راه ترقی

آخرين مطالب

مقابله با تروریسم دریایی نوشتارها

مقابله با تروریسم دریایی
  بزرگنمايي:

راه ترقی - شرق /متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی پنجشنبه‌شب در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار شد. هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند‌جانبه میان سه کشور و نشان‌دادن حسن‌نیت و توانایی این کشورها در راستای حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شده است. این چهارمین رزمایش از رزمایش‌های مرکب سه کشور ایران، چین و روسیه در سال‌های گذشته است.
امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ مقابله با تروریسم دریایی را جزء اهداف رزمایش مرکب دریایی 2023 اعلام کرد و افزود: امروز برخی نیرو‌های غیرموجه با حضور در منطقه چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند که باید مدیریت و هدایت می‌شد؛ بنابراین همه ابزارها چه در حوزه شناوری و چه در حوزه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیش‌بینی‌شده با موفقیت انجام شد. امیر دریادار ایرانی قدم اول برای ریشه‌کن‌کردن نیرو‌های غیرموجه در منطقه را کنار یکدیگر قرارگرفتن کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در قالب آیونز دانست و گفت: همکاری کشورها می‌تواند امنیت منطقه و ایمنی دریانوردان را تأمین کند؛ چراکه هم دانش و قدرت و هم تجهیزات این کار را دارند. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: گام دوم، ایجاد ائتلاف از سوی کشور‌هایی است که احترام متقابل را متوجه می‌شوند و به منافع یکدیگر احترام می‌گذارند. این کشور‌ها می‌توانند با ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای بر پایه احترام به جامعه بشری به‌ویژه جامعه دریانوردان درباره تأمین امنیت منطقه کمک کنند. امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 چهارمین رزمایش مرکب دریایی از رزمایش‌های ایران، روسیه و چین است و در این دوره دو کشور قزاقستان و پاکستان نیز به‌عنوان کشور‌های ناظر حضور دارند و ان‌شاءالله در سال بعد یگان‌های شناوری این کشورها نیز در این رزمایش مرکب شرکت خواهند کرد. در ادامه این رزمایش، عملیات تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 انجام شد. در همین زمینه امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 نیز با اشاره به مرحله جدیدی از این رزمایش اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد دیروز به محل اجرای مأموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند. او افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند و با استفاده از سلاح‌های تعیین‌شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.
سخنگوی رزمایش مرکب دریایی 2023 خاطرنشان کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با نظارت و پایش هوایی منطقه از طریق بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد. گفتنی است رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با شرکت یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه و ناظران از کشورهای پاکستان و قزاقستان در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و دو روز ادامه خواهد داشت.
امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود، از سوی یگان‌های شرکت‌کننده با موفقیت انجام شد. او اظهار کرد: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جزءبه‌جزء است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد. برای چهارمین بار است که رزمایشی از رزمایش‌های مرکب سه کشور ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود؛ بنابراین باید توجه داشت رزمایش‌های دریایی به دلیل پارامترهای مهمی مانند مسافت بین کشورهایی که دور از یکدیگر هستند، زیاد رخ نمی‌دهد؛ اما شاهد رزمایشی هستیم که نیروهای دو قدرت دریایی جهان در آن شرکت دارند. شاید برگزاری یک رزمایش با نیروی دریایی سپاه و ارتش، حاوی پیام کوتاه‌مدتی باشد؛ اما درنظرگرفتن رزمایش سالانه با ایران، نشان می‌دهد آنها در تلاش برای تعمیق و گسترش روابط نظامی به‌ویژه دریایی با کشورمان هستند؛ چراکه معدود کشورهایی در جهان، میزبان رزمایش هم‌زمان با دو قدرت بزرگ دریایی جهان هستند. طبیعتا برای ایران، روسیه و چین تأمین امنیت کشتی‌رانی بین‌المللی حائز اهمیت ویژه است؛ چراکه بخش عمده تجارت بین‌‌المللی روسیه با کشتی انجام می‌شود، ایران برای صادرات نفت خود به شبکه کشتی‌رانی متکی‌ بوده و واردات نفت و گاز و تجارت خارجی چین هم به همین شکل است. به‌ویژه آنکه در سال‌های گذشته، قدرت و توان بالای نیروی دریایی کشورمان موجب شده تعدی و دست‌درازی به برخی از شناورهای ایرانی، با پاسخ قاطع مواجه و ریشه‌کن شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/502121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

واژگونی پراید حادثه آفرید

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان