راه ترقی

آخرين مطالب

سجادی: در دولت سیزدهم جوانان از سایه درآمدند/در 7 ماه 650 پروژه را تکمیل کردیم گفتگو

سجادی: در دولت سیزدهم جوانان از سایه درآمدند/در 7 ماه 650 پروژه را تکمیل کردیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی- حمید سجادی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت یکساله خود در وزارت ورزش بخشی از مختصات روز وزارت ورزش را تشریح کرد و اظهار داشت: سوم شهریورماه احکام خود را از ریاست محترم جمهوری دریافت کردیم و دوران خدمت از سوم شهریورماه آغاز شد. این درحالی است که 5 الی 6 روز قبل از آن، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی توسط وزیر سابق ابلاغ شده بود.

وی افزود: 28 مردادماه اساسنامه ابلاغ شده بود و چالش‌هایی که در شروع کار در بخشی از فدراسیون‌ها در برگزاری مجامع داشتیم دقیقا با موضوع اساسنامه ارتباط داشت. چون اساسنامه نیازمند آیین‌نامه بود تا مجامع برگزار شود. بنابراین اساسنامه، آیین‌نامه، دعواهای حقوقی بین‌المللی 3 الی 4 فدراسیون از چالش‌های آغازین ما بود.

سجادی با اشاره به اینکه مجامع سالیانه و انتخابات معوقه داشتیم و معاونت قهرمانی ما کار سنگینی داشت، تصریح کرد: همان زمان خبر محرمانه‌ای رسید که از مهلت زمان‌بندی حرفه‌ای شدن‌ سرخابی‌ها گذشته و یک تهدید جدی ما را دنبال می‌کند و این خیلی جدی‌تر از آن چیزی بود که به ما اعلام شد. با فدراسیون موضوع را دنبال کردیم و یک مهلت یک و سپس یک مهلت سه ماهه دادند که فقط کاربرد داخلی داشت و در خارج کنفدراسیون آسیا تصمیم خود را گرفته بود و هنوز مهلت به پایان نرسیده بود که رای حذف و جریمه سرخابی‌ها صادر شد.

وزیر ورزش ادامه داد: در آن زمان تکالیفی که از سال 2016 تعریف شده بود روی زمین مانده بود که مهم‌ترین آن بحث مالکیت مشترک دو تیم بود که گفته می‌شد دولت مالکیت دارد و بحث تعارض منافع مطرح بود. یکی از مشکلات، پرونده باز بدهی‌های سنگین این دو باشگاه بود. شرایط آن‌ها طوری بود که در پایان فصل بازیکنان خارجی‌شان که قصد رفتن داشتند، با بدهی و نارضایتی می‌رفتند و مسئولان باشگاه‌های ما از این منظر دلهره داشتند که خدایی نکرده تهدید خاصی نشود که اکثرا هم می‌شد.

به گفته سجادی، ولی در حال حاضر بعد از خروج از بلاتکلیفی، فصل نقل و انتقلالات را بدون مشکل پشت سرگذاشتیم. وقتی به کار تیمی به سمت واگذاری سهام رفتیم و قرار شد 51 درصد سهامشان غیردولتی شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در سایه بودن جوانان در وزارت ورزش یکی دیگر از مسائل بود. اما جوانان از سایه درآمدند. در شرایطی جوانان را تحویل گرفتیم که شورای عالی جوانان 9 سال تشکیل نشده بود. دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد و بعد از مطالعه و پایش خوبی که شروع کردیم، جوانان از سایه درآمدند. هدف من این است که حوزه جوانان قرارگاهی برای پیگیری بسیاری از مسائل شود.

در 7 ماه اول 650 پروژه را تکمیل کردیم

وزیر ورزش با اشاره به فعالیت‌های شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در زمان ورودش به وزارت ورزش، گفت: مدیرعامل جدید شرکت توسعه بعد از منصوب شدن در جلسه‌ای با من اعلام کرد باید 7 میلیارد تومان حقوق بدهد اما نمی‌تواند. وقتی علت را سؤال کردم تأکید کرد علاوه بر حقوق، 400 میلیارد تومان منفی هستیم. الان نه‌تنها منفی نیست؛ بلکه هم در تراز مثبت و سود قابل‌توجه کار می‌کند و از نظر رسیدگی به پروژه‌ها شرایط خوبی دارد و جنب‌وجوش خاصی در استان‌ها شکل‌گرفته و شرکت توسعه تمام تلاش خود را به کار گرفته که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند. بالغ بر 6 هزار پروژه نیمه‌تمام داشتیم. در 7 ماه اول 650 پروژه را تکمیل کردیم، برخی پروژه‌ها توسط استان‌ها پیگیری شد و الان تقریباً به مرز 5 هزار پروژه نیمه‌تمام رسیده‌ایم.

سجادی با بیان مشکلات سال قبل ورزش، تصریح کرد: کم‌توجهی به ورزش زنان یکی از مشکلات بود. در حال حاضر شرایط ورزش زنان امیدوارکننده است. در بحث فوتبال مشکلات تبلیغات محیطی داشتیم و باشگاه‌ها علاقه‌مند بودند که تبلیغات محیطی را در دست خود بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سریع‌ترین صعود را به جام جهانی داشتیم، تصریح کرد: اختلافات حقوقی بین رسانه‌ها و وزارت ورزش داشتیم که خواهش کردم با درک متقابل این مسائل حل‌وفصل شود که شد. تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبود. در حال پیگیری هستیم که به شرایط بهتری برسیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در سفر به سوئیس از کمیته بین‌المللی المپیک کمک گرفتیم تا ورزشکاران این رشته از حضور در مسابقات جام نمانند. مثلاً در راه رسیدن به المپیک پاریس، مجوزهای لازم را گرفتیم که جودوکاران با پرچم کمیته بین‌المللی المپیک در مسابقات کسب سهمیه حضور داشته باشند. محرومیت جودو نزدیک به المپیک تمام می‌شود و مسئولان بین‌المللی هم موافق بودند که ورزشکاران دراین‌بین متضرر نشوند.

وی تاکید کرد: قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش را در دستور داشتیم که نیازمند تدوین 10 آیین‌نامه بود و در حال حاضر همه به تصویب رسیده و مشکل آیین‌نامه‌ای نداریم.

به دنبال استقلال و خودکفایی ورزش زنان هستیم

سجادی درباره بحث استخدام ورزشکاران هم اظهار داشت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، سه هفته بود که به وزارت ورزش آمده بودم. در این دیدار ورزشکاران از موضوع استخدامشان گلایه داشتند. مقام معظم رهبری دستور پیگیری صادر فرمودند و 48 ساعت بعدازاین اتفاق ما در هیئت دولت موضوع را مطرح کردیم و رئیس‌جمهوری دستور داد هیچ ورزشکاری که رده قهرمانی‌اش در تقسیمات ما مهم است، مشکل شغلی، معیشتی و بیمه نداشته باشد.

سجادی افزود: بالغ بر 240 الی 50 هزار نفر از قهرمانان ما کارهای استخدامی‌شان انجام شد. پیگیری آن کار سنگینی است که هنوز ادامه دارد و خدا را شکر در حال انجام است. طرحی را دنبال می‌کنیم که دوران ورزش، مربیگری و پست‌های مختلف مثل آنالیزور  سابقه بیمه محسوب شود. به‌شخصه موضوع بیمه حوادث ورزشکاران را هم دنبال می‌کنم.

وزیر ورزش با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در زمان حضورش در وزارت ورزش گفت: ایمن‌سازی سواحل یکی از طرح‌های ما بود که رئیس‌جمهوری 200 میلیارد تومان به آن اختصاص داد. در طول یک سال گذشته 40 بار به استان‌ها سفر کردم و در مکاتبات از طریق معاونت قهرمانی به تمام فدراسیون‌های ورزشی نوشتیم که تمام تلاش خود را انجام دهید که ورزش گران نشود. در مجموعه ورزشی انقلاب 32 بهره‌بردار داریم و من تذکر دادم که افزایش تعرفه نداشته باشیم؛ اما عزیزان درباره افزایش هزینه‌های بهره‌بردار صحبت کردند و من عنوان کردم که افزایش بها باید منطقی باشد.

وی با اشاره به دیگر سیاست‌های وزارت ورزش افزود: استقلال و خودکفایی ورزش زنان یکی دیگر از سیاست‌هایی است در حال دنبال‌کردن آن هستم. خدا را شکر در حوزه ورزش زنان پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم. 49 فدراسیون ورزشی ما در بخش ورزشی فعال هستند. ضمن این که زنان ما در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه در مقایسه با باکو عملکرد قابل‌توجهی داشتند.

سؤال، تذکر یا استیضاح هر وزیر ابزار قانونی نمایندگان مجلس است

وزیر ورزش در واکنش به تعیین تکلیف فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری اظهار داشت: در سفر به  لوزان، چند دیدار مهم داشتیم که مهم‌ترین آن دیدار با توماس باخ بود. در ژیمناستیک سؤال اصلی این بود مسئولیت با کیست؟ ما مشکلی با برگزاری انتخابات نداشتیم. آنها می‌گفتند ایمیل‌ها با نام رئیس قبلی است و هنوز نمی‌دانیم چه کسی مسئول است و فدراسیون را اداره می‌کند. توضیحات کامل را دادیم‌ قرار شد با کمیته جلسه بگذاریم، این کار انجام و مرزوقی سرپرست شد و مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم؛ اما طبق اساسنامه الان برای ثبت‌نام اقدام کنیم در بهترین شرایط چهار ماه وقت می‌برد.

سجادی درباره اینکه گفته می‌شود نامه تهدید به تعلیق ژیمناستیک به ایران رسیده است، عنوان کرد: نمی‌دانم چه واژه‌ای به کار ببرم، رئیس قبلی پسورد و ایمیل فدراسیون در دستش است و آن را نمی‌دهد. ایمیل دست ما نیست ممکن است در این مدت مکاتباتی صورت بگیرد و آنها هم طبیعی است نامه بزنند و بپرسند چه اتفاقاتی افتاده است. اینها به‌خاطر اطلاعاتی است که از داخل ارائه می‌کنند. رئیس قبلی در جلسه‌ای اعلام کرده که ایمیل و پسورد را نمی‌دهد.

سجادی در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص استیضاح او گفت: منشأ این اخبار را نمی‌دانم. سؤال، تذکر یا استیضاح هر وزیر ابزار قانونی نمایندگان مجلس است. طبیعتاً ما هم باید پاسخ‌گو باشیم. اما رسماً فقط یک‌بار از من سؤال شد که نماینده کمیسیون فرهنگی گفت قانع نشدم. به هیئت‌رئیسه رفتم و سؤال در خصوص قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش بود که قانون تصویب شده و 6 ماه وزارت ورزش مهلت داشته که آیین‌نامه‌های اجرای قانون را تصویب کند. هشت مورد تصویب شده بود 2 مورد که سنگین‌تر بود، طول کشیده بود. در زمانی که سؤال مطرح شد، تصویب 2 آیین‌نامه مانده بود. البته من از سوال مجلس ممنونم چون باعث شد مشتاقانه آن را پیگیری کنیم و 48 ساعت بعد، موضوع تمام شده بود. به من گفته شد به مجلس بیاید و ما پاسخ شما را به رأی نمی‌گذاریم. من رفتم و گزارش عملکرد ارائه کردیم.

وی افزود: سؤال‌کننده محترم در آن روز گفت وزیر ورزش گفته بود حال ورزش خوب نیست؛ ولی من می‌گویم حال ورزش خوب نیست. در آن روز به من کارت زرد داد و تا امروز هم گله‌ای نکردم؛ چون وزیر باید پاسخ‌گو باشد. امکان دارد باز هم از من سؤال کنند.

وی در واکنش به طرح استیضاحش به دلیل انتخاب مهدی تاج به ریاست فوتبال افزود: در فضای مجازی که نمی‌توان فردی را استیضاح کرد. من هم مثل شما این را شنیده‌ام. واژه وزیر از سنگینی کار می‌آید و وقتی من قبول کردم وزیر باشم، باید پاسخ‌گو باشم. هر سؤالی هم بکنند، پاسخ می‌دهم. اما استیضاح مراحل قانونی دارد. اگر خیلی از استیضاح من خوشحال هستید من دوباره دراین‌خصوص توضیح دهم.

سجادی در پاسخ به نارضایتی رؤسای فدراسیون‌های ورزشی از پرداخت بودجه‌ها گفت: بر اساس تخصیصی که به ما می‌دهند، برنامه مدونی برای پرداخت داشته باشیم. یک تیم برای این کار تشکیل شده که تک‌تک با رؤسای فدراسیون‌ها جلسه می‌گذارند. از پولادگر خواهش کردم که این جلسات را تسریع کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه بودجه بر اساس نیاز فدراسیون‌ها پرداخت شده است، ‌توضیح داد: بودجه را می‌توان ماهی یا فصلی پرداخت کرد یا نیمه اول و دوم سال. این نظم اداری یک مجموعه است. خواهش من این بوده که تا شش‌دوازدهم بودجه را به دست فدراسیون‌ها برسانند. مسئولیت این کار را به محمدرضا پولادگر داده‌ام و شهادت می‌دهم که او پیگیر است. کشتی، والیبال، اسکی نیاز به کمک داشتند که وارد شدم و کمک کردم. انشا الله نظم و انضباط مالی برقرار می‌شود و مشکلی نیست. این را هم بگویم که فقط 9 درصد افزایش بودجه داشتیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/366299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد