راه ترقی

آخرين مطالب

برای این ستاره‌ها سن واقعا یک عدد است! فرهنگ و هنر

برای این ستاره‌ها سن واقعا یک عدد است!
  بزرگنمايي:

راه ترقی - برترین ها / به نظرتان چه وقتی و با رسیدن به چه سنی شما اجازه دست کشیدن از تلاش و تسلیم شدن یا در گوشه یک اتاق در انتظار مرگ نشستن را خواهید داشت؟ اگر با ستاره‌هایی که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت شده موافق باشید هیچ وقت.
در این مقاله سراغ ستاره‌هایی بسیار پرآوازه رفتیم که همگی بالای 80 سال سن دارند و در کنار کارنامه پربار سال‌های قبلشان، هنوز هم به درخشیدن و تلاش ادامه می‌دهند.
جِین فوندا با 83 سال سن

راه ترقی


آن دسته از مخاطبان که سن و سال بیشتری دارند حتما سال‌های یکه‌تازی و درخشش جهانیِ جین فوندا را به یاد می‌آورند. در دهه 60 میلادی جین فوندا نه تنها یک ستاره درجه یک در سینما و تلویزیون محسوب می‌شد بلکه فعالیت‌های مدنی و جبهه گرفتن در مقابل جنگ و خشونت و بی عدالتی او را به چهره‌ای محبوب در جهان تبدیل کرده بود.
جالب است بدانید جین فوندا استعدادش را در زمینه‌های متفاوتی به اثبات رسانده است و برای مثال برنامه ورزشی که او با عنوان Fonda’s Workout ساخته بود هنوز هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه در آمریکا به حساب می‌آید.
بریجیت باردو با 86 سال سن

راه ترقی


بریجیت باردو که بسیاری او را با نام اختصاری BB می‌شناسند علاوه بر درخشش در سینما به عنوان یک بازیگر خوش سیما و با استعداد، میراث قابل دفاعی از خود در زمینه فشن هم به جا گذاشته است.
بریجیت در پاریس به دنیا آمد و همانند ستاره هم عصرش جین فوندا، کاملا ستاره‌ای چند وجهی بود. او هم بالرین بود و هم مدل، هم خواننده بود و هم بازیگر. حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید در فشن هنوز به وضعیتی که مدلِ زنی انتخاب لباسش به گونه‌ای است که گردن و شانه‌هایش عریان و بدون پوشش باقی می‌ماند، The Bardot Neckline گفته می‌شود.
سوفیا لورن با 86 سال سن

راه ترقی


اگر در بین مخاطبان برترین‌ها افرادی باشند که جین فوندا یا بریجیت باردو را نشناسند، بعید است نام سوفیا لورن به گوششان نخورده باشد. سوفیا کاستانزا بریجیدا ویلانی سیکولونه با نام هنری سوفیا لورن به اعتقاد بسیاری از منتقدان و علاقمندان هنر، یکی از برترین بازیگران زن تاریخ سینما به حساب می‌آید.
البته گذشته پرافتخار و مملو از تحسین و جایزه باعث نشده سوفیا در 86 سالگی هم به نشستن در خانه اکتفا کند. همین چند وقت قبل بود که سوفیا لورن پس از 11 سال استراحت و جدایی از سینما و تلویزیون، در فیلم The Life Ahead به هنرنمایی پرداخت. گفتنی است که این فیلم توسط پسر سوفیا و به تهیه کنندگی نتفلیکس ساخته شد.
جک نیکلسون با 83 سال سن

راه ترقی

راه ترقی


مطمئن نیستم هیچ کدام از علاقمندان به سینما، چه طرفدار جک نیکلسون باشند و چه به دلیل حواشی زندگی شخصی منتقد او باشند بتواند سینما را بدون این بازیگر نابغه تصور کند. جک نیکلسون حالا به 83 سالگی رسیده است و در نزدیک به 60 سال کار در سینما کارنامه‌ای درخشان و مملو از فیلم‌های شاهکاری دارد که شاید هر کدام از آن‌ها به تنهایی برای جاودانه شدن یک بازیگر کفایت می‌کرد.
بد نیست بدانید هیچ بازیگر مردی در تاریخ جایزه اسکار به اندازه نیکلسون نامزد دریافت این جایزه نشده است و او با 12 نامزدی و البته برنده شدن 3 جایزه اسکار از این نظر رکورددار است.
مورگان فریمن با 83 سال سن

راه ترقی


مهم نیست چهره این بازیگر برای شما آشناتر است یا صدای منحصربفردش، اگر از علاقمندان سینما باشید حتما دوستش دارید. مورگان فریمن متولد اولِ جونِ 1937 است و علاوه بر بازیگری به کارگردانی و صداپیشگی هم پرداخته است.
بسیاری از منتقدان سینما مورگان فریمن را به دلیل ریسک پذیری‌اش و امتحان کردن خودش در فیلم‌هایی بسیار متفاوت تحسین می‌کنند و ثمره این اخلاق حرفه‌ای جوایز فراوان و تحسین‌هایی است که همواره از منتقد و داور و علاقمند معمولی سینما دریافت کرده است. به نظر نمی‌رسد فریمن در 83 سالگی هم به بازنشستگی فکر کند و هنوز هم در زمینه‌های مختلف مثل بازیگری و صداپیشگی بسیار فعال است.
تینا تِرنر با 80 سال سن

راه ترقی


تینا ترنر با لقبِ با ارزشِ ملکه راک اند رول به 80 سالگی رسیده است و از نظر طرفدارانش هر روز زیباتر از روز قبل می‌شود. تینا ترنر یک خواننده آمریکایی به حساب می‌آید که در واقع در سوئیس به دنیا آمده و چه در سال‌هایی که عضوی از گروه Ike بود و چه بعدها که فعالیتش را به تنهایی ادامه داد، همواره مورد توجه و تحسین قرار داشته است.
تینا ترنر با وجود اینکه چند سالی از بازنشستگیش از موزیک می‌گذرد اما همچنان فعالیت‌های فراوانی دارد. او چند وقت پیش کتاب زندگی‌نامه‌اش را منتشر کرد و پس از آن هم یک فیلم موزیکال با الهام از او ساخته شد و البته به او تقدیم شد.
جودی دِنچ با 86 سال سن

راه ترقی


شاید اگر بازی در تعدادی از فیلم‌های جیمز باند نبود بسیاری از ما جودی دنچ را به خوبی نمی‌شناختیم اما علاقمندان جدی‌تر سینما و تئاتر به خوبی با این بازیگر خبره و استعداد نابش در تئاتر، سینما و تلویزیون آشنا هستند. کارنامه‌ای سنگین از فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های فوق‌العاده نام این بازیگر بریتانیایی را برای همیشه در آسمان هنر هفتم جاودانه کرده است.
باتوجه به درخشش فراوان این بازیگر پس از 60 سالگی و جوایزی که پس از این سن به دست آورده است به نظر می‌رسد نباید به این زودی منتظر بازنشستگی او باشیم، موضوعی که حتما علاقمندان به هنر نمایش را خوشحال می‌کند.
چاک نوریس با 80 سال سن

راه ترقی


اگر سراغ پدر یا پدربزرگتان بروید حتما فیلم‌های اکشن چاک نوریس را به یاد می‌آورند. چاک نوریس تمام عمر حرفه‌ایش را در راه پیشرفت هنرهای رزمی و پیوند آن با سینما و تلویزیون صرف کرد و به نظر می‌رسد هنوز هم در 80 سالگی به همان قلدری و سرسختی جوانیش باشد.
چاک نوریس که برای بسیاری از آمریکایی‌ها نمادِ یک مرد سرسخت و تسلیم نشدنی است، صرفا به دلیل قیافه‌ و اندامش بازیگر نشده است. او در رشته‌های رزمیِ تانگ سو دو، جو جیتسوی برزیلی و جودو کمربند مشکی دارد و حتی موسس یک شاخه از ورزش‌های رزمی است.
راکِل وِلش با 80 سال سن

راه ترقی


راکل ولش تقریبا در تمام سال‌های فعالیتش نماد بی چون و چرای زیباییِ زنانه بود و هنوز هم در 80 سالگی به این روند ادامه می‌دهد. او سال‌ها پیش و برای هنرنمایی‌اش در فیلم Fantastic Voyage مورد توجه کمپانی 20th Century Fox قرار گرفت و از آن زمان تا به امروز به درخشش ادامه داده است.
از درخشش این بازیگر آمریکایی در سینما که بگذریم به موفقیت‌های فراوان او در زمینه‌های دیگر می‌رسیم. او سال‌هاست که در زمینه ساخت ویدئو‌هایی با موضوع آموزش یوگا و فیتنس فعالیت می‌کند و علاوه بر آن فعالیتش در زمینه ساخت و فروش کلاه گیس با عنوان Hair U Wear هم بسیار موفقیت آمیز بوده است.
آل پاچینو با 80 سال سن

راه ترقی


آل پاچینو در چند دهه فعالیت سینمایی‌اش به چنان محبوبیتی دست یافته که حتی کار نوشتن پاراگرافی در تحسین او را هم سخت می‌کند. البته داشتن کارنامه‌ای پر از فیلم‌های شاهکار و جاودانه باعث نشده آل پاچینو حتی اندکی از انگیزه حرفه‌اش را از دست بدهد و همین 2 سال پیش بود که طی یک همکاری درخشان با اسکورسیزیِ بزرگ، دنیرو و جو پِشی در فیلم The Irishman، بار دیگر دلِ علاقمندان به سینما را شاد کرد.
جولی اندروز با 85 سال سن

راه ترقی


ستاره فیلم The Mary poppins هنوز هم در 85 سالگی به اندازه سال‌های جوانیش جذاب و زیبا به نظر می‌رسد و البته هنوز هم با همان انرژی به حرفه‌اش می‌پردازد. آخرین فعالیت او به همین چند وقت پیش و صداپیشگی در سریال موفق نتفلیکس یعنی Bridgerton بازمی‌گردد. جولی اندروز در این سریال به جای راوی یا شخصیت لِیدی ویسلداون حرف زده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/352559/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

پاس تماشایی NO LOOK و رونالدینیویی شجاعیان؛ گل اول هوادار توسط سفیدچغایی

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده