راه ترقی

آخرين مطالب

در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مطرح شد؛

دیوان‌سالاری اداری نباید مانع تحقق خدمت به شهروندان شود شهرداری تهران

دیوان‌سالاری اداری نباید مانع تحقق خدمت به شهروندان شود
  بزرگنمايي:

راه ترقی - آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه امروز، 29 آبان‌ماه 1401 برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ این مراسم با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، رئیس و اعضای هیئت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سخنان خود در این مراسم با تأکید بر اینکه با وجود افزایش قیمت‌ در تمامی بخش‌ها، قیمت بلیت مترو افزایش نداشته است، گفت: اگر شهروندان اطمینان داشته باشند که با پرداخت پول بیشتر، خدمات بهتر و بیشتری دریافت می‌کنند، حتماً از آن استقبال خواهند کرد. 
جلال بهرامی بر ضرورت اصلاح فرآیندهای اداری و مالی و حذف دستورالعمل‌های دست و پاگیر به منظور سرعت بخشیدن به کارها تأکید کرد و افزود: هر کجا کاری به‌ خاطر روند طولانی مکاتبات اداری متوقف شده باشد، باید بلافاصله با ایجاد تحول آن را برطرف کنیم و نباید این موضوع، مانع تحقق خدمت به شهروندان شود.
معاون شهردار تهران، لزوم استفاده از سرمایه‌های انسانی شرکت بهره‌برداری مترو را که متشکل از نیروهای باتجربه و جوان و متخصص است، مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مترو باید از درآمد پایدار برخوردار باشد و به این منظور با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم، ضمن اینکه به موازات آن می‌توان هزینه نگهداشت مترو را نیز کاهش داد.
وی با بیان اینکه در تمامی بخش‌ها شاهد افزایش قیمت بودیم؛ اما در حوزه مترو قیمت بلیت افزایش نداشته است گفت: اگر شهروندان بدانند که با پرداخت پول بیشتر خدمات بهتری دریافت می‌کنند حتماً استقبال خواهند کرد.
جلال بهرامی با تأکید بر ضرورت اصلاح فرایندهای اداری و مالی و حذف دستورالعمل‌های دست و پاگیر به منظور سرعت بخشیدن به کارها گفت: هرکجا کاری به‌خاطر روند طولانی مکاتبات اداری متوقف شد باید بلافاصله با ایجاد تحول آن را برطرف کنیم و نباید این موضوع، مانع تحقق خدمت به شهروندان شود.
وی با بیان اینکه امیدوار است دکتر درستی نیز همانند مدیر قبلی از نیروهای داخلی شرکت استفاده کند، افزود: سرمایه‌های انسانی در شرکت بهره‌برداری متروی تهران، نیروهای باتجربه و جوانی هستند و باید قدر تخصص آنها را دانست.
بهرامی با تأکید بر اینکه مترو باید یک بودجه پایدار داشته باشد افزود: درست‌کردن قیمت خدمات یک هزینه مدیریتی دارد و می‌توان در ابتدا با شناور اعلام کردن قیمت، این کار را انجام دهیم.
وی به خرید خدمت اشاره کرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم، همچنین هزینه نگهداشت را می‌توان کاهش داد.
باید بیش از 50 درصد بودجه شهرداری صرف حمل‌ونقل عمومی شود
در ادامه این مراسم رئیس هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از دکتر نامی به‌خاطر قبول مسئولیت در دوره گذر و بحران‌های اجتماعی قدردانی کرد و گفت: در همین دوره کوتاه اتفاقات خوبی رقم خورد و شاهد ایجاد ثبات در شرکت، به‌خصوص بخش منابع انسانی و همچنین مدیریت هزینه‌ها و جذب منابع بودیم.
سید مناف هاشمی با اشاره به اینکه لذت‌بخش‌ترین حوزه کاری که در آن حضور داشته حمل‌ونقل بوده است افزود: در این حوزه تأثیر کار خود را روزانه می‌توانیم ببینیم و این نشان از اهمیت این بخش دارد. اگر شهرداری 50 درصد بودجه خود را هم برای این بخش بگذارد کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه در خصوص مترو و حساسیت‌هایش صحبت می‌کنیم؛ اما هنوز در این حوزه آنچه باید اتفاق بیفتد نیفتاده است و بعد از گذشت 45 سال از شروع ساخت و بیش از 23 سال از بهره‌برداری، مترو هنوز آنقدر که باید بودجه در اختیار ندارد.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم خدمات مترو در سطح رضایتمندی شهروندان گفت: باید بیش از 50 درصد از بودجه صرف حمل‌ونقل شود و از آن میزان 80 درصد برای ساخت و بهره‌برداری مترو بگذاریم. با این کار شاهد رفع مشکلات حوزه تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی و از همه مهم‌تر کاهش آلودگی هوا هم می‌توانیم باشیم.
دو شرکت بهره‌برداری و مترو جز مفاخر شهرداری تهران هستند
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با تأکید بر تخصص و توان فنی کارکنان شرکت مترو و شرکت بهره‌برداری گفت: بدون شک چنین نیروهای انسانی در هیچ کجای کشور وجود ندارد و این دو شرکت از این حیث، از گنجینه‌ها و مفاخر شهرداری تهران هستند.
مسعود درستی افزود: در سه دهه گذشته شیب پیشرفت مهندسی کشور هرچقدر که باشد در صنعت مترو، چه در حوزه ساخت و چه در بخش بهره‌برداری، این شیب از حد متوسط بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه مترو یکی از جاهایی است که خدمات شهردار، اعضای شورای شهر و مدیریت کلان شهری را نشان می‌دهد گفت: همین موضوع پیچیدگی کار را بیشتر می‌کند. امیدوارم از پس این مسئولیت سنگین با همراهی نیروی های داخلی بر بیایم و روزهای خوبی را برای مجموعه بهره‌برداری متروی تهران و حومه رقم بزنیم.
درستی در پایان از هیئت‌مدیره و معاون حمل‌ونقل و ترافیک خواست توجه ویژه به مترو داشته باشند و خاطرنشان کرد: متروی تهران جز 20 متروی برتر دنیا است و همکاران ما در بیش از 23 سال بهره‌برداری بدون هیچ حادثه‌ای که منجر به مرگ شود خدمات‌رسانی کرده‌اند که همین می‌تواند یک ویژگی خاص برای شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای داشتن رتبه تک‌رقمی درجهان باشد.
شرکت بهره‌برداری مترو نیاز به مدیر وارداتی ندارد
سرپرست سابق شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز گزارشی از عملکرد خود در این سه ماه ارائه داد و گفت: تمام تلاش خود را کردم تا با کار جهادی و شبانه‌روزی علی‌رغم کاستی‌هایی که در حوزه فنی و منابع انسانی وجود داشت، کار را پیش ببرم.
حامد عباسی نامی افزود: زمانی که وارد شرکت شدم یک شرایط متزلزلی داشتیم؛ اما ثانیه‌ای کار متوقف نشد و تا دقیقه 90 کار کردم؛ چرا که معتقدم شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با 7 هزار و 660 نیروی رسمی یک دانگ شهرداری تهران است و نیروهای درجه یک و توانمندی دارد که اگر از آنها استفاده شود می‌توانند منشأ اثر باشند. این موضوع را در همین مدت به اثبات رساندیم که این شرکت نیاز به مدیران وارداتی ندارد.
سرپرست سابق شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تدابیر خوب حوزه حراست، انتظامات و پلیس مترو نیز قدردانی و خاطرنشان کرد: این ایام که با ناآرامی هایی چه در سطح شهر چه در زیرزمین روبرو بودیم با تدابیر خوبی که اندیشیده شد شاهد کمترین خسارت به اموال عمومی این شرکت بودیم.
گفتنی است پیش از این مسعود درستی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مشغول به کار بود و تجربه کار به عنوان مدیرعامل موسسه حرا، مجری پروژه تهران -پردیس را هم در پرونده کاری خود دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/373735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم

استقلال با 11 مهدی‌پور 3 امتیاز گرفت

باقری: خواب دیدم به تراکتور گل می‌زنم

صادقی: آقای درویش برای شما زشت است!

دقیقی: داوران روز خوبی نداشتند؛ خیلی تند با بازیکنانم حرف زدم

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک