راه ترقی

آخرين مطالب

رونمایی پوتین از ویترین نظامی نوشتارها

رونمایی پوتین از ویترین نظامی
  بزرگنمايي:

راه ترقی - دنیای اقتصاد / ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید کشورش آماده فروش تسلیحات پیشرفته به متحدان در سطح جهانی و همکاری در توسعه فناوری نظامی است و در ادامه تصریح کرد که جدیدترین تسلیحات این کشور بسیار برتر از کشورهای رقیب است. رئیس کرملین که در یک نمایشگاه تسلیحاتی در خارج از مسکو سخنرانی می‌کرد، گفت که تسلیحات روسیه سال‌ها جلوتر از رقبا است. پوتین ادامه داد: روسیه آماده است تا به متحدان خود مدرن‌ترین انواع تسلیحات از سلاح‌های کوچک گرفته تا خودروهای زرهی و توپخانه، هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهوری روسیه می‌‌گوید کشورش آماده فروش تسلیحات پیشرفته به متحدان در سطح جهانی و همکاری در توسعه فناوری نظامی است و در ادامه تصریح کرد که جدیدترین تسلیحات این کشور بسیار برتر از کشورهای رقیب است. به گزارش الجزیره، با عقب‌‌نشینی نیروهای روسیه از دو شهر بزرگ اوکراین و پیشروی آهسته با هزینه‌های سنگین در شرق، جنگ پنج‌ماهه در اوکراین تاکنون ویترین قانع‌‌کننده‌ای برای صنعت تسلیحات روسیه نبوده است.
با این حال، رهبر کرملین که در یک نمایشگاه تسلیحاتی در خارج از مسکو سخنرانی می‌کرد، اصرار داشت که تسلیحات روسیه سال‌ها جلوتر از رقبا است. پوتین گفت: روسیه روابط مستحکم خود با آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا را گرامی می‌‌دارد و آماده است تا به شرکا و متحدان خود مدرن‌‌ترین انواع تسلیحات - از سلاح‌‌های کوچک گرفته تا خودروهای زرهی و توپخانه، هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه دهد. وی افزود: «تقریبا همه آنها بیش از یک‌بار در عملیات‌‌های رزمی واقعی استفاده شده‌‌اند.» او گفت که روسیه می‌‌تواند مدل‌ها و سیستم‌‌های جدیدی ارائه دهد. در این زمینه وی تاکید کرد: «ما درباره سلاح‌‌های روباتیک با دقت بالا صحبت می‌‌کنیم، درباره سیستم‌‌های رزمی مبتنی بر اصول فیزیکی جدید. بسیاری از آنها سال‌ها یا شاید ده‌ها سال از همتایان خارجی خود جلوتر هستند و از نظر خصوصیات تاکتیکی و فنی به‌طور قابل توجهی برتر از آنها هستند.»
اوکراین از تسلیحات تدارکاتی ایالات متحده به‌ویژه سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا موسوم به «هیمارس» استفاده موثری کرده و روسیه یکسری ضربات بزرگ از جمله ویران شدن یک پایگاه هوایی در شبه‌‌جزیره کریمه در هفته گذشته را متحمل شده است. با این وجود، پوتین گفت که نیروهای روسیه و نیروهای نیابتی آنها در منطقه دونباس در شرق اوکراین تمام وظایف خود را به نحو درستی انجام می‌‌دهند. او گفت: «آنها گام به گام سرزمین دونباس را آزاد می‌‌کنند.» این سخنرانی بخشی از یک الگوی جدید روسیه از زمان حمله 24فوریه بوده که در آن پوتین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه وی، درباره پتانسیل روسیه برای همکاری با متحدانی مانند چین، هند، ایران و دیگران برای ایجاد یک نظم بین‌‌المللی جدید صحبت کرده‌‌اند؛ نظمی که دیگر تحت سلطه ایالات متحده نیست.
پوتین گفت: «من می‌‌خواهم تاکید کنم که روسیه طرفدار گسترده‌‌ کردن و توسعه همه‌جانبه در زمینه همکاری‌‌های نظامی-فنی است. امروزه در شرایطی که چند قطبیِ در حال ظهور در جهان دیده می‌‌شود، این امر، به‌‌ویژه مهم است.» وی ادامه داد: «ما از این واقعیت که کشور ما متحدان و شرکای همفکر بسیاری در قاره‌های مختلف دارد، بسیار قدردانی می‌‌کنیم. اینها دولت‌هایی هستند که تسلیم به اصطلاح هژمون نمی‌‌شوند. رهبران آنها یک شخصیت واقعی مردانه نشان می‌‌دهند و خم نمی‌شوند.»
همزمان با این تحولات، یک مقام ارشد اوکراینی مدعی شد که یکسری انفجارها در یک پایگاه هوایی روسیه در کریمه صورت گرفته که ممکن است کار خرابکاران پارتیزان بوده باشد؛ زیرا کی‌‌یف هرگونه مسوولیت حمله که منجر به کشته شدن حداقل یک نفر و زخمی شدن هشت نفر شد، رد می‌کند. به گزارش الجزیره، میخائیلو پودولیاک، مشاور ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌‌جمهوری اوکراین نیز اهمال روسیه را دلیل احتمالی این انفجارها عنوان کرد. وزارت دفاع روسیه هم گفت که انفجار چندین انبار مهمات هوانوردی، باعث تخریب در پایگاه هوایی ساکی در ساحل غربی شبه‌‌جزیره شده است که روسیه در سال2014 آن را ضمیمه کشور خود کرد و در فوریه برای شروع حمله خود به بقیه مناطق از این پایگاه استفاده کرد. روس‌‌ها می‌‌گویند که هیچ حمله‌‌ای صورت نگرفته و به تجهیزات هوایی آسیبی وارد نشده است. خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان می‌‌گوید که حداقل 12 انفجار را حوالی ساعت 3:20 بعدازظهر به وقت محلی (12:20به وقت گرینویچ) از پایگاه نزدیک نووفدوریوکا شنیده‌‌اند. ویدئوهای تاییدنشده‌‌ منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، آفتاب‌‌گیرانی را نشان می‌‌دهد که از ساحل مجاور فرار می‌‌کنند؛ زیرا ابرهای بزرگی از دود ناشی از انفجارها به هوا بلند می‌‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/364081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!

خوانندگی اختصاصی محسن یگانه برای طرفدار کوچکش

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

تصاویر کمتر دیده شده از استاد محمدرضا شجریان در جوانی

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی