راه ترقی

آخرين مطالب

نوروزی: آمار ورزشکاران سازمان‌یافته رکورد زد ورزشی

نوروزی: آمار ورزشکاران سازمان‌یافته رکورد زد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- غلامرضا نوروزی امروز سه‌شنبه در نشست خبری پانزدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی و نمایشگاه تجهیزات و کالاهای پزشکی ورزشی با تأکید بر اینکه این کنگره در سوم اسفندماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره با موضوعات ورزش و بیماری، آسیب‌های ورزشی، توانمندی ورزشی، حرکات اصلاحی و سایر موارد پزشکی و ورزشی در قالب 10 پنل و 21 کارگاه برگزار می‌شود.

وی تعداد نفرات و شرکت‌هایی که در این کنگره ثبت‌نام کرده و حضور دارند را 865 نفر و 43 شرکت داخلی دانش‌بنیان عنوان کرد و یادآور شد: هدف از برگزاری این کنگره، ارائه تشکیلات، تجهیزات، کالاهای پزشکی و ورزشی در راستای شعار تولید و اشتغال‌آفرینی است. در راستای رسیدن به این هدف، تأکید داریم کالاها را از شرکت‌های دانش‌بنیان داخل خریداری کنیم و این شرکت‌ها پاسخگوی تولید لوازم پزشکی ورزشی بوده و هستند.

پانزدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی و نمایشگاه تجهیزات و کالاهای پزشکی ورزشی از 3 تا 5 اسفندماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.

آمار ورزشکاران سازمان‌یافته رکورد زد

رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی با تأکید بر اینکه در سال 98، آمار ورزشکاران سازمان‌یافته به 3 میلیون 386 نفر رسید و کارت‌ها حذف و اینترنتی شد، افزود: در اواخر 98 و اوایل 99 به دلیل شیوع کرونا، این آمار کاهش و به یک میلیون نفر رسید و صدور کارت بیمه ورزشی به پنج عدد در روز رسید.

نوروزی ادامه داد: در سال 1400 این آمار به دو میلیون نفر و امسال این آمار به 3 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است که در حقیقت رکورد سال 98 را رد کرده‌ایم.

وی درباره خدمات ارائه شده هم تصریح کرد: تا پایان دی‌ماه سال جاری حدود 12 هزار سند ورزشی بررسی و هزینه‌ها پرداخت با سقف خوب و پایه 25 میلیون و 35 میلیون و سقف باز برای قهرمانان ملی پرداخت شده است.

نوروزی تأکید کرد: تلاش ما این است که هزینه‌های ورزشکارانی که کارت ما را دریافت می‌کنند به‌موقع پرداخت شود. ورزشکاری هم که خود اقدام به درمان و پرداخت هزینه می‌کند هم هزینه‌های او تا یک هفته بعد پرداخت می‌شود و اگر غیر از این رخ دهد برخورد می‌شود.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اظهار داشت: در قسمت درمانگاه‌ها و درمان، 23 متخصص و فوق متخصص حضور دارند و تا کنون 13 هزار ورزشکار در درمانگاه ستاد مرکزی ویزیت شده‌اند. ضمن اینکه معاینات المپیک ناشنوایان و پوشش پزشکی توسط فدراسیون انجام شده است. در مورد بازی‌های آسیایی پیش رو هنوز معاینات شروع نشده، اما دراسرع‌وقت با هماهنگی کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک انجام خواهیم داد.

وی افزود: درمانگاه‌های ورزشی را برای تمامی ورزشکاران در فدراسیون راه‌اندازی کردیم که در بخش توان‌بخشی تاکنون بیش از ده‌هزار نفر از خدمات فیزیوتراپی استفاده کردند.

نوروزی با اشاره به اینکه سلامت اماکن ورزشی هم در رصد فدراسیون است، خاطرنشان کرد: تا کنون 23 هزار باشگاه از سوی 700 ناظر سلامت مورد بررسی قرار گرفته است.

تسریع در ارسال نمونه‌ها به قطر

نوروزی با اشاره به اینکه در سال 2022، تعداد 1100 نمونه دوپینگ گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع نمونه‌های گرفته شده 958 نمونه ادرار و 52 نمونه خون بوده که 756 نمونه متعلق به مردان و 256 نمونه متعلق به بانوان ورزشکار بوده است. تلاش داریم تعداد نمونه‌ها را در سال آینده به 2 هزار نمونه برسانیم.

وی افزود: از این تعداد 32 نمونه مثبت بوده (احتمال افزایش نمونه‌های مثبت وجود دارد) که 30 نمونه مثبت برای مردان و 2 نمونه مثبت برای بانوان است. ضمن اینکه به اصرار وادا مبنی بر نمونه‌گیری خون برای ورزشکارانی که مظنون به دوپینگ خونی هستند، آزمایش خون انجام شده است.

رئیس فدراسیون تأکید کرد: ارسال نمونه‌های دوپینگی به قطر به‌موقع انجام می‌شود و مشکلی در این مورد نداریم ضمن اینکه در آنتی دوپینگ اطلاعات شفاف‌تر شده و بحث مدیریت نتایج، برنامه‌ها و محرومیت ورزشکاران حتماً باید روی سایت باشد.

نوروزی درباره خدمات درمانی به ورزشکاران هم با تأکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد در حوزه خدمات به بهترین شکل عمل کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های ورزشی و بهبود روند درمان ورزشکاران باشیم، یادآور شد: هزینه‌های درمان بسیار بیشتر از پیشگیری است و یک آسیب ورزشی ممکن است ورزشکاران را نابود کند. درعین‌حال باتوجه‌به افزایش هزینه‌های درمان و تجهیزات تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با کمترین هزینه ورزشکاران آسیب‌دیده درمان شوند و دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند.

حقوق ماهیانه برای 40 ورزشکار قطع نخاع

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به اینکه از چهار سال پیش برای نزدیک به 40 نفر از ورزشکاران قطع نخاعی، حقوق 1.5 میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: می‌دانیم شرایط نگهداری ورزشکاران قطعه نخاعی متفاوت است و با سختی‌هایی همراه هستند. در حال حاضر ماهانه معادل 2.5 میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌کنیم و این مسئله در حالی است که تکلیف فدراسیون نیست؛ اما آن را وظیفه شرعی و عرفی خود و آن را برکتی برای فدراسیون می‌دانیم.

فدراسیون به مکانی قابل‌دسترس منتقل می‌شود

نوروزی در مورد پروژه‌های عمرانی فدراسیون پزشکی ورزشی، هم تصریح کرد: به دنبال خرید ملک برای فدراسیون هستیم و قبلاً مبلغی برای خرید ذخیره کرده بودیم و قصد داریم فدراسیون را به نزدیکی ورزشگاه آزادی منتقل کنیم تا دسترسی ورزشکاران به‌منظور ارائه بهتر خدمات، بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم هیئت‌رئیسه با اولویت فدراسیون‌های المپیکی تصمیم گرفتیم کمیته پزشکی فدراسیون‌ها را فعال کنیم، بیان کرد: کشتی، بسکتبال، دوومیدانی و جودو از جمله این فدراسیون‌ها هستند و به‌مرور سایر فدراسیون‌ها از چنین امکانی برخوردار خواهند بود.

نوروزی در خصوص کاروان اعزامی المپیک زمستانی و مسائل ایجاد شده در حوزه دوپینگ باتوجه‌به مثبت‌شدن نمونه برخی ورزشکاران، توضیح داد: در یک مورد نمونه مثبت شد؛ ورزشکار پس از تست‌گیری، دیگر تحت نظارت نیست و هر احتمالی وجود دارد و از مشاوران مختلف تغذیه‌ای و جسمانی برخوردار است. ورزشکار پس از آن ممکن است یک دارویی را مصرف کند و در این زمینه فدراسیون موظف نیست.

وی در مورد ماجراهای پیش‌آمده برای حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال طی دوران کرونا، گفت: در مورد فوتبال از سوی وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌شد و فدراسیون دراین‌رابطه پاسخگو نیست. بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش همچنان جاری است و بحث حضور یک‌سوم تماشاگران در سالن‌های ورزشی همچنان پابرجا است. فدراسیون پزشکی ورزشی مطیع دستورالعمل‌های وزارت بهداشت بود و در این زمینه باید مسائل را از نهادهای متولی پرس‌وجو کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/398105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

مورایس: اگر من را نخواهند می‌روم

مورایس: چرا این سؤال‌ها را از تیم‌های دیگر نمی‌پرسید؟

اوسمار: امروز باید صدرنشین می‌شدیم

اوسمار: از نتیجه ناراحتم اما جنگیدیم

اوسمار: تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم

خلاصه بازی دورتموند 1 - پاری سن ژرمن 0

امیری: هنوز 15 امتیاز باقی مانده

اوسمار: هر بازی شرایط متفاوتی دارد

استقبال هواداران نساجی از بازیکنان این تیم

ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد

واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل

کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!

درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بخش دوم صحبتهای وحید امیری در پایان بازی پرسپولیس و سپاهان

گل اول دورتموند به پاری‌سن‌ژرمن توسط نیکلاس فولکروگ

دبل کریستیانو رونالدو در بازی امشب النصر مقابل الخلیج

پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن

موقعیت خطرناک برای دورتموند و شوت مارسیل سابیتزر که ثمری نداشت

رزاق پور: قدر فرصت‌ها را ندانستیم

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان

کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

ویدئویی جالب از بحث جومونگ و سوسانو وایرال شد

چهره‌ها/ حس مادرانه شبنم قلی‌خانی

«سرخوشی در پاییز» با قطعه ای از «انریکه اوگارته» نوازنده اسپانیایی

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

رامین رضاییان: هواداران پرسپولیس در قلب من هستند

صحبتهای گئورگی گولسیانی در پایان بازی پرسپولیس و سپاهان:

سعید صادقی بدون مصاحبه با خبرنگاران، ورزشگاه آزادی را ترک کرد

علیرضا بیرانوند بدون مصاحبه با خبرنگاران، ورزشگاه آزادی را ترک کرد

صحبتهای محمد کریمی کاپیتان سپاهان در پایان بازی با پرسپولیس