راه ترقی

آخرين مطالب

تشکیل کارگروه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها در وزارت ورزش ورزشی

تشکیل کارگروه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  بزرگنمايي:

راه ترقی- مرتضی فلاح در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول وزارت در سامانه سادا و مستندسازی اراضی و املاک متعلقه در کل کشور را حرکت رو به رشد دستگاه ورزش کشور دانست و افزود: در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور و برگزیده شدن وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان سه دستگاه اجرایی برتر کشور گام اساسی و موثر در جهت تحقق تکالیف قانونی برداشتیم که در انجام امور محوله بتوانیم قدمی مثبت برداریم.

مدیرکل حقوقی ضمن اشاره به آمار 10 هزار و 353 ملک تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان افزود: در راستای تکالیف قانونی مقرر دایر بر تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی (حد نگار) و نیز تبدیل اسناد تک‌برگی قدیم (سبز رنگ) به اسناد تک‌برگی (بنفش)، اقدامات شایسته‌ای در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با هماهنگی وزارتخانه صورت‌پذیرفته است. هرچند که به‌دلایل مختلف از جمله عدم تخصیص اعتبار لازم و کافی، عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و سایر مشکلات پیش‌رو، مستندسازی 2969 مورد از اراضی و املاک تاکنون منجر به نتیجه نشده است که با ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به استان‌ها درصدد تحقق این امر مهم هستیم و انتظار داریم تا پایان سال‌جاری، بیش از هزار مورد دیگر از اراضی و املاک تحت اختیار وزارت در کل کشور، دارای سند مالکیت شوند.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان مستندسازی 1032 مورد از مستغلات فاقد سند تحت اختیار این وزارت‌خانه در کل کشور افزود: جمعا به متراژ تقریبی 966 هکتار در سال 1400 و 52 مورد در سه ماهه اول سال 1401 توانستیم مستندسازی کنیم.

وی به تثبیت مالکیت بسیاری از قطعات اراضی واقع در محدوده سیصد هکتار مصوب ورزشگاه نقش جهان اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال‌جاری 561 پلاک ثبتی اراضی ورزشگاه بزرگ اصفهان نیز مستندسازی شده است.

فلاح ضمن تاکید بر تلاش اداره کل حقوقی و املاک در قانونمند بودن نحوه بهره‌برداری فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی از اماکن ورزشی وزارت در سطح کشور به‌منظور جلوگیری از بروز تبعات حقوقی احتمالی ابراز داشت: به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ شده است که از واگذاری سالن‌های تخصصی ورزشی به هیئت‌های ورزشی بدون رعایت موازین قانونی خودداری نموده و پیش از هرگونه اقدامی در این خصوص، هماهنگی‌های لازم را با وزارت به‌عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، 156 مکان ورزشی متعلق به وزارت‌خانه با اخذ 56 مصوبه از هیئت وزیران، به هیئت‌های تخصصی واگذار شده است.

فلاح اعلام کرد: اداره کل حقوقی و املاک در راستای عمل به وظایف وزارت در حوزه ورزش دایر بر تامین متناسب و متوازن زیرساخت‌ها، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز توسعه ورزش کشور مستندا به جزء (16) بند (الف) ماده (4) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، در سال 1400، با اخذ مصوبه از هیئت وزیران در راستای تبصره (1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در 6 استان کشور جمعا به مساحت 33 هزار و 433 متر مربع جهت اجرای طرح ورزشی در اراضی واگذار شده، موفق به تامین زمین دولتی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، حفظ اراضی با کاربری ورزشی در سطح کشور با رعایت حقوق مالکانه اشخاص را یک اصل، اعلام کرده و بر لزوم تعیین تکلیف اراضی ورزشی متعلق به اشخاص حقیقی و مازاد بر نیاز ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها تاکید و عنوان شد در این راستا موظف به رعایت کامل قوانین و مقررات هستند.

فلاح در ادامه به کسب اخذ 135 رأی از شعب دیوان عدالت اداری اشاره کرد و ابراز داشت: کسب این نتیجه عملکرد مثبت اداره کل حقوقی و املاک در دفاع موثر از دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه وزارت ورزش و جوانان را نشان می‌دهد.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: دستاورد این وزارت‌خانه در سال 1400 در زمینه امور قراردادها تعیین تکلیف 84 فقره قرارداد و تفاهم‌نامه منعقده با اشخاص حقوقی و حقیقی بوده است.

وی درخصوص بازنگری اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: با دستور وزیر ورزش و جوانان و معاونت امورحقوقی، مجلس و امور استان‌ها کارگروهی به‌عنوان مسئول بررسی حقوقی و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها تشکیل شده است.

فلاح تصریح کرد: مجمع عمومی 2 شرکت پرسپولیس و استقلال نیز با پیگیری و حمایت مقام عالی وزارت و با توجه به آخرین تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و پس از سال‌ها، 10 درصد سهام این 2 باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد و واگذاری مابقی سهام به بخش خصوصی نیز در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/361708/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

پایان یکه تازی اردوغان؟

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

امیرعبداللهیان: ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا درباره اسرائیل پیام داد

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد