راه ترقی

آخرين مطالب

سجادی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعتبار 46 هزارمیلیاردی می‌طلبد/ بودجه وزارت ورزش مأیوس‌کننده است ورزشی

سجادی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعتبار 46 هزارمیلیاردی می‌طلبد/ بودجه وزارت ورزش مأیوس‌کننده است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- یکی از بزرگ‌ترین اقدامات قابل دفاع وزارت ورزش از زمان تکیه‌زدن سیدحمید سجادی بر کرسی اول این وزارت‌خانه، اتمام کارهای معوقه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود. اقدامی که با هدف افزایش سرانه ورزشی، با تحقق 111 درصدی اهداف میان‌مدت از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان اسفندماه سال سال گذشته، 671 پروژه ورزشی به مساحت 602 هزار متر مربع تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

5200 پروژه نیمه‌تمام ورزشی روی دست وزارت ورزش

تحقق تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به حدی برای وزیر ورزش مهم بود که به گفته سجادی یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که در روزهای آغازین حضورش در وزارت ورزش با آن روبه‌رو شد، بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام بود تا جایی که او در راستای اجرایی کردن دستور دولت، کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در ورزش را متوقف کرد و متعاقب آن گفت: یکی از مهم‌ترین آرزوها، اهداف، برنامه‌ها و خواسته‌های مهم ما و مطالبه مردم این است که کارهای معوقه و پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد.

وزیر ورزش در آستانه هفته دولت آمار به‌روزتری از تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام ورزش ارائه کرد و گفت: با توجه به این‌که بخشی از پروژه‌ها به اتمام و مرحله بهره‌برداری رسید، در حال حاضر تقریبا 5200 پروژه نیمه‌تمام ورزشی داریم.

تامین اعتبارات مورد نیاز وزارت ورزش از سه‌ منبع غیر دولتی

سجادی که پیش‌تر عنوان کرده بود برای تکمیل این پروژه‌ها تنها متکی به منابع دولتی نیست در واکنش به میزان اعتبارات لازم برای به بهره‌برداری از طرحه‌های نیمه تمام و منابع خصوصی تامین این هزینه‌ها گفت: ما از منابع مختلفی نسبت به تامین هزینه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها اقدام کرده‌ایم. منابع خصوصی اما توسط مشارکت، خیرین و واگذاری تامین می‌شود. مواد قانونی داریم که با استناد به این مواد، مثل ماده 27 می‌توانیم برای طولانی مدت پروژه‌ها را اجاره دهیم تا اجاره‌کننده هم برای پروژه هزینه کرده، هم آن را تجهیز کند و هم تعمیراتش را انجام دهد. طبق ماده 27 هم می‌توانیم پروژه‌های جدید تمام نشده را به بهره‌بردار ارائه کنیم و هم می‌توانیم اگر مجموعه ناقص است یا به دلیل مشکل بهره‌برداری تعطیل شده، آن را اجاره دهیم.

سجادی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعتبار 46 هزارمیلیاردی می‌طلبد/ بودجه وزارت ورزش مأیوس‌کننده است

چانه کوچک اعتبارات استانی برای مرمت مجموعه‌های خارج از سرویس

وی افزود: در حال حاضر چندین استخر شناسایی کرده‌ایم که مثلا تاسیسات آن خراب است و تربیت‌بدنی استان یا شهرستان امکان تجهیز یا تعمیر و مرمت آن‌ها را ندارند. توجه داشته باشید بودجه‌ای که باید صرف تجهیز و مرمت شود از محل اعتبارات استانی است و اگر میزان این اعتبارات کم دیده شده باشد -که متاسفانه همین‌طور هم هست- استان‌ها نمی‌توانند سالن‌ها، زمین‌های چمن، چمن‌های مصنوعی، استخرها و... را همزمان با هم مرمت و بازسازی کرده و به بهره‌برداری برسانند. در بسیاری از نقاط کشور، نه‌ تنها 5200 مجموعه روی دست‌مان مانده که تحت عنوان پروژه‌های نیمه‌تمام در حال پیگیری برای به اتمام رساندن آن‌ها هستیم، بلکه بسیاری از مجموعه‌های ورزشی ما هم خارج از استاندارد شده و از سرویس و مدار خدمت خارج شده است.

کاهش بودجه عمرانی 3 هزار میلیاردی به 650 میلیارد!

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کنونی ما این است که بودجه استانی برای تجهیز نداریم و به فکر تامین منابع مورد نیاز هستیم. بهترین منبع هم 27صدم درصد است از محل ارزش افزوده مالیات است. امیدواریم این 27صدم درصد را زودتر دریافت کنیم و متاسفانه هنوز به دست‌مان نرسیده. البته ابلاغیه آن را دریافت کرده‌ایم و به‌زودی این اعتبار به ما می‌رسد و در استان‌ها توزیع می‌کنیم. این را هم بگویم که 40 درصد از اعتبار 27صدم درصد به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند از مانده آن، 20 درصد به جوانان تخصیص می‌یابد. مجددا از مانده آن هم 70 درصد اجرایی است که اصطلاحا به آن بودجه جاری می‌گوییم که در استان‌ها پخش می‌شود. 30 درصد باقی‌مانده نیز بودجه عمرانی است. این بدان معناست که متاسفانه بودجه عمرانی عدد بالایی نیست. طبق آخرین ابلاغ رسیده، بودجه عمرانی امسال بالغ بر 650 میلیارد تومان است. در حالی که سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان بود. با این حال زمانی که بودجه 70 درصد جاری به استان‌ها تخصیص یابد، استان‌ها می‌توانند از این محل کارهای مربوط به تجهیز و نگهداری امکان ورزشی را انجام دهند.

تعطیلی هزار پروژه سنگین وزارت ورزش

سجادی در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش برای تکمیل 5200 پروژه نیمه‌تمام، به چه میزان اعتبارات نیازمند است، گفت: در این خصوص 2 الی 3 عدد مطرح است. طبق گزارشی که از دفتر فنی و مهندسی وزارت‌خانه به دستم رسیده، این دفتر چیزی در حدود 13 هزار میلیاردتومان نیاز دارد تا پروژه‌های فنی مهندسی که نزدیک به 3700 الی 900 پروژه هست را به اتمام برسند. همین حدود هم شرکت توسعه به من اعلام کرده. چون بخشی از 5200 پروژه نیمه‌تمام ورزشی متعلق به شرکت توسعه است. صرف‌نظر از حدود هزار پروژه سنگین ما که در حال حاضر تعطیل هستند، شرکت توسعه حدود 280 پروژه فعال نیمه‌تمام دارد که تاکید کرده برای تکمیل آن حدود 13 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ضمن این که یکسری مجموعه هم هست که اعتبارات استانی دارد. پروژه‌های استانی هم چیزی حدود 20 هزار میلیارد تومان نیازمندند.

بودجه وزارت ورزش مأیوس‌کننده است

وزیر ورزش با تاکید بر بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: پس با این حساب، 13 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های کوچک ملی دفتر فنی و مهندسی وزارت ورزش، 13 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های فعال شرکت توسعه و 20 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های استانی و در مجموع برای تکمیل 5200 هزار پروژه نیمه تمام، نیازمند 46 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. این در حالی است که طبق محاسبات ما بودجه‌ای که قرار است به دست‌مان برسد، بسیار کمتر از این حرف‌هاست و بهتر است عدد آن را نگویم که زیاد مأیوس‌ نشویم. چون هفته دولت است و باید حرف‌های خوب بزنیم. اما اگر بنا باشد تکمیل این پروژه‌ها تنها متکی به منابع دولتی باشد، بیش از 10 الی 15 سال طول خواهد کشید.

افتتاح بخش قابل توجهی از پروژه‌ها در هفته دولت

سجادی با اشاره به افتتاح بخش قابل توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هفته دولت افزود: امیدوارم منابعی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، محقق شود و راهکارهایمان برای اتمام این پروژه‌ها به سرانجام برسد. بالاخره هنر مدیریت این است که بتوانیم با همین بضاعت، خدمت کنیم و هرچه زودتر پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم. این کار سنگینی است که من و همکارانم هر روز به آن فکر می‌کنیم. مشاوران مختلفی در حوزه اقتصاد و ورزش دارم و با افراد مختلفی نشست و برخواست داشته و بخش مهمی از فکر من این است که این پروژه‌ها هرچه زودتر به اتمام برسد. تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها برای هفته دولت، تعداد قابل توجهی برای هفته تربیت بدنی و تعداد قابل توجه دیگری نیز برای دهه فجر آماده افتتاح هستند و به یکباره حرکت سنگینی برای افتتاح پروژه‌ها صورت می‌گیرد. منتظر خبرهای خوب ما باشید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/365154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سیل برای دبی گران تمام شد

گلزن پرسپولیس هم مصدوم شد

گولسیانی: علت تعویضم مصدومیت نبود

توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش