راه ترقی

آخرين مطالب

انتخابات فدراسیون فوتبال و یک ابهام بزرگ/ «مثلث» دو ضلعی می‌شود؟ ورزشی

انتخابات فدراسیون فوتبال و یک ابهام بزرگ/ «مثلث» دو ضلعی می‌شود؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی- مجمع عمومی فوق‌العاده انتخاباتی فدراسیون فوتبال ساعت 9 صبح فردا هشتم شهریورماه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین رسمی شهاب‌الدین عزیزی خادم پس از هیاهوی فراوان مشخص شود.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در آخرین نامه نگاری خود با فیفا و AFC، میرشاد ماجدی (سرپرست فعلی فدراسیون)، مهدی تاج (رئیس پیشین فدراسیون) و عزیز محمدی (رئیس پیشین سازمان لیگ) را به عنوان نامزدهای بخش ریاست معرفی کرد. همچنین در بخش نایب رئیس اول اسامی مهدی محمد نبی، عباس صوفی و علی فتح الله زاده، نایب رئیس دوم منصور قنبرزاده، محمدصادق درودگر و محمدرضا کافی و نمایندگان باشگاه‌ها الهام بصیری نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجائیان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی دیده می‌شود.

البته در این مورد گفته می شود نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال شده که در مورد یکی از نامزدهای حضور در انتخابات تردیدهایی را ایجاد کرده است. به همین خاطر احتمال این که انتخابات با دو نامزد برگزار شود هم وجود دارد.

سرپرست ضد و نقیض!

شهاب‌الدین عزیزی خادم پس از اینکه 10 اسفند ماه 1399 با کسب اکثریت آرای مجمع فدراسیون به عنوان ریاست این نهاد حقوقی رسید تنها کمتر از یک سال با اعضای هیأت رئیسه دچار مشکلات فراوان شد تا آنها در نهایت 28 بهمن 1400 تصمیم بگیرند او را عزل موقت کنند و میرشاد ماجدی را به عنوان عضو هیأت رئیسه جانشین او کنند.

ماجدی در حالی امور فدراسیون را عهده دار شد که تیم ملی ایران صعود خود به جام جهانی 2022 قطر را قطعی کرده بود تا نگاه‌ها نسبت به آینده تیم ملی برای جام جهانی قطر ویژه شود. با این حال درگیری‌های داخلی و جنگ قدرت بین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون باعث شد نه تنها آرامش در تیم‌های ملی ایجاد شود بلکه اتفاقات عجیب یکی پس از دیگری اتفاق بیفتد.

برگزاری بازی پر حاشیه تیم ملی ایران مقابل لبنان در مشهد، عدم برگزاری اردوهای تدارکاتی برای تیم امید، بررسی جانشین برای دراگان اسکوچیچ، درگیری‌های لفظی در جلسات هیأت رئیسه و… تنها بخشی از مشکلات دوران میرشاد ماجدی محسوب می‌شد تا او که پیشکسوت استقلال و تیم ملی محسوب می‌شود با انتقاداتی روبرو شود.

انتخابات فدراسیون فوتبال و یک ابهام بزرگ/ «مثلث» دو ضلعی می‌شود؟

ماجدی در روزهای مهم فیفا نتوانست حریفان خوبی برای تیم ملی بزرگسالان انتخاب کند تا آنها در گرمای وحشتناک هوای قطر در دوحه اردو برگزار کرده و با تیم ملی الجزایر بازی کنند که چیزی جز شکست دو بر یک به همراه نداشت.

ماجدی پای میز مذاکره با علی دایی نشست تا او را سرمربی تیم ملی در جام جهانی 2022 کند اما وقتی پاسخ منفی او را دریافت کرد چرخشی عجیب در برخورد با کمیته فنی فدراسیون داشت و تصمیم گرفت فعلاً از اسکوچیچ حمایت کند و مذاکره با علی دایی را نیز تکذیب کند.

سرپرست فدراسیون نه تنها در انتخاب سرمربی تیم ملی ایران با صحبت‌های ضد و نقیض باعث سلب آرامش و ایجاد دو دستگی در رختکن ستاره‌های فوتبال ایران شد بلکه برای انتخاب پیراهن این تیم در جام جهانی قطر نیز شرکتی دیگر را جانشین برنده مناقصه کرد تا رفتارهایش با ابهامات فراوان روبرو شود.

تاج با کوهی از مشکلات و انتقادات

اگر در کوچه و خیابان درباره سنگین‌ترین و ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران از مردم عادی سوال بپرسید احتمالاً پاسخ تعداد بسیاری از آنها قرارداد با «مارک ویلموتس» است. قراردادی که به امضای مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال رسید تا نه تنها حدود دو میلیون و 300 هزار یورو به دلیل مدت زمان حضور کوتاه‌مدتش در ایران به طور نقدی بگیرد بلکه فدراسیون فوتبال را به پرداخت سه میلیون و 325 هزار یورو به همراه پنج درصد سود سالیانه با حکم دادگاه عالی ورزش محکوم کند تا یکی از بیخودترین مربیان خارجی تیم ملی ایران سنگین‌ترین رقم را به این نهاد حقوقی تحمیل کند.

تاج نه تنها بابت این قرارداد که پولش به طور مستقیم از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود عذرخواهی نکرد بلکه آن را یکی از بی نقص ترین قراردادهای حقوقی کشور دانست که هیچ کس نمی‌تواند به آن ایراد وارد کند.

او که شائبه داشتن پرونده‌های باز قضائی را همچنان یدک می‌کشد همچنان منتظر تأیید مراجع ذیصلاح حقوقی است تا بتواند در انتخابات فردا شرکت کند و برای خود رأی جمع کند.

انتخابات فدراسیون فوتبال و یک ابهام بزرگ/ «مثلث» دو ضلعی می‌شود؟

عزیز محمدی برای جبران گذشته

عزیز محمدی با پیشینه حضور در ریاست سازمان لیگ فوتبال دنبال تصدی مهم‌ترین پست مدیریتی فوتبال ایران است تا بتواند نگاه خود را در این مجموعه پیاده کند.

محمدی بر خلاف دو نامزد دیگر در سکوت کامل خبری اموراتش را دنبال می‌کند تا شاید بتواند با شناخت قبلی از رؤسای هیأت‌های فوتبال آرای مجمع را جذب کند. او هم در دوران حضورش در سازمان لیگ نقاط ضعف و قوتی داشت که بخشی به خاطر عدم شفافیت مالی، ناتوانی در گرفتن کامل حق پخش تلویزیونی، محرومیت‌های انضباطی و اخلاقی مربیان و بازیکنان بدون اعلام شفاف آن و… جزو انتقاداتی است که اهالی فوتبال از عملکردش در دوران حضورش در سازمان لیگ فوتبال اعلام می‌کنند.

انتخابات فدراسیون فوتبال و یک ابهام بزرگ/ «مثلث» دو ضلعی می‌شود؟

آنچه از انتخابات فردای فدراسیون فوتبال به وضوح دیده می‌شود جنگ قدرت بین کسانی است که امتحان خود را پیش از این پس داده‌اند اما هیچ کدام نمره قبولی نگرفته‌اند تا کمتر بارقه‌ امیدی برای حل مشکلات فوتبال وجود داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/365421/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی