راه ترقی

آخرين مطالب

ساعی: پولادگر را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم/ شاید آقایان مثل دبیر به من بگویند بی‌ادب! ورزشی

ساعی: پولادگر را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم/ شاید آقایان مثل دبیر به من بگویند بی‌ادب!
  بزرگنمايي:

راه ترقی- هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا بار دیگر به اختصاص بودجه 2 میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون تکواندو انتقاد و تاکید کرد تفاهم‌نامه مالی وزارت ورزش را امضا نخواهد کرد. هادی ساعی گفت: اولین جلسه‌ای که درخصوص امضای تفاهم‌نامه مالی با وزارت ورزش و جوانان داشتم، اواخر آذرماه بود. در ابتدای جلسه به من گفتند پیگیر 20 میلیارد تومانی باشید که از سوی مجلس قرار است به فدراسیون تکواندو تعلق گیرد و تاکید داشتند اگر پیگیری نکنید، پول را نمی‌دهند و از دست می‌رود. من هم در جواب گفتم قطعا پیگیری می‌کنم ولی شما چقدر می‌خواهید به تکواندو بودجه بدهید. وقتی تفاهم را مقابلم قراردادند دیدم نوشته 22 میلیارد تومان. گفتم 22 میلیارد تومان شما(وزارت ورزش) می‌دهید، 20 میلیارد هم مجلس که می‌شود 42 میلیارد تومان. من تاکنون به جز هزینه‌های دلاری فدراسیون(300 و اندی هزار دلار)، 45 میلیارد تومان خرج کرده‌ام ولی باز هم تا پایان سال ما کم می‌آوریم و کمک بیشتری به ما داشته باشید. وقتی وزارت گفت نه. آن 20 میلیارد تومان مجلس هم در دل همین 22 میلیاردتومان درج شده در تفاهم‌نامه‌ است، خنده‌ام گرفت و گفتم جوک می‌گویید!

یا ریاضی من خراب است یا مشکل جای دیگری است

وی افزود: وقتی از وزارت ورزش پرسیدم یعنی می‌خواهید در مجموع 2 میلیارد تومان به فدراسیون تکواندو بودجه بدهید مجددا گفتند نه. 22 میلیارد می‌دهیم که در جواب گفتم این‌که 20 میلیاردش برای مجلس است. یا ریاضی من خراب است یا مشکل چیز دیگری است. جوابی که گرفتم این بود: خب این پول را که به شما نمی‌دهند. به ما می‌دهند و ما به شما می‌دهیم. من هم در جواب گفتم اگر قرار است پول به حساب شما بیاید، چرا من باید به دنبالش بروم؟ آقایان مدعی هستند این پول جدا از بودجه تکواندو نیست. سوال من این است که اگر این‌طور است، چرا اسمش تبصره 14 است؟ چرا اسمش بودجه وزارت ورزش نیست؟ چرا من باید دنبال این پول بروم؟ می‌خواهید پولی که متعلق به فدراسیون من است را بگیرید و دوباره به خودم برگردانید و منت برسرم بگذارید؟ 2 میلیارد بودجه می‌خواهید بدهید که آن را هم نمی‌خواهم.

بودجه تکواندو در زمان پولادگر 11 میلیارد بود

ساعی با اشاره به دوران ریاست پولادگر در فدراسیون تکواندو ادامه داد: به پولادگر گفتم شما قبل از من رئیس این فدراسیون بودید. چقدر بودجه گرفتید که گفت بودجه ما 11 میلیارد تومان بود که 9 میلیاردش را گرفتیم. این درحالی است که در آن زمان تکواندو رویدادی هم نداشت ولی من از زمانی که آمده‌ام 15 رویداد برگزار کردم و تعداد زیادی هم مسابقه در پیش داریم ولی آقای پولادگر می‌خواهند 2 میلیارد تومان به تکواندو بودجه بدهد.

فدراسیون پولادگر 4 میلیارد و 500 بدهی داشت

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: صندوق فدراسیون تکواندو را هم خالی به من تحویل دادند ولی می‌گویند 2 میلیارد تومان پول داشته. من اسفندماه فدراسیون را تحویل گرفتم و باید 800 میلیون تومان حقوق پرسنل را پرداخت می‌کردم. نفرات اضافی در فدراسیون به قدری بود که در ماه هزینه حقوق و دستمزد بسیار بالا بود؛ آن هم نفراتی که اصلا حضور نداشتند و فقط حقوق می‌گرفتند. ضمن این‌که فدراسیون 4 میلیارد و 500 میلیون تومان هم بدهی داشت.

آقایان اسناد رو کنند؛ 8 میلیارد برایم تعهد ایجاد کردند

وی با اشاره به بدهی‌ها به جا مانده از ریاست قبلی فدراسیون ادامه داد: وقتی من آمدم 5 روز بعد، چند رویداد بین‌المللی هم داشتیم؛ از جمله جام فجر، باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی و اوپن پاراآسیایی. رویدادهایی که برآورد هزینه آن توسط خود دوستان چیزی معادل 7 میلیارد تومان بود. قرار بود مسابقات در کیش برگزار شود که مدیریت کردیم و با برگزاری مسابقات در تهران، 3 میلیارد از هزینه‌ها را کاهش دادیم ولی با این حال آقایان چیزی حدود 7 الی 8 میلیارد تومان بدهی برای من به جا گذاشتند و رفتند. آن‌وقت دوستان از اسناد و مدارکی حرف می‌زنند که وقتی فدراسیون را تحویل دادند، 2 میلیارد تومان پول در صندوق بوده. اگر این‌طور است، اسناد را رو کنند. 2 میلیارد در صندوق بود ولی 4 میلیارد و 500 بدهکار بودند و 7 میلیارد و اندی هم برای من تعهد ایجاد کرده بودند.

تفاهم‌نامه را امضا نمی‌کنم

ساعی گفت: آقای پولادگر بیاید در تلویزیون و با من مناظره کند. با هم به یک برنامه تلویزیونی برویم و صحبت کنیم و مردم قضاوت کنند. ایشان مدعی است ما بدون امضای تفاهم‌نامه 9 میلیارد تومان به فدراسیون کشتی پول داده‌ایم. خب مابقی پول را هم بدهید. من تفاهم‌نامه را امضا نمی‌کنم. من منکر دریافت پول نمی‌شوم. آقایان پول داده‌اند ولی از تبصره 14 بوده. اصلا مشخص نیست از بودجه خودشان چقدر دادند و از تبصره 14 چقدر. البته فرقی هم نمی‌کند آخرش این است که می‌خواهند 22 میلیارد بدهند دیگر.

به خاطر 30 میلیون تومان مهماندوست فراری شد

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به دوران سرمربیگری رضا مهماندوست در ایران و گلایه‌های مکرر او از پرداخت نشدن حقوق و دستمزدش، گفت: در زمان دبیرکلی بهرام افشارزاده در کمیته ملی المپیک قرار شد به مربیان تیم‌های ملی و رشته‌های مدال‌آور و آن‌ها که سهمیه المپیک کسب کرده بودند، رقم 5 میلیون تومان پرداخت شود. این پول به حساب فدراسیون‌ها واریز شد. فدراسیون تکواندو نیز فقط همین مبلغ را به حساب رضا مهماندوست واریز کرد و حقوق قبلی‌اش را نداد. این درحالی بود که مهماندوست با فدراسیون قرارداد داشت و باید مطابق با آن حقوقش را می‌گرفت. 10 ماه به المپیک باقی‌مانده و به فرض این که حقوق مهماندوست در آن زمان 3 میلیون تومان بود، مجموع پرداختی فدراسیون به او می‌شد 30 میلیون تومان که پرداخت نشد و پولادگر به خاطر همین 30 میلیون مهماندوست را از ایران فراری داد و بعدها گفته شد مهماندوست مزدور است. این‌ها همه جوره درحال ضربه زدن به تکواندو و خشک کردن ریشه‌های این رشته هستند.

شاید به من هم مثل دبیر بگویند بی‌ادب!

ساعی در واکنش به این‌که فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر هم بر سر بودجه چالش مشابهی داشت، اما به خاطر ادبیات تندی که به کار برد، محکوم شد، افزود: من که بی‌ادب نیستم؛ البته احتمال دارد آقایان به من هم بگویند بی‌ادب. چرا آقایان با کلمات بازی می‌کنند و می‌گویند این پول از منبع ما داده می‌شود؟ منبع این پول مشخص است و اسمش هم تبصره 14 است. ضمن این‌که مجلس این بودجه را فقط به فدراسیون‌های مدال‌آور اختصاص داده نه همه فدراسیون‌ها. این پول مختص فدراسیون تکواندوست. مال فدراسیون کشتی و وزنه‌بردای و همه رشته‌های مدال‌آوری است که همیشه جور کاروان ایران را در تورنمنت‌های مهم کشیده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/381359/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

از چاله به چاه؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

ایرانی‌ترین غیرایرانی

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏