راه ترقی

آخرين مطالب

مروری بر فیلم‌های استالونه، ستاره‌ای بدون بازنشستگی فرهنگ و هنر

مروری بر فیلم‌های استالونه، ستاره‌ای بدون بازنشستگی
  بزرگنمايي:

راه ترقی - آخرین خبر / امروز سالروز تولد هنرپیشه‌ای است که چند نسل با هنرنمایی او خاطره دارند و هنوز هم مشغول خاطره‌سازی است. سیلوستر استالونه که نسل ما با نام‌های «راکی» و «رمبو» او را می‌شناسیم، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، بدنساز، نویسنده و کارآفرین آمریکایی است. استالونه به‌خاطر بازی در فیلم راکی دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار، یکی برای بهترین بازیگر و دیگری برای بهترین فیلمنامه شد. وی سومین بازیگر تاریخ بود که به‌خاطر یک فیلمش نامزد دریافت این دو جایزه شد، در کنار چارلی چاپلین و اورسن ولز. او که برنده جایزه گلدن گلوب برای نقش مکمل در فیلم کرید شده، تا کنون 14 بار نامزد تمشک طلایی برای بدترین فیلم شده که 4 بار هم آن جایزه را برده است!
نکته جالب دیگر درباره زندگی این هنرمند 76 ساله این است که به‌دلیل فعالیت‌های بدنی در فیلم‌ها و اصرار به انجام بدل‌کاری‌ها، وی چندین آسیب‌دیدگی مختلف دارد. مثلا در فیلم «راکی 4» سیلوستر به دولف لاندگرن می‌گوید که با تمام زورت به سینه‌ام مشت بزن و بعد وقتی چشمانش را باز می‌کند در بیمارستان بستری شده‌است! یا سر صحنه یک مبارزه با استیو آستین در فیلم «بی‌مصرف‌ها»، گردنش می‌شکند و همچنین در فیلم محبوب و خاطره انگیز «فرار به سوی پیروزی» انگشت‌هایش به‌خاطر دریافت یک پنالتی از پله می‌شکند! در این مطلب به بهانه تولدش چند فیلم معروف از او را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با کلیک کردن روی لینک‌ها، آن‌ها را بدون خرید اشتراک و با دوبله اختصاصی تماشا کنید.
مجموعه راکی

راه ترقی


یک درام ورزشی محصول 1976 به کارگردانی جان جی. آویلدسن و نویسندگی سیلوستر استالونه است که نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های راکی است. راکی یک موفقیت بسیار بزرگ در گیشه بود. فیلم در زمان اکران نقدهای مثبتی دریافت کرد و در سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین برنده جایزه اسکار شد. داستان فیلم درباره یک ورزشکار رشته بوکس به نام راکی بالبوآ (با بازی سیلوستر استالونه) با اصالت ایتالیایی در فیلادلفیاست که نتوانسته به قهرمانی برسد. اما شانس به او رو کرده و مسابقه‌ای بین او و قهرمان سنگین‌وزن جهان به نام آپولو کرید (با بازی کارل ویترز و الهام گرفته از شخصیت محمد علی کلی) شکل می‌گیرد که راکی می‌تواند با او تا آخرین راند مبارزه کند ولی در نهایت آپولو کرید با رای داوران برنده مبارزه اعلام می‌شود. این فیلم، نخستین فیلم مهم سیلوستر استالونه است که او را به شهرت رساند. این فیلم بعدا تا 6 قسمت ادامه پیدا کرد که در کل نتوانستند موفقیت قسمت اول را تکرار کنند.
>>لینک تماشای رایگان فیلم راکی 
.
مجموعه رمبو

راه ترقی


مجموعه فیلم‌های رمبو از سال 1982 با فیلم «اولین خون» شروع شد و آخرین قسمت آن سال 2019 با عنوان «آخرین خون» به نمایش درآمد که پنجمین قسمت آن بود. ستاره این فیلم‌ها سیلوستر استالونه است که بازی‌اش در نقش شخصیت جان رمبو، به یکی از نقش‌های جذاب و خاطره‌انگیز سینمای اکشن جهان تبدیل شد. کهنه سربازی دورگه (سرخپوست و آلمانی) که یک جنگجوی ماهر و همه‌فن حریف است و از تجربه نبردهایش در جنگ ویتنام علیه پلیس‌های فاسد، نظامیان بیگانه و کارتل‌های مواد مخدر استفاده می‌کند. فیلم‌های رمبو بیش از 800 میلیون دلار در جهان فروش کرده‌اند.
>>لینک تماشای اولین خون
>>لینک تماشای آخرین خون
.
کرید

راه ترقی


به نوعی ادامه‌ای بر مجموعه فیلم‌های راکی و محصول 2015 است. در این فیلم راکی بالبوآ، قهرمان سابق بوکس سنگین‌وزن جهان، مربی‌گری یکی از فرزندان آپولو کرید، رقیب و دوست قدیمی‌اش آدونیس کرید را برعهده می‌گیرد. داستان فیلم بسیار سرراست است و خبری از شخصیت‌های چندبعدی در آن نیست. فقط قرار است ما با دیدن راکی که پیر شده ولی هنوز بدن روی فرمی دارد احساساتی شویم و از تلاش‌های او و شاگردش برای رسیدن به هدف لذت ببریم. یک فیلم حال خوب‌کن و نوستالژیک. پس از این فیلم قسمت دومش هم ساخته شد که در آن آدونیس کرید با سرپرستی و آموزش راکی قهرمان سنگین‎وزن بوکس دنیا می‌شود، در حالی که ایوان دراگو روسی مشغول آماده‌سازی پسرش ویکتور دراگو برای انتقامی سخت از راکی است. فیلم قسمت اول که یک درام جذاب است، در قسمت دوم تبدیل به یک داستان ورزشی تمام عیار می‌شود که باز هم طرفداران خودش را دارد.
>>لینک تماشای فیلم کرید
>>لینک تماشای فیلم کرید 2
.
بی‌مصرف‌ها

راه ترقی


این هم یک فیلم اکشن دیگر محصول 2010 به کارگردانی سیلوستر استالونه است که در نقش اصلی هم بازی کرده‌است. دیگر بازیگران اصلی آن جیسون استاتهام، جت لی، دولف لاندگرن، رندی کوچار، تری کروس، استیو آستین و میکی رورک هستند. فیلم در مورد گروهی از مزدوران نخبه است که مأموریت دارند یک دیکتاتور آمریکای لاتین را سرنگون کنند که به زودی متوجه می‌شوند توسط یک مامور فاسد سابق سیا کنترل می‌شود. این فیلم که ادای احترام به فیلم‌های اکشن پرفروش دهه 1980 و 1990 است، نقدهای متفاوتی دریافت کرد. منتقدان صحنه‌های اکشن را تحسین کردند اما از کمبود داستان انتقاد کردند. با این حال از نظر تجاری موفق بود و گیشه‌های دنیا را تسخیر کرد. دنباله‌های دیگری برای این فیلم ساخته شد که به خوبی قسمت اول آن از کار درنیامدند. از حاشیه‌های جالب این فیلم این که آرنولد شوارتزنگر بعد از بیش از 6 سال دوری از سینما برای اولین بار در این فیلم حضوری افتخاری (حدود 30 ثانیه) داشت. همچنین ژان کلود ون دام شخصا توسط استالونه پیشنهاد ایفای نقش را دریافت کرد، اما آن را رد کرد. او بعدا به عنوان ضدقهرمان اصلی در دنباله فیلم ظاهر شد.
>>لینک تماشای رایگان فیلم بی‌مصرف‌ها
.
نقشه فرار

راه ترقی


این هم یک فیلم اکشن است که علاوه بر سیلوستر استالونه ستارگانی همچون آرنولد شوارتزنگر، جیمز کاویزل، وینی جونز و فیفتی سنت در آن بازی می‌کنند. در سال 2013 این فیلم به عنوان بهترین فیلم اکشن انتخاب شد. در سال 2018 دنباله این فیلم با نام نقشه فرار 2: جهنم و در سال 2019 نقشه فرار: ایستگاه شیطان اکران شد که به موفقیت قسمت اول آن نرسیدند. داستان فیلم درباره رِی برسلین (با بازی استالونه) است که یک مهندس سازه است و به ناحق محکوم به جنایتی می‌شود. او به زندانی فرستاده می‌شود که خودش آن را طراحی کرده و هم‌سلولی‌اش راتمایِر (با بازی آرنولد شوارتزنگر) در فرارش به او کمک می‌کند. کنار هم دیدن این دو غول دوست‌داشتنی یعنی سیلوستر و آرنولد، به شدت خاطره‌انگیز و لذت‌بخش است، چه رسد به آن که فیلم هم داستان و هم صحنه‌های جذابی دارد.
>>لینک تماشای فیلم نقشه فرار
.
نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
.
.
.
.
.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/359602/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا