راه ترقی

آخرين مطالب

اینطور القا شده که دولت فاقد نقشه راه و مدیران کارآمد است نوشتارها

اینطور القا شده که دولت فاقد نقشه راه و مدیران کارآمد است
  بزرگنمايي:

راه ترقی - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
فاطمه علی اصغری| سنخنگوی شورای وحدت اصول‌گرایان با بهره‌گیری از دو واژه «تسخیر» و «انحصار» برای توصیف کشورداری دو نحله حزبی موسوم به «پایداری» و «ائتلاف» می‌گوید: «دو جریان این جبهه که به برکت حضور مردم در انتخابات 1400 به‌همراه معدودی دیگر جایگاه‌های مختلف کشورداری را به تسخیر و انحصار خود درآورده‌اند، باید بیش از دیگران نگران شرایط باشند و باید از رویدادها و تحولات اجتماعی به‌ویژه در سال‌های 76، 84، 92 و 1400 درس گرفت؛ چرا که غرور تشکیلاتی، پدر خواندگی، تمامیت‌خواهی و تخریب دیگران از آفات کار جمعی است.»
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین کشورمان که این روزها ردای سخنگویی شورای وحدت اصول‌گرایان را به تن کرده است، درباره آینده جبهه انقلاب و نحوه مواجهه آن با پیدارهای سیاسی از جمله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به «صبح‌نو» می‌گوید: «انقلاب اسلامی؛ پدیده و هویتی برگرفته از انقلاب آغازین اسلام با مشارکت مردم ایران و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) محقق شد و در سیر بالنده خود از منزلگاه‌های مختلف عبور کرده واینک در چهل سال دوم عمر خود برقله گام دوم به زعامت رهبر معظم انقلاب ایستاده است.» وی می‌افزاید: «جبهه مردمی انقلاب؛ حلقه مفقوده انقلاب در قیام 15 خرداد (همراهی آحاد مردم)، در 22 بهمن 1357 به دو محور مکتب ورهبری در انقلاب اسلامی پیوست و این پیوند در سازه اعتقادی تشکیلاتی «امت - امام» در چهاردهه گذشته در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته و جدیدترین جلوه حضورش، کنگره عظیم راهپیمایی 22 بهمن امسال بود.» این فعال سیاسی اصولگرا تصریح می‌کند: «جبهه انقلاب؛ مجموعه جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی هستند که داعیه ولایت‌مداری و تبعیت از او در گفتار، کردار و مواضع خود هستند او را در اوامر و نواهی‌اش «مفترض‌الطاعه» می‌دانند. اینان به‌دلیل فراز و فرود در رویکردشان، تنها محوریت‌بخشی از مردم را در دست دارند.»
نحوه تعامل با چالش‌ها؛ مهم‌ترین رسالت جبهه انقلاب
وی می‌گوید: «با این مقدمه، آینده جبهه انقلاب را خطیر و مواجهه آن با رخدادهای جاری و موضوع مهم انتخابات مجلس 12 را بسیار حساس می‌دانم. انقلاب اسلامی گذر از شرایط ویژه‌ای را پیش‌روی دارد. شناخت این شرایط، رسیدن به تحلیل درست و نحوه تعامل با چالش‌ها مهم‌ترین رسالت جبهه انقلاب در شرایط کنونی است. جریان‌های سیاسی درون جبهه انقلاب همانند شورای وحدت، جبهه پایداری، شورای ائتلاف به‌همراه مجموعه‌های با نام و بی‌نام اما موثر دیگر و به‌ویژه رویش‌های جوان انقلاب باید راهکار هم‌افزایی را در انتخابات 1402 بیاموزند.»
بازار

راه ترقی

تسخیرکنندگان انحصاری پست‌های اجرایی نگران شرایط باشند
سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بهره‌گیری از دو واژه «تسخیر» و «انحصار» برای توصیف کشورداری دو نحله حزبی موسوم به «پایداری» و «ائتلاف» می‌گوید: «دو جریان این جبهه که به برکت حضور مردم در انتخابات 1400 به‌همراه معدودی دیگر جایگاه‌های مختلف کشورداری را به تسخیر و به انحصار خود درآورده‌اند، باید بیش از دیگران نگران شرایط باشند و باید از رویدادها و تحولات اجتماعی به‌ویژه در سال‌های 76، 84، 92 و 1400 درس گرفت؛ چرا که غرور تشکیلاتی، پدر خواندگی، تمامیت‌خواهی و تخریب دیگران از آفات کار جمعی است.»
انتخابات مجلس آینده؛ پرچالش‌ترین انتخابات بعد از انقلاب
وزیر امور خارجه پیشین کشورمان تاکید می‌کند: «انتخابات مجلس آینده از پرچالش‌ترین انتخابات بعد از انقلاب است. آمریکا و غرب با این باور که نمی‌تواند با انقلاب اسلامی کنار بیاید، به سیاست ناآرام جلوه دادن فضای کشور و حمایت همه‌جانبه از آن تا انتخابات ادامه خواهد داد و اصلاح‌طلبان با سازماندهی و یکپارچگی ورود فعال در انتخابات خواهند داشت.»
گل‌به‌خودی لمپن‌‌ها؛چالش انتخابات پیش‌رو
وی تصریح می‌کند: «القای ناکارآمدی دولت به همراه گل‌به‌خودی زدن ناکارآمد در کشورداری، مشکلات طاقت‌فرسای معیشتی مردم، تعامل صرفا شعاری با تولیدگران و نهایتا عملکرد مجلس کنونی از جمله مسائل پیش‌روی انتخابات 1402 است و شناخت این چالش‌ها و تدبیر میدانی مبتنی برخرد جمعی با بهره‌گیری از رهنمودهای پیر دیر انقلاب رهبری معظم و توکل بر خداوند، تنها راه برگزاری یک انتخابات بانشاط و با مشارکت استاندارد و بالای مردم در انتخابات مجلس آینده است.»
مسأله مشارکت مهم است
متکی درباره اینکه آیا همچون دو انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب محوریت خواهد داشت یا سازوکار جدیدی جایگزین خواهد شد؟ تصریح می‌کند: «دو انتخابات سال‌های اخیر کشور باید آسیب‌شناسی شود، چرا که مهم‌ترین آسیب این انتخابات، کاهش مشارکت مردم به زیر 50 درصد است، گرچه این میزان از نرخ مشارکت درانتخابات اخیر کنگره امریکا بالاتر بود اما در تراز انقلاب و ملت ایران نبود. این عدم مشارکت نشان از نارضایتی بخش‌هایی از جامعه دارد. خانه احزاب ایران در نشست دی‌ماه خود از جمله دلایل کاهش مشارکت مردم را عملکرد ضعیف دولت گذشته برشمرد. باید به فکر آشتی و بازگشت این بخش از مردم بود. رسالت جبهه انقلاب، پیگیری این مهم است و سنگین‌ترین مسؤلیت در این زمینه بر دوش دولت سیزدهم و مجلس کنونی است. باید مطالبات را شنید و در گفتمانی شفاف، پاسخگوی مسئولیت‌های خود در این مدت بود. البته در این پاسخ‌گویی، جبهه پایداری و شورای ائتلاف در سطح استان‌ها و کشور بیشترین سهم را برعهده دارند. ما در شورای وحدت به‌زودی ارزیابی مجلس یازدهم و عملکرد نمایندگان کنونی را در دستور کارمان قرار خواهیم داد.»
ناتوانی در تبیین نقشه‌راه؛ ضعف دولت سیزدهم
عضو کابینه دولت دهم درباره عملکرد دولت سیزدهم می‌گوید: «مهم‌ترین نقطه قوت دولت آقای رئیسی، جهت‌گیری‌های آن و نقطه ضعف مهم دولت سیزدهم ناتوانی در تبیین نقشه راه، سیاست‌ها و برنامه‌های این دولت برای مردم است. در حوزه عملکرد داخلی، مدیریت موفق کنترل کرونا، تمرکز بر تولید درجهت شعار اقتصادی سال، جهت‌گیری در رسیدگی به مسائل معیشتی مردم، عزم جدی در مبارزه با فساد، توجه به بیمه و کاهش سهم مردم در هزینه‌های درمانی همراه با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مراکز درمانی در کشور و منطقه، تلاش برای اصلاح نیمه‌موفق ساختارمعیوب اقتصادی، تصحیح سیاست‌های غلط دولت گذشته در زمینه‌هایی مانند مسکن، جوانی جمعیت و… را می‌توان به‌عنوان توفیقات دولت نام برد. در حوزه عملکرد خارجی، عدم اعتماد به آمریکا، عضویت در سازمان مهم منطقه‌ای شانگهای، ادامه منطقی و هدف‌دار مذاکرات برجام، گره‌نزدن همه مسائل کشور به برجام و دل نبستن به سیاست فریب‌کارانه غرب، اولویت و تقویت سیاست همسایگی و گسترش مبادلات تجاری با آنان، امضای موافقتنامه با حوزه اوراسیا، استقبال از پیشنهاد تنش‌زدایی و برقراری روابط با عربستان، تلاش برای عضویت در سازمان همکاری کشورهای عضو بریکس از جمله دستاوردهای دولت در سیاست خارجی است. البته باید یادآور شد در حوزه‌های داخلی و خارجی کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد، همانند نظام معیوب بانک‌داری، گرانی افسارگسیخته و غیرقابل تحمل، نازل و ناکارآمد بودن مدیریت در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، تداوم سیاست آزمون و خطا در بخش‌های صنعت و کشاورزی کشور، جذب نیروی انسانی بعضا غیرمطلوب و مسئله‌ساز در سال‌های اخیر در دستگاه دیپلماسی کشور و عدم حضور فعال در برخی حوزه‌های بی‌ المللی ازجمله نارسایی‌هایی است که باید چاره‌اندیشی شود.»
تصویرسازی مدیران ناکارآمد از دولت
متکی تاکید می‌کند: «جناب آقای رئیسی باید بداند تصویری از دولت او ساخته‌اند که القا می‌کند این دولت فاقد نقشه راه و مدیران کارآمد است. دشمنان آگاه، دنباله‌های داخلی آنان و البته مدیران کارنابلد در رده‌های مختلف، خالق چنین تصویری از دولت هستند. آقای رئیسی برخلاف دولت‌های قبل که با تشکیل اتاق‌های فکر و ستادهای انتخاباتی برای مجلس میانه دو دولت خویش حفظ قدرت را وجهه همت خود قرار می‌دادند، نو‌آوری کرده و در دام این مشاوران نیفتد. اتاق‌های فکر آقای رئیس‌جمهور در شرایط کنونی در رویکردی علمی و هوشمندانه صرفا باید دو مأموریت را دنبال کنند: 1- توسعه نهضت خدمت‌رسانی به همه مناطق کشور 2- تصحیح تصویر دولت، نکته قابل توجه آن است که برای گام‌های فوق زمان زیادی نداریم.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/516523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان