محبوبی، محمد واحدپرست، شهپر مشفقی، امیر فهادان، تداعی سعیدی فر، باقر عجملو، امیرحسین انصاری، ساغر بهنام، مهدی هنرسازان، علی اقبالی و سارا محبی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش قصه قرن محصول دیگری از گروه هنری تندیس است و از 25 اسفند، هر شب ساعت 19 در تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود.

این اثر تنها نمایشی است که در روزهای یکشنبه 29 اسفند و دوشنبه یکم فروردین روی صحنه اجرا می‌شود و تماشاگران این نمایش، آخرین تماشاگر این قرن و اولین تماشاگر قرن جدید هستند.

تاریخ خروج «مارادونا» از تهران

مهران رنج‌بر نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش پرتره‌هایی چون استیو جابز و مارلون براندو را بر صحنه تئاتر اجرا کرده، درباره جدیدترین اثر خود؛ نمایش مارادونا گفت: این نمایش تا 20 اسفند ماه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه خواهد رفت.

در نمایش مارادونا به بخش ورزشی این شخصیت توجه چندانی نشده چون همگان این وجه از زندگی اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان را می‌شناسند. بنابراین تماشاگران نباید منتظر باشند کسی در این نمایش روپایی بزند چون نمایش مارادونا، فلسفه و اندیشه را به مخاطب خود منتقل می‌کند و بیشتر حول محور رابطه این فوتبالیست با پسرش می‌چرخد. چراکه مارادونا پس از 29 سال توانست پسر خود را بپذیرد.

نمایش مارادونا که با نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنج‌بر، تهیه‌کنندگی سالار طهرانی و نقش آفرینی میلاد معیری، مهدی یگانه و علیرضا عبدالکریمی اجراهای خود را از یکم بهمن‌ 1400 آغاز کرده بود، طی دوره اجرای خود میزبان هنرمندان، مجریان تلویزیون و رادیو و ورزشکاران بسیاری از جمله عادل فردوسی‌پور، محمدرضا فروتن، پژمان جمشیدی، سیما تیرانداز، شهرام گیل‌آبادی، سارا بهرامی، رضا جاودانی، علی صلاحی، آرمان درویش، رضا جاودانی، سروش قهرمانلو، مهرداد کورش‌نیا، مرجانه گلچین، بزرگمهر حسین‌پور، حسین کیانی، علیرضا امینی و … بوده است.

نمایش مارادونا تا تاریخ 20 اسفند، هر شب ساعت 19 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

«نفس سرد» پردیس تئاتر تهران

نمایش نفس سرد کاری از گروه هنری باران به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی به مناسبت زادروز سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی از 17 تا 22 اسفند در سالن رشیدی پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

پری بارانی، محمد قاسمی، حمیدرضا صالحی، مرضیه آقاسی و محیا جباری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند، سپیده ضیایی، محمدرضا غفوری و علیرضا طاهرآبادی نیز سایر عوامل اجرای این نمایش هستند.

نمایش نفس سرد با دیدی رئالیستی به روایت وقایعی می‌پردازد که بعد از شهادت شهیدوحید زمانی‌نیا محافظ 27 ساله سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در خانواده ایشان رخ می‌دهد. این نمایش برای نخستین بار با تکنیک سکانس پلان سینما نگاشته شده است و گذشته، حال و آینده بدون ابزار صحنه در آن اتفاق می‌افتد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 20 اسفند 1335 در روستای قنات ملک از توابع کرمان چشم به جهان گشود. وی سال 1379 از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. در 19 اسفند 1397 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نشان ذوالفقار - عالی‌ترین نشان نظامی ایران - را به شهید سلیمانی اهدا کردند.

بامداد جمعه 13دی 1398 سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع 10 نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

میزبانی «کافه لُقانطه» از مخاطبان در سال 1401

نمایش کافه لُقانطه به نویسندگی علی اصغری، کارگردانی مشترک ساقی عطایی و علی اصغری از اردیبهشت‌ 1401 در تماشاخانه سیمرغ به صحنه می‌رود.

این کنسرت‌نمایش به سرگذشت پنج دوست صمیمی در سال‌های 1350 تا 1357 دور یک میز مشخص در یک کافه اشاره دارد.

علی اصغری و ساقی عطایی در همکاری اخیر خود با تماشاخانه سیمرغ، نمایشنامه‌خوانی حوالی هفت و هفت دقیقه و حوالی یک عمارت را به صورت همت عالی و برای کمک به خیریه و آزادسازی چند زندانی روی صحنه بردند.

آشنا رفت/ بر تئاتر بی‌سلبریتی تاکید شد

دو نمایش اشکان خطیبی در بهار 1401

دو نمایش پزشک نازنین و چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه به تهیه‌کنندگی، طراحی و کارگردانی اشکان خطیبی برای بار سوم تمدید و به ترتیب در تاریخ‌های 18 و 19 فروردین ماه 1401 در تماشاخانه ملک به صحنه می‌روند.

پزشک نازنین بر اساس نمایشنامه‌ نیل سایمون و ترجمه شهرام زرگر است. همچنین چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه بر اساسِ نمایشنامه‌هایی از مایکل فرین، به نویسندگی مشترک اشکان خطیبی و امید سهرابی با ترجمه شهرام زرگر، به صحنه می‌رود.

انتشار کتاب«خلاقیت کاربردی در بازیگری»  با مقدمه‌ای از امین تارخ

کتاب خلاقیت کاربردی در بازیگری؛ هنر ترکیب ذهن و اجرا به قلم بهزاد خاکی‌نژاد با پیشگفتاری از امین تارخ با نگاهی عملیاتی و بهره‌مندی از فن ترکیب، به فرایند تکنیک خلاق در هنر بازیگری می‌پردازد و در این راه گذاری هم بر ریشه‌ و روش‌های خلاقیت در گونه‌های بازیگری جهان دارد.

این کتاب شامل پنج فصل (خلاقیت چیست، خلاقیت در روانشناسی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت در روش‌های بازیگری، خلاقیت کاربردی بازیگر) و یک بخش راهکار تمرینی است و به‌عنوان راهنمایی اجرایی برای هنرآموزان، دانشجویان و هنرمندان بازیگری منتشر شده است.

انتشارات طراحان تین به عنوان ناشر این اثر تا پایان سال 1400 این کتاب را با تخفیف ویژه‌ برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است.

در سال گذشته دو کتاب مونودرام؛ تئاتر برای یک بازیگر و کتاب پژوهشی مدرسان تئاتر نیز از همین نویسنده، منتشر شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/344525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان