راه ترقی

آخرين مطالب

همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان جهان با مقاومت مردم یمن/مردم یمن ایستادگی خود در مسیر حق را به اثبات رساندند/ جهانی شدن فرهنگ انقلاب اسلامی صهیونیسم جهانی را برچیده خواهد کرد بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

راه ترقی - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 15 اسفند ماه در همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان جهان با مقاومت مردم یمن در محل باغ هنر، گفت: مردم یمن ایستادگی خود در مسیر حق را به اثبات رساندند.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش درباره مردم یمن و اهمیت حضورشان در دنیای اسلام گفت: وقتی ما به مردم یمن نگاه می‌کنیم و به صدر اسلام رجوع می‌کنیم، می‌بینیم که در کنار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) نام یمنی‌ها می‌درخشد. وقتی به یاران امیرالمؤمنین (ع) نیز توجه می‌کنیم چه کسانی که مقدمه‌ساز حکومت علی (ع) شدند و چه کسانی که در لشکر علی (ع) جنگیدند، باز هم نام یمنی‌ها نامی درخشان است.
معاون رئیس جمهور افزود: در قیام عاشورا وقتی امام حسین (ع) قصد هجرت و ایستادگی در مقابل حکومت یزید کرد، بسیاری از افراد خانواده ایشان که می‌خواستند ایشان را راهنمایی کنند گفتند حضرت! شما به سمت یمن بروید چون دوستداران اهل بیت (ع) در یمن زندگی می‌کنند. همان موقع هم پایگاه اهل بیت (ع) یمن بود و در میان شهدای کربلا هم یمنی‌هایی که به شهادت رسیدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه وقتی به آینده و روایت‌هایی که از آینده نقل شده نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در اتفاقاتی که در آخرالزمان خواهد افتاد باز هم نقش یمنی‌ها بسیار مهم خواهد بود، ادامه داد: در این حرکت عظیم برای اینکه جهان از یک دنیای پر از ظلم و جرم به جامعه مهدوی تبدیل شود این عزیزان با این عقبه تاریخی، باز هم مؤثر خواهند بود. ما این را می‌دانیم که این روایات و اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد و برای ما بیان شده جامعه‌شناسی یمن و سابقه یمنی‌ها را کاملاً مشخص می‌کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جامعه‌شناسی یمن و سابقه یمنی‌ها کاملاً مشخص است، ادامه داد: وقتی کشورهای غربی و مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا و اندیشکده‌های غربی و مراکز تحقیقاتی آنها همه جهان را تحت سیطره و نظارت خود قرار دادند و اندیشکده‌های یهودی سال‌ها روی جوامع کار کردند احساس خطر کردند همینطور که محبین اهل بیت (ع) در بستر انتظار، خود را آماده قیام می‌کنند، همینطور دشمنان اهل بیت (ع) و یاران شیطان هم خود را آماده می‌کنند تا این قیام آغاز نشده در نطفه خفه شود، پس یکی از بخش‌های عالم که دشمنان باید آن را مهار کنند، باید آن را مدیریت کنند، باید آنها را دچار تفرقه و مشکلات داخلی کنند، باید دشمنان خارجی را بر آن مسلط کنند و باید آنها را تحت فقر و ظلم نگه دارند، یمن است.
وی خاطرنشان کرد: همین مسائلی که برای ایران انقلابی به وجود آوردند نه از سایه انقلابی بودن امروز ایران است، بلکه برای جلوگیری از رقم خوردن جهانی جدید در آینده است. اگر فرهنگ انقلاب اسلامی و اطاعت کردن از اهل بیت (ع) جهانی شود آن موقع صهیونیسم جهانی برچیده خواهد شد لذا با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تمامی ابزارها تلاش می‌شود تا این حرکات جهانی ریشه نگیرد وگرنه چه دلیلی داشت کشور عربستان به کشور یمن حمله نظامی کند؟
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در دوره صدام بهانه‌های مانند قرارداد الجزایر و امثال اینها مطرح بود، ادامه داد: این بهانه‌ها نمی‌توانست باعث شود کشوری به کشوری دیگر حمله نظامی کند، این مسائل می‌توانست در عرصه دیپلماسی و مذاکرات جهانی و دادگاه‌های جهانی و امثال اینها بحث و دنبال شود و رژیم مجعول بعث عراق که صدام آن را اداره می‌کرد، می‌توانست از این طریق بحث‌های خود را دنبال کند اما آنها وارد جنگ شدند، جنگی هشت ساله که در آن تمام دنیا و نظام سلطه برای حمایت پشت او ایستادند. برادران و خواهران یمنی عزیزم بدانید در آن زمان 37 کشور از صدام حمایت می‌کردند، عده‌ای نیروی نظامی و سرباز برای او می‌فرستادند و ما از بیش از 13 کشور اسیر گرفتیم!
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این تعداد اسیر یعنی 13 کشور برای همکاری با صدام، مبارز و سرباز به عراق اعزام کرده بودند، کشورهایی بودند که به او سلاح شیمیایی، تانک و ابزار جنگی و هواپیما داده بودند. برای کمک به عراق در جنگ علیه ایران از برزیل، تانک، از فرانسه، هواپیما و از آلمان مواد و بمب‌های شیمیایی آوردند و کشورهای مرتجع عربی منطقه حمایت مالی کردند. آن‌ها جیب صدام را از پول پر کردند تا اینکه سلاح بخرد و بر سر ایرانی‌ها بریزد. همین اتفاق امروز علیه ملت مظلوم یمن در حال رقم خوردن است. یمنی‌ها هم تحت همان جنگ جهانی هستند که مردم ایران 8 سال در آن قرار گرفته بودند. اما دشمنان تا دندان مسلح ما که آخرین ابزار و برنامه‌های تکنولوژیکی را نیز به همراه داشتند مقابل ما شکست خوردند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ملت ایران قیام و پس از آن مقاومت کردند و عزمشان در نصرت الهی را نشان دادند. به این ترتیب مردم ایران یاری خداوند را در کنار خود دیدند و آنان که مقابل یاری خداوند قرار بگیرند پیروز هستند. از همین زاویه من به ملت بزرگ یمن بشارت پیروزی می‌دهم چون در این سال‌ها ایستادگی خود را در مسیر حق، با تمام ظلم و فشاری که بر روی آنهاست را به اثبات رسانده‌اند و این جای تبریک دارد.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: این نشست علمی نخبگان برای سپاسگزاری از مردم یمن و برای مقاومتی که کردند و ایستادگی که داشتند با توجه به اینکه مظلوم و بدون پشتیبان بودند برگزار شده است. همکاران ما در دانشگاه شاهد اعم از ریاست دانشگاه، دانشکده علوم سیاسی، سرکار خانم پیرانی همسر عزیز شهید که خود زخم خورده جنایات سلطه‌گران عالم هستند زحمات بسیاری برای این همایش متحمل شدند که باید به همین منظور از همه آنها تشکر کنم.
همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان با مقاومت مردم یمن به همت دانشگاه شاهد با حضور جمعی از مقامات سیاسی و فرهنگی در محل باغ هنر برگزار شد و هفت محور سیاست بین‌الملل و مقاومت مردم یمن، همبستگی حقوقی نخبگان جهانی، حقوق بین‌الملل و مقاومت مردم یمن، همبستگی هنری نخبگان جهانی، هنر متعهد و مقاومت مردم یمن، همبستگی ادبی نخبگان جهانی، ادبیات پایداری و مقاومت مردم یمن، همبستگی فرهنگی نخبگان جهانی با مقاومت مردم یمن و جامعه‌شناسی مقاومت مردم یمن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/468406/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هاشمی‌ نسب: به جای دخالت، از حق استقلال دفاع کنید

کریم باقری و محمد خاکپور در حال تمرین

عامل حذف سیتی حتی یک دقیقه هم بازی نکرد!

لونین: اکنون همه من را می شناسند

جودوکاران ایرانی امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

میرزازاده بهترین فرنگی‌کار سال 2023 آسیا شد؛ درستکار بهترین مربی

اژه‌ای خطاب به مسئولان قضائی: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید

انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد؛ واقعا درک نمی‌کنم چرا جامعه را به تقابل می‌کشانید؟

فامیل بازی و آشنا بازی نداریم!

داماد گرفتنش هم دردسره

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

فرصت مذاکره؟

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

رودیگر جهت پنالتی ستاره سیتی را لو داد

برخورد گرم کریم باقری با پیشکسوتان فوتبال

ستاره بایرن: اول رئال، بعد فینال تمام آلمانی!

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!

شبکه «ای بی سی» آمریکا: پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است

واکنش جدید آمریکا و اروپا به پاسخ موشکی ایران

رحیم‌پور ازغدی: این اولین‌بار است که اسرائیل تودهنی می‌خورد

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

از مادر اصرار، از ارسطو انکار!

نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

شعر خوانی دختر شیرین زبان

دام تل‌آویو برای واشنگتن

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!