راه ترقی

آخرين مطالب

درستی اعلام کرد:

خط پنج متروی تهران و حومه، مناسب‌ترین خط برای معلولان شهرداری تهران

خط پنج متروی تهران و حومه، مناسب‌ترین خط برای معلولان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو برای اقشار خاص با جدیت دنبال شده است، گفت: در حال حاضر خط پنج مناسب‌ترین خط متروی پایتخت برای معلولین است.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مناسب‌سازی مترو برای معلولین شده و در این راستا افتتاح ایستگاه‌های جدید منوط به داشتن آسانسور شد تا افرادی که با ویلچر وارد مترو می‌شوند، با پله‌های ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.
وی با بیان اینکه در ایستگاه‌های قدیمی مترو فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده و در برخی از ایستگاه‌ها نیز آسانسورها در حال حاضر به دلیل مشکل اخذ مجوز استاندارد فعال نیستند، گفت: از مجموع 144 ایستگاه در حال بهره‌برداری، تعداد 45 ایستگاه معادل 31 درصد، دارای آسانسور فعال و تحویل شده برای بهره‌برداری هستند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه خط 5 از منظر پوشش هر دو سکو توسط آسانسور با میزان 92درصد، خط 1 با 39درصد و خط 2 با 36.5درصد، مناسب‌ترین خطوط جهت ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت هستند گفت: تمام 12 ایستگاه خط 5 دارای سطح شیب‌دار در ورودی ایستگاه هستند. همچنین تمام ایستگاه‌های واقع شده در این خط، در هر دو سکو دارای آسانسور بوده و تنها آسانسور ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی تحویل نشده است؛ بنابراین می‌توان گفت این خط برای استفاده افراد دارای معلولیت به‌ویژه معلولین حرکتی، مناسب است.
درستی افزود: از مجموع 31 ایستگاه واقع شده در خط یک متروی تهران نیز تعداد 20 ایستگاه دارای آسانسور بوده که دسترسی آسانسور شش ایستگاه آن به یک سکو فراهم شده و ایستگاه پالایشگاه نیز تنها در تراز سالن فروش دارای آسانسور است و 19 ایستگاه شامل ایستگاه‌های کهریزک، شهید مفتح، حرم مطهر، شهید بهشتی، شاهد -باقرشهر، قیطریه، پالایشگاه، تجریش، شهرری، سعدی، علی‌آباد، شهدای هفتم تیر، جوانمرد قصاب، دکتر شریعتی، شهید بخارائی، قلهک، پایانه جنوب، امام خمینی (ره) و شوش در این خط دارای رمپ و یا ورودی همسطح هستند.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌ها، روشندلان نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند و از مجموع 144 ایستگاه در حال بهره‌برداری تعداد 78 ایستگاه معادل 55 درصد، دارای مسیر روشندلان در تراز سکو هستند.
وی افزود: درصد ایستگاه‌های دارای مسیر ویژه نابینایان در خط یک برابر با 58 درصد، خط دو با 63 درصد، خط سه برابر با 36 درصد، خط چهار 55 درصد، خط پنج 33 درصد، خط شش 77 درصد و خط هفت برابر با 61 درصد است. به طور مثال کم‌بینایان با استفاده از رنگ‌بندی‌های صورت‌گرفته در ایستگاه‌های مترو و نابینایان از طریق مسیر ویژه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده، می‌توانند به‌قطار درون‌شهری دسترسی پیدا کنند.
درستی با اشاره به اینکه بهبود این شرایط و ارتقا سطح مناسب‌سازی مترو برای معلولان در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار دارد گفت: طبق آماری که از سازمان بهزیستی دریافت کردیم، بین 100 تا 120 هزار نفر نیازمند دریافت خدمات خاص در مترو هستند (مانند کم‌بینایان، نابینایان و معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند)؛ بنابراین، طبق استانداردهای موجود باید دسترسی برای این گروه خاص را تا آنجا که ممکن است آسان کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/375150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود