راه ترقی

آخرين مطالب

با حضور مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی‌؛

اولین اتحادیه استانی شرکت‌های تعاونی توسعه عمرانی شهرستانی استان فارس افتتاح شد وزارت رفاه

اولین اتحادیه استانی شرکت‌های تعاونی توسعه عمرانی شهرستانی استان فارس افتتاح شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - اولین اتحادیه تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی استان فارس با حضور مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس و امام جمعه شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، «جعفر امیرآبادی زاده» مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح اولین اتحادیه تعاونی‌های توسعه و عمران کشور در شهرستان مرودشت استان فارس اظهار کرد: ظرفیت های بسیار ویژه‌ای در تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی با توجه به نوع ماموریت این تعاونی ها و در جهت حمایت از مردم محلی و ساکنین عضو این تعاونی ‌ها وجود دارد.
وی یکی از دغدغه‌های تعاونی های توسعه عمران شهرستانی در خصوص اصلاح ماده 5 قانون تشکیل این تعاونی‌ها دانست و افزود: با همکاری و پیگیری هیات دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس، موافقت اولیه در این باره انجام شده تا تعیین تکلیف واگذاری پروژه ها به استان ها تفویض شود.
امیرآبادی زاده تصریح کرد: براساس تاکید رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بررسی چالش ها و موانع تعاونی های سطح کشور، بازدیدی از تعاونی های این استان به عمل آمد.
وی ادامه داد: در سفر به این استان بازدیدی از اولین تعاونی ملی فراگیر دانش آموزان استثنایی فارس انجام شد که در هفته تعاون امسال با حضور رئیس محترم جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس در این استان به بهره برداری رسیده، که در این بازدید برخی از نیازهای لازم برای توسعه این تعاونی احصاء و اقداماتی در این راستا انجام شد.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های ویژه ای در تعاونی فراگیر محله سعدی شیراز وجود دارد که در بازدید از این مجموعه مقرر شد براساس برنامه ریزی مدون اقداماتی در راستای تقویت این تعاونی انجام شود.
امیر آبادی زاده گفت: در این سفر از نزدیک مشکلات شرکت تعاونی کامیون داران زرقان بیان شد که تصمیماتی در راستای تامین لاستیک و روغن اعضای این شرکت تعاونی و سایر تعاونی‌های فعال در حوزه حمل و نقل این استان اتخاذ شد.
مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در راستای تقویت و حمایت بخش تعاون دیدارهایی نیز با فرمانداران شهرستان‌های زرقان و مرودشت انجام و همچنین کمیته رفع موانع تولید این استان نیز تشکیل شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در حاشیه آیین افتتاح اولین اتحادیه تعاونی‌های توسعه و عمران کشور در شهرستان مرودشت استان فارس گفت: این اتحادیه با 8 تعاونی‌ توسعه و عمران شهرستان‌های فارس به عنوان نخستین اتحادیه در کشور تشکیل شده است.
وحید خداپرست افزود: در حال حاضر 16 تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در سطح استان فارس تشکیل شده که تاکنون 8 تعاونی به عضویت این اتحادیه درآمده و مابقی نیز بزودی در این اتحادیه عضو خواهند شد.
وی توسعه و گسترش تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌ها را گامی موثر در راستای افزایش مشارکت مردمی در توسعه شهری و روستایی دانست و رفع نواقص موجود در مسیر تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستان های فارس را نوید داد.
وی با بیان اینکه ظرفیت تعاونی‌های خدماتی فارس حدود 30 درصد کل تعاونی‌های این استان است،تصریح کرد: تعاونی‌های بیمارستانی و درمانگاهی در حوزه درمانی یکی از بهترین نوع عملکرد در بین تعاونی های خدماتی این استان را دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: با توجه به میزان مشارکت بخش خدمات در اشتغال و اقتصاد این استان ،سهم تعاونی‌های خدماتی نیز در حوزه تشکیل و توسعه باید افزایش یابد.
گفتنی است: اتحادیه استانی شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که با حضور مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با مشارکت 8 شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی استان فارس به منظور کمک به توسعه فعالیت ها و اقدامات، ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی، کمک به تأمین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعاونیهای توسعه و عمران استان و کمک به تحقق عدالت اجتماعی و ارائه خدمات آموزشی و فنی و تخصصی تشکیل شده است. با توجه به اینکه این تعاونی اولین اتحادیه ای است که در کشور در این زمینه تشکیل می شود، قرار است این اتحادیه زمینه ساز ترغیب استانهای دیگر برای تشکیل اتحادیه استانی و در آینده ای نزدیک تشکیل اتحادیه کشوری باشد.
تاسیس اتحادیه های استانی تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در استان ها در راستای توسعه تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در کشور و توسعه مویرگی تعاونی ها در شهرستان های کشور برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار‌ و عدالت اجتماعی موثر خواهد بود.
23 مهر 1401 12:07
روابط عمومی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس |
کد خبر : 285,672
کلیدواژه ها: اولین,اتحادیه,تعاونی‌های,توسعه,و,عمران,کشور,در,فارس,افتتاح,شد
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/370011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟