راه ترقی

آخرين مطالب

سجادی: نمی‌توانم مانع ثبت نام نامزدها شوم/ خبر حضورم در انتخابات کمیته صحیح نیست ورزشی

سجادی: نمی‌توانم مانع ثبت نام نامزدها شوم/ خبر حضورم در انتخابات کمیته صحیح نیست
  بزرگنمايي:

راه ترقی- «سیدحمید سجادی» روز سه‌شنبه پس از پایان مراسم رونمایی از 31 عنوان کتاب تاریخ شفاهی ورزش ایران در خصوص حضورش در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به نمایندگان محترم مجلس خسته نباشید گفته و از آنان تشکر می‌کنم چراکه نظراتشان برای ما محترم است. سوالی داشتند و من نیز توضیحاتم را ارائه کردم.

وی افزود: قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش در شهریور سال 99 قطعی و دهم مهر همان سال به رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. از آن زمان 6 ماه زمان بود تا آئین نامه‌های مربوط تدوین شده، در هیات دولت تصویب و در نهایت برای اجرایی شدن به مجلس بازگردد.

سجادی گفت: 11 ماه پیش که کار را شروع کردیم بعد از چند هفته متوجه این تکلیف شدیم و مرتب با کمیسیون‌های مختلف در ارتباط بودیم. وقتی ما آمدیم زمان 6 ماه گذشته بود. مجلس 6 ماه فرصت داده بود تا آئین نامه‌ها تدوین شود و دولت قبل هم در اسفندماه تحویل کمیسیون‌های مربوط داده بود. در هیات دولت مطالعات و دستورات به طول انجامید. آئین نامه‌ها نیاز به زمان دارد و خیلی از آنها در آمد و شد هستند.

وزیر ورزش عنوان کرد: دو آئین نامه ماده 6 و 8 مانده بود که باز توضیح داده و کار حقوقی را انجام داده و در کمیسیون‌ها در دست بررسی بود. نهایتا این اتفاق از چندی پیش در کمیسیون فرهنگی مطرح شد و ما تسریع کردیم.

وی افزود: مباحث دیگری اضافه شد که من در قسمت دوم سوال مجددا هفت دقیقه توضیح دادم. با کسالتی که داشتم به احترام نمایندگان محترم توضیح دادم که چه ظرفیت‌های وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: موفقیت‌های ورزش، واگذاری پرسپولیس و استقلال و نتایج مناسب از دستاوردهای ورزش است که توضیح دادیم. مرتب بخواهیم دنبال عیب بگردیم خیلی چیزها مشخص می‌شود. دوست داریم در ورزش نیمه پر لیوان را ببنیم، چراکه مردم ما دیگر ظرفیت شنیدن این همه مطالب منفی را ندارند. ما به اتفاق معاونین و همکاران هرچی بلد هستیم به کار گرفته‌ایم.

سجادی ادامه داد: شرایط ویلموتس را دو شب قبل توضیح دادم و منظور ما به نفر و گروه‌های خاصی نیست. اگر وزیر بخواهد سوال را دور بزند خوب نیست. من هم بلدم از یک سوال فرار کنم اما قرارداد ویلموتس را تشریح کردم.

وی گفت: سوال کننده محترم گفت، وقتی می‌گویید شرایط ورزش خوب است، اما افرادی که در قرارداد ویلموتس نقش داشته چرا ثبت نام کرده است؟ مگر من می‌توانم مانع ثبت نام فردی بشوم. ما از وضعیت ویلموتس راضی نیستیم و پیگیری می‌کنیم اما در وزارتخانه نمی‌توانیم برخورد کنیم. باید دستگاه‌های مربوط و خود فوتبالی‌ها برخورد کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: به مجلس کشور اعتماد دارم چراکه آنها نیز برای مردم کار می کنند و به رای آنها احترام می‌گذارم.

وی در خصوص اینکه تصمیم به ثبت نام برای ریاست کمیته ملی المپیک را دارد که مورد مخالفت دولت است، اظهار داشت: هرجفت این مسائل درست نیست.

سجادی در خصوص شرایط مهدوی‌کیا و تیم امید عنوان کرد: این مساله را در اخبار شنیدم. به‌عنوان یک ایرانی دوست دارم رشته‌های تیمی موفق باشیم و تیم ما شایسته است پس از سال ها به المپیک برود. در ماه رمضان با مهدوی‌کیا صحبت کردم و گفت هیچ جا زمین نمی‌دهند و فورا زمین شماره یک ورزشگاه آزادی را برای تمرین هماهنگ کرده و خودم نیز در تمرین حضور یافتم.

وی بیان کرد: دوست دارم این تیم موفق شود اما شنیدم همکاری‌ها کم است و زمانیکه متوجه شدم، خواستم همکاری بیشتر شدم. الان هم از طرف فدراسیون چیزی به ما رسما اعلام نشده و به همین دلیل نمی‌توانم اعلام رسمی کنم. با ماجدی نیز تلفنی صحبت نکرده‌ام و اگر این خبر صحبت داشته باشد متولی فدراسیون فوتبال است و ما نیز مثل تثبیت اسکوچیچ، اگر کارشناسی کردن تیم اعزام نشود ما می‌پذیریم اما علت آن برای ما مهم است.

وزیر ورزش اظهار داشت: رویدادی مثل کشورهای اسلامی، مسابقات ساده‌ای نیست که بخواهیم 10 روز مانده انصراف بدهیم و شاید اگر یک ماه زودتر اعلام می‌کردیم، کشور دیگری را جایگزین ما می‌کردند. مثل اتفاقی که برای هندبال بانوان رخ داد و با انصراف یک کشور دیگر، تیم ما وارد مسابقات قونیه شد.

وی در مورد مساوی شدن فدراسیون‌های المپیکی و غیرالمپیکی و ایجاد مشکلات برای انتخابات کمیته ملی المپیک، توضیح داد: این مساله نیاز به تحلیل کارشناسی دارد و باید با معاونت قهرمانی بررسی کرده و طبق اساسنامه پیش بریم. ما و کمیته المپیک برادرانه همراه با هم کار می‌کنیم و باید ببنیم چه اقدامی برای انتخابات انجام بدهیم. چیزی که به صلاح ورزش کشور باشد را انجام می دهیم. شاید تاخیر باشد اما انتخابات لغو نمی‌شود، اما من تاخیر را دوست ندارم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/362533/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟