راه ترقی

آخرين مطالب

در انتظار سورپرایز سجاد! ورزشی

در انتظار سورپرایز سجاد!
  بزرگنمايي:

راه ترقی- بالاخره با گذشت 9 ماه از بلاتکلیفی فدراسیون وزنه‌برداری و بعد از ابطال حکم ریاست علی مرادی و اداره شدن این فدراسیون توسط سرپرست، تکلیف یکی از مهم‌ترین و مدال‌آورترین فدراسیون‌های المپیکی ایران مشخص شد.

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری در حالی 15 اسفند برگزار شد که طی آن سجاد انوشیروانی با کسب قاطع تمامی 52 رای ماخوذه برای 4 سال به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد تا در همین بدو امر، تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی بزرگسالان، نخستین چالش سجاد در فدراسیون وزنه‌برداری باشد.

چرا که سعید علی‌حسینی بعد از مسابقات قهرمانی سال 2022 جهان، در تاریخ 9 بهمن‌ماه استعفای خود را تقدیم فدراسیون کرد و چند روز بعد نیز این استعفا پذیرفته شد. متعاقبا نیز سجاد انوشیروانی اعلام کرد انتخاب سرمربی تیم ملی به بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون موکول خواهد شد.

البته رئیس فدراسیون بلافاصله بعد از نشستن روی کرسی ریاست با قاطعیت اعلام کرد سرمربی تیم ملی ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد اما با توجه به مدت زمانی که تا صدور حکم ریاست او سپری خواهد شد، احتمالا پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی زمان‌بر خواهد شد.

با این حساب پیش‌بینی گزینه‌های مدنظر فدراسیون برای سپردن سکان هدایت تیم ملی کار چندان سخت و دور از ذهنی نیست و بعید است لیست فدراسیون در این خصوص از تعداد انگشتان دو دست تجاوز کند.

به نظر می‌رسد کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری که اخیرا پیشنهاد مربی‌گری عراق را نپذیرفت و درکنار آن پیشنهادات دیگر را هم قبول نکرد در تاپ لیست فدراسیون وزنه‌برداری قرار دارد. او یکی از بالاترین شانس‌ها برای رسیدن به نیمکت تیم ملی است چراکه باقری بعد از پذیرفتن پست مدیریت تیم‌های ملی، به‌عنوان مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایران نیز انتخاب شد. باقری سابقه سرمربیگری تیم ملی را دارد و در بازی‌های المپیک 2012 لندن، دست نیافتنی‌ترین نتیجه تاریخ وزنه‌برداری و شاید ورزش کشور را رقم زد.

اما بعد از المپیک لندن، حاشیه‌های مرگبار، وزنه‌برداری ایران را وارد چالش جدیدی کرد که در نهایت سبب شد، باقری از این سمت کنار برود و ضمن آنکه بیماری نیز اجازه ورود دوباره او رابه ورزش قهرمانی نمی‌داد.

حسین توکلی عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری و سرمربی پاراوزنه‌برداری ایران که سابقه مربی‌گری در تیم ملی وزنه‌برداری ایران را هم در کارنامه دارد، دیگر گزینه محتمل برای سپردن هدایت تیم ملی است. اما یکی از مشکلات پیش‌روی توکلی، داشتن قرارداد با پاراوزنه‌برداری است و شاید همین مسئله دست و پای او را برای قبول مسئولیت در تیم ملی وزنه‌برداری ببندد.

سیدهادی پانزوان سرمربی تیم‌های پایه که درحال حاضر با فدراسیون قرارداد دارد از دیگر شانس‌های سرمربی‌گری است. قیصر وزنه‌برداری ایران کارنامه درخشانی از مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی (نقره رقابت‌های 2002 بوسان) و قهرمانی آسیا (نقره رقابت‌های آلماتی 2004) دارد و چهره موجهی برای قرار گرفتن در راس کادر فنی تیم ملی است.

بهداد سلیمی مرد طلایی وزنه‌برداری ایران در المپیک 2012 لندن اما از چهره‌های شاخصی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمربی‌گری بزرگسالان باشد. به‌خصوص این‌که سلیمی در فصل گذشته لیگ برتر وزنه‌برداری نتایج خوبی با تیم فولادین ذوب آمل کسب و ثابت کرد که علاوه بر درخشش روی تخته، توانایی مدیریت وزنه‌برداران در کسوت سرمربی‌گری را هم دارد. او در جریان انتخابات اخیر فدراسیون، به‌عنوان نایب رئیس انتخاب شد و حالا این احتمال وجود دارد که با حفظ سمت، روی نیمکت تیم ملی هم بنشیند.

حسین رضازاده ورزشکار دیروز و رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری هم از جمله افرادی است که می‌تواند سرمربی تیم ملی باشد. او درحال حاضر رئیس کمیته فنی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون است. البته با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در جریان انتخابات کنفدراسیون آسیا افتاد و نام رضازاده در لیست ارسالی ایران نبود و نیز غیبت اخیرش در مجمع انتخاباتی 15 اسفند، بعید به نظر می‌رسد این چهره تمایلی به همکاری با فدراسیون سجاد انوشیروانی داشته باشد.

اما یکی از گزینه‌های محتمل دیگر که شاید حضورش روی نیمکت تیم ملی برای خیلی‌ها سورپرایز باشد، خود سجاد انوشیروانی است. مرد نقره‌ای ایران در المپیک لندن درحالی صاحب کرسی ریاست شده که ممکن است همچون برخی روسای سابق و کنونی فدراسیون‌ها تصمیم بگیرد علاوه بر مدیریت فدراسیون، در کارهای فنی نیز دستی برآتش داشته باشد. انوشیروانی در المپیک 2016 ریو سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران بود و با هدایت او وزنه‌برداری ایران موفق به کسب 2 مدال طلا (سهراب مرادی و کیانوش رستمی) شدند.

البته نفراتی چون محمدرضا براری، علی جباری، شاهو جوانمردی یا حتی سعید علی‌حسینی هم می‌توانند به‌عنوان دستیار یا نفر اول کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری انتخاب شوند.

حال باید منتظر ماند و دید در نهایت سجاد انوشیروانی در بازه زمانی کوتاه باقی‌مانده به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا- کره‌جنوبی (13 اردیبشهت‌ 1402)، بازی‌های آسیایی و در پیش بودن مسابقات کسب سهمیه المپیک، چه تصمیمی برای نیمکت تیم ملی ایران خواهد گرفت.

البته گزینه خارجی نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های سجاد انوشیروانی برای تیم ملی باشد که با توجه به اوضاع و احوال بودجه، خیلی بعید به نظر می‌رسد که سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/469814/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم

استقلال با 11 مهدی‌پور 3 امتیاز گرفت

باقری: خواب دیدم به تراکتور گل می‌زنم

صادقی: آقای درویش برای شما زشت است!

دقیقی: داوران روز خوبی نداشتند؛ خیلی تند با بازیکنانم حرف زدم

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک