راه ترقی

آخرين مطالب

16 هزار میلیارد تومان را به نفع شهرداری بازگرداندیم اجتماعی

16 هزار میلیارد تومان را به نفع شهرداری بازگرداندیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- علیرضا زاکانی، در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان زلزله هرمزگان، افزود: امروز 10 ماه و یک روز است که در شهرداری تهران مشغول به کار هستیم و حاصل آن در نمایشگاهی که برگزار می‌شود به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: نمایشگاهی نیز در برج میلاد با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود و به مناسبت این دو نمایشگاه بنده در شورای شهر حاضر شدم.

زاکانی با بیان اینکه راه پیموده شده ابعاد مختلفی داشته است، گفت: در محاکم ما بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران خاتمه دادیم و بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان امکان و شرایطی که از شهرداری رفته بود را بازگرداندیم.

شهردار تهران افزود: برای کارکردهای خود افق 10 ساله در نظر گرفته‌ایم و در این افق تلاش ما معطوف به این است که در عرصه کالبدی شهر بر محور 325 ایستگاه مترو بازپیرایی شرایط شهر را ایجاد کنیم.

وی گفت: در 11 خط مترو 325 ایستگاه مترو در محدوده شهر وجود دارد و 143 ایستگاه آن فعال است.

شهردار تهران افزود: می‌خواهیم به صورت گسترده و با نگاه بلند مدت تحول و نوسازی شهر را بر مدار درست داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه بازبینی شهر هیچگاه مورد دقت قرار نگرفته بوده است گفت: امروز ما طرحی بزرگ را دنبال می‌کنیم و ابعاد آن بسیار بزرگ است و اگر فقط ایستگاه‌های مترو را مدنظر قرار دهیم 49 درصد از پارسل های شهر تهران درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بخشی از ایستگاه‌های بی آر تی را نیز در مدار قرار دهیم 62 درصد مساحت تهران را در بر خواهد گرفت.

زاکانی به بیان اینکه ایمنی شهر مدنظر قرار دارد، گفت: رهایی از بافت فرسوده جز از طریق نوسازی دقیق، علمی و و فنی میسر نیست.

شهردار تهران ادامه داد: بحث تردد پیاده در شهر برای ما بسیار اهمیت دارد همچنین معماری شهر تهران و به ارمغان آوردن هویت جدید برای تهران اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به کسب منابع، گفت: امروز در تهران از حدود 253 کیلومتر مترو برخوردار هستیم اما خط 9،8،11 و 10 هنوز یا شروع نشده یا در ابتدای مسیر آن هستیم و تکمیل خطوط 7 گانه اولویت قطعی ما است اما به 70 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد.

زاکانی افزود: بزرگ‌ترین گلوگاه ما منابع است و اگر تأمین شود بزرگ‌ترین پروژه ما که توسعه مترو است، در مدت 5 سال محقق می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به پروژه خدمتی شهرداری تهران، گفت: ما به دنبال این هستیم تا در تمامی عرصه‌ها خدمتگزار باشیم اما بدون حضور مردم امکان تحول و پیشرفت میسر نخواهد بود و ما جز به تکیه به مردم و توجه به حوزه علم و دانش آنها نمی‌توانیم بار شهر را برداریم.

وی ادامه داد: مردم در حوزه مسکن در فشار هستند و 1 میلیون مسکن برای ساکنان موجود تهران کم داریم و به 3 میلیون مسکن احتیاج داریم و افزایش تقاضا به سوداگری دامن زده است و امروز مردمی که 51 درصد آنها مستأجر هستند با بلای بزرگی به نام گرانی مواجه هستند.

زاکانی با بیان اینکه در حوزه مسکن کاری کوتاه مدت انجام می‌دهیم گفت: این کار کمک به دولت برای تمدید خودکار قراردادهای اجازه و ایجاد زمینه‌ای برای نظارت است.

شهردار تهران ادامه داد: بالغ بر 300 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.

زاکانی با اشاره به حوزه ساخت، گفت: ما باید ساخت را تسریع کنیم و میانگین بالغ بر 360 روز زمان صدور پروانه است و در برخی مناطق تا 5 ماه طول می‌کشد اما 2 گلوگاه فضای سبز و نما وجود دارد و اگر تسهیل گری صورت گیرد ما 2 ماهه پروانه صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: با سازمان بازرسی کل کشور جلسه داشتیم و قرار شد آنها کمک کنند و زیرساخت‌هایی فراهم شود تا زمینه سازی مناسبی برای صدور پروانه‌ها ایجاد شود.

شهردار تهران با اشاره به اعطای مشوق‌ها گفت: در کمیسیون ماده 5 رویکرد خود را تغییر دادیم و باز ببینی شهر و طرح‌های موضوعی اصل کار است و توجه به بازبینی طرح‌های موضعی برای توجه به طرح‌های کلان در دستور کار ما قرار دارد و موضوع ده ونک و فرحزاد از جمله این موارد است.

زاکانی افزود: ما برای مردم تسهیلات ایجاد می‌کنیم و توسعه به ساخت شهر برنامه شهرداری تهران است ما برای ای جا سلام مشوق‌ها ماه گذشته طرح طبقه اضافه به عنوان یک مشوق مورد توجه واقع شد.

شهردار تهران با اشاره به توجه به قرارگاه مسکن اظهار کرد: این قرارگاه زمینه ساخت سالانه 180 هزار مسکن را فراهم می‌کند و اکنون برای 120 هزار واحد اقدامات صورت گرفته است و این 180 هزار واحد که در زمین‌های راکد و بافت فرسوده هستند امکانی را فراهم می‌کند که در حوزه استیجاری و تملکی فعال باشیم.

زاکانی گفت: ما هم در حوزه تملیکی و هم در حوزه استیجاری ورود خواهیم داشت اما ورود ما تسهیل گری است.

وی تصریح کرد: ما خود را مکلف میدانیم که کارمندان ما در شهرداری مسکن دار شوند.

زاکانی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل تهران فرسوده است گفت: در کار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی هایی داشته ایم و توجه به پیاده راه‌ها است و امسال در هر منطقه پیاده راه ساخته می‌شود و قرار است 150 درصد ظرفیت اتوبوس‌های تهران افزایش یابد و تلاش ما این است که 5 هزار اتوبوس فعال در تهران داشته باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه نوسازی قرار دادی با وزارت کشور داشته ایم و مبلغی از آن هم پرداخت شده است.

زاکانی گفت: در حوزه بازسازی اولویت ما بازسازی اتوبوس‌های موجود است ما 1400 دستگاه را پیش بینی کرده بودیم و مواردی برای اتوبوس‌های خارجی دنبال می‌شود که آن با ذات برنامه ریزی ما متفاوت است و توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه توجه ما به سایر روش‌های حمل و نقلی هم وجود دارد گفت: در میان مدت هدف شهرداری بحث مترو است و تلاش ما این است بتوانیم ظرفیت‌های جدی داشته باشیم و از سال 95 ظرفیت هزار و 50 دستگاه مدنظر قرار گرفته بود اما خوشبختانه 630 واگن کارسازی شد و امروز به دنبال ورود آنها هستیم.

وی ادامه داد: 113 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی داخلی با مشارکت وزارت کشور دنبال شد و 77 میلیون یورو برای آن ابلاغ شده است و 220 دستگاه نیز با مپنا دنبال می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه حوزه بازسازی و اورهال کردن واگن‌ها امری قطعی است گفت: حدود 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و انبارهای ما در حال پر شدن هستند اما این منوط به قراردادهایی است که با 3 شرکت واگن سازی می‌بندیم.

شهردار تهران گفت: در حوزه بلند مدت حرکت ترکیبی و حمل و نقل هوشمند خواهیم داشت بالغ بر 4 میلیون موتور در تهران شماره گذاری شده است و ضابطه مند کردن آنها هدف شهرداری تهران است.

وی با اشاره به جمع آوری آب‌های سطحی، افزود: یکی از خطرات جدی که تهران را تهدید می‌کرد سیلاب‌هایی بود که در تهران به وقوع می‌پیوست ما از 530 کیلومتر شبکه موجود می‌خواهیم صیانت کنیم و بازسازی را اولویت میدانیم همچنین جمع آوری فاضلاب را هم موضوعی پر اهمیت می‌دانیم.

شهردار تهران با اشاره به تقاطع‌های تهران، ادامه داد: 3 تقاطع در سال گذشته فعال شد و امسال هم بالغ بر 20 تقاطع در خدمت مردم قرار می‌گیرد.

زاکانی گفت: توسعه کارخانه‌های آسفالت و رشد تا 2 میلیون تولید را هدف گذاری کرده ایم و جانمایی آنها در شرق تهران انجام شده است.

شهردار تهران با اشاره به حوزه خدمات، افزود: بخش اول این کار در حوزه میادین میوه و تره بار است و تا پایان سال 31 بازارچه اضافه خواهیم و 100 میدان را در دستور کار قرار داده ایم و تقسیم بندی میادین در مناطق صورت گرفته است و به دنبال این هستیم تا با مشارکت این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال انجام خرید قراردادی هستیم تا مردم از دست دلال‌ها خلاص شوند و در سال آینده می‌توانیم بازیگری در حوزه خرید قراردادی باشیم.

زاکانی با بیان اینکه 25 هزار مغازه وجود دارد، افزود: می‌خواهیم از طریق این 25 هزار مغازه میوه جنس ارزان و با کیفیت را به دست مردم برسانیم.

شهردار تهران گفت: 263 میدان بوده است و 31 بازارچه سال قبل راه اندازی شد.

شهردار تهران با اشاره به فروشگاه شهروند، افزود: 39 فروشگاه شهروند در تهران وجود دارد و می‌خواهیم شهروند محله را ایجاد کنیم.

زاکانی به اشاره به ساماندهی مشاغل گفت: غرفه‌هایی به دست فروشان تخصیص می‌یابد.

وی افزود: سال گذشته در چهارشنبه سوری هیچ تلفاتی را تهران نداشتیم و علت آن فراخوانی بود که تمام نیروهای شهرداری به ارائه خدمت پرداختند و با ظرفیت 2 و نیم برابری با آتش نشانان به مردم خدمت کردیم.

شهردار تهران با اشاره به حوزه پسماند گفت: ما 64 پیمانکار خرد در تهران داریم و روزانه 5 هزار تن زباله به آراد کوه می‌رود و می‌خواهیم انتقال زباله به آرادکوه را به کمتر از 10 درصد برسانیم.

زاکانی افزود: می‌خواهیم آرامستان های جایگزین را مدنظر قرار دهیم تا مردم بهتر خدمت بگیرند.

وی اظهار کرد: 59 هزار قدرالسهم بدهی بانکی داشتیم و یکی از بانک‌ها 3 هزار میلیارد تومان پول اضافی از ما می‌خواست اما سال گذشته صرفه جویی 3 هزار میلیارد تومانی داشته ایم.

شهردار تهران با اشاره به فضای سبز گفت: موضوع فضای سبز داخل شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است در برخی از مناطق ما فقر فضای سبز داریم.

زاکانی با اشاره به حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: فقط بهداشت در تهران کاملاً مشخص است و برای کمک به دستگاه‌های اجرایی با وزیر بهداشت جلساتی برگزار شد تا بتوانیم جریان بهداشتی شهر را توسعه دهیم.

شهردار تهران گفت: همچنین در حوزه ورزش یک جشنواره‌ای را از یک رقابت درون محله‌ای با حضور 600 هزار نفر برگزار کردیم.

وی با اشاره به ایمنی تهران اظهار کرد: موضوع ساختمان‌های نا ایمن و گودهای پرخطر هدف جدی ما است تا بتوانیم ایمنی را ایجاد کنیم ستادی را تشکیل دادیم و از دستگاه قضائی کمک می‌خواهیم تا در این راستا به ما کمک کنند.

زاکانی ادامه داد: می‌خواهیم استحکام مناسبی را برای تهران ایجاد کنیم و بگوییم کدام یک از ساختمان‌ها نا ایمن هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه به دنبال احیای رویکرد علم و فناوری در کشور هستیم گفت‌: از هفته آینده نمایشگاهی دائمی در این رابطه ایجاد می‌شود و نقاطی در تهران برای توسعه پارک‌های علم و فناوری مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: مهلت زمان 6 ماهه جمع آوری معتادان متجاهر به پایان رسید و اکنون توسعه زیرساختی در دستور کار است.

زاکانی با اشاره به موضوع فرهنگ افزود: توسعه فرهنگی، خدمات شهری و زیباسازی در تهران جدی است و به عنوان یک خط تلاش در تهران دنبال می‌شود.

شهردار تهران در رابطه با معیشت مردم گفت: توانمندسازی و کمک و ارائه خدمت به شهروندان را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: دیپلماسی در شهر برنامه شهرداری تهران است و 13 شهر که خواهر خواننده تهران هستند، در همایش شهرهای خواهر خوانده تهران حضور دارند.

زاکانی گفت: در حوزه مشارکت‌ها 230 پروژه را بررسی کردیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/359130/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر