بالهای عجیب هواپیمای جدید بوئینگ هوانوردی را متحول میکند
دانش
بزرگنمايي:
راه ترقی - همشهری آنلاین / هواپیماهای جدید بوئینگ با بالهای مهار شده و اتصال یافته به بدنه هواپیما، 30 درصد سوخت کمتر مصرف کرده و در ارتفاع بالاتری پرواز میکنند.
کمپانی بوئینگ با اختصاص 425 میلیون دلار پول نقد از سوی ناسا، یک هواپیمای مسافربری با اندازه کامل را بر اساس مفهوم بال تراصوتی اتصال یافته به بدنه هواپیما (که از طریق قطعه فلزی عریض بال مانند دیگری به بدنه هواپیما اتصال دارند))ساخته و آزمایش خواهد کرد. در این فناوری، بوئینگ از بالهای بلند، نازک و مهاربندیشده برای افزایش ارتفاع، کاهش کشش و کاهش 30 درصدی مصرف سوخت استفاده کرده است.
بنابراین میتوانید ببینید که چگونه یک هواپیمای مسافربری در زمینه مصرف سوخت 30 درصد کارآمدتر از بهترین ماشینهای کوچک امروزی است. ما برای اولین بار در سال 2010 با مفهوم طراحی بال خرپایی یا بال مهار بندی شده واتصال یافته به بدنه هواپیمای بوئینگ که به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی ناسا طراحی شده بود، آشنا شدیم.
این ایده باعث ارتقای ارتفاع پروازی و کشش کمتر میشود در این مفهوم هواپیما از بالهای بلندتر و باریکتر بهره میبرد، این نوعی طراحی استی که ممکن است در یک گلایدر بدون نیرو محرکه نیز مشابه آن دیده شود.
از نظر ساختاری، این نوع چیزها به سادگی بدون تقویت کار نمی کنند. بنابراین طرح بوئینگ، بالها را از بالای بدنه آویزان میکند و آنها را با بالههای خرپا مانند بلندی که از بدنه هواپیما بالا می آیند مهار می کند. اینها نیز ایرفویلهایی هستند که به دقت طراحی شدهاند، و علاوه بر افزایش ارتفاع گیری هواپیما، قدرت و پایداری آن را افزایش میدهند.
از سرعت زیر صوت تا مرز فرا صوت؛ از 50 درصد کاهش مصرف سوخت تا 30 درصد مصرف سوخت کمتر
در این فناوری، بوئینگ از بالهای بلند، نازک و مهاربندیشده برای افزایش ارتفاع، کاهش کشش و کاهش 30 درصدی مصرف سوخت استفاده کرده است
به عنوان یک مفهوم دارای سرعت زیر صوت که با سرعت 0.70 تا 0.75 ماخ (835 تا 895 کیلومتر در ساعت) در آسمان پرواز میکرد، بوئینگ تخمین زده بود که این هواپیماهای مفهومی از نوع بال مهاربندی شده می توانند 50 درصد سوخت کمتری نسبت به یک هواپیمای معمولی بسوزانند. در سال 2019، این مفهوم دوباره طراحی شد تا در مرز سرعت فراصوت، با سرعتی در حدود 0.8 ماخ (955 کیلومتر در ساعت) پرواز کند.
در بیانیه مطبوعاتی بوئینگ آمده است: هنگامی که با پیشرفتهای مورد انتظار در سیستمهای محرکه، مواد و معماری سیستمها ترکیب شود، یک هواپیما با پیکربندی «تی تی بی دبلیو» (TTBW) میتواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانهای را تا 30 درصد نسبت به کارآمدترین هواپیماهای مشابه امروزی کاهش دهد، البته این بستگی به ماموریتی که برای این هواپیما تعریف میشود نیز دارد.
-
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹:۲۶
-
۳۰ بازديد
-
-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/388023/