راه ترقی

آخرين مطالب

از تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری تا پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک سياسي

از تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری تا پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک
  بزرگنمايي:

راه ترقی- رییس جمهور در سفر به استان مرکزی پیگیری طرح جامع کاهش آلودگی هوا را از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار دولت مردمی برای استان مرکزی و شهر اراک عنوان کرد و همچنین با تاکید بر حمایت دولت از همه کسانی که دغدغه تولید دارند، واردات بی‌رویه را از مشکلات اساسی کشور دانست.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم صبح روز جمعه سی و یکم تیرماه 1401 به منظور برگزاری بیست و نهمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد فرودگاه اراک شد و یادگار شهید محمد زهره وند، نخستین شهید مدافع حرم از استان مرکزی در مراسم  استقبال رییس جمهور اسلامی هیات همراه در فرودگاه حضور داشت.

تعدادی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم از جمله احمد وحیدی وزیر کشور، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش،  سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

از تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری تا پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک

رئیس جمهور در بدو ورود به استان مرکزی در فرودگاه اراک تاکید کرد که استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هرکدام از آنها نماد اعتماد به نفس و نماد غرور ملی در کشور است و باید به این صنایع و مراکز توجه ویژه شود.

رئیسی صبح جمعه در اولین بخش از برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مرکزی با حضور در مجتمع صنایع آذرآب از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

وی در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، گفت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است. بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه برنامه‌های بیست و نهمین سفر استانی خود، در بازدید از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در جمع مهندسان و کارگران این مجتمع تولیدی گفت: محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود.

وی در پاسخ به درخواست برخی از کارگران این مجتمع تولیدی برای عدم دخالت افراد غیرکارشناس در مدیریت هپکو تصریح کرد: مسائل شرکتهای تولیدی باید بصورت تخصصی پیگیری و حل شود و افراد غیرمتخصص حق دخالت در این موضوعات را ندارند.

از تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری تا پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک

همچنین با حضور رئیس قوه مجریه در مجتمع «مانا انرژی پاک»، بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور افتتاح شد. این خط تولید با ظرفیت 500 مگاوات به بهره‌برداری رسید که در فاز تکمیلی امکان تولید پنل‌های خورشیدی برای تامین سالانه 1500مگاوات برق را دارد.

از تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری تا پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک

در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مرکزی، سید ابراهیم رئیسی با حضور در منزل پدری امام خمینی (ره) در شهر خمین ضمن قرائت فاتحه یاد بنیانگذار کبیر انقلاب را گرامی داشت.

رئیس جمهور  در جمع اقشار مختلف مردم خمین، با ابراز خرسندی از حضور در میان اهالی زادگاه امام خمینی (ره) با تاکید بر اهمیت بالای مفهوم «ما می‌توانیم» در منظومه گفتمانی دولت مردمی، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که با وجود تهدیدها و تحریم‌ها، راهکار برای برون‌رفت از مشکلات وجود دارد و این راهکار نه در دست بیگانگان نیست، بلکه در دستان توانمند مردم خودمان است.

وی با تاکید بر اینکه با هر بستر اقتصادی که رانت‌خواری، فساد و زد و بند در آن وجود دارد مبارزه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ممکن است در این مسیر مشکلاتی هم پیش بیاید، اما یقین داریم اصلاح بسترهای فسادزا می‌تواند وضعیت و شرایط اقتصادی را برای فعالان اقتصادی بهتر از قبل کند.


از دیگر برنامه های رئیسی در بیست و نهمین سفر استانی خود، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی بود که در این دیدار  با تاکید بر اینکه باید خصوصی سازی صورت گیرد، اما نباید این کار به قیمت تاراج اموال دولت انجام شود، گفت: این وضعیت نامناسب خصوصی سازی را متوقف کردیم.

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از آلایندگی برخی صنایع در شهر اراک اظهار داشت: توسعه یافتگی یک ضرورت، اما فرع بر حفاظت از محیط زیست است. مسئله محیط زیست و آلاینده‌ها از قدیم در این شهر مطرح بوده، لذا طرح جامع کاهش آلودگی هوا یکی از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار دولت مردمی برای استان مرکزی و شهر اراک است.

در همین جلسه آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: استان مرکزی، استان قله هاست و باید این استان آنچنان که شایسته است مورد رسیدگی قرار گیرد، میزان بیکاری در استان بویژه در اراک شایسته این شهرستان و موقعیت آن نیست. استان مرکزی صنایع موفق و زیادی دارد که این صنایع برای رفع مشکلات خود نیازمند پشتیبانی و توجه هستند.

سیاوش آقاخانی یکی از فعالان محیط زیست استان مرکزی هم گفت که مردم اراک و شازند، خواستار تامین 100 درصدی گاز برای نیروگاه حرارتی شازند هستند.

رئیس جمهور در جریان این سفر،‌ در جمع مردم اراک در ورزشگاه شهدای پنجم مرداد نیز حاضر شد و در خصوص آلودگی هوای اراک گفت: هر توسعه یافتگی در این کشور باید همراه با حفظ محیط زیست باشد، محیط زیست باید برای مردم حفظ شود و آلاینده ها نباید مردم را آزار دهند، برخی آمار بیماری ها در این شهرستان و استان به سبب آلاینده ها است.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی استان مرکزی گفت: این معادن نباید به افرادی که توانایی و انگیزه ندارند واگذار شوند یا اینکه حقوق مالکانه دولت و مردم پرداخت نشود. این افراد نباید معادن را حیات خلوت خود قرار دهند، برای برون رفت از این شرایط، کارگروهی را تعیین می کنیم که با فعالیت آن، این معادن به افراد واجد شرایط واگذار شود و حقوق مالکانه آنها به دولت پرداخت شود و مردم شاهد آبادانی در شهرها و محلات خود شوند.


عصر جمعه هم رئیس قوه مجریه در جلسه شورای اداری استان مرکزی حاضر شد و در این جلسه با بیان اینکه روابط ناسالم از مشکلات نظام اداری در کشور است، گفت: دستگاه نظارتی باید تیم اختصاص دهد و روابط ناسالم را با قوت پیگیری کند و حداکثر ظرف مدت یک ماه روابط ناسالم را در واگذاری ها دنبال کند. پسندیده نیست که مردم چنین اتفاقاتی را ببینند، هاضمه نظام اسلامی فساد نمی پذیرد.

در همین جلسه علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه صنایع در اطراف شهر اراک نباشید، گفت: باید حتما به سمت صنایع دانش بنیان حرکت کرد. در استان مرکزی صنعت و محیط زیست در هم تنیده شده است و آلودگی ها به چشم مردم می رود، صنایع باید بخشی از درآمدها را صرف حل مشکلات زیست محیطی کنند و استان نیز روی این درآمد حساب باز نکند.

صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری نیز از اختصاص بیش از 15 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در صنایع استان مرکزی خبرداد و افزود: تامین منابع مالی و بانکی برای اشتغال در حوزه صنایع بزرگ و کوچک، به میزان 15 هزار و 700 میلیارد تومان انجام شده است و در امر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز 1368 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت هم با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی خمین نماد خودباوری بود، گفت: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 2500 میلیارد تومان اجرایی شد و اشتغالزایی مستقیم بیش از 350 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم 1200 نفر را در پی داشته است.

در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا، زمین و خاک گفت: از جمعیت شازند، حدود 25 درصد خانواده ها حداقل یک بیمار سرطانی دارند که ماهانه باید 11 میلیون تومان برای درمان هزینه کنند در حالیکه وضعیت مالی و معیشتی آنها با وجود استقرار صنایع عظیم مناسب نیست و اگر خط فقر 10 میلیون تومان باشد، 95 درصد مردم شازند زیر خط فقر هستند.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در خصوص آلودگی  اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد ما این است که در این سفر مصوب شود که مازوت سوزی در نیروگاه شازند به عنوان یک عامل آلودگی که حلق مردم را گرفته، انجام نشود و پایان یابد، هرچند آلودگی یکساله بوجود نیامده و یکساله هم از بین نمی رود.

از تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری تا پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک

پایان‌بخش بیست‌وهفتمین سفر استانی رئیس جمهور طبق معمول برگزاری یک نشست خبری با رسانه‌های محلی استان مرکزی بود که رئیسی در این نشست رئیسی با اعلام اینکه 220 طرح در حوزه های مختلف در استان قطعی شد، گفت که البته اجرای آنها اعتبارات زیادی می طلبد، اما با توجه به ضرورت باید اجرا شوند.

وی توضیح داد: از این تعداد 50 طرح زیربنایی، 39 طرح در بخش آب، خاک و کشاورزی، 65 طرح در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، 20 طرح در بخش تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، 9 طرح اشتغال، هشت طرح صنعت و معدن، 23 طرح مسائل رفاهی و 10 طرح در حوزه انتظامی و قضایی است.

اقدامات اعضای کابینه در سفر به استان مرکزی

احمد وحیدی وزیر کشور، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش،  سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و ... رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی کرده و به عنوان به عنوان نمایندگان تام الاختیار دولت از طرح‌های عمرانی  شهرستان‌های مختلف استان مرکزی بازدید کردند.

در این سفر استانی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت از شرکت ره‌اورد تامین دارو ساوه بازدید کرد و در جریان این بازدید با اشاره به چالش های کارخانجات سیمان در حوزه نوسانات قیمت بازار گفت: باید با برنامه ریزی نوسانات بازار، قیمت ها را تنظیم کرد تا کارخانجات برنامه ریزی سالانه برای تولید داشته باشند.

محمد زاهدی وفا همچنین در شورای اداری شهرستان فراهان حاضر شد و گفت: یکی از اتفاقات اشتباه در سال‌های گذشته این بود که جمعیت روستایی کم و روستا از قطب تولید کشور خارج شد در صورتی که روستاها باید همچنان موتور و قطب تولید کشور باقی بمانند.

 وزیر جهادکشاورزی هم به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرستان محلات رفت و در خصوص ظرفیت های شهرستان محلات افزود: محلات به دلیل بهره مندی از ظرفیت طبیعی گل و گیاه یک شهر ویژه محسوب می شود و امیدواریم در این سفر بتوانیم وظیفه خود را در قبال ظرفیت های این منطقه در حوزه گیاهان دارویی و ماهیان زینتی، گلخانه و... انجام دهیم.

سید جواد ساداتی نژاد  در جمع خبرنگاران از اختصاص اعتبار 2100 میلیاردی بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به استان مرکزی خبر داد و افزود: خرید تضمینی در بخش مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز از هفته آینده با سرعت بیشتری استمرار پیدا خواهد کرد، همچنین در حوزه صادرات دام ستاد تنظیم بازار مصوبه ای داشته که از ابتدای هفته آینده اقدامات لازم جهت صادرات مازاد دام انجام خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در حاشیه برگزاری ملاقات عمومی در اتاق بازرگانی اراک در جمع خبرنگاران گفت: طبق مذاکره با وزیر نفت، نیروگاه حرارتی شازند برای زمستان روزانه سه میلیون مترمکعب گاز در اختیار خواهد داشت.

علی سلاجقه با بیان اینکه مسئولین استان بر عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد حساب باز نکنند، تاکید کرد: در واقع باید به سمت حذف آلایندگی حرکت کرد.

از دیگر همراهان رئیس جمهور در این سفر محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور بود که به شهرستان خمین رفت و در جریان بازدید از قلعه سالار محتشم و موزه مردم شناسی داخل آن  و نیز دستکندهای تهیق در 7 کیلومتری خمین  در گفت و گو با دست اندرکاران این دو مجموعه، مشکلات موجود در روند مرمت و تکمیل ظرفیت های گردشگری آن را بررسی کرد.

وی مشکلات بهره برداری کامل از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر خمین را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت رفع مشکلات و معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی به گردشگران ایرانی و خارجی تاکید کرد.

انسیه خزعلی  معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده هم در جمع خبرنگاران در شهر اراک گفت: اعتبارات خوبی برای استان در حوزه کمک به آسیب دیدگان، بازپروری، تامین اشتغال و کارآفرینی و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار و به صورت ویژه برای کارآفرینی و صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است.

همچنین در حاشیه شورای اداری شهرستان شازند، احمد وحیدی وزیر کشور در خصوص الحاق دریاچه کوکبیه به شهر افزود: در سفر هیات دولت به استان مرکزی، نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان برای کمک به پروژه های مختلف و 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

در جریان این سفر رییس سازمان انرژی اتمی به عنوان نماینده ویژه  رئیسی با جمعی از مردم شهرستان خنداب به طور مستقیم دیدار کرد و از نزدیک در جریان موضوعات مطرح شده و مشکلات مردم قرار گرفت.

محمد اسلامی،‌معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه خنداب را آغاز خواهیم کرد، در خصوص برنامه سازمان برای تولید برق هسته‌ای و توسعه نیروگاه‌های اتمی اظهار کرد:  از چند ماه قبل و پس از سفر رییس جمهور به استان بوشهر، برنامه‌های اجرای پروژه واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده است و هر خودرویی که وارد خط تولید می شود بطور کامل تولید و از خط تولید خارج می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مسئله قرعه کشی خودرو در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

سیدرضا فاطمی همچنین در نشست هم اندیشی با صنعتگران و فعالان اقتصادی و تولیدی  شهرستان ساوه اظهار کرد: در 10 سال گذشته باید سالانه سه هزار مگاوات نیروگاه برای تامین برق احداث می شد که متاسفانه انجام نشده و هم اکنون یک عقب ماندگی شدید در حوزه ساخت نیروگاه های در کشور وجود دارد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم به نمایندگی از دولت از نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در زمینی به مساحت 178 هکتار بازدید کرد.

با راه اندازی این نیروگاه 100 مگاواتی فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده و برای تحقق شعار مورد نظر رهبر معظم انقلاب در سال جاری و تحقق اهداف دولت در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ، رفع موانع تولید در دستور کار مسئولان قرار  دارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/361279/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟