راه ترقی

آخرين مطالب

صارمی:

ایمن‌سازی و کاهش ریسک از وضع موجود شهر، اولویت شهرداری تهران است/تعیین تکلیف 58 گود رهاشده شهرداری تهران

ایمن‌سازی و کاهش ریسک از وضع موجود شهر، اولویت شهرداری تهران است/تعیین تکلیف 58 گود رهاشده
  بزرگنمايي:

راه ترقی - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت ارتقاء ایمنی در کلانشهر تهران گفت: کاهش ریسک از وضع موجود شهر با تمرکز بر پیشگیری از وقوع حوادث و بحران‌ها و ایمن‌سازی ساختمان‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری تهران در این دوره است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی هم‌زمان با روز "آتش‌نشانی و ایمنی" ضمن گرامیداشت این روز و قدردانی از رشادت و ایثار آتش‌نشانان به تشریح اقدامات این معاونت در حوزه ارتقاء ایمنی در ساخت‌وسازها و تاب‌آوری شهری پرداخت و گفت: شهر به‌عنوان یک موجود زنده، دارای جریانات و ابعاد متنوع و مختلفی است که بی‌توجهی به هر یک از آن‌ها، عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین این ابعاد که بایستی بدان توجه ویژه‌ای داشت، مسئله ایمنی شهری و کاهش آسیب‌پذیری شهرها در مقابله با خطرات احتمالی و حفاظت از جان شهروندان است، وجود گسل‌های فعال در شهر تهران، خطر فرونشست‌ها و... ضرورت توجه ویژه به ارتقاء سطح ایمنی شهری را صد چندان کرده است لذا کاهش ریسک از وضع موجود شهر با تمرکز بر پیشگیری از وقوع حوادث و بحران‌ها و ایمن‌سازی ساختمان‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری تهران در این دوره است.
معاون شهردار تهران با تأکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع حادثه برای تأمین ایمنی شهر، بیان کرد: اگرچه وقوع برخی حوادث همچون زلزله امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است اما با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌توان تا حد زیادی آسیب‌های ناشی از آن را کاهش داد.
صارمی با اشاره به توجه مضاعف مدیریت شهری تهران در این دوره به موضوع ایمنی ساختمان‌ها گفت: ما در حوزه ایمنی بناها در شهر تهران با چند گروه از ساختمان‌ها مواجه هستیم، 1- ساختمان‌های واقع در بافت فرسوده2-ساختمان‌های در مجاورت گسل‌ها 3- ساختمان‌هایی که طی سالیان گذشته، بدون توجه به اصول و مقررات شهرسازی و ایمنی احداث شده‌اند و نهایتاً آن دسته از ساختمان‌هایی که قرار است، ساخته شوند.
وی افزود: در حوزه نوسازی بافت فرسوده اقدامات خوبی ازجمله افزایش محدوده بافت فرسوده، افزایش تراکم تشویقی، ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی به مالکان و سرمایه‌گذاران برای نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ارگان‌ها و سایر سازمان‌ها برای نوسازی بافت فرسوده را در دستور کار قراردادیم که خوشبختانه اکنون شاهد تسریع روند نوسازی در محلات بافت فرسوده هستیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به ساخت‌وسازهای روی گسل و حریم گسل‌ها، بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه و لزوم پرداختن به ساخت‌وسازهای روی گسل و حریم گسل‌ها و ضرورت انجام ملاحظات لازم در طراحی و ساخت این قبیل پروژه‌ها و بعضاً ممانعت از انجام هرگونه ساخت‌وساز در آن‌ها به علت وجود پدیده‌هایی همچون اثرات جهت پذیری زلزله (Directivity) و حوزه نزدیک (Near field)، ضرورت داشت تا ضمن تدقیق در نقشه گسل‌های شهر تهران، این نقشه‌ها در قالب لایه طرح تفصیلی طراحی و بارگذاری شود تا امکان شناسایی وضعیت هر ملک و تبیین ضرورت‌ها و استانداردهای لازم در خصوص آن‌ها فراهم گردد؛ اکنون این امکان تحت عنوان لایه‌ای در طرح تفصیلی شهر تهران در دسترس قرارگرفته است.
وی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی که امکان تخریب و نوسازی ندارند، اظهار داشت: ازآنجایی‌که همواره خطرات بالقوه زلزله در تهران و آسیب‌پذیری زیاد برای ساختمان‌های قدیمی وجود دارد، ایمنی سازی این قبیل ساختمان‌ها را با ارائه مجوز بهسازی نسبی را نیز در دستور کار قرار دادیم.
صارمی در خصوص دیگر اقدامات برای افزایش ایمنی ساخت‌وسازها گفت: توجه مضاعف به ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی، استفاده از مصالح سبک، تغییر فناوری ساخت از دیگر مواردی است که به آن توجه ویژه‌ای شده است؛ همچنین در سال 1400 تعداد 251 گود رهاشده داشتیم که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده تاکنون 58 گود یا رفع خطر شدن یا مجدداً فعال شدن لذا در این خصوص تعداد گودهای رهاشده به 193 گود تقلیل یافته است .
معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در این دوره، گفت: تشکیل "قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران" به دستور شهردار محترم تهران بیانگر مصمم بودن مدیریت شهری برای ارتقاء ایمنی شهری است؛ این قرارگاه باهدف پیشگیری از وقوع حوادث و بحران‌ها تشکیل‌شده و کارکرد اصلی آن کاهش ریسک از وضع موجود شهر و حوزه شمول آن در حوزه ابنیه، بافت شهری و شریان‌های حیاتی است که در این میان معاونت شهرسازی و معماری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی این قرارگاه موضوعات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.
انتهای پیام/ 

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/368624/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟