راه ترقی

آخرين مطالب

اتهام جاسوسان فرانسوی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است/دستگیری 25 نفر در حادثه آتش‌سوزی اوین گفتگو

اتهام جاسوسان فرانسوی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است/دستگیری 25 نفر در حادثه آتش‌سوزی اوین
  بزرگنمايي:

راه ترقی- مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سئوالی درباره دستگیری جاسوسان فرانسوی و نقش آنان در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر، گفت: این یک پرونده مهم است که ابعاد آن نیاز به کار فشرده دارد و اکنون در مرحله تحقیقات قرار دارد که با دقت، سرعت و صحت در حال انجام است.

وی ادامه داد: اتهامات این افراد اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و جاسوسی است.

ستایشی اظهار داشت: اطلاعات ذی‌قیمت و راهبردی مختلفی از متهمان به دست آمده است و همچنان ضابطان خاص قوه قضاییه با تمسک به روش‌های علمی و فنی در این پرونده پیگیری موضوع هستند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: این تئوری که سرویس های غربی برای امنیت مردم خواب‌های تعبیرناشدنی دیده‌اند در حد نظریه صرف نیست و داده‌های متعددی وجود دارد که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی با برنامه‌های قبلی درصدد  خشونت سازی، به خطر انداختن امنیت شهروندان، مدیریت احساسات و عواطف و شایعه‌سازی رسانه‌ای هستند.

وی گفت: هجمه رسانه‌ای را باید با قدرت رسانه پاسخ داد و علاوه بر این از افراد بازداشت‌های زنجیره اطلاعات و داده‌هایی به دست آمده که در شرف تکمیل است و با تشکیل جلسه فوق‌العاده اطلاع رسانی ضابطه‌مند و شفاف خواهد شد.

ستایشی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی فرزند بزرگوار امام راحل، افزود: ایشان در عمر کوتاه خود کارنامه ارزشمند و افتخارآمیزی در جامعه و حوادث انقلاب برجای گذاشتند و جدای از فعالیت اجتماعی و سیاسی به عنوان شخصیت برجسته علمی بسیار موفق عمل کردند و در ساحت تحقیق و پژوهش و تألیف نیز آثار ارزشمندی از ایشان دارند.

آغاز رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات در چهار استان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره تعداد افراد بازداشت شده، گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب به قوه قضاییه این بود که افراد حاضر در اغتشاشات تقسیم بندی شوند و روزی که این فرمان را دریافت کردیم با صدور اطلاعیه ای از آغاز تفکیک متهمان خبر دادیم.

ستایشی اظهار داشت: غربالگری و تفکیک افرادی که در این اغتشاشات مرتکب جرم شدند، آغاز شده است و افراد کم‌گناه دارای جرم خفیف که آشوب ایجاد نکرده و امنیت مردم را مورد تعرض قرار نداده باشند، مورد رأفت اسلامی قرار خواهند گرفت اما با کسانی که مرتکب جرایم عمدی از جمله تحریق، تخریب و قتل عمد شده باشند حتما برخورد قوه قضاییه عبرت آموز، قاطعانه و بازدارنده خواهد بود؛ البته رسیدگی به جرم و صدور حکم در صلاحیت دادگاه صالحه است.

ستایشی افزود: با دستور رئیس قوه قضاییه دادسراها با سرعت و دقت لازم امور را انجام دادند و بخشی از پرونده‌ها منتهی به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست شده است و حسب مورد به دادگاه ارجاع می‌شود.

طبق گزارش‌ها از محاکم، این محاکمات در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و کردستان آغاز شده است

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: طبق گزارش‌ها از محاکم، این محاکمات در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و کردستان آغاز شده است.

وی گفت: در جرایم خفیف نیز افراد بلاقید آزاد نمی شوند و درباره آنها قرار تامین لازم صادر می شود و در اثنایی که قرار صادر شده و پرونده مهیای صدور کیفرخواست می شود و نظر دادسرا به دادگاه منعکس می شود، شرایط آنها از سوی ضابطان عام و خاص مورد بررسی قرار می گیرد و اگر این افراد از کرده خود پشیمان باشند به آنها ارفاق می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تصاویر منتشر شده از زندان اوین و آخرین اقدامات درباره وقوع این حادثه گفت: جا دارد که از همه رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری در جهت اطلاع رسانی شفاف، ضابطه مند و قابل دفاع به سهم خود و به نمایندگی از قوه قضاییه تشکر کنم.

وی با بیان اینکه ابهام افکنی یکی از شگردهای رسانه‌های بیگانه است، اظهار داشت: با مستندی که ارائه شد، موجبات رسوایی شایعات آتش سوزی بازداشتگاه اوین را فراهم آورد. مرکز رسانه قوه قضاییه اولین مجموعه سازمانی بود که مبادرت به اطلاع رسانی در این زمینه کرد و آخرین داده‌ها را به سمع و نظر شهروندان رساندند و ملاحظه شد که این اطلاع رسانی توانست بسیاری از نکات را که موجب ابهام شده بود، پاسخگو باشد.

ستایشی خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد رسانه‌های بیگانه باید گفت هجم دروغ سازی این رسانه‌ها کاملاً آنها را از مرجعیت رسانه‌ای که صداقت اولین شرط آن است، خارج می‌کند؛ با این حال ما آمادگی داریم به محض اینکه این داده‌ها جمع بندی و بررسی شد به مرور محضر عزیزان ارائه شود.

دستگیری 25 نفر در حادثه آتش سوزی زندان اوین

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره شناسایی عاملان وقوع حادثه اوین گفت: درباره حادثه بازداشتگاه مورد سوال، پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده است و کسانی که در تحریق و تخریب عمدی در موسسه کیفری مورد بحث نقش داشتند و مرتکب جرم شدند، شناسایی شده‌اند.وی ادامه داد این افراد تفهیم اتهام شده‌اند و پرونده در آل تحقیقات است و نتیجه اقدامات و تصمیمات اعلام خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعات اکنون 25 نفر که در این حادثه نقش داشتند در مرحله تحقیقات قرار دارند و ممکن است در ادامه از این تعداد کاسته شود یا افراد دیگری نیز اضافه شوند

ستایشی با اشاره به فوت هشت زندانی در این حادثه افزود: طبق آخرین اطلاعات اکنون 25 نفر که در این حادثه نقش داشتند در مرحله تحقیقات قرار دارند و ممکن است در ادامه از این تعداد کاسته شود یا افراد دیگری نیز اضافه شوند.

وی اظهارداشت: عده‌ای از زندانیان که در نتیجه اقدام این آشوب طلبان صدمه دیده‌اند نسبت به اقدام عاملان اغتشاش و آشوب در زندان طرح شکایت کردند.

روحیه مبارزه با غربگرایی و استقلال خواهی همواره در میان ایرانیان وجود داشته است

ستایشی با اشاره به سالروز سخنرانی امام راحل درباره موضوع کاپیتولاسیون، گفت: در این لایحه که با هدف و موضوع ملت فروشی و وطن فروشی در زمان رژیم ستمشاهی صورت پذیرفت، مملکت را به غرب فروختند.

به گفته او، در دوره ستمشاهی وجود بیش از 25 هزار مستشار آمریکایی بیانگر وابستگی شدید کشور به استکبار بود که امام راحل با اقتدار کامل با این اقدام مقابله کرد و هزینه آن را به واسطه تبعید 14 ساله نیز پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: استقلال خواهی و مبارزه با غربزدگی در مقابل هیمنه غرب و آمریکا در طول سده اخیر همواره وجود داشته است و این اقدام ارزشی همچنان توسط لایه‌های مردمی دنبال می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: رمز موفقیت و استمرار مقاومت، تضمین کننده موفقیت است و هرجا که با دشمن مقابله کردیم، موفق شده‌ایم.

ستایشی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، اظهار داشت: پیشتازی جوانان و نوجوانان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون از جمله وجوه برجسته و ارزشی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دلبستگی و اعتقاد نسل کنونی به انقلاب و اصول اولیه آن از جمله عدالت و مقابله با تبعیض ناروا و ایستادگی در برابر دخالت بیگانه و احیا عزت ملی اگر از نسل‌های اول انقلاب بیشتر نباشد کمتر نیست.

مسئولان قدر جوانان و نوجوانان را می‌دانند

ستایشی تصریح کرد: مسئولان قدر جوانان و نوجوانان را می‌دانند و باید زمینه را با هوشمندی و درایت و کفایت همانگونه که در بیانیه گام دوم نیز مورد توجه رهبر معظم انقلاب واقع شده است برای حضور این افراد فراهم کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ایده ریاست قوه قضاییه مبنی بر گفت وگو، اظهار داشت: اصل این طرح مورد استقبال همه صاحبنظران لایه‌های مختلف جامعه واقع شد و نشان از درستی اصل ایده و راهبرد آن است.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که رئیس قوه قضاییه اعلام کرد اگر در اثر گفتگوها مشخص شود که رویه و رویکردها اشتباه بود، این جسارت و شهامت وجود دارد که رویه‌ها و رویکردهای جدید جایگزین شود.

ستایشی با اشاره وظایف و تکالیف قوه قضائیه در زمینه جهاد تبین تاکید کرد: مسائلی که رهبری در زمینه احیای کرسی های آزادی اندیشی و جهاد تبیین داشتند اگر یکایک و به احسن وجه صورت گیرد حتما بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس روحیه مردمی و حضور همه جانبه آحاد مردم شکل گرفت بیان کرد: در انقلاب اسلامی هیچ دسته و گروهی حذف نشدند بلکه براساس گفته های امام راحل منبعث از قرآن کریم، همه ملت به پا خواستند. پس از انقلاب همین موضوع در بیان رهبران انقلاب و امامین انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرد و همه زیر پرچم واحد و زیبای انقلاب اسلامی منسجم و متحد بودند.

ستایشی اضافه کرد: همین انسجام بود که جنگ هشت ساله در نهایت به نفع ملت بزرگ ایران خاتمه یافت. این ایستادگی و مقاومت پس از جنگ به همین ترتیب پیش رفت و هر کجا ملت در کنار هم بودند، موفقیت‌های خیره کننده به دست آمد.

تحریق و تخریب جرم سیاسی تلقی نمی‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات منجر به دوقطبی سازی جامعه از سوی برخی سیاسیون که موجب اختلاف افکنی می‌شوند، آیا این موضوع جرم محسوب می شود یا نه گفت: برخی از موارد به صراحت در قانون جرم سیاسی که در جلسه علنی روز دوشنبه 20 اردیبشهت ماه سال 95 تصویب شد، مشخص شده است و طبق قانون مواردی از جمله سرقت، غارت اموال و ایجاد تحریق و تخریب مصداق ماهیتی در قانون مجازات اسلامی دارد و مشمول جرم سیاسی تلقی نمی شود.

وی با اشاره به ماده 3 قانون جرم سیاسی، گفت: برخی موارد که در ماده 3 قید شده است که جرم سیاسی تلقی نمی‌شود مانند تحریک مردم به درگیری و کشتار، تجزیه طلبی و آشوب در شمول جرایم سیاسی نیست و جداگانه مطابق قوانین، موضوعه و قوانین ماهیتی و شکلی مورد تصمیم گیری و اتخاذ نظر واقع می شوند.

ستایشی افزود: مشارکت و معاونت و حتی شروع جرم در اینگونه موارد جرم سیاسی نیست و موارد دیگری مانند جرایم مستوجب حدود و قصاص و یا سوءقصد به مقامات داخلی و خارجی، آدم ربایی و گروگان گیری، بمب گذاری و تهدید به آن و هواپیماربایی و راهزنی دریایی، سرقت غارت اموال، ایجاد حریق و تهدید امنیت در شمول جرم سیاسی تلقی نمی شوند.

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب اگر با نگاه سلطه و اخلال در امنیت کشور نباشد در شمول این ماده محسوب خواهد شد، اظهار کرد: اما نسبت به سایر موارد نشر اکاذیب مقررات موضوع ماده 746، 698 و 286 قانون مجازات اسلامی است و قانونگذار موارد مختلف را شناسایی و مشخص کرده است و در صورت وجود عناصر مادی و معنوی تشکیل دهنده جرم باید از سوی قاضی در محکمه صالح بررسی و نسبت به آن اتخاذ تصمیم کند بنابراین اتخاذ تصمیم برعهده قاضی رسیدگی کننده است.

آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی

اکنون تعداد بسیار محدود و انگشت شماری از دانشجویان بازداشت هستند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت دانشجویان گفت: از ابتدا ریاست قوه قضاییه دستورات موکدی در راستای تعیین تکلیف عاجل و قانونی دانشجویان تحت پیگرد و بازداشتی صادر کرد.

وی ادامه داد: این موضوع به دادستان کل کشور محول شد و او هم مراتب را مدیریت کرد و بیشتر دانشجویان در همان روزهای ابتدایی آزاد شدند و اکنون تعداد بسیار محدود و انگشت شمار یاز دانشجویان بازداشت هستند.

ستایشی توضیح داد: براساس گزارش های موثق، این دانشجویان وظیفه خاصی در میدان اغتشاشات برعهده و ارتباطات خاصی با برخی گروه‌های خاص تابلودار و جنایت پیشه داشتند و علیه کشور اقدام کردند که این موضوعات در دست بررسی قرار دارد.

آمارهای مبارزه با قاچاق مطلوب نیست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: قبول داریم که آمارها در این زمینه مطلوب نیست.

وی افزود: ضابطان و کسانی که در این عرصه خدمات مؤثر و ویژه‌ای دارند، در صدد پیگیری جدی هستند که با موضوع قاچاق کالا و ارز با جدیت و قاطعیت برخورد کنند و برنامه‌های کنترلی و مقابله‌ای خوبی نیز تدارک دیده شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت مبارزه با قاچاق در دادستانی کل کشور هماهنگی‌های ویژه ای با ستاد مبارزه با قاچاق، سازمان‌ها و کارگروه‌های مربوطه دارند و تفاهم نامه‌های خوبی منعقد شده است و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هم هماهنگی‌هایی با گمرک دارد و مشکلات به حداقل رسیده است.

ستایشی افزود: در استان‌های ساحلی نیز در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، ابلاغیه و دستورالعمل‌های لازم با توجه به شرایط ارائه شده است و اکنون در حوزه گمرکات مشکلاتی وجود دارد که اعتقاد داریم با سرعت باید این مشکلات حل شود.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق کالا، اقدامی فرا قوه‌ای است و همه دستگاه‌های دست اندرکار با تمسک به مقررات و قوانین مربوطه باید اقدام کنند و اگر نیاز به قوانین جامع و کامل‌تری است، قوه مقننه آمادگی این موضوع را دارد و شورای نگهبان هم این شرایط را برای کمک دارد و دولت نیز سهم قابل توجهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

قاتل محیط بان نجفی دستگیر شده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین اقدامات در مورد دستگیری قاتل محیط بان برومند نجفی، گفت: به محض وقوع قتل و براساس دستور دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، پرونده به بازپرس ویژه قتل ارجاع شد و بدون درنگ اقدامات قضایی به صورت فنی و تخصصی انجام شد و کارآگاهان پلیس آگاهی نیز با اقدامات فنی و تخصصی پیگیر مساله شدند.

ستایشی اظهار داشت: در این اتفاق علاوه بر فرد اصلی، 2 نفر دیگر نیز به عنوان معاونت در وقوع جرم شناسایی شدند و با اقدامات خوبی که صورت گرفت، شاهد دستگیری ضارب و معاونین وی بودیم.

تشکیل پرونده برای برخی بازیگران، ورزشکاران و روزنامه‌نگاران

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که با بازیگران، ورزشکاران و روزنامه‌نگارانی که در جریان اغتشاشات اخیر مسائلی را بدون سند و مدرک اظهار کردند، آیا پرونده تشکیل شده است، گفت: پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شده و عده‌ای از این افراد به استناد دلایل موجود طبق موازین و قوانین احضار شده و از آنها سوال و حسب مورد بازداشت شدند. دستگاه قضایی در این رابطه به وظایف خود عمل کرده و در مورد آن نیز اهتمام دارد.

اعلام جرم علیه دروغ پردازی رسانه‌های غربی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دروغ پراکنی رسانه‌های غربی در ایام سپری شده و طرح شکایت دستگاه قضا نسبت به نحوه فعالیت این شبکه‌ها به محاکم بین‌المللی، گفت: واقعا تعارفی در این قضیه وجود ندارد و مطمئن باشید که دادستانی کل کشور براساس گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم بر این اعتقاد استوار هستند که علیه بوق‌های استکباری که در خارج از کشور فعال بوده و مشغول دروغ پراکنی هستند، اعلام جرم کنند.

وی تاکید کرد: دادستان کل کشور بر این مهم استوار هستند و حتما این مهم را انجام خواهند داد همچنین این مسئله در جلسه شورای عالی مسئولین قضایی مطرح شده و رئیس قوه قضاییه هم رهنمودهای لازم را ابلاغ خواهند کرد.

ستایشی با بیان اینکه این رسانه‌ها در هدایت، تحریک، تخریب، ایجاد ناامنی‌های داخلی نقش داشتند، اضافه کرد: این تحریکات منجر به دست زدن به فعالیت های تروریستی شده است و اینها همه از ناحیه نهادهای ذی مدخل در حال مستندسازی است؛ بنابراین پیگیری لازم و قاطع از سوی محاکم داخلی و خارجی دستگاه قضا انجام خواهد شد و تمهیدات سازوکارهای بین المللی آن فراهم شده است.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات حسن عباسی درباره ورزشکاران و همسران آنها

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حسن عباسی درباره ورزشکاران و همسران آنان و اینکه آیا در این زمینه پرونده ای تشکیل شده است گفت: شکایتی مطرح نشده و پرونده‌ای هم تشکیل نشده است.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه هر 2 هفته یک بار در روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود و این نشست خبری از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/371039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟