راه ترقی

آخرين مطالب

14 سلبریتی مسلمان مشهوری که در ماه رمضان روزه می‌گیرند فرهنگ و هنر

14 سلبریتی مسلمان مشهوری که در ماه رمضان روزه می‌گیرند
  بزرگنمايي:

راه ترقی - روزیاتو / ماه رمضان فرا رسیده و بسیاری از مسلمانان در دنیا طبق دستورات الهی این ماه را به روزه‌داری می‌گذارند. در میان بسیاری از افرادی که در ماه رمضان از خوردن و نوشیدن غذا و آب امتناع می‌کنند چندین چهره مشهور نیز وجود دارد که به ماه رمضان اعتقاد دارند. در این مطلب سعی کردیم چندین نفر از سلبریتی‌ها در دنیا که در این ماه به روزه‌داری می‌پردازند را برای شما به اشتراک بگذاریم.
1- دی جی خالد
خواننده و نوازنده آمریکایی، دی جی خالد در ایالت نیو اورلئان و توسط والدینی فلسطینی به دنیا آمده و همیشه نیز در مصاحبه‌هایش از خدا و اسلام صحبت‌هایی کرده است. او در یکی از مصاحبه خود گفت: «من می‌خواهم با شما صادق باشم. من خیلی از اوقات در ماه رمضان روزه گرفتم و این باعث شده تا بدنم کم آب شده و به بیمارستان مراجعه کنم. فقط به خاطر این که من سخت مشغول کار کردن هستم. من سخت تلاش می‌کنم تا به اعتقاداتم عمل کنم و دلیل کاری که ما انجام می‌دهیم بسیار زیباست.» او در ادامه می‌گوید: «هر کسی کتاب مقدس خود را دارد. من فلسطینی به دنیا آمدم و عاشق آن هستم.»
2- حلیمه عدن
بازار

راه ترقی


این مدل سومالیایی-آمریکایی تاکنون با برندهای بسیاری کار کرده است و سابقه قرار گرفتن عکسش بر روی مجله Allure را نیز دارد. حلیمه عدن 23 ساله به طور مرتب توییت‌های حکمت‌آمیز مرتبط با ماه رمضان را در صفحه توییتر به اشتراک می‌گذارد. او قبل‌ها در اظهار نظری گفته بود که روزه می‌گیرد و در دوران روزه‌داری نیز بسیار می‌خوابد. او می‌گوید: «به این دلیل که من این روزها را با سرعت کمتری نسبت به روزهای عادی کارهایم را انجام می‌دهم، سختی‌ای را از پس روزه‌داری حس نمی‌‌کنم.»
3- ریز احمد
سال گذشته، این بازیگر انگلیسی-پاکستانی در یک کمپین آنلاین از مسلمانان انگلستان خواست تا در خانه بمانند و در دوران همه‌گیری کرونا به ریشه کن شدن این ویروس کمک کنند. ریز احمد در سال 2013 در جریان یک توییت از بقیه در مورد ساعات طولانی روزه‌داری در اروپا سوال کرده بود و با اشاره به این که در کشورهایی مانند انگلستان و دانمارک ساعات روزه‌داری گاه تا 20 ساعت هم می‌رسد پرسیده بود آیا می‌توان بر طبق افق مکه در آن کشورها روزه گرفت یا خیر؟
4- جرمین جکسون
این خواننده، نوازنده و آهنگساز آمریکایی که برادر بزرگ‌تر مایکل جکسون نیز هست و سابقه حضور در گروه جکسون 5 را دارد، در جریان یک سفر به بحرین در سال 1989 مسلمان شد. او قبلا بارها در مورد اهمیت ایمان و روزه‌داری صحبت کرده و اذعان داشته که ماه مبارک رمضان باعث می‌شود مسلمانان به خدا احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند.
5- ماهرشالا علی
این بازیگر 47 ساله و برنده اسکار، در مورد روزه‌داری خود در ماه مبارک رمضان تاکنون صحبتی نکرده اما بارها اشاره‌هایی به ایمان بالای خود داشته است. ماهرشالا علی در سال 1999 دین خود را از مسیحیت به اسلام تغییر داد.
6- زین مالک
زین مالک 28 ساله تاکنون از تجربه خود در ماه رمضان صحبتی نکرده است اما همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان در صفحات اجتماعی خود پیام رمضان مبارک را ارسال می‌کند. مادر مالک می‌گوید زین تاکنون 3 بار قرآن را قرائت کرده است.
7- هدی قطان
او در سال 2020 با شروع ماه رمضان در صفحه اینستاگرام خود از کمپینی با نام ماه خوبی رونمایی کرده و با بقیه مسلمانان شروع به پخش کردن پیام‌های مثبت کرد. او خودش گفت: «خانواده برای من مهم‌ترین چیز است. ما با هم همه کاری انجام می‌دهیم. ما در ماه مبارک رمضان زمان بیشتری را به قدردانی از یکدیگر می‌گذرانیم.»
8- یوسف اسلام
یوسف اسلام که قبلا با نام کت استیونز شناخته می‌شد، در سال 1977 به دین اسلام گروید. او قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «ماه مبارک رمضان زمانی است که ارزش‌های انفاق و جنبه‌های مثبت روزه‌داری را درک می‌کنیم.» او ادامه داد: «روزه‌داری و دوری از آب و غذا یک تصمیمی است که ما می‌گیریم. در حالی که بسیاری از مردم از گرسنگی و جنگ رنج می‌برند، ماه رمضان بهترین زمان برای ابراز همدردی و کمک به بیدار شدن انسانیتمان است.»
9- ایمان عبدالمجید
این مدل زاده سومالی که همسرش دیوید بویی (آهنگساز افسانه‌ای انگلیسی) را بر اثر سرطان از دست داد، تجریبات خود در ماه مبارک رمضان را به اشتراک نگذاشته است اما همیشه در ماه مبارک رمضان و عید فطر در توییت‌های خود برای مسلمانان آرزوهای خوب کرده است.
10- محمد حدید
محمد حدید تاجر اردنی-آمریکایی و پدر جیجی، بلا و انوار حدید است. او در سال 2010 و طی یک مصاحبه با اشاره به این که خود را یک مسلمان متدین به حساب نمی‌آورد گفت در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد. حدید که تابعیت اردن و آمریکا و اصالتی فلسطینی دارد.
11- بلا حدید
این سوپر مدل بارها در مورد اینکه از پدرش در مورد اسلام مواردی را یاد گرفته صحبت‌هایی را انجام داده است. معلوم نیست که آیا او در ماه رمضان روزه می‌گیرد یا نه اگر چه او می‌گوید در کودکی روزه می‌گرفته است.
12- رامی یوسف
کمدین مصری-آمریکایی، رامی یوسف که در سرویس Hulu حضور دارد، از تجربیات خود در ماه مبارک رمضان در بسیاری از برنامه‌های کمدی‌اش سخن گفته است.
13- سزا (SZA)
این خواننده آمریکایی که نام کاملش سولانا ایمانی روئی است در سال 2013 و در یک مصاحبه فاش کرد که با توصیه‌های اسلام بزرگ شده و در ماه‌های رمضان به همراه پدرش روزه می‌گرفته است. او ماه رمضان را همه ساله در صفحات اجتماعی خود تبریک می‌گوید.
14- شانینا شیک
شانینا شایک سوپرمدلی است که در ملبورن به دنیا آمده و با پدر عربستانی-پاکستانی خود به عنوان یک مسلمان بزرگ شده است. مادر او نیز لیتوانیایی-استرالیایی است. او در سال گذشته پیامی مبنی بر تبریک ماه مبارک رمضان را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و در مورد پدرش گفت: «پدرم کار مرا درک می‌کند و از زنی که من به آن تبدیل شده‌ام قدردان است.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/563031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری