راه ترقی

آخرين مطالب

تدبیر وزارت ورزش در برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی؛ مشارکت حداکثری اعضای مجمع ورزشی

تدبیر وزارت ورزش در برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی؛ مشارکت حداکثری اعضای مجمع
  بزرگنمايي:

راه ترقی- مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک درحالی ششم شهریورماه برگزار خواهد شد که در فاصله 28 روز مانده به برگزاری انتخابات، تکلیف 5 فدراسیون المپیکی از جمله ‌وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، شمشیربازی و فوتبال برای حضور در انتخابات مشخص نیست و این فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند.

این درحالی است که دوره ریاست محمدرضا پوریا بر فدراسیون بدمینتون نیز درست در تاریخ 5 مردادماه و همزمان با آغاز پروسه ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک به اتمام رسید و اگر برای این فدراسیون نیز سرپرست تعیین شود، آن‌وقت بدمینتون نیز به جمع فدراسیون‌های بلاتکلیف برای حضور در مجمع ششم شهریورماه خواهد پیوست.

آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این سوال که تا پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته مجمع انتخاباتی کدام فدراسیون‌ها برگزار خواهد شد، گفت: فارغ از این که اصلا چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد، تا پایان سال 19 مجمع انتخاباتی داریم که باید برگزار شوند. نزدیک‌ترین مجامع شمشیربازی، سوارکاری، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، وزنه‌برداری و بدمینتون و سپس اسکواش و رشته‌های دیگر است. انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران برخی از این فدراسیون‌ها برگزار شده اما متاسفانه برخی هنوز در این خصوص اقدامی نکرده‌اند و این مسئله تا حدی برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.

به دنبال تدبیری برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری هستیم

وی با اشاره به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، افزود: برگزاری مجامع انتخاباتی مبتنی بر رعایت یکسری قوانین و رعایت بازه زمانی بوده و طبیعتا ممکن است تا زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در تطبیق بازه زمانی فرآیند انتخابات زمان لازم را نداشته باشیم. منتها با توجه به شرایط برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، جلسه‌ای با حضور معاونت قهرمانی وزارت ورزش و در صورت لزوم با کسب مشورت از وزیر ورزش برگزار می‌کنیم و طی آن بررسی می‌کنیم که چه تدبیری باید اتخاذ کنیم تا انتخابات کمیته ملی المپیک با مشارکت حداکثر اعضای مجمع برگزار شود.

صحت مجمع سوارکاری برای وزارت محرز نشد

فرهادیان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تایید مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون سوارکاری توسط دیوان عدالت اداری گفت: من این خبر را نشنیده‌ام.

وی در پاسخ به این‌که آیا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری همچنان مورد تایید وزارت ورزش نیست، افزود: آن‌چه برگزار شد از نظر وزارت ورزش مجمع انتخاباتی نبود و تنها یک جلسه بود که برگزار شد. چون انتخابات فرآیندی دارد و تمام فرآیند انتخابات باید براساس قانون انجام شود. همان‌طور که در قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان نظارت بر کلیه موارد ورزشی به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده است، بنابراین در جریان آن جلسه، نه نظارتی از سوی حراست وزارت ورزش و نه از سوی اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها و نه از سوی معاونت قهرمانی وزارت ورزش رخ نداد و صحت آن جلسه برای وزارت ورزش و جوانان محرز نشد. به همین دلیل اعلام شد انتخابات مطابق با قانون برگزار شود تا انشاا... طی روند قانونی رئیس فدراسیون سوارکاری انتخاب شود.

پیگیر ماجرای عدم صدور ویزای ورزشکاران هستیم

اخیرا عدم صدور ویزا برای برخی ورزشکاران ایرانی بازتاب خبری بالایی در رسانه‌ها داشت. ماجرا از عدم صدور ویزای انگلیس برای مشکات‌الزهرا صفی دختر تاریخ‌ساز تنیس ایران برای حضور در مسابقات ویمبلدون جوانان (11 تیرماه) آغاز شد و در جریان برگزاری یازدهمین دوره بازی‌های جهانی (ورلد گیمز- از 16 تا 25 تیرماه) به میزبانی بیرمنگام آمریکا به اوج رسید. تاجایی که ورزشکاران رشته‌های مختلف ایران از جمله کاراته، موی‌تای، تیروکمان، ووشو و دوومیدانی موفق به کسب ویزای آمریکا نشدند.

فرهادیان در واکنش به این‌که وزارت ورزش در این خصوص شکایتی به مجامع جهانی داشته یا خیر گفت: این مسئله مسبوق به سابقه بوده و قبلا هم برای برخی دیگر از رشته‌های ورزشی ما اتفاق افتاده است. متاسفانه برخی کشورها مخالف با منشور المپیک عمل می‌کنند و موارد سیاسی در ورزش دخالت داده و بیشتر مناسبات سیاسی را مدنظر قرار می‌دهند. 

وی افزود: عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی از سوی اداره کل بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه پی‌گیری شده و احقاق حق خواهد شد. ما هم بسیار متاسف هستیم از این‌که فدراسیون‌های ورزشی با وجود تلاش برای حضور در دریافت روادید در تاریخ مقرر و با رعایت موازین قانونی با عدم همکاری برخی کشورها مواجه می‌شوند. همان‌طور که گفتم این مسئله از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.

بازنگری اساسانامه فدراسیون‌ها در اولویت اقدامات وزارت

فرهادیان درحالی اخیرا جایگزین نصراله پریچهره و سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش شده که در تشریح چالش‌های پیش‌رو، اهداف و برنامه‌هایش در پست جدید گفت: ابتدا از همه افرادی که پیش از من در این اداره کل زحمت کشیدند و به‌ویژه آقای پریچهره تشکر می‌کنم. همان‌طور که می‌دانید عمده کار این اداره کل، تعامل، ارتباط و کمک به روند فعالیت فدراسیون‌های ورزشی کشور خصوصا در بخش برگزاری مجامع، موارد مرتبط با شورای برون‌مرزی و موارد مشابه دیگر است.

فرهادیان ادامه داد: با وجود این‌که مدت زمان کوتاهی است که در این پست مشغول به فعالیت شدم اما از زمان آغاز به کار، جلسات متعددی برگزار کردیم. یکی از مهم‌ترین کارهای در دست اقدام، بازنگری اساسنامه فدراسیون‌ها و آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی است. قصد داریم آن‌چه به‌عنوان ایرادات اصلی اساسنامه و آیین‌نامه مطرح شده را به مقام عالی وزارت و مسئولان ذی‌ربط اعلام خواهیم کرد تا تغییرات صورت بگیرد.

برگزاری جلسات شورای برون‌مرزی هفتگی شد

وی افزود: پیش از این هر دو هفته یک‌بار جلسات شورای برون‌مرزی برگزار می‌شد و فدراسیون‌ها با چالش‌هایی مواجه بودند. از این جهت که اگر یک هفته جلسه شورای برون‌مرزی تشکیل نمی‌شد، زمان زیادی برای صدور مجوز شورا برای خروج تیم یا ورزشکاری صادر نمی‌شد و این مسئله کار فدراسیون‌ها را با مشکل مواجه می‌کرد. با صحبتی که با معاونت قهرمانی داشتیم و با موافقت پولادگر مقرر شد از این هفته جلسات شورای برون‌مرزی به صورت هفتگی برگزار شده و در مدت زمان کوتاه مشکلات فدراسیون‌ها را بررسی و مرتفع خواهیم کرد. ضمن این‌که اگر لازم باشد شورای برون‌مرزی جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد کرد. از همه روسای محترم فدراسیون‌ها خواهش می‌کنیم که درخواست‌های خود را مطابق با قاعده و قانون ارسال کنند و از ارسال درخواست‌های در فاصله کوتاه تا اعزام به صورت جدی پرهیز کنند. ما در مقابل نهادهای نظارتی پاسخ‌گو هستیم. خواهش ما این است فدراسیون‌ها به‌گونه‌ای عمل کنند که ما هم بتوانیم مطابق با قاعده و نظم به فدراسیون‌ها کمک کنیم.

برخی دوستان باید درخصوص برگزاری مجامع توجیه شوند

سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها با اشاره به برگزاری منظم مجامع سالیانه و انتخابات گفت: تقریبا هفته‌ای سه الی 4 مجمع سالیانه را برگزار می‌کنیم. برگزاری این مجامع هجم بسیار زیادی از کار و فعالیت را برای اداره کل ایجاد می‌کند. با موافقت معاونت قهرمانی مقرر شد بعد از تغییرات کلی که در اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی ایجاد خواهد شد، جلسه مشترکی با معاونین ادارات کل و دبیران مجامع داشته باشیم تا دوستان را نسبت به آن‌چه که قرار است در برگزاری مجامع اعم از فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی رخ دهد، توجیه کنیم. امیدواریم با ایجاد هم‌افزایی، روند کارها تسهیل شود. تمام تلاش مجموعه وزارت ورزش، این است که اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها به گونه‌ای عمل کند که دغدغه فدراسیون‌ها کاهش یابد و تا شاهد فعالیت بهتر، بیشتر و منسجم‌تر فدراسیون‌های ورزشی باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/362298/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه