راه ترقی

آخرين مطالب

بشر، طی 7 سال آینده به جاودانگی دست خواهد یافت دانش

بشر، طی 7 سال آینده به جاودانگی دست خواهد یافت
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا / "رِی کورزویل"، معمولاً به پیش‌بینی‌هایی که درست از آب درآمده‌اند، مشهور است. این آینده‌پژوه در تازه‌ترین پیش‌بینی خود ادعا کرده است که انسان تا سال 2030 به جاودانگی و تا سال 2045 به تَکینگی خواهد رسید.
به نقل از آی‌ای، نمی‌توان انکار کرد که ما در عصر تغییرات سریع فناوری زندگی می‌کنیم. اختراع‌ها و نوآوری‌های جدیدی در هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و فناوری نانو در حال رخ دادن است و تنها در دهه گذشته، ما شاهد گام‌های عظیمی در علم بوده‌ایم که ما را به دنیایی نزدیک‌تر کرده است که در آن زندگی‌های ما تحت تاثیر همه جانبه هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.
اکنون ادعا شده است که انسان‌ها احتمالا تا سال 2030 به جاودانگی دست خواهند یافت.
"ری کورزویل" (Ray Kurzweil)، آینده پژوه با سابقه‌ای که در دهه‌های اخیر پیش‌بینی‌های دقیقی داشته است، پیش‌بینی کرده است که در 7 سال آینده، بشر ممکن است قادر به زندگی جاودانه باشد.
او معتقد است که با پیشرفت‌ها و گسترش فناوری‌ها در ژنتیک، رباتیک و نانوتکنولوژی به زودی نانوربات‌هایی خواهیم داشت که در رگ‌های ما حرکت خواهند کرد.
آنها ربات‌های کوچکی با عرض 50 تا 100 نانومتر خواهند بود که وظایفی را در حوزه پزشکی بالینی انجام می‌دهند و از آنها در پژوهش‌ها به عنوان کاوشگر DNA، مواد تصویربرداری سلولی و وسایل نقلیه تحویل سلولی خاص استفاده می‌شود.
کورزویل فکر می‌کند که این نانوربات‌ها، آینده‌ پزشکی هستند. به اعتقاد وی، آنها قادر خواهند بود بدن ما را در سطح سلولی ترمیم کنند و ما را در برابر بیماری‌ها و پیری و در نهایت مرگ مصون کنند.
وی همچنین معتقد است که انسان‌ها می‌توانند آگاهی خود را به شکل دیجیتالی بارگذاری کنند و به جاودانگی الکترونیکی دست یابند.
کورزویل در مصاحبه‌ای با پایگاه PBS News در سال 2016 گفت: ما هزاران سال است که امید به زندگی خود را افزایش داده‌ایم. امید به زندگی انسان در 1000 سال پیش تنها 19 سال بوده و تا سال 1800 میلادی به 37 سال رسیده است. ما 10 تا 15 سال آینده (تا سال 2025 یا 2030) به نقطه‌ای خواهیم رسید که در آن زمان بسیار بیشتری به امید به زندگی خود اضافه می‌کنیم.
وی افزود: مردم اغلب می‌گویند «وای من نمی‌خواهم بیش از 90 سال عمر کنم، اما می‌دانید، من با افراد 90 ساله صحبت کرده‌ام و آنها واقعا می‌خواهند تا 91 و سپس تا 100 سالگی هم زندگی کنند.
کورزویل ادامه داد: ما می‌توانیم بر بیماری و پیری غلبه کنیم. بیشتر تفکرات ما غیر بیولوژیکی و دیجیتالی خواهد بود. بنابراین ما می‌توانیم بخشی از عمر خود را به طور نامحدودی افزایش دهیم.

راه ترقی

ری کورزویل به پیش‌بینی‌هایی که واقعاً درست از آب درآمده‌اند، مشهور است. او در سال 1990 به درستی پیش‌بینی کرد که تا سال 2000، رشد اینترنت و تغییر فناوری‌های بی‌سیم موجب خواهد شد تا یک کامپیوتر بتواند یک انسان را در بازی شطرنج شکست دهد.
اما معروف‌ترین پیش‌بینی او که حتی درباره آن کتاب نیز نوشته این است که تا سال 2045 به تَکینگی خواهیم رسید. تکینگی لحظه‌ای است که هوش ماشینی با هوش انسان برابر می‌شود یا از آن پیشی می‌گیرد.
تکینگی فناوری (technological singularity) فرضیه‌ای است که پیش‌بینی می‌کند که شتاب در فناوری در نهایت باعث می‌شود که هوش مصنوعی از هوش بشر پیشی بگیرد و منجر به تغییرات شگرف یا حتی پایان تمدن بشری بشود. چون توانایی‌های چنین هوشی ممکن است قابل درک نباشند، اتفاقاتی که بعد از تکینگی فناوری می‌افتند، تقریبا پیش‌بینی‌ناپذیر هستند.
طرفداران تکینگی به ‌طور معمول چنین می‌اندیشند که رشد فزاینده هوش مصنوعی ممکن است به سرعت رخ دهد و تا زمانی که توانایی‌های شناختی هوش مصنوعی تا حد زیادی از هوش انسانی پیشی بگیرد، متوقف نشود.
کورزویل پیش‌بینی می‌کند که تکینگی حدود سال 2045 رخ می‌دهد، در حالی که برخی از آینده پژوهان، تاریخی قبل از سال 2030 را برای رسیدن به آن پیش‌بینی کرده‌اند.
در اجلاس تکینگی در سال 2012 استوارت آرمسترانگ، مطالعه‌ای روی پیش‌بینی‌های کارشناسان هوش مصنوعی انجام داد و به طیف گسترده‌ای از پیش‌بینی‌ها رسید که میانگین‌شان سال 2040 بود. عدم قطعیت زیادی در این پیش‌بینی‌ها وجود دارد به طوری که آرمسترانگ در سال 2012 احتمال وقوع تکینگی بین 5 تا 100 سال آینده را 80 درصد دانست.
در نهایت، با افزایش نفوذ و فراگیر شدن هوش مصنوعی به خصوص در چند ماه اخیر با ظهور ربات‌های هوش مصنوعی گفتگوگر، این احتمال را نمی‌توان نادیده گرفت.
به عنوان مثال می‌توان به کارهای بسیار بحث برانگیز شرکت نورالینک (Neuralink) تحت هدایت میلیاردر نخبه جهان، ایلان ماسک نگاه کرد؛ جایی که تراشه‌های مغزی که دانشمندان و مهندسان این شرکت توسعه داده‌اند، به افراد معلول کمک خواهد کرد تا دوباره حرکت کنند، ارتباط برقرار کنند و حتی می‌تواند بینایی را در افراد نابینا بازیابی کند.
البته فعلا تنظیم کنندگان مقررات در ایالات متحده درخواست این شرکت را برای انجام آزمایش‌های انسانی رد کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید این فناوری چه زمانی از آزمایشگاه به دنیای واقعی راه پیدا می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/491191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

قیمت نفت اندکی بالا رفت

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر

مهارت‌های برتر هفته بیست‌ و‌ چهارم لیگ

توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه 3 باشگاه لیگ برتری

صفرزاده: جلوی سپاهان اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید

خشم اتلتیکو از حرف‌های عجیب ستاره آرژانتینی

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

تارتار و هدایت ملوان با درد شدید

مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید

خوشحالی بازیکنان اینتر و سردادن شعار میلان ما اینجا هستیم

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مرگ حقه، میکروب بهانه است

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

همنوازی نوازندگان ایرانی و روسی در سنت‌ پترزبورگ

تیزر ویدئویی آهنگ جدید «عشقم» از ناصر زینعلی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

گیتی آذرپی درگذشت

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران