راه ترقی

آخرين مطالب

گام‌های خسته و مدیران کم‌کار! ورزشی

گام‌های خسته و مدیران کم‌کار!
  بزرگنمايي:

راه ترقی- مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان از 10 تا 15 مرداد به میزبانی کلمبیا برگزار می‌شود و ایران برای این رویداد پنج سهمیه داشت. سارینا ساعدی در پرش سه گام، علی امیریان در دوی 800 متر، سمیر اقبالی در 3000 متر مانع، ارشیا مصدقی در پرش با نیزه و ارسلان قشقایی در پرتاب وزنه سهمیه این مسابقات را کسب کرده‌ بودند اما اعزام آنها لغو شد.  

فدراسیون دوومیدانی در توضیح لغو اعزام از مشکل در اخذ ویزا خبر داد و با دستاویز قرار دادن این موضوع که آمریکا به ورزشکاران ایران ویزا نمی‌دهد، اعزام به کلمبیا را لغو کرد.

در بیانیه فدراسیون آمده است:

" یکی از این مسیرها پرواز تهران به دبی و از دبی به فرودگاه جان اف کندی آمریکا و از آنجا به بوگوتا پایتخت کلمبیا و از بوگوتا به شهر کالی محل برگزاری رقابت‌ها بود که با توجه به اینکه باید ویزای ترانزیتی برای ورود تیم کشورمان به خاک آمریکا را دریافت می‌کردیم متاسفانه این موضوع به دلیل مشکلات مربوط به عدم صدور ویزا توسط آمریکایی‌ها برای مسافرانی که از مقصد ایران قصد ورود به خاک این کشور را دارند محقق نشد و از طرفی می‌بایست توقف بسیار زیادی در آنجا می‌داشتند که اصلا درست نبود و ورزشکاران را با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌کرد.

مسیر بعدی پرواز از تهران به سمت دوحه قطر و از آنجا به مادرید پایتخت اسپانیا و از مادرید به پایتخت کلمبیا و از آنجا به کالی شهر محل برگزاری مسابقات بود که این مسیر پروازی هم احتیاج به ویزای ترانزیتی جهت ورود به کشور اسپانیا را داشت که با توجه به شرایط موجود این مسیر نیز به نتیجه نرسید و باز هم توقف در آنجا زیاد بود. اینکه گفته می‌شود تیم کشورمان به دلیل مشکلات مالی به این مسابقات اعزام نشده است اصلا صحت ندارد و این حرف از پایه بی اساس است. "

 این بیانیه در حالی از سوی فدراسیون اعلام شده که این فدراسیون می‌توانست با گرفتن ویزای ترانزیت یکی از کشورهای اروپایی، سفر دوومیدانی کاران به کلمبیا را مهیا می‌کرد و حتما لازم نیست برای سفر به کلمبیا از مسیر آمریکا اقدام کرد. حتی با یک جستجوی ساده می‌توان متوجه شد که روزانه از استانبول به مقصد بوگوتا پایتخت کلمبیا پرواز وجود دارد و اگر فدراسیون به موقع اقدام می‌کرد، می‌توانست حتی بدون نیاز به ویزای آمریکا یا ویزای ترانزیتی شنگن، دوومیدانی‌کاران جوان را راهی مسابقات جهانی کند.

فدراسیون دوومیدانی موظف بود شرایط لازم برای اعزام ورزشکاران خود را مهیا و در این راستا تلاش کند؛ جوانانی که با تلاش زیاد موفق به کسب ورودی شده‌اند، با هدف رقابت در میادین جهانی سختی‌ها را به جان خریده‌اند اما اکنون انگیزه خود را از دست داده‌اند چرا که فدراسیون دوومیدانی وظیفه خود در اخذ ویزا را به درستی انجام نداده است. در سالهای اخیر تیمهای زیادی از ایران به کلمبیا رفته‌اند اما چطور فدراسیون دوومیدانی نتوانسته برای ورزشکارانش ویزا بگیرد.

 یکی از ورزشکارانی که سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کرده بود و نخواست نامش فاش شود در مورد لغو اعزام به قهرمانی جهان به ایسنا گفت: "نه فقط ما پنج نفر که سهمیه گرفته‌ایم بلکه سایر ورزشکارانی که تلاش کردند و نزدیک به ورودی هم شدند، بی‌انگیزه شده‌اند. همه بی انگیزه شده‌ایم و انگار تلاش‌مان برای مسابقات پیش رو کم شده است. قرار است ما را به یک مسابقه بین‌المللی اعزام کنند اما هیچ‌وقت جای مسابقات قهرمانی جهان را نمی‌گیرد. رکوردها در آسیا پایین است و ما دوست داشتیم در رقابت‌های جهانی مسابقه بدهیم اما از طرف فدراسیون حمایت نشدیم و اردویی هم برگزار نشد. "

فدراسیون دوومیدانی که مدعی حمایت از رده‌های پایه است اکنون چگونه می‌خواهد انگیزه را به جوانانی برگرداند که آرزوی حضور در مسابقات جهانی را داشتند؟ آیا با اعزامشان به مسابقات سطح پایینی چون ترکیه، آذربایجان یا آسیای میانه وظیفه خود را در قبالشان انجام می‌دهد؟

همانگونه که در مسابقات جهانی دور قبل جوانان ایران 9 سهیمه به دست آورد و امسال به پنج سهمیه کاهش یافت، می‌توان انتظار داشت با این روند و بی‌انگیزه شدن جوانان، سهمیه‌ها در دوره‌های بعد هم کاهش پیدا کند و وضعیت از این بدتر شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/362162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟